TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Isnin, 12 Jun 2017

SEKALI LAGI PARA PENEROKA DIUJI DENGAN DUIT !!

KITA dlm PH selalu ingatkan para Peneroka bahawa Felda semakin tenat, isu FGV semakin kritikal. Tapi, masih ramai warga Felda tidak percaya dan anggap ini semua fitnah Pembangkang walaupun mereka sedar keadaan hidup mereka semakin susah dan hutang bertambah.

Terbaru, apabila Najib sendiri bgtahu FGV mesti selesaikan isu dan skandal terbesar yg dialami oleh FGV, maka erbukti dakwaan kita memang tepat. Para Peneroka dah mula sangsi dgn Najib, Umno/Bn yg selama ini menipu mereka dgn janji2 bulan dan bintang.

Tapi, Najib tahu nak mengubati kesangsian para Peneroka. berkenaan. Maka, diumumkan bonus dan duit raya untuk para Peneroka. Sekali lagi, para peneroka akan diuji maruah mereka. Apakah mereka masih memiliki maruah yg akan dipertahankan demi masa hadapan anak cucu mereka atau tunggu bonus dan duit raya? Kalau ada sedikit kecerdikan, silalah ambil hak kamu iaitu bonus dan duit raya itu, tetapi maruah tetap dipelihara. Tolak Umno/Bn !!

30 ulasan:

  1. Durian runtoh timpa kepala... Syukorrr.. Durian dah kena curi.. Pokok ada lagi.. Baja dan tebang lalang... Durian tak merasa pun...Pencuri bagi 2 bijik 5 tahun sekali...Syukorrr...Hahaha!!

    BalasPadam
  2. Aku setuju dengan hang Din, silalah ambil hak kamu iaitu bonus dan duit raya, tetapi maruah tetap dipelihara. Tolak umno/bn undilah Gagasan Sejahtera dan jauhilah pakatan hampas yang huru hara dengan ramainya pemimpin yang keliru dan hipokrit.

    BalasPadam
  3. Aku setuju dengan hang Din, Kalau ada sedikit kecerdikan, silalah ambil hak kamu iaitu bonus dan duit raya, tetapi maruah tetap dipelihara. Tolak umno\bn, undilah Gagasan Sejahtera yang ternyata bersih dari kerosakan akhlak dan berintegriti, jauhilah pakatan hampas yang penuh dengan pemimpin yang huru-hara, keliru dan hipokrit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Denda fitnah YB Nizar Amanah dah bayar ke Bhai? Huhuhu...

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Setiap huruf yang anda atur sehingga menjadi ayat dan wacana sebenarnya melambangkan keperibadian anda dan parti anda. Selamat berfikir. Semoga Ramadan ini mengubah hala tuju anda dalam mengatur huruf di laman sosial. Insya-Allah, masih ada ruang untuk anda berubah ke arah kebaikan.

      Padam
    4. Cuba bagi satu contoh kebaikan, cakap saja mudah. kan?

      Padam
    5. Contohnya... mengingatkan Pesurujaya Pas membayar denda saman fitnah dengan kadar segera.... Kebaikannya pula banyak... Lebai Pas akan lebih jaga adab mulut kesopanan dan kesusilaan...dan lebih patuh dengan undang2... Jangan memfitnah sesama muslim.

      Padam
    6. Itu kebaikan hanya untuk nizar pangkor 2, apa kebaikan untuk rakyat keseluruhan? Dari pandangan Islam la bukan sekular.

      Padam
  4. Orang Felda kena pandai main politik. Jangan cepat gelap mata dengan duit dan janji syurga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang felda dah lama main politik dan mereka lebih pandai dari kamu.

      Padam
    2. Para peneroka felda jika masih lagi memberi sokongan kepada UMNO/BN, memang sah mereka adalah bodoh abadi dulu kini dan selamanya sama macam Wan Rosli

      Padam
    3. Orang felda tahu menilai siapa yang memfitnah liwat dan siapa yang bersalah kerana liwat, mereka tak mudah terpengaruh dengan madey dan anwar.

      Takkan mereka nak pilih peliwat jadi pemimpin mereka atau yang menuduh meliwat tanpa bawa 4 saksi untuk memimpin mereka.

      Bodoh lah mereka kalau mereka berkongsi perkara yang mengaibkan ini. Mereka tak boddo sebenarnya, mereka bijak dan dalam diam mereka sokong Gagasan Sejahtera.

      Padam
    4. Wujud lagi ke GS ni? Website http://gagasansejahtera.my last baca cerita bulan Januari. Yang pong pang cuma geng Pas. Berjasa dan Ikatan tak kenal langsung kecuali Syeikh Bowtie...

      Promosi dan PR langsung tidak efektif. Tak rasa malu ke?

      Padam
    5. Ops. Ada lagi 2 berita GS bulan Mei. Huhuhu... Jadi cuma ada 3 berita rasmi saja dalam 6 bulan. Hahaha...

      Padam
  5. Saya amat berharap golongan felda bertambah matang dan jangan biarkan para pembela dakyah kristian evangelis masuk ke felda.. betul kan 8:17?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ularmak bewok lidah bercabang pemakan bangkai itu lagilah wajib dijauhi.

      Padam
  6. Sebelum PRU13 dulu Najib janji durian runtuh sebab FGV. Sampai setiap keluarga dapat 15,000 sedebuk!!!

    Namun FGV bawah Isa diseleweng. Untung dicuri mafia curut. Orang Felda rupanya dapat apa? Hutang tanam semula beratus ribu!!!!

    Masih lagi nak percaya BN?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang perlu tumbangkan BN!! Tapi tak bermakna apa yg baik dibuatnya ditentang membabi buta.. macam jugak PH kalau kamu kata perlu disokong tapi tak bermakna apa yg jahat dibuatnya disokong membabi buta.. cuba kita perhatikan tergamak mereka habiskan ratusan jutaan ringgit utk bayar konsultan utk sediakan report alam sekitar utk projek tunnel bawah laut.. tu belum tentu lulus lagi..

      Padam
    2. Warga Felda mungkin dapat 30,000 lepas ni... Najib cash is king!

      30,000 buah relai...
      30,000 butir pasir rumah pegawai...
      30,000 pasu hiasan 1M...
      Ingat Najib Undi BN...
      Kahkahkah!!!!

      Padam
    3. Untong secupak rugi segantang. Nasihat Org Melayu lama.

      Padam
  7. Kerja mengingatkan warga felda tentang apa yang berlaku adalah baik. Namun bukan semuanya pandai berfikir atau bijak atau pun faham apa yang dikatakan. Jadi sudah tentu ada yang akan selamat dan ada yang akan jadi mangsa. Samalah seperti jiran yang menjerit api, api kerana melihat api membakar rumah kita. Jadi ada yang bangun bergegas untuk selamatkan diri. Ada yang marah kerana memekak. Ada yang sedar tapi tak percaya. Jadi sama seperti kes felda.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada yang dah berani demo salahkan pengurus. Konon seleweng bantuan. Sapa salahkan Felda jadi bahan kutuk. Kononnya pengurus dengan Felda tak sama. Oh Melayu.. Senang kena tipu puak Melayu kapitalis. Seleweng skala kecil pun tak mampu buat apa.

      Padam
    2. Sebab tu kita jangan biar melayu kena tipu lagi oleh bekas umno pula setelah biasa ditipu oleh umno sebelumnya.. faham ke idak ni?

      Padam
  8. Kat Johor ramai Umnorean Felda join Bersatu. Sejak TPM Johorean disingkir tanpa demokratik dan zalim..diganti pula TPM Perakian yang tunggu masa ditendang seorang lagi Johorean...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas dan Umno original yang taksub dan assobiyah ler wajib awok seme hati2 weyh...

      Padam
    2. Habih tu di kelantan yg pan kerjasama dgn umno utk jatuhkan kerajaan negeri islam.. camana pulop?

      Padam
    3. Isle celah kerongkong jah. Tanah orang Asal dikekoh jugok denge tokey Cino? Isle gapo gak?
      Hadi dan TITM hok redho BN menang, guano Amanoh plop jadi barua?

      Padam
    4. PAN jadi barua DAP maso masih dale pah lagi wei.. tapi lo ni pah doh cuci tange.. bela lah demo nok jadi barua pong.. tok soh kuca pah lagi tu hok penting nyoh..

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini