RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 17 Mac 2018

RUU AKTA 355 TERUS JADI 'JERUK"

IMBAS kembali isu RUU Akta 355. Lihatlah, betapa seriusnya MP2 dari PH minta agar RUU Akta 355 DISEGERAKAN untuk dibahaskan. Speaker janji "SIRI AKAN DATANG BOLEH BAHAS". Siri akan datang tu, siri yg lepas dan ternyata tidak disebutkan pasal RUU Akta 355. Sekarang ni Penggal terakhir sebelum PRU14 sedang berlangsung.

Apakah anda yakin penggal yg sedang berlangsung sekarang ini RUU Akta 355 yg dikatakan "nyawa Pas" itu akan disentuh? Mana janji Speaker? Mana suara lebai yg bersungguh2 jual nama RUU Akta 355, siap buat himpunan, jemput menteri agama join himpunan di Padang Merbok, merata2 buat ceramah jual RUU Akta 355 dan kutuk mereka yg tidak setuju dgn benda yg tidak dibahas itu, siap mahu jiratkan orang lagi, mana suara hero RUU Akta 355 sekarang?

Kalaupun telah kena kencing 3 kali, untuk kali keempat ni jangan lah tadah lagi kopiah tu untuk dikencing lagi. Kesihan kat ahli2 bawah yg byk menderma jihad untuk RUU Akta 355, paling tidak kesihan kpd yg beli sehelai T-Shirt Unggu RUU Akta 355. Si penjual T-Shirt juga yg untung besar.

Itu pun masih kata ' lebih mudah berurusan dgn Umno untuk tegakkan Islam" ?

Ternyata, mereka yg bawa usul, wakil2 dari PH pula yang bersungguh2 mahu mempercepatkan usul mereka. Lebai tersengeh2 dan ketua lebai kaki ponteng. 
 

38 ulasan:

  1. umpan umno dh terkena. serampang 2 mata...pas berpecah dan pas terus dikencing.
    Nak sangat masuk tong taik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamu alaikum Nama saya Surwanto seorang TKW dari HONGKONG ,memohon maaf yang ada di room ini bila kata2 saya ada yang salah,namun tujuan saya di sini hanya ingin berbagi cerita kepada para rekan2 saya yang jadi tkw di negeri orang, hidup di negeri orang memang amatlah susah,gaji pas2an,makan'pun ala kadarnya,namun apa boleh buat demi mencukupi kebutuhan keluarga yg ada di kampung,mau tidak mau saya harus menjalani semua penderitaan itu,namun syukur alhamdulillah berkat kerja keras dan doa saya slama ini alhamdulilah di terkabulkan ,meskipun jalan ini di larang oleh agama tp mungkin inilah satu2nya jalan untuk merubah nasib hidup saya,secara kbetulan saya lihat di internet tentang seseorang yg bisa mengubah nasib Menjadi lebih baik dengan jalan pemasangan angka togel, dan juga bisa Melalui Dana ghoib ..... saya beranikn diri menempuh jalan itu dan ternyata apa yg di berikan oleh Abah MAHADANA betul-betul terbukti dan saya menang 344jt,saya sangat bersyukur atas rezeki yg sy daptkan itu,ini bukan hanya sekedar cerita tp ini kenyataan.Jadi bagi saudara2 saya yg masih jd tkw ataupun yg lagi dalam kesulitan jangan takut menghubungi beliau Di 0853-4288-2547/ +628-5342-882-547 krna sy sudah membuktikannya,wassalam,.

      Padam
  2. Dah setahun Feb 2017 bentang di Padang Merbok, tetapi Hadi Awang datang bulan setiap kali sidang Parlimen. Bulan purnama yang datang bersama RM 200j daripada Rosmah Mansor.

    BalasPadam
  3. Sebenarnya ruu 355 tidak di bentang kat perlimen utk kali ke 4 ni bukan salah tuan speker perlimen.. salah DAP.. betul tak walaun2...

    BalasPadam
  4. tok lobai ttp bodo wp dah berpolitik 62th...jadi lah politik kg n syok sendiri sampai mampos..???

    BalasPadam
  5. Apa kata si ketua lebai-lebai yg asyik merapu tu? Makin lama makin merapu ketua lebai tu!!

    BalasPadam
  6. Apa2 pun salahkan org lain.. jgn salahkan diri sendiri... betul tak pascai..?

    BalasPadam
  7. Apalah korang ni dah byk kali aku jelaskan.. memang sengaja dirancangkan tunggu selepas PRU14 agar rakyat melayu islam boleh memilih ahli2 parlimen muslim yg pro RUU 355.. aku yakin tak semua MP muslim yg menolak RUU 355.. mungkin hanya MP mengaku muslim drpd PAN dan DAP shj yg menolak RUU 355..

    Dah faham kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Teruk sangat komen fitnah yang ditulis. Pas penyebar fitnah dan fake news tegar.

      Padam
    2. Kalau takut dituduh menolak RUU 355, jom sama2 meraikan usaha Pas utk mertabatkan mahkamah syariah bukannya mengejek dan menyindir..

      Padam
    3. Islam mana ajar ugut fitnah kalau nak buat benda ni? Islam ajaran syaitan?

      Padam
    4. Martabatkan mahkamah syariah... hahahahaha.. mula2 pak lebai bawa isu ruu 355...ada pimpinan pertengahan dan walaun2 kebykkan yang mengkafirkan org apa ceta.. merangkak2 kat SANA nanti nak mohon maaf..aku tgk walaun2 anggap isu kafir mengkafir dr kesah ruu 355 dulu mcm isu kecik je...pergilah tanya ulamak apa hukum mengkafirkan org...

      Padam
    5. An Anonymous ini salah seorang pendokong takfiri yang suka mengkafir jali kepada umat Islam yang lain. Seorang lagi Tok Guru Hadi Awang juga pengamal takfiri yang sekarang mengkafirkan pula umat Islam yang sokong DAP. Budaya mengkafirkan umat Islam kerana sesuatu tidak disukai mereka asbab politik adalah BUKAN AJARAN ISLAM. Ini AJARAN SESAT DAN MENYESATKAN.

      Padam
    6. Tak payahlah sendiri buat tufuhan lepas tu sendiri juga yg mengesahkan.. buang masa layan daa.. nanti bila aku tanya tang mana TGHA mengkafirkan org islam mesti tak boleh jawab.. pigi dah..

      Padam
    7. Tak nak mengaku pula? Mengapa? Malu? Tuduh DAP kafir harbi. Tuduh DAP anti Islam. Lepas itu orang Melayu haram sokong. Haram undi. Sedangkan Melayu dan orang Islam ADA sokong DAP. Apa dalil haramnya? Itulah takfiri. Mengkafirkan sesama umat Islam. Bertaubatlah An Anonymous. Syurga dikejar tapi dosa takfiri yang kau dapat. Amanat Hadi dah diharamkan Majlis Fatwa yang terdiri daripada Mufti dan pakar agama. Tak mungkin sebab politik sahaja? Sebabnya mesti Amanat itu ada unsur Takfiri. Mengkafir sesama umat Islam. Ajaran sesat Puak Khawarij yang ditegah Islam. Hadi Awang tak pernah tarik balik dan pengikut taksubnya masih ada yang tampal di dinding rumah. Benda haram.

      Padam
    8. Dalam DAP ada yg islam dan bukan islam..

      Memang dlm DAP ada yg anti islam kerana ada yg bukan islam menyebarkan fahaman evangelis melalui buku yg dikarangnya, menentang khutbah jumaat dan hudud walaupun tak ada kena mengena dgn mereka. Bagaimana jika org islam menolak dan menghalang amalan memegang lilin ketika bertafakur oleh bukan islam? Pastilah mereka marah kerana tak ada kena mengena dgn org islam pun, betul?

      Ada juga dlm DAP yg asalnya dah kafir tapi jadi kafir harbi pula kerana menghasut rakyat kelantan menentang aka memperlekeh akta jenayah syariah di kelantan. Malah lebih malang dibantu pula oleh para pengaku islam..

      Arwah TGNA sendiri meminta TGHA berpegang kpd apa yg dikatakan amanat hj hadi itu dan meminta para alim ulamak berbincang dgn TGHA mengenai amanat tersebut namun seorang pun tak berani berhadapan dgn TGHA.. ini adalah fakta.. dan satu lagi hingga sekarang TGHA minta slot satu jam di TV tapi mereka takut utk mendengar kebenaran amanat tersebut.. mereka buat fatwa tanpa merujuk kpd yg empunya diri utk penjelasan lanjut.. mujurlah almarhum Sultan Kedah sanggup menziarahi jenazah syahid memali dan tidak termakan akan hasutan mereka yg takut berhadapan dgn TGHA..

      Bila walaun DAP sudah tak berani berhadapan dgn TGHA, mulalah tuduh pasal Khawarij pula sdgkan org yg menuduh itu pun beria2 hendak melantik kafirun jd pemimpin mereka dan ini amat bercanggah pula dgn ayat alquran..

      Jadi soalan aku sekali lagi.. ayat manakah di dalam amanat itu yg memgkafirkan org? Yg aku dah baca buat ke sekian kalinya ialah hanya satu ayat yg ada sebut kita boleh jadi kafir (atau terkeluar dari islam) jika kita kata islam suku politik suku.. kenapa? Ada sesiapa pengaku islam di sini yg terasa ke??

      Padam
    9. teringat cerita tentang nabi Muhamad apabila kaum kafir datang menyergah beliau dengan bengis dan bertanya banyak soalan disambut mesra oleh beliau sikafir itu pulang ke tempat asal dengan hati sejuk dan faham tentang islam yang di bawa oleh beliau.
      Maka ada seorang pemuda mempunyai banyak soalan tentang islam dan perjuangan islam yang dipimpin oleh naib ulama sedunia yang berpangkalan nun jauh di sana Marang, Terengganu. Hari yang di rancang pun tiba si Taruna tampan pun sampai di rumah ulama tersohor, salam diberi pada ulama tersohor dan belum sempat pertanyaan diberikan datang penendang dan penampar diberikan oleh pengikut dan orang bawahannya pada si taruna tampan itu dan terjelepok seketika sebelum pulang ke rumah. Agak agaknya boleh tak ulama tersohor itu berbahas dan berbincang dengan orang......

      Padam
    10. Agak2 kalau Nabi Muhammad sentiasa menyantuni kafirun yg anti islam, tak de lah berlaku peperangan menentang musyrikin di zaman baginda? Kan?

      Padam
    11. peperangan adalah pebezaan pendapat yang tidak dapat diselesaikan di meja rundingan dan perbincangan dan satu dunia baru akan terhasil, menyantuni tetamu adalah amalan nabi ibrahim dan diteruskan oleh Nabi Muhamad dan menjadi sunnahnya hinga dunia kiamat. Agak agaknya ulama tersohor itu ada keupayaan untuk berbahas atau.................orang yang tak sependapat dengannya

      Padam
  8. pas penjual agama... itu saja

    BalasPadam
  9. jadi jeruk dan beruk
    he

    BalasPadam
  10. ini kes kena kencing.. bodohnya ahli2 bawahan pas. tp pemimpinnya pandai2. jual cerita akhirat sana sini, takutkan rakyat dlm soal agama. last2 diorg juga hidup mewah, tumpang sekali mkn duit umno..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nasib baik tak semewah banglo ala disney..

      Padam
    2. Ambil duit umno yang curi dari 1MDB, kaya tiba-tiba Ularmak Pas bagai billionaire.

      Padam
    3. Ada bukti ke tu?? Bukti banglo ala disney confirmed ada..

      Padam
  11. Kes jual agama murah sangat tapi tak laku. Nak lelong malu, akhirnya simpan buat jeruk dan perkasam. JERUK PERKASAM RUU355.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila DAP tak suka RUU 355 maka berbondong2lah si pengaku islam mempertahankan DAP..

      Padam
    2. Pelik. Pelik. Fitnah ke?
      Tak suka RUU355 tapi ajak bahas segera.
      Yang suka RUU355 tapi menyorok di rumah tak berani datang Parlimen. Elaun jalan gaji jalan. Kerja ponteng. Haram.

      Padam
    3. Nak bahas apa.. masa bentang pun dah spt cacing kepanasan.. lebih baik tunggu next PRU, biar rakyat melayu islam pilih pemimpin mereka yg menyokong RUU 355..

      Padam
  12. sori bai.. pas bukan parti politik tapi sebuah persatuan utk men'survive'kan ketua2 mereka. bukan kerana agama jg bukan utk rakyat. sebijik mcm umno. cash is king... higher than god..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan utk mensurvivekan pemimpin DAP di kalangan melayu islam ke.. hehe

      Padam
    2. Undi Pas = Undi Jho Low = Undi Kleptokrasi

      Undi PH = Tangkap Kleptokrat = Tangkap Ularmak ambil duit Umno.

      Padam
    3. Undi PH = Undi DAP !! Simple..

      Padam