RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 7 Jun 2017

HUJAH UNDI PAS ITU SAMA DENGAN MENGUNDI UMNO

MEMBERI UNDI KEPADA PAS ADALAH MEMBERI UNDI KEPADA UMNO/BN..!!

Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Negara perlukan ‘pemandu baru’, PAS sedia ganti BN.

Pas dengan gagasan Budaya Politik Matang Sejahtera mendabik dada kononnya telah bersedia untuk mengganti BN.

Menurutnya, PAS bekerja keras bagi mencapai kemenangan setiap kerusi yang dipertandingkan.

Tuan Ibrahim, dalam pengakuannya sendiri pernah sebut, bahawa realiti politik di Malaysia, tidak ada satu parti yang boleh bersendirian. Umno sahaja tidak boleh memerintah negara. Pas sahaja tidak boleh memerintah, DAP sahaja tidak boleh memerintah...

Hj Hadi akan jadi drebar baru menggantikan Najib

Jadi bagaimana Pas mahu jatuhkan BN dan perintah negara kalau Pas bersendirian dan tidak mahu bersama dengan parti-parti lain yang telah bergabung mahu menumbangkan BN?

Oh! Senanglah itu! Kata Tuan Ibrahim lalu beliau berhujah dengan teori 'minor controls the majority!'

Kata Tuan Ibrahim, " Kalau Pas dapat 20 kerusi Parlimen, Ketika itu kalau kita (Pas) sokong Pakatan Harapan, Pakatan Harapan akan memerintah.

" Kalau kita sokong BN, BN akan memerintah. Kerusi Pas pada ketika itu mahal..."

Teringat akan hujah balas Saifuddin Nasution Ismail yang berkata, parlimen Malaysia ada 222 kerusi. Katakanlah BN dapat 100 kerusi, Pakatan Harapan juga dapat 100 kerusi dan yang selebihnya dimenangi oleh Pas...

"Pas memusuhi DAP, Pas memusuhi PKR, Pas memusuhi Amanah ... tuan-tuan ingat Pas akan memihak kepada Pakatan Harapan atau BN?" Tanya Saifudin kepada kita semua...

Sudah tentu Pas akan memihak kepada BN dan BN akan terus kekal perintah Malaysia! Orang-orang Pas jangan mimpilah kononnya Hj Hadi akan jadi drebar baru menggantikan Najib!

Yang terkini, Nasruddin Tantawi mengumumkan Pas akan bertanding hingga meningkat 100 kerusi! Sasaran menang Pas tetap istiqamah 40 kerusi.

Bermakna, 60 kerusi lagi tu, Pas memang tahu mereka akan kalah! Tapi mahu bertanding banyak kerusi kerana bertujuan untuk memecahkan undi pembangkang dan memberikan kelebihan kepada BN.

Untuk rekod, pada PRU 13 Pas bertanding 73 kerusi dan hanya menang 21 kerusi saja. Jangan lupa kemenangan 21 kerusi itu pun kerana dibantu oleh Pakatan Rakyat....

Ini bermakna, memberi undi kepada Pas, adalah seperti memberi undi kepada Umno/BN!

Tadbir Urus Kerajaan Islam Pas tidak efisen

Kemudian Tuan Ibrahim kata persoalan-persoalan seperti kebajikan, kebersihan, keselamatan pekerja, pembelaan golongan tertindas, tadbir urus kerajaan, sistem kenegaraan sebagai medan dakwah yang sangat luas.

Tuan Inrahim bercakap seolah-olah rakyat tidak nampak dan menyedari kegagalan urus tadbir kerajaan Pas di Kelantan.

Apabila orang ramai merungut kerana tidak berpuas hati dengan perkhidmatan PBT mengenai pengurusan sampah yang tidak dikutip, mereka diherdik dengan kata-kata yang angkuh.

Timbalan Menteri Besar, Dato' Mohd Amar dengan sombong telah membidas dan mengancam mereka dengan kata-kata berikut :

"Seluas-luas Kota Bharu ni dio napok sapoh. Tidok ko gong eh? Sebesar-besar Kota Bharu sapoh hok dio napok"

"Hok jenis lagu nilah, ada akai tak pakai, mata tak sih tengok barang molek, telinga tak ngerti dengo barang baguih...maka tuhan kata, masuk neraka!
Pas gagal membela malah menindas rakyatnya

Kerajaan Kelantan masih gagal membela kebajikan mangsa-mangsa banjir yang lalu. Ramai yang masih tidak berumah dan tinggal dalam pondok usang dan khemah-khemah.

Kerajaan Pas juga dikatakan menindas kehidupan orang asli dengan membenarkan pembalakan haram menceroboh kawasan-kawasan penempatan mereka.

Husam Musa pernah mendedahkan mngenai tunggakan caruman guru-guru YIK yang berjumlah RM 14.6 juta hingga menimbulkan pelbagai kerumitan kepada pencarum/peminjam dan semakin makin parah kerana tunggakan makin hari makin besar.

Husam juga turut mendedahkan, 61 orang guru ini telah pun bersara tetapi gagal menikmati kemudahan atas caruman mereka kerana tunggakan itu. Itu belum lagi melibatkan jawatan tetap dan berpencen yang menyebabkan kebajikan guru tidak dapat dipenuhi.

Beriya benar Tuan Ibrahim mencadangkan 'kerajaan teknokrat' tetapi kenapa Pas tidak jadikan Kelantan sebagai model kerajaan teknorat? Lantik Exco ugama pun yang tidak cukup kelayakan.

Kerajaan Pas Kelantan mengakui telah melakukan kesilapan dalam perjanjian projek pembangunan Lembah Sireh sehingga menyebabkan tujuh projek yang dijanjikan syarikat pemaju Liziz Standanco Sdn. Bhd. tidak dilaksanakan. Baca di sini > https://m.utusan.com.my/…/lembah-sireh-kerajaan-pas-kelanta…

Terbukti Pas telah gagal membawa kesejahteraan kepada rakyat Kelantan dan rakyat Kelantan tidak perlu memberikan mandat baru kepada Pas untuk terus mentasbir Kelantan.

Apa yang rakyat Kelantan perlu ingat ialah : Memberi undi kepada Pas, adalah seperti memberi undi kepada Umno/BN! Berilah undi tuan-tuan kepada HARAPAN./C&P

51 ulasan:

  1. Undi PAn Imayam sama macam undi parti Evangelist DAPigs yang amat membenci Undang2 Islam!
    ...ini berarti undi kepada PAN Imayam samalah dengan mengundi parti DAPigs yang membenarkan zina, judi, minum arak, golongan Homosex etc

    BalasPadam
  2. Instill fear...buat jgn tk buat!
    Sebar dan mainkan isu perkauman, isu agama dan isu keselamatan kpd pengundi-pengundi Melayu, dan katakan Dap itu bahaya, dan yang bersama Dap itu dikeldaikan Dap.. maka umno akan menang lagi.
    Sememangnya la yg termakan dgn isu-isu mainan ini hanya yg berotak kemetot, mungkin salah seorang ialah sdr Paul.

    Yg dah terbukti penyangak dri dulu lagi ialah peneraju sekarang, dan pasti ianya takkan dpt dilihat oleh si-otak kemetot.

    Amat malang bagi negara krn yg berotak kemetot begini ramai sangat-sangat, dan ianya bertambah kerana se kawan dlm parti cap bulan join sama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak JASA belum akil baligh je bawak isu tu.. Ada 46 parti berdaftar.. 2 parti besar kapir sepenuhnya jadi pemimpin..dan tak guna Bahasa Melayu dalam Mesorat depa.. ada dalam BN sahaja. Yang dia nampak cuma DAP. Hahaha...

      Padam
  3. Setuju dgn paul baggio.. bila cakap pasal kristian evangelist ni org pan tak akan berani nak bincang lanjut punya.. pada dorang bila bergabung dgn kristian evangelist secara otomatik mereka akan jadi pandai otak tak kemetot.. nampak tak game dorang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buat apa nak kecoh pasal agama orang. Ugama kita sendiri pun kelam kabut kita tunggang mcm tunggang keldai, kita nak sibuk agama orang pulak. Tak faham ke "utk kamu agama kamu, untuk kami agama kami". Jaga ler agama kita sendiri. Tak perlu nak musuhi agama org lain klu tak mau org lain musuhi agama kita. Kenyataan ni ada dalam Quran. Rujuklah sikit...jangan main sokong membabi buta. Ada otak pakai. Nilai wasatiyyah kena amalkan. Jgn jadi bodoh.

      Padam
    2. Mulut setuju utk kamu agama kamu tapi realitinya utk hannah yeoh mereka mesti pertahankan agama hannah yeoh.. bukti.. bila hamnah nak sebar kristian punyalah kuat bersuara pertahankan hannah yeoh.. tapi bila Dr Zakir Naik dipanggil SATAN, pan diam membisu seribu bahasa..

      Padam
    3. Isu agama dan kaum... akan jahanamkan BN dan sekutunya. Terimalah hakikat itu.. Dunia dah berubah. Bukan zaman 60-an lagi..

      Padam
    4. Memang kita perlu tumbangkan BN.. tak dapt disangkal lagi.. namun begitu kita juga kena tumbangkan dakyah kristian evangelis spt di melaka baru2 ni..

      Padam
  4. Hello,
    Memerlukan pinjaman yang cepat, mudah, selamat dan terjamin?
    Anda berada satu langkah lagi untuk Wang anda!
    pinjaman cepat dan fleksibel!
    Permohonan diterima 24 jam sehari, 7 hari seminggu.
    Ia mengambil masa hanya tiga langkah mudah
    1) Pilih jumlah dan tempoh pinjaman anda
    2) Lengkapkan permohonan anda
    3) Dapatkan wang anda dalam beberapa minit!
    Kami boleh memberi jaminan perkhidmatan kewangan yang terbaik berpengalaman & profesional!
    Mesej ini ditujukan untuk anda!
    Peti masuk saya jika anda berminat
    Jika anda memerlukan pinjaman, sila hubungi kakitangan yang bertanggungjawab untuk pinjaman
    pemprosesan melalui hubungan di bawah
    Whatsapp +13176681073
    atau sila membalas e-mel
    idaghehernadez@gmail.com

    BalasPadam
  5. Kebangangan Wan Rosli memberikan hujah masih wujud malah tambah melantun-lantun. Bilalah nak jadi cerdik walaun seekor ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hujan serawak.kerepot jer kau percaya walaupun pernah kantoi fotoshop..walaupun akaun dah tutup...adehhh

      Padam
    2. Oii wan rosli. Ko ni ahli pigs ye?

      Padam
    3. Bukanlah.. aku cuma seorang ahli yg tak pilih seorang pemimpin yg makan babi seperti mereka bekas ahli..

      Padam
    4. Apa beza haram makan babi dengan haram makan rasuah, Wan Rosli oi!!! Kamu ni sanggup pula bersekongkol dengan pemakan rasuah, apakah rasuah itu haram toiyiban? Aku tanya saja ni, kamu ada dapat habuan rasuah itu jugakah?

      Padam
    5. Kau sangka dgn memfitnah aku bersekongkol dgn pemakan rasuah, itu dah cukup syarat utk membolehkan org percayakan hujah dangkal kau tu..? aku ulang lagi sekali.. pas hanya bekerjasama dlm soal positif utk agama dan rakyat.. dlm hal2 rasuah pas tak campur.. tak seperti ada satu parti tu.. dlm hal penyebaran dakyah kristian evangelis pun mereka turut mempertahankan dan membela aktiviti sesat tersebut!

      Padam
    6. Betul ker ni, ntah tah duit masuk dlm. Poket buat snnyp jer. Xnk pemimpin lembik lemah mcm ahli pas, dlm ceramah bukan main hentam krjaan ( itu pun ckit jer) dlm parlimen diam membisu. Kami mahu politik matag sprti yg ditunjukkan PH.

      Padam
  6. ANDA PERLU PINJAMAN A TODAY
    Memerlukan pinjaman yang cepat, mudah, selamat dan terjamin?
    Anda berada satu langkah lagi untuk Wang anda!
    pinjaman cepat dan fleksibel!
    Permohonan diterima 24 jam sehari, 7 hari seminggu.
    Ia mengambil masa hanya tiga langkah mudah
    1) Pilih jumlah dan tempoh pinjaman anda
    2) Lengkapkan permohonan anda
    3) Dapatkan wang anda dalam beberapa minit!
    Kami boleh memberi jaminan perkhidmatan kewangan yang terbaik berpengalaman & profesional!
    Mesej ini ditujukan untuk anda!
    Peti masuk saya jika anda berminat
    Jika anda memerlukan pinjaman, sila hubungi kakitangan yang bertanggungjawab untuk pinjaman
    pemprosesan melalui hubungan di bawah
    Whatsapp +13176681073
    atau sila membalas e-mel
    idaghehernadez@gmail.com

    BalasPadam
  7. A9 free Najib kuat melantaq dedak. Suwey. Suwey. Suwey woo..

    Kes MO1 aka Najib rasuah Pas 90 juta.. bila nak saman SR ni Lebai? Nasharuddin Mat Isa broker Hadi dah menikus.. Dah naik kematu Hadi tunggu..sampai kena heart attack.. nak tunggu GOL dulu ke baru saman? Suwey woii..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas dah mula proses saman SR la bengap..

      Dap bila nak saman razali dap terima billion dana israel. Tapi tak kan barua dap berani nak desak tokey kan?

      Padam
    2. Itu sebulan sebelum puasa punya cerita. Hadi masa tu baru operation otak. Mulut Hadi belom dapat wahyu Anak Butir Tahik lagi. Dah nak masuk 2 bulan mula proses saman.. Apa berita lanjut? Memang lembab taskforce Pas la ni...sejak jadi keldai Umno dah serupa dulu..

      Padam
    3. Sebulan lama ke? Yang Lim Kit Siang Malam janji nak saman razali sejak 2015 lagi lama ke idak samdol oii?

      Padam
  8. Din, kau ni bacul la Din, pengecut dan hipokrik sama je dgn para pemimpin pakatan haprak...

    BalasPadam
  9. Undi Pakatun Hipokrik bersamaan memberi nafas pada umno yang sedang kelemasan....

    BalasPadam
  10. Aik??? Orang lain pun boleh tulis macam tu jugak...

    Undi parti tembikai PAS Munafik bersamaan memberi nafas pada umno yang sedang kelemasan.... kih kih kih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aik? Kenapa? Hang ingat hang je blh tulis, semua blh tulis la, ikut suka depa la, ikut suka aku la dan ikut suka hang la, tapi yang bodoh tetap bodoh la....kihkihkih

      Pakatun Hipokrik bukan saja ramai munafik bahkan kafir pulak yang diangkatnya untuk memimpin mereka....kehkehkeh

      Undi pakatun haprak bersamaan memberi lesen kepada najib untuk terus merompak negara dan lesen kepada madey untuk menyamun harta rakyat.

      Madey kata anwar seorang peliwat, anwar kata madey mahafiraun dan zalim, last2 mereka cium mulut, yang bodoh adalah macai pakatun haprak kerna mudah saja diperbodohkan.....kahkahkahkahkah

      Yang bodoh akan tetap bodoh kalau masih percaya pada pakatun hampas....kuikuikuikui

      Padam
    2. S Subramaniam Pemimpin Islam parti apa?
      Wee Ka Siong sokong RUU Pas ke?
      Nazri ada cakap siapa bincang hudud di Malaysia bijak tak?
      Najib dah buat penafian rasmi ke pasal ucapan dia Undang-Undang Islam akan bawa huru hara?
      Hadi tolak tak GST yang diharamkan Dewan Ulama Pas sendiri?
      Paling kurang ada tak Hadi minta maaf dan bertaubat atas dosa besar Amanat Banggol Pradong dulu?
      Terkini Hadi minta maaf tak keluar fatwa sesat keluar Pas mesti dihapuskan?
      Inilah Barisan Jahanamkan Agama...

      Padam
    3. Bangang lah 5:26.. kalau aku tanya ayat yg mana satu yg sesat dlm amanat tu pasti dia tak boleh jawab.. kan?

      Padam
    4. Hang tu yang bangang abadi Wan Rosli oi... Pemahaman karangan Bahasa Melayu SPM hang dulu, berapa hang dapat? Kalau bukan 1, memang patutlah hang tak faham tang mana maksud Amanat Hadi yang mengatakan UMNO itu kafir yang patut ditentang.

      Padam
    5. Hang tak payah kaji isi amanat tu An Anon oooiii...gila isim hang nanti...Anak buah Hadi la ni duk mesjid. Hang nak kenai senang. Ada ayat2 dituju pada umat Islam macam mati kapiaq, mati tanpa iman, mati tanam jirat, keluaq jamaah keluaq Islam, halal darah, pengkhianat wajib dihapuskan, sokong jilat kapiaq Kristian Evangelis, jatuh iman, rosak aqidah tapi ucap semata-mata sekadar suka2 sedap mulut dan ikut orang... Inilah saki baki ajaran Amanat Takfiri Hadi Awang...

      Padam
    6. Soalan aku mudah je..ayat yg mana satu dlm amanat tu yg mengkafirkan atau menyesatkan orang..??

      Tapi kalau 1:58 dan 6:00 tanya aku, aku boleh sahkan bahawa dakyah kristian evangelis memang sesat lagi menyesatkan.. setuju ke ni korang berdua? ke tak setuju?

      Padam
    7. Amanat Hadi SAH HARAM

      SHAH ALAM - Fatwa mengenai Amanat Hadi telah dikeluarkan pada 24 Julai 2002 di negeri Melaka dan diwartakan sehari selepas itu.Perkara itu dipaparkan dilaman web Jabatan Kemajuan Agama Islam (Jakim) menerusi portal e-Fatwa.Menerusi portal itu, Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan memutuskan Amanat Hadi itu, bercanggah dari segi ajaran Islam dan bercanggah dengan kepentingan masyarakat Islam dan kemuliaan agamanya serta bercanggahprinsip dakwah Islamiah.Selain itu, Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan turut tegaskan mana-mana orang Islam dilarang menyebar, mengajar, pelajari dan amalkan amanat itu serta menjual, mencetak, membeli atau memiliki amanat tersebut.Sebelum itu, Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia yang bersidang 21 November 1984 membincangkan mengenai isu kafir mengkafir sesama orang Islam. Mesyuarat buat keputusan seperti berikut:Bahawa jika ada tuduhan atau anggapan oleh ahli atau penyokong Pas atau oleh sesiapa jua bahawa ahli Umno, pemimpin atau pegawai Kerajaan yang beragama Islam sebagai kafir atau sebaliknya iaitu ahli-ahli Umno, pemimpin atau pegawai kerajaan yang beragama Islam menuduhpemimpin atau ahli-ahli Pas kafir, adalah tidak benar sama sekali dan sia-sia.Oleh demikian ahli Umno atau sesiapa jua mengucap Dua Kalimah Syahadah tetap orang Islam selagi tidak dihukum murtad oleh pihak berkuasa agama Islam Malaysia.

      Sesiapa yang membuat tuduhan atau anggapan bahawa ahli-ahli Umno, pemimpin atau pegawai Kerajaan atau sesiapa juga yang beragama Islam sebagai kafir, maka perbuatan itu adalah haram dan hendaklah bertaubat kepada ALLAH.Perbuatan itu hendaklah diberhentikan serta merta...

      An Anon hang dah lama sokong dan pertahan Amanat Hadi.. saja nak tengok..la ni cuba hang belajaq solat tobat dengan Hadi nooo...peace no war!

      Padam
    8. Fatwa2 tu aku tak mahu komen kerana ia telah memutuskan bahawa amanat hadi itu haram.. aku bukannya bijak sangat sampai aku boleh komen bab2 fatwa nih.. tapi memang ada pemimpin kafir di sebelah utara yg berkeupayaan membelek fatwa negeri dgn sokongan jitu sebuah parti politik mengaku islam..

      Pada aku fatwa tersebut dikeluarkan pun hanya berpandukan andaian bhw amanat tu mengkafirkan umno.. tapi aku sampai sekarang malah korang juga gagal mengenalpasti mana satu ayat yg mengkafirkan umno tersebut. Malah fatwa tu tak pun merujuk ayat atau ayat2 amanat dgn lebih spesifik yg menyebabkan hukum pengharaman dikeluarkan.. Kini semua org dah tahu bahawa amanat itu tak boleh dikeluarkan atau dicetak semula dsbnya. Dan aku sebagai rakyat malaysia akan cuba akur akan arahan yg dikeluarkan.. jauh sekali utk membelek kembali fatwa2 tersebut!

      Namun jika ianya timbul lagi terutamanya oleh pan, maka soalan yg bakal aku keluarkan ialah tetap sama iaitu sila tunjukkan ayat atau ayat2 yg mana satu yg mengkafirkan sesiapa pun..

      Mudahkan?

      Padam
    9. Masalah yang dikaitkan dengan Amanat Takfiri itu ialah perangai Lebai Pas terutamanya Hadi dan geng Ganu. Ini dijadikan contoh pula oleh walaun yang belajar celup tepung pasal agama... Tidak hormat badan agama di Malaysia. Tidak hormat pendirian dan nasihat ahli agama.

      Kes takfiri macam walaun sendiri buat - memanggil orang yang buat penjelasan tentang Hannah sebagai penyokong Kristian... dan cuba nak gelar umat Islam kafir sebab mengundi kafir harbi. Belajar setakat sorang dua guru terus guna untuk takfir umat Islam. Jangan begitu bro! Tak kira la BN, PH sekalipun.. Haram hukumnya...

      Perangai takfiri cuba disuburkan kembali ini memang berpunca daripada Amanat Hadi Awang... Baca betul² Fatwa yang ada. Jaga mulut dan tulisan. Haram takfiri sama macam makan babi...

      Tambah lagi Bulan mulia nak kafir kristian umat Islam. DAP atau PAN atau UMNO atau PKR atau Bersatu dll...umat Islam akidahnya satu saja.

      Padam
    10. # AMANAH = Parti Amanah Negara
      PAN = PAN ISLAMIC MALAYSIA PARTY.

      Kena guna nama berdaftar dengan ROS. Lebai dan walaun dimaafkan... Mereka tiada ilmu memerintah / urus tadbir yang betul dan hanya mahu jadi penasihat BN..

      macam LGE sindir baru ni. Federal dengan state pun jadi masalah pada Geng Lebai...huhuhu..

      Padam
    11. 3:52, apa nak disalahkan TGHH pula.. geng2 pan yg beria2 memainkan amanat tu utk memburuk2kan nama TGHH kononnya.. tapi gagal.. alhamdulillah..

      Bab hannah memang aku setuju dgn pendapat org itu.. kerana di kala memang berlakunya penyebaran dakyah kristian evangelis, boleh pula ada org menafikan.. padahal ada org kuat agama hindu pun geleng kepala akan penyebaran kristian evangelis ini yg telah membuatkan para penganut hindu pun rasa terancam.. alih2 ada pulak seorang yg mengaku islam boleh pula menafikan penyebaran dakyah tersebut.. kan ke bangang tu! bangang kerana tidak turut rasa terancam!

      Kes amanat aku dah jelaskan di mana sehingga kini tak siapa pun yg berupaya membuktikan ayat yg mana satu yg mengkafirkan sesiapa pun!

      Bab LGE aku dah jelaskan di mana projek terowong begitu mudah dia bayar kpd pihak lain ratusan juta ringgit tapi alih2 bising pulak kononnya pas terima 90 juta.. kih kih.. memang tak bermaruah betul geng pembelek fatwa negeri ni!

      Padam
    12. Hadi bukan diburukkan Amanah atau PKR atau DAP... Mereka bagi peringat. Takkan lupa kes tanam jirat dan halal darah??? Takfirilah tuuu..

      Perbuatan dia sendiri yang burukkannya. Takfir, ponteng, tak amanah, celupar, suka menghina sesama makhluk.

      Tiada siapa nak jawab soalan tu. Tafsiran ko buat ikut apa yang berlaku sekarang.. ikut akal tanpa dalil. Mufti bagi fatwa siap dalil, nas untuk cop Amanat ada unsur takfiri. Nak tanya soalan begitu kena tanya ahli. Bukan akal sendiri. Buka Web dan cari dalil tu. Jangan malas An Anon..

      Lagipun orang tau geng A9 memang nak PH jauh dari Pas. Najib juga pujaan hati geng Hadi ni. Hahaha!

      Padam
    13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    14. Kes tanam jirat dan lain2, aku difahamkan mereka yg terlibat sudah pun menarik balik kenyataan serta siap memohon maaf lagi. So, pada aku itu bukan isu lagi dan tak ada kena mengena pun dgn TGHH.

      Kenyataan yg cuba memburuk2kan TGHH spt kerap ponteng (sdgkan tiada bukti mana2 ahli parlimen lain yg pernah lengkap kehadiran di parlimen) dilakukan oleh pan sekarang ini dgn harapan dapat memburuk2kan TGHH adalah sia2 shj kerana ternyata ianya hanyalah berdasarkan kpd andaian syok sendiri mereka shj. Sdgkan TGHH masih tetap dipilih sbg presiden pas utk 2 tahun lagi!

      Mana2 pemimpin yg zalim samada yg sedang memerintah atau yg pernah memerintah selagi tidak meminta maaf kpd rakyat dan mengakui kesalahan tidak akan mendapat keredhaan TGHH.. tidak spt pemimpin2 PH yg lain yg boleh meredhai tuduhan2 liwat oleh seseorg pemimpin kpd seseorg pemimpin yg lain tanpa perlu menarik balik tuduhan tersebut sbg tanda tuduhan itu adalah tuduhan yg BENAR oleh si penuduh!

      Padam
    15. Hadi cakap saksi besi aka video tidak diterima. Tuduhan 4 saksi saja diterima dalam Islam. Termasuk 2.6 billion dalam akaun Ambank. (Ini bukan ajaran Islam sebenar. Sila rujuk ulama muktabar)

      Padam
    16. Aku suka dgn hujah balas kau..

      Kerana hujah bodoh kau ni lah mewakili kebebalan pan selama ini.. tuduhan 4 saksi hanya utk kes zina bukan 2.6 billion.. kalau ada keperluan saksi utk 2.6 billion pula ia merujuk kpd saksi mata kpd transaksi yg berlaku samada melihat resit atau bank statement atau lainnya yg berkaitan..

      Padam
    17. Kalau itu hujah bodoh baguslah. Walaun dan A9 juga mengakui... hujah Lebai Haha tidak Islamik malah terbukti bodoh. Haha tak hurai begitu. Jangan tipu masa puasa. Dia memang minta 4 saksi untuk 2.6b. Sebijik kes zina. Walhal ini hukum takzir..Huhu..

      Padam
    18. Kamu jangan putar belit .. tghh kata saksi.. hanya cybertrooper upahan yg menambah no. 4 di depan.. faham?

      Padam
  11. Betul bukan 4 saksi...tapi 2 aja...lagi ke laut...

    https://youtu.be/Yvigeon7MQg

    Najib kena ada 2 saksi... - Lebai Haha. Nabi mana ajar dia... aku pun tak tahu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thank you.. aku setuju dgn TGHH iaitu perlu 2 org saksi yg adil.. adil ni bermakna salah satunya yg tidak pernah melanggar sumpah yg dibuat sendiri tanpa paksaan.. paham ke idak ni?

      Padam
    2. Apsal Lebai Haha ada diskaun 50%? Sale hukum Hari Raya ke? Mungkin diskaun khas PM untuk jawatan TPM2?

      Padam
    3. Aku sangka hujah saja yg lemah; fitnah kamu pun lemah juga kih kih... camana org nak percaya.. lain kali sebutlah 90 juta ke akaun affin ke keh keh..

      Padam
    4. Nasharuddin Mat Isa sihat ke weyh?

      Padam
    5. Ade DOJ call dak? Khabornye boss wasotiyyah dia dah kantoi baki 2.6b beli pinky jewellery.

      Padam
    6. Baguslah tu kalau dah kantoi.. aku sokong sgt..

      Tapi bila pulak kes perwaja, bmf billion tu, pelabuhan kelang free zone, syarikat perkapalan 2 billion milik anak diselamatkan tu nak kantoi? Ke sudah bersih? Mujurlah ada PH boleh bersihkan..

      Padam