RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 21 Mac 2019

PENCALONAN DR STRERAM DI PRK RANTAU BUKTI BAHAWA KEADILAN ADALAH PARTI YANG TAHU MENGENANG JASA DAN TIDAK TAKSUB KEPADA PERKAUMAN

Pada PRU13, Dun Jeram Padang di NS, calonnya adalah dari kaum India iaitu Kumar (keadilan). Pada PRU14, di Dun tersebut calonnya adalah calon Melayu (Keadilan) iaitu S. Musliadi Sabtu. S. Musiladi tewas.


Pada PRU13, calon Parlimen Teluk Kemang (Kini Port Dickson) adalah seorang Melayu iaitu Dato' Kamarul Baharin (Keadilan) dan beliau menang. Pada PRU14, calonnya adalah seorang dari kaum India iaitu Datuk Danyal (Keadilan), kemudiannya mengosongkan Kerusi tersebut untuk beri laluan kepada Anwar Ibrahim di dalam PRK baru2 ini.

Ertinya, di Jeram Padang Kerusi dari kaum India diserahkan kepada calon dari kaum Melayu. Di Port Dickson yang dulunya Parlimen Teluk Kemang, dari calon Melayu diberikan kepada calon dari kaum India, kemudiannya calon ini berkorban untuk mengangkat Anwar sebagai Ahli Parlimen telah mengosongkan Kerusi tersebut bagi memberi laluan kepada Anwar, seorang calon Melayu untuk bertanding di situ.

Di dalam Keadilan, isu kaum tidak releven dan ianya terlalu 'fleksibel". Keadilan adalah parti yang boleh bertolak ansur dan berusaha untuk membuat keputusan dengan adil. Sehubungan itu, Keadilan merasakan tidak adil untuk terus membolot semua tempat bagi menempatkan calon-calon dari kaum Melayu sahaja.

Atas prinsip ini, ditambah pula dengan calon Dr Streram yang telah dianiyai tidak dapat bertanding di Dun Rantau pada PRU14 yang lalu, dan beliau bersusah payah memperjuangkan haknya untuk menfailkan petisyen di mahkamah dan menang di dalam tuntutannya, maka wajarlah Keadilan mencalonkan beliau untuk bertanding di PRK Rantau kali ini.

3 ulasan:

  1. Samseng UMNO BN tak peduli kaum Cina dan India. Bumiputera Sabah Sarawak lagi samseng tak kisah. Yang samseng tahu maki hamun dan halau kaum lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Samsengnya, dah berapa ramai kaum2 lain dah dihalau oleh umno bn, ada tak dalam sejuta, agak2 dah pupus kaum lain di malaysia.

      Padam