RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 14 Mac 2018

BESAR SANGATKAH ISU AIR SAMPAI TIDAK BOLEH JAWAB ISU 1MDB ?

APABILA Azmin tanya Najib di Parlimen tentang hutang dan 1MDB, Najib punya cerdik kata, " Isu air di Selangor lebih besar dari isu 1MDB".

Najib tidak tahukah rakyat Sgor sejak 2008 hingga kini dapat air percuma 20 meter padu? Najib tahu tak punca masalah air sekarang ini adalah di bwh pengurusan SPLASH sebuah syarikat yg dimiliki oleh orang Umno dan SPLASH bukan syarikat kerajaan negeri? Najib tahu tak, walaupun SPLASH bukan syarikat Kjaan negeri, tetapi kerajaan negeri berusaha dan mendesak agar masalah ini diselesaikan segera lebih awal dari yg dijadualkan kerana kjaan negeri prihatin kpd masalah rakyatnya? Najib tahu tak, walaupun berlaku sesekali masalah bekalan air di Sgor, rakyat tetap terus menerima air percuma setiap bulan? Najib sedar atau tidak, rakyat Pekan juga, bahkan di banyak daerah di Pahang, mereka dikenakan membayar bil air, tetapi kerap juga berlaku masalah air?

Apa beza isu air dengan 1MDB?
Masalah air hanya berlaku sesekali di dalam setahun di Sgor dan rakyat tetap menikmati bekalan air percuma apabila proses penyelenggaraan selesai dibuat. Rakyat tidak dipaksa bayar kos penyelenggaraan tersebut.

Isu 1MDB?

Hutang 1MDB dan kerugian syarikat ini kerana dirompak oleh lanun2 dan MO1, bukan ditanggung oleh rakyat Sgor saja, bahkan seluruh rakyat Malaysia dipaksa untuk menanggungnya termasuk rakyat di Parlimen Pekan. Seluruh rakyat Malaysia dipaksa membayar GST tidak kira rakyat miskin atau kaya.

Terlalu jauh umpama langit dan bumi perbandingan di antara isu air di Sgor dengan isu skandal 1MDB yg Najib perkatakan itu. Jangan ingat rakyat sebodoh ahli2 dan macai kamu yg mulut mereka telah dipenuhi dengan dedak.

24 ulasan:

  1. kepalabapak penyamun melayu bangast umnogok ni mampos lagi baik sbb sombong dan kurang ajar nya sbb dikelilingi olih melayu langau lagi bangast utk hidup cara lanun...melayu terus dibodoh dan dibangsatkan utk hidup dgn brim dan dedak????/

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamu alaikum Nama saya Surwanto seorang TKW dari HONGKONG ,memohon maaf yang ada di room ini bila kata2 saya ada yang salah,namun tujuan saya di sini hanya ingin berbagi cerita kepada para rekan2 saya yang jadi tkw di negeri orang, hidup di negeri orang memang amatlah susah,gaji pas2an,makan'pun ala kadarnya,namun apa boleh buat demi mencukupi kebutuhan keluarga yg ada di kampung,mau tidak mau saya harus menjalani semua penderitaan itu,namun syukur alhamdulillah berkat kerja keras dan doa saya slama ini alhamdulilah di terkabulkan ,meskipun jalan ini di larang oleh agama tp mungkin inilah satu2nya jalan untuk merubah nasib hidup saya,secara kbetulan saya lihat di internet tentang seseorang yg bisa mengubah nasib Menjadi lebih baik dengan jalan pemasangan angka togel, dan juga bisa Melalui Dana ghoib ..... saya beranikn diri menempuh jalan itu dan ternyata apa yg di berikan oleh Abah MAHADANA betul-betul terbukti dan saya menang 344jt,saya sangat bersyukur atas rezeki yg sy daptkan itu,ini bukan hanya sekedar cerita tp ini kenyataan.Jadi bagi saudara2 saya yg masih jd tkw ataupun yg lagi dalam kesulitan jangan takut menghubungi beliau Di 0853-4288-2547/ +628-5342-882-547 krna sy sudah membuktikannya,wassalam

      Padam
  2. air selangor... semua rakyat sgor dpt 20kiub free. yg terlibat xde air 4hari beberapa kawasan

    1mdb... seluruh rakyat 7 keturunan kena bayarkn hutang 10 tahun menurut pengerusi 1mdb... pulangan pd rakyat yileek... takat beberapa org pi hj percuma

    BalasPadam
  3. DAPigs are dirty,ugly and greedy animals...why you support them?

    Kat penang dan Selangor akan dibuka lebih banyak ladang ternakan babi jika PH memerintah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. negeri sembilan, perak pun byk ladang babi bro.. cari benda lain lah.. babi jugak ko pilih.

      Padam
    2. Kalau percaya cerita dia tu bro..now babi pun boleh terbang

      Padam
    3. Dia ni babi Najib yg makan dedak n jilat jubor Najib..

      Padam
    4. Kalau babi terbang macamana walaun DAP nak tgk pemimpin mereka makan babi??

      Padam
  4. "Isu air di Selangor lebih besar dari isu 1MDB".

    Bererti memang betul lah 1MDB ada lah isu. Kenapa pemimpin UMNO berdolak-dalih menafikannya?

    Isu tetap isu.

    Sekarang adakah isu 1MDB telah di selesaikan?

    Isu yang Najib kata besar boleh di selesaikan dalam 4 hari.... Bererti PM kita ini tak cerdik. Sebab isu yang lebih kecil dari isu air pun dia tak boleh selesaikan?

    BalasPadam
  5. Isu 1MDB masih kecil jika banding isu Baiah Talak Tiga Parti Pas. Habis satu dunia tujuh petala langit dan Arasy Allah bergegar sebab Baiah Talak Tiga Pas. Kekeke.



    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju.. tapi pemimpin yg langgar baiah buat muka bodoh je asalkan dapat undi cina..

      Padam
  6. ermmmmm
    Dulu pas tuduh umno kafir. Ternyata umno tidak kafir malah kini dah jadi saudara seIslam pas dunia khirat kononnya. Maka ikut hukum, pas lah yg kafir kerana tuduhan itu berbalik kpd pas. Jadi, pas parti kafir, haram kita mengundinya. Undi pas = undi umno = haram! Ingat tu!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada ke PAS kata umbo kafir?? Kau tipu ni mcam juga husam tipu kes 90 juta.. keh keh

      Padam
  7. Assalamu`alaikum dan Terima kasih En. Wfauzdin NS.

    BalasPadam
  8. Itulah satu2nya helah yg MO1PMNajib serta pencacainya miliki sekarang. Alih tiang gol, 1MDB skandal terhebat dunia abad ini. Sezalim zalim pemimpin Yahudi, mereka tidak mendera rakyatnya sendiri. Malang bagi majoriti rakyat Malaysia, MO1PMNajib mendera kita dgn GST yg berpunca dari 1MDB
    yg penuh penyelewengan dan sarat hutang yg kita kena tanggung sehingga 2032.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sezalim2 yahudi dia bg jgk pwruntukan yg dah dijanjikan dlm DUN...

      Padam
  9. Akhirnya Najib Mengakui Kesilapan 1MDB. Kata MO1PMNajib, kerajaan sedar terhadap kegagalan 1MDB dan sebab tu la ia menjalankan siasatan membabitkan banyak pihak berkuasa.

    “Hasil siasatan mereka diterima – dan lembaga pengarah syarikat itu dibubarkan, pasukan pengurusan dirombak dan operasinya dikaji semula,” katanya.

    Begitu mudah kan? Bubar, rombak, kaji semula! Penyamun perompak lanun2 yg merembat berpulu bilion rm dan bersengkol dgn 1MDB masih bebas happy berjoli sakan .
    Rakyat ada yg tak makan seharian!!! MO1 = SYAITAN!

    BalasPadam
  10. Nak tanya.

    Kenapa dalam menifesto pru14 pas tidak dinyatakan dasar untuk membentuk negara islam dan pelaksanaan hukum hudud jika menang pru? Adakah pembantu hj hadi terlupa menulisnya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perjuangan Negara Islam dan hukum hudud Ularmak Pas dah simpan longgok dalam stor. DI LARANG MASUK STOR BARANG LAMA DAN SUDAH LAPOK HAKMILIK PAS.

      Padam
    2. Eh aku ingat pemimpin utama PH yg dah jadi antik dan hanya sesuai sijadikan perhiasan.. yg dalam penjara pun tak layak juga jadi PM kerana pemimpin antik kata pihak polis ada cukup bukti utk mensabitkan kesalahan beliau.. hari tu dah la dia kata ada kejadian lancap.. ntah laa..

      Padam
    3. 11:58, kenapa nampak macam risau je jika PAS nak buat negara islam?

      Padam
    4. Ke risau DAP tak boleh terima?? Dasar walaun DAP!!

      Padam
    5. Kelam kabut Pas sebab manifesto tak tulis janji laksana hudud dan Negara Islam. Takut hilang undi Melayu ke nak Undi Cina dan India? Jual agama sangat murah.

      Padam
    6. Memang tak perlu hudud di periingkat perseketuan lagi buat masa ni.. buat di kelantan terengganu dulu.. harap walaun DAP setuju ler..

      Padam