TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Selasa, 20 Mac 2018

DR ROZAIMI TIDAK AKAN LARI, US DUSUKI SILAP ORANG




DR ROZAIMI TIDAK AKAN LARI DAN TIDAK AKAN DOA AHZAB
ATAU MENDOAKAN KEHANCURAN UNTUK SESIAPA

[Kenyataan Rasmi Saman Fitnah Yang Dikemukakan Oleh AF Ustaz Dusuki Abd Rani]

Saya hadir ke Mahkamah Tinggi hari ini untuk memfailkan memorandum kehadiran saya atas saman fitnah yang dikemukakan oleh AF Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani terhadap saya.

Saya nyatakan di sini bahawa saya sentiasa bersedia untuk mempertahankan diri saya daripada dakwaan fitnah AF Ustaz Dusuki. Saya telah pun mengarahkan peguam saya memfailkan Pembelaan dalam masa terdekat.

Saya berdoa agar Allah menzahirkan kebenaran. Saya tidak akan berdoa Ahzab atau doa kehancuran kepada sesiapa dalam isu ini, saya harap anda semua juga begitu.

Dr Rozaimi Ramle

65 ulasan:

  1. dasuki tipu kt tiada org mati banjir Kelantan. kunun nk tunjuk banjir Kelantan ujian.. banjir penang bala Tuhan.

    titm kata jgn beli lauk Ramadan dr kedai penjual fasik tk solat. rozaimi tk setuju. dasuki sokong titm dan tambah lg spekulasi kunun org mcm rozaimi akan sokong lgbt dll lepas ini.

    isu kisah aqasyah rdh. dasuki ajar cerita popular aqasyah rdh dpt cium badan naib saw kerana nabi saw meminta siapa yg ada hutang kpd baginda saw utk baginda saw lunaskan.

    rozaimi sebagai ahli hadis mengatakan kisah itu palsu kerana ia dikatakan berlaku dimasjid sedangkan ia hanya diriwayatkan oleh seorg perawi saja.. sedangkan di masjid ketika itu ramai jemaah utk solat jumaat.

    terakhir dasuki buat doa hancurkan PH dan disamakan dgn Ahzab. ini ada unsur takfir kerana puak ahzab tentulah kafir mereka itu.

    pas memang diresapi unsur takfiri. semua yg bukan pas adalah seolah bukan islam. PH disamakan dgn Ahzab. pas kununnya memegang watak sahabat2 nabi saw.

    so umno pula memegang watak siapa? atau pas nk anggap dizaman nabi saw umno ni mcm puak badwi padang pasir.

    ini zaman najib, kalau zaman paklah bolehlah disamakan umno dgn badwi.

    dasuki ni jenis culas dn tidak fikir panjang dan menghalus setiap sikapnya. ikut suka dan nafsu saja yg disandar pd agama.

    ketika hadi dan pas bersama dap dulu, adakah mereka fasik ketika itu.. sekarang baru insaf. so pas kena tobat nasuha la sekrng.

    makin jauh terpesong pas ni. umat islam kena ingat golongan mcm ni disebut dlm sirah. golongan khawarij yg sgt hebat islam mereka luarannya... tp nabi saw kt mereka umpama anjing2 neraka.

    begitu jg kerisauan nabi saw terhadap golongan yg lebih bahaya dpd dajjal di akhir zaman.. iaitu ulamak2 penjual agama..

    ooo.. nk beli makanan dr org fasik tk boleh. rosak amalan ye. tp ambik dedak dpd org fasik pencuri perompak halal ye dan menggandakan amalan.

    tinggalkan lah pas.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Tergamaknya Pas sama taraf Nabi SAW seperti Ularmak mereka. Apakah ponteng, memfitnah, doa laknat, takfiri, maki hamun, membinatangkan manusia, berbohong dan menganiaya peniaga adalah sifat Nabi? Adakah ambil duit umno juga termasuk sunnah?

      Padam
    2. Tergamaknya PAN menyokong membela hak puak2 LGBT, ATHEIS, SEKEDUDUKAN dan MURTAD.. ikut sunnah DAP ke ni??

      Padam
    3. "Akan muncul suatu kaum dari umatku yang pandai membaca Alquran dengan lisan mereka tetapi tidak melewati tenggorokan mereka, mereka keluar dari Islam sebagaimana anak panah meluncur dari busurnya." (Shohih Muslim, hadits No.1068)

      Padam
  2. Zaman dulu ulamak menghafal hadis ratusan ribu barulah dipanggil pakar hadis.. zaman sekarang sekadar dapat title Dr terus dirujuk sbg pakar hadis.. kan beza tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pelik mengaku parti Islam tapi jahil tentang Hadis, kan pelik tu .

      Padam
    2. Zaman sekarang Ulama guna hadis palsu untuk sedapkan ceramah...

      Pakar ini bukan sebab hafal.. Tapi mesti tahu asal usul sebenar dari mana datang nya hadis ..

      Jangan jadi penceramah... nanti orang yang dengar bawak kisah hadis ini sampai ke cicit..

      Padam
    3. pakar tu org lain bg gelaran... bkn dr rozaimi minta.

      Padam
    4. Gelaran doktor diberi kerana belajar dan digelar pula pakar oleh orang sama macam ustaz-ustaz bila habis belajar balik mengajar di surau, masjid atau pondok mereka dipanggil ustaz. Bila menonjol sikit ke depan walaupun tanpa kelulusan agama mereka juga dipanggil ustaz. Bila banyak buat ulasan pasal hukum dan kitab banyak diterbit orang gelar ulama. Mungkin segenlitir yang mengaku ulama bila mereka terasa banyak sokongan dari pengikut sendiri.

      Padam

    5. Inilah bezanya orang ada ijazah
      (DOKTOR FALSAFAH) dan ustad yang balik Al Azhar dengan keputusan MAQBUL. Mana boleh banding macam langit dan bumi.


      Padam
    6. Kalau ada title Dr tapi senyap bila parti yg didokongi menyokong pesta arak, lgbt, atheis, sekedudukan dan murtad; satu sen pun tak guna..

      Padam
    7. "Akan muncul suatu kaum dari umatku yang pandai membaca Alquran dengan lisan mereka tetapi tidak melewati tenggorokan mereka, mereka keluar dari Islam sebagaimana anak panah meluncur dari busurnya." (Shohih Muslim, hadits No.1068)

      Padam
    8. Jgn fitnah org. Doktor dan individu mana yg sokong lgbt, arak, atheis dan murtad? Sila senaraikan namanya. Org yg menolak kerjasama @ ukhwah itulah yg paling busuk krn mereka rasa mereka mampu membentuk negara secara sendirian. Nak kata pasal org tp anak muda negeri k lah yg paling ramai minum ubat batuk dan hisap ganja.

      Padam
  3. In sha allah dr rora..allah swt bersama org. yg.ikhlas...Bukan mcm ust.dasuki(ust.ka?) kaki ponteng dan walaunta sembab...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikhlas bersama pihak yg membela hak golongan LGBT ke tu?? Tanya je

      Padam
    2. "Akan muncul suatu kaum dari umatku yang pandai membaca Alquran dengan lisan mereka tetapi tidak melewati tenggorokan mereka, mereka keluar dari Islam sebagaimana anak panah meluncur dari busurnya." (Shohih Muslim, hadits No.1068)

      Padam
    3. Msj utk PTG: siapa yg membela lgbt. Beri nama mereka kpd majlis islam. Jgn dok nk fitnah org.

      Padam

  4. Apa pun jangan selesai kes luar mahkamah dan dengan sekadar minta maaf.

    Lobai ini kaki putar belit.. lain yang di persetujui, lain yang di bagi tahu kat Walaun..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul.. hari tu kata kepada waalin DAP bahawa parti tu rahmatan lil alamiin.. rupa2nya membela hak golongan LGBT, ATHEIS, MURTAD dan SEKEDUDUKAN..

      Padam
    2. "Akan muncul suatu kaum dari umatku yang pandai membaca Alquran dengan lisan mereka tetapi tidak melewati tenggorokan mereka, mereka keluar dari Islam sebagaimana anak panah meluncur dari busurnya." (Shohih Muslim, hadits No.1068)

      Padam
  5. Parti Adik-beradik Shaitan....! (PAS)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju.

      Juga Parti Ajaran Sesat

      Padam
    2. PAS xsalah. Pentaksub pas yg salah. Taksub sgt dgn pemimpin mereka. Mengibaratkan pemimpin2 mereka sbg org yg sempurna tiada cacat cela. Semua ceramah pemimpin mereka, mereka telan dan hadam tanpa mereka fikir sama ada betul atau fitnah.

      Padam
  6. Malas nak komen panjang.. cukop sekadar bertanya, "waraskan orang yang solat hajat mendoakan kehancuran dan kebinasaan ke atas rumah yang didiaminya..??"

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak waras. Gila. Tak siuman. Sepatutnya dah batal solat. Jika solat jemaah wajib, maka makmum wajib qadha. Mohon ampun kepada Allah Taala sebab minta ustaz gila jadi imam solat jemaah.

      Padam
    2. Kalau batal solat org yg mengadu kpd Allah.. macamana pula solat org yg mengadu kpd DAP??

      Padam
    3. Teringat kisah nabi musa tentang bal am amiin

      Padam
    4. PTG FITNAH LAGI. Mmg ptg kaki fitnah. Akhirat kelak kau merangkak lh mencari kemaafan drp org yg kau fitnah.

      Padam
  7. Patutnya sebagai orang Yang membawa watak agama ni kena doakan Yang baik baik, tapi sebaliknya Pula..
    Baru tak sefahaman sikit dah DOA Yang tak baik.. adakah ini contoh Yang baik??

    Pendidikan thaif buat MCM Mcm kat Nabi, takda pun Nabi DOA Yang tak baik, Malah Nabi Mohon Allah Bagi peluang lagi pada mereka..

    APA punya parti la pas ni?..
    Parti Yang terang terang buat kemungkaran takda pulàk Di DOA MCM Tu...

    Ni la padahnya bila menggunakan agama untuk kepentingan sendiri..

    Buat malu pakai serban Dan jubah je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau berani tahan duit peruntukan ADUN PAS, silalah berani juga tahan apa jua kesan doa mereka..

      Padam
    2. Teringat kisah nabi musa tentang bal am amiin

      Padam
    3. Mmg patut suit adun pas ditahan. Aku pun kalau org ingkar x dgr arahan nk buat apa bg peruntukan. Org ingkar arahan ni ibarat org yg bodoh sombong #PTG

      Padam
  8. Bab mentakfirikan orang dan memaki hamun umat yang lain itu pun sudah cukup kepada kita untuk menjauhkan diri daripada golongan ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini fitnah ikut cara UMNO.. tgk apa dah jadi sekarang.. BN 71 PH 21.. lua lua selupa ..

      Padam
  9. Doktor belajar mata kita panggil doktor mata.

    Doktor belajar jantung kita panggil pakar jantung.

    Orang belajar hadis memang patut kita panggil pakar hadis.

    Orang kaki mengkafirkan kita nak panggil apa ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita biasa panggil org macam tu Haramjadah

      Padam
    2. Mungkin boleh panggil mcm ni.. HARAMJADAH org yg tahan peruntukan utk ADUN PAS!!

      Padam
    3. Teringat kisah nabi musa tentang bal am amiin

      Padam
  10. Ramainya sang buta..pendokong kepada kegelapan.. Inilah bahayanya bila berguru dgn orang yg bkn spatutnya..kasihan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul berdoa dengan Meng Azhab kan umat Islam adalah ajaran kegelapan. Takfiri puak Khawarij kepada umat Islam Malaysia.

      Kena pula takfiri itu pada batang hidung Exco Agama Selangor, ADUN Pas yang difitnah Ustaz Dusuki masih dijajah oleh kafir.

      Sepatutnya sijil tauliah Ustaz Dusuki dibatalkan dan rancangan di IKIM diharamkan.

      Padam
    2. Betul ke Dr Yunus masih dijajah oleh suasana yang tidak beragama?

      Bukan ke Pas parti agama? Sekarang ada Exco Pas sendiri --> DR YUNUS yang dijajah suasana yang tidak beragama / atheis?

      Kesian Dr Yunus difitnah oleh Ustaz Dusuki.

      Padam
    3. DR Yunus ada halang elaun yg telah dijanjikan dalam DUN ke?? Sebab doa tu ditujukan kpd pihak yg tidak dikenali iaitu pihak yg sekat peruntukan DUN PAS sahaja pun.. harap2 tiada sesiapa yg terasa..

      Padam
  11. perghhh...ahli hadis.
    nak belajar sahih bukhari saja separuh usia pun tak tentu abis.
    ahli hadis yg suka jom heboh

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg ko sakit hati sgt dgn RORA nape..dia belajar susah2..layak la org panggil dia ahli/pakar hadis/Dr ke..ko tu malas..doa makan pn ssh nk hafal..hahahaha

      Padam
    2. Shahih Bukhari pun kena separuh usia nak belajar dol. Ingat lepasan Al Azhar khatam belaka dah.

      Padam
    3. Harap dia hafal ayat alQuran sama.. iaitu ayat mengenai hukum mengambil kafir sbg pemimpin..

      Padam
    4. "Akan muncul suatu kaum dari umatku yang pandai membaca Alquran dengan lisan mereka tetapi tidak melewati tenggorokan mereka, mereka keluar dari Islam sebagaimana anak panah meluncur dari busurnya." (Shohih Muslim, hadits No.1068)

      Padam

  12. Apabila berdoa kita memohon dari Allah...

    Cuba bayangkan ...

    Kalau dia yang baik itu pun sebenarnya kita tak layak mintak... apalagi doa yang Allah tak suka iaitu doa orang lain musnah..

    Sedangkan Islam tuntut kita jaga keselamatan dan silaturrahim dengan jiran yang bukan Islam...

    Segan-segan lah apabila meminta pada Nya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Korang tak bagitahu DAP ke yg Rasulullah saw pun ada amalkan qunut nazilah..

      Padam
    2. Teringat kisah nabi musa tentang bal am amiin

      Padam
  13. insyaallah doa dusuki tu akan kena pada umnopas kerana merekalah yg zalim.

    hadi selamba je pergi peluk syiah iran dan sokong bashar yg sgt zalim di abad ini. tkde pulak nk doa hancur bashar laknatullah.

    tu tanda pemimpin pas dh buta hati. ckp agama hafal hadis quran sebb dulu belajar agama. jiwa akhlak roh mereka tu dunia semata2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg kena doa dah lepaskan peruntukan. Takut lah tu.. bagus sekurang2nya sbg org islam dia percaya kesan doa qunut nazilah.. tapi walaun DAP mana reri takut.. sumpah baiah pun mereka langgar buat derk je..

      Padam
    2. Teringat kisah nabi musa tentang bal am amiin

      Padam
    3. Betul tu.. sila bgtahu DAP, dalam alquran ada ayat yg mengharamkan mengambil org kafir (tambah2 lagi kafir harbi) sebagai pemimpin kaum muslimin..

      Padam
  14. maka digelarlah beliau itu UST DUSUKI AHZAB.

    gelar2 ni kan kegemaran hadi alsotongi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gelar yg betul tak pe.. jangan fitnah 90 juta lepas tu senyap tak nak tolong bg bukti kat ambiga.. bangang..

      Padam
  15. Bukan pakatan ahzab ke ygvkena doa.. harap tiada siapaun yg terasa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah Dr Yunus jangan melatah. Kalau Dr Yunus terasa pun, Dusuki peduli apa. Dusuki doakan pakatan tentera Ahzab yang zaman Nabi dulu. Dusuki rupanya ustaz yang melawan tentera Ahzab zaman Nabi dulu, tapi terlepas ikut pintu masa di Tampoi. Dr Yunus jangan jadi atheis pula dol. Kahkahkah!

      Padam
    2. Sebab tu kita jangan sebut nama spt Pakatan Rakyat atau Pakatan Harapan atau Pakat2 Tolak misalnya..

      Padam

  16. شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

    شركة المثالية للتنظيف
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    BalasPadam
  17. La ni bukn sj org politik yg bergasak tapi ustaz2 pun brgasak juga..x sudh2 berpolitik..semuanye nk tunjuk ego diri..seolh olh mhkamah tu tempat untuk mncuci diri..siann dgn umt islm kini..

    BalasPadam
  18. https://drive.google.com/file/d/0B6ut4qmVOTGWV2lZaDBldU5Mem8/view?usp=drivesdk

    Web: almawaddah.info

    Salam


    Kepada:

     

    Redaksi, rektor dan para akademik


    Per: Surat Terbuka kepada PM


    Bagi tujuan kajian dan renungan. Diambil dari web: almawaddah. info

    Selamat hari raya, maaf zahir dan batin. 


    Daripada Pencinta Islam rahmatan lil Alamin wa afwan

    BalasPadam
  19. Dr Rozaimi ni patutnya ambil bidang lain kot bukan bidang agama..

    Each time klu ada orang bertanya persoalan. Mula2 dia jawab. Lepas tu dipenghujung dia akan bantai dan salahkan orang lain. Cara siasahnya, jawab persoalan sudah la. Tak perlu nak buat kesimpulan diri tu konon pandai dgn cara mengata orang lain pulak. Sampai boleh memperli orang lain taksub pada mazhab syafie. Orang awam kalau ikut satu mazhab memang la perlu ie sesuai dgn tahapnya untuk beribadat. Mereka banyak perkara lain untuk difikirkan dlm survival. Jgn samakan orang awam dgn kamu yang memang belajar dlm bidang agama. Ini tidak. Apa logik masyarakat disuruh pelbagai mazhab. Klu dpt istiqomah satu pun dah syukur lah sangat.. Cuba lawyer tanya kamu rozaimi ttg contract perjanjian. Cara general mungkin dia tau la sikit2 ttg right. Tapi kalu lawyer tu campak satu buku ttg contract law utk dibahas tak ke dia sendiri boleh ternganga. Untuk orang awam cukuplah sekadar bawak kereta dan ada ilmu sikit ttg penjagaan kereta. Tak fairlah klu mechanic marah kita tak tau overhaul kete. Ramai engineer accountant doctor yg tak kurang hebat2 kat luar tu. Tapi attitude jauh lebih baik dan humble kalau nak nak compare dgn 'doctor' yg sorang ni.

    Ada separuh cerita tu memang nmpk sangat direka reka. Cth dalam satu ceramah tu dia cerita ada seorang wanita yg dia claim as 'taksub' mazhab syafie. Then yg peliknya dia cakap wanita tu telefon dia pulak tanya hukum bila dia dlm haid nak nikah dalam masjid. Memang nampak sangat rekaannya. Kalau seseorang yg rozaimi dah personally attack sbg 'taksub' mana mungkin dia akan akan dijadikan referal utk sesuatu masalah yg lain. Seolah olah dlm negara ni cuma tinggal dia sorang shj yang tahu bab hukum sampai wanita tu dah takde tmpt nak bertanya. Here is the link

    https://youtu.be/Ioj8SLrFpxE

    BalasPadam