RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 24 Julai 2019

KENYATAAN TUN M YANG PERLU DIPERBETULKAN

Kenyataan Tun M dlm chedet.com menyatakan, beliau anggap isu video semburit Sandakan itu hanya isu politik dan beliau tidak mahu melayaninya.

Alangkah baiknya jika ini prinsip yang Tun M pegang 20 tahun yg lampau. Namun, Tun M silap rasanya. Kes video semburit ini telah menjadi kes polis dan telah ramai ditahan untuk siasatan. KPN pun sudah jelaskan video ini tulen. Apabila kes telah dibawa ke pihak polis, ini bukan lagi kes politik. Ia sudah jadi kes besar apatah lagi melibatkan beberapa tokoh besar dalam kerajaan serta beberapa Adun yang disiasat.

Apakah kerana ianya melibatkan orang politik, maka kes sebesar ini mahu disembunyikan dan dibiarkan berlalu hanya dianggap isu politik? Di mana janji kita untuk melakukan reformasi dalam kerajaan PH ? Jika hujah Tun M ini diambil kira, ianya amat merbahaya kerana orang-orang politik akan lebih selamat dan bebas untuk melakukan sesuatu yang menyalahi undang-undang.

Saya harap Majlis Presiden tolong peringatkan Tun M tentang janji kita untuk bertindak adil dan telus dalam mana-mana kes yang melibatkan pimpinan kerajaan. Sebagaimana saranan TPM, Kak Wan agar mana-mana pemimpin yang ada maklumat yang boleh membantu pihak Polis di dalam mengenalpasti dalang yang menyebarkan video ini serta pelaku-pelaku di dalam video tersebut, sila tampil dan bantu pihak Polis, bukan hanya bercakap di luar.

Saya harap kita tidak tersilap di dalam memilih Tun M sebagai PM yang kita yakin beliau akan berpegang dengan prinsip kedaulatan undang-undang. Lupakan prinsip "undang-undang rimba" dahulukala.

16 ulasan:

  1. Puak-puak yang menyokong Tun Mahathir untuk menjadi pemimpin Utama PH dan pengundi-pengundi PH pada PRU14 yang lalu telah tercekek dengan kebodohannya sendiri.

    BalasPadam
  2. Sebenarnya Mahathir bukan mempertahankan Azmin pun. Mahathir hendak melindungi dirinya, keluarga dan kroni sahaja. Rakyat bukan matlamat utama kerajaan PH masa ini.. tumpuan lebih pada kelompok gila kuasa dan tamak haloba.

    Akhirnya kepentingan rakyat di ketepikan .. Pasir Gudang jadi saksi rakyat telan gas beracun felda hancur, harga minyak tak turun, perogol bebas.
    Malah isu rakyat lansung tidak mendapat reaksi dari Perdana Menteri.. Anakcucu kroni lebih penting untuk dilindungi dari masalah rakyat dan nrgara...

    Petang smlm Laungan 'Azmin semburit’,bergema petang tadi perang saudara sesama burit mula panas... kem burit Assmin dan kem burit Aljubori... Kem Burit Azmin dapat perlindungan dari Duli Yang Maha Burit Malaysia keptenkunyit@thir nama nye.

    Laungan Farhash pada penyokong "IGP Tangkap Azmin Semburit..!!"

    Jangan jadi alat Duli Yang Maha Burit keptenkunyit@thir Malaysia..

    Setiausaha politik Anwar Ibrahim, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak melaungkan “Azmin semburit,” sebagai mengakhiri ucapannya di hadapan IPD Dang Wangi, Kuala Lumpur hari ini.

    Laungan itu dilontarkan selepas “reformasi” dan “Anwar for PM”.

    Pada semua peminat wayang semburit sediakan pop corn secukupnya dan tepukkk panji kunyit hitam mana yg melingkup dolu..!!


    #popcorntambah

    #lawanpluralismakuttysyahid


    MAHA KUNYIT FITNAH JIJIK BERSABDA AKHIRNYA
    SYE TAK SANGGUP DI PERALATKAN DLM KES SEMBURIT
    IGP SI BEDUL RAKYAT DAH TAHU SAPA JADI TAIK PALATNYER
    ALAHAI MAMAK LIDAH BERCABANG SAMPAI RENTA MEMBELIT



    ALAHAIIII... BAB BELIT LIDAH MAMAK LAGI HEBAT DARI BELITAN ULAR...


    miajalipahJR

    BalasPadam
    Balasan
    1. bosskuuuu...sg buloh on de way...kikiki

      Padam
    2. silap-silap bossku dan pak sheikh berjiran kat situ

      Padam
  3. Kenyataan madey yg seolah2 mempertahankan assmin semburit adalah lebih kpd mempertahankan legasi kekayaan mrk shj.
    Semua sedar hanya assmin jer yg mampu meneruskan legasi madey yg pernah menjarah harta negara selama 22tahun. Nak letak anwar maka lubuk emas para kroni dan proksi akan tertutup. Nak letak boboi kerusi ppbm amat kecil tambahan lagi pengaruh dap dan pkr yg besar dlm ph.
    Kesilapan madey yg gila mencaturkan sesuatu demi anak, proksi dan kroni yg tamak nampaknya memakan diri sendiri. Sepatutnya madey ikhlas menolong rakyat yg memberi mandat kpd ph dgn menunaikan segala janji2 dan bukan memperlekehkannya.
    Jelas permulaan pemerintahan madey dah cuba menumpukan kpd legasinya dgn mewujudkan kereta nasional ke3 krn proksi2 dan kroni2 vendor bakal terjejas dgn kjasama proton geely.
    Kemudian menjual aset2 negara yg ada dpdnya msh berpotensi kononnya utk menyelamatkan ekonomi negara. Yg hairan kenapa pula ada pembeli2 individu yg tidak diumumkan oleh assmin mahupun madey.
    Dlm hal penjualan aset ini awal2 lagi lim gon eng memaklumkan kementeriannya tidak terlibat langsung. Apa maksudnya?
    1998 madey kata kes liwat anwar adalah isu moral dan bukan politik.
    2019 madey kata kes semburit azmin adalah isu politik dan bukannya kes moral.
    Sedangkan bukti video yg jelas mirip muka assmin siap dgn pengakuan pasangan semburitnya. Kenapa ada double standard dlm kenyataan madey???!

    BalasPadam
  4. 1998 kita anggap TM buat salah kerana terus pecat anwar.
    2019 kita anggap TM buat salah kerana tidak pecat azmin.

    1. Pada aku TM dah berubah tidak gopoh dalam membuat keputusan memecat.

    2. Kenapa salahkan kpn hamid? Dia berkata berlandaskan laporan cybersechrity (cs). Salahkan cs lah.

    3. Video tulen tapi pelaku tidak dappat disahkan. Pada aku ianya kenyataan yg benar.

    4. Patutnya kena fikir kenapa tidak dapat disahkan pelaku? Mesti semasa perbandingan dibuat, pengcaman dibuat, mesti wajah azmin jadi perbandingan. Tapi kenapa teknologi pengecam yg canghih gagal mengesahkan?

    5. Maaf, aku tak pernah tengok dan tak teringin langsung utk tengok video tu. Sebab aku bukan hakim dan aku tak sanggup tengok aksi jantan sama jantan. Membayang pun dah geli sial.

    6. Aku tak memihak pada anwar atau tun m apatah lagi pada azmin. Cuma utk nak cakap seseorang tu pelaku kejahatan aku agak takut. Payah nak cari kat mahsyar nanti.

    7. Satu lagi pasal nanti orang akan bandingkan pulak wajah pelaku video amoi yg hilang jam mewah! Lagi akan memanjangkan cerita. Lagi memberi impak buruk huduh pada kedua-dua pelaku video cina jam mewah dan video su terlampau.

    8. Dan akan jadi lagi parah jika sekiranya ada video semburit yg mungkin pelakunya berwajah seakan anwar. Aku bukan menuduh, tapi peringatkan sahaja game orang2 politik ni bukan kira halal haram bhai.

    9. Aku tetap berharap agar anwar atau azmin tak jadi pm. Dua-dua kem huduh dan buduh.

    BalasPadam
  5. Ternyata ada beberapa sudut positif dalam isu video semburit. Semua pendokong reformasi dapat melihat bertapa bagi sesetengah pemimpin mereka hilang kewarasan berfikir apabila tengelam dalam keasyikan berjawatan besar. Kabur idealisme yang mereka junjung sewaktu mula menyertai gelombang reformasi. Sesungguhnya Azmin dan para pemimpin yang rapat dengannya perlu "didisiplinkan". Politik yang dibawa oleh Azmin adalah politik ala UMNO. Yakni memberi habuan bagi menagih kesetiaan. Azmin mendapat ehsan dari sultan untuk menjadi MB Selangor. Bernaung dibawah Mahathir demi jawatan menteri dan merokomenkan orang kanannya, Zuraida, Xavier, Saifuddin untuk berada dalam kabinet demi kesetiaaan dan sokongan. Apalah hebatnya Amiruddin sehingga dilantik sebagai MB Selangor dan Khairuddin yang baru setahun jagung dalam PKR sebagai Timbalan Speaker. Inilah politik ala UMNO yang cuba diterapkan oleh Azmin demi kelansungan karier politik bagi menghadapi Anwar. Isu video semburit menjadi bukti. Apa yang para pendokong Azmin terlupa bahawa yang memenangkan PH bukan hanya undi dari ahli PKR tetapi rakyat terbanyak yang tertarik dengan agenda reformasi dan kecemuhan terhadap politik ala UMNO. Mengejar jawatan melalui pintu belakang dan mengenepikan pandangan parti seperti yang dilakukan oleh Azmin dalam isu MB Selangor dan jawatan kebinet perlu menjadi peringatan kepada kita semua bahawasanya pemimpin seperti ini sangat bahaya kepada reformasi pentadbiran negara yang kita inginkan. Telunjuk lurus kelingking bertaut. Kita juga jangan lupa bahawa kemenangan Azmin sebagai Timbalan Presiden PKR juga atas ehsan Rafizi kerana tidak mahu memanjangkan isu pemilihan parti yang penuh dengan kelemahan dan kejanggalan.

    BalasPadam
  6. ATOK MAHABURIT FITNAH MELAWAT TURKI
    KUBOR ANTARTUK MAHABURIT LAWATI
    FUYOO DEEP SUNGGUH MAKNA DAN ERTI
    PENGKHIANAT AKIDAH MAHABURIT HORMATI
    PANJI HITAM MACAI DENDANG LAGI..!!
    TAK KE BABI NAMERNYE NIHH..!??


    KIKIKIKI...



    KIKIKI.. BANG NON BERUCAP DI PARLIMEN... NAK TUNJUK SOKONGAN DAN UNDI TAK PERCAYA LA TU...


    INI LAH MANUSIA BODOH DAN GILA
    GENRAL DEGREE JURUSAN TAH APA APA
    SELAGI LIDAH PEMBOHONG BOLE BERKATA
    GORENG LAH SEPUAS PUAS HATI KAU YER


    MEMANG PADAN ALJUBORI DIBERI NAMA
    PUNYA LAH TAK TAU MALU TEBAL MUKA
    SETAKAT MP JER PORTFILIO TAK ADA
    NAK TUNJUK KUTY SOKONG UNDI X CAYA


    ALAHAIII...

    HARI NI KEM SEMBURIT KUNYIT BERBALAS PANTUN SUMA
    PANTUN KUNYIT HAWAW MASAM TENGIK BAU NYA
    TAK SANGKA PANTUN JADI MEDAN PERANG PULA
    PANJI MANA LINGKUP DULU TEPUK KUAT KUAT YER..!!



    KIKIKIKIKI... PENGIKUT BANYAK BODOH BODOH FAKE DEGREE MACAI SENYAP TADAH KENCING DAN KUNYIT TAK HENTI HENTI


    SELAMAT BERTEMPOR SESAMA KUNYIT HAWAW MERECIK MASAM..


    KIKIKIKI

    miajalipahJR

    BalasPadam
  7. Nenek kipas lipas nasihat jgn pontemg mesorat Parti PKR nenek sepat kering mau Wak Jemin utamakan parti ...

    alahai bila sang kunyit patah ati..

    kikikiki..

    MAJUK KUNYIT LAEN MACAM SKET
    BILA KANTOI TRUS LARI MENCIPAN
    MAKLOM LA KUNYIT MASAM MERCIK
    SAPA NAK NGAKU MERECIK TENGAH JALAN



    KIKIKIKIKI...


    miajalipahJR

    BalasPadam
  8. Ketua Pembangkang Haji Hadi Awang berpendapat dan bersepakat bahawa Tun harus kekal sepenggal jadi PM. Dalam "pertemuan sulit" yang diadakan semalam dengan Tun Mahathir NGO dan Parti Pembangkang yang lain mereka bersetuju.
    Beliau mahu memulihkan masalah ekonomi dulu sebelum menyerahkan kuasa kepada Anwar,” katanya. “Jika ini berlaku, Anwar boleh memanfaatkannya.

    “Jika negara masih bermasalah apabila beliau mengambil alih kuasa, maka Anwar boleh menyalahkan Mahathir". Anwar Ibrahim boleh membuat janji baru kepada pengundi.

    BalasPadam
  9. Piagam Penyatuan Ummah bakal melenyapkan gerakan libralisasi agama COMANGO G25 dan Pluralisma Murtad.

    Marina Mahathir dengan sinonim di panggil Marina Gereja dengan dokongan COMANGO anak Perdana Menteri Malaysia, Siti Kassim , Mujahid dan Mat Sabu dengan bau bauan Syiah kaldai DAP, Anwar Ibrahim bakal PM ke - 8 dengan gerakan pluralisma agama dan lain lain bakal lenyap di bumi Malaysia. Fakta PM ke - 7 menyokong gerakan COMANGO politik toksik bersama anakcucu Tok Wan sambil mengangkat plakad COMANGO di tengah jalan TAR dulu masih diingati rakyat Malaysia.

    Piagam UMNO dan PAS bakal merencatkan usaha "pluralisma murtad" dan "liberalisasi agama" Islam oleh sesetengah ahli politik yang memperjuangkan kesamarataan transgender gay dan lgbt, maka sebab itulah ada sahaja usaha yang dilakukan untuk menggagalkan kerjasama kedua-dua parti Melayu Islam terbesar ini.

    Sekiranya UMNO dan PAS berjaya memeterai piagam tersebut, maka pengundi-pengundi Melayu dan atas pagar yang menolak Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU) yang lalu, akan kembali mengundi Barisan Nasional (BN) dan PAS.

    “UMNO dan PAS adalah satu-satunya tempat untuk orang Melayu Islam bersandar. Jika kita lihat kepada parti Amanah, ia tidak mencerminkan Islam, PPBM pula tujuannya untuk apa? Tidak ada hala tuju yang jelas. UMNO adalah sebuah parti yang terkenal dengan Melayunya dan PAS terkenal dengan Islamnya… inilah satu rangkuman yang cukup baik untuk kukuhkan Melayu Islam, bersatu-padu bekerjasama demi anak cucu pada masa akan datang.

    Tuduhan fitnah Rasis atau Daulah Islamiah...?? Siapa paling rasis DAP atau UMNO...?? Aimam tak kisah..!


    #lawanpluralismurtadsyahid

    #lawanfitnahsyahid

    BalasPadam
  10. Anwar Ibrahim tidak layak jadi PM ke 8.

    Pas/UMNO dalam penyatuan Ummah menyifatkan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak layak diangkat untuk menjadi Perdana Menteri kerana sikapnya sendiri.

    Anwar Ibrahim dan Pengamal pluralisma murtad, liberal gay lgbt tiada tempat di Malaysia.

    Ekonomi tak berkembang , Assets Umat Islam dijual, Akidah makin tergadai dengan gerakan Pluralisma Murtad.

    Assets yang dijual diguna untuk apa.. PM ke 7 gagal menjelaskan harta jualan negara..!! Duit jualan pergi ke mana.?
    Kes fitnah jijik 1MDB sudah hampir 1 tahun setengah usaha tangguh dari AG.
    Akhirnya pembantu peribadi Najib mohon polis percepatkan kes 1MDB Jho Low Nik Faisal tidak didakwa saksi penting kes fitnah 1MDB dari gerakan fitnah jijik PM ke 7. Banyak kes tidak selesai lagi.

    Strategi tepat Penyatuan Umah sangat tepat mengekalkan PM ke - 7 sehingga akhir penggal.

    Usia dihujung senja tidak banyak membantu usaha kjaan PH dan patut dikekal sehingga lupus secara semulajadi.

    Langkah menyokong PM ke - 7 kekal berkuasa sangat bijak dan tepat sekali.Umpama kill 2 bebird 1 stone.
    Apatah lagi 'bebird' ini iman diragui dengan berakidah pluralisma agama semburit dan rendah moral.

    Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, sebab itulah Pas/UMNO mahu Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terus kekal memikul tanggungjawab dengan melaksanakan tugasnya.

    “Macam saya sebutlah (sebelum ini) tukar Perdana Menteri bukan macam tukar kasut.

    “Hendak berubah dengan senang-senang begitu sahaja mesti ada prosesnya yang betul,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pendirian parti itu yang secara berterusan dilihat mahu Dr Mahathir terus kekal sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal.

    Rasis..!!??

    Rasis siapa paling rasis DAP atau UMNO/Pas dan gabungan MIC MCA dll...!!

    Aiman tak kisah...


    #lawanpluralismamurtadsyahid
    #lawanfitnahkuttysyahid

    BalasPadam
  11. Pluralisma Murtad asas tunjang IKD yang dipelopori oleh Anwar Ibrahim semasa jadi TPM. Dimana IKD sekarang adakah IKD sudah berkubur..!??

    tunggu siaran akan datang..

    Pengasas Muafakat, Ismail Mina Ahmad (tengah) mempengerusikan perbincangan bertajuk 'Membanteras Gerakan Pluralisme Agama dan Pemurtadan Ummah' bersama pembentang kertas kerja, Dr. Syamsuddin Arif (kiri) dan Dr. Muhammad 'Uthman El-Muhammady pada Wacana Pemikiran dan Pembinaan Ummah Kedua Peringkat Kebangsaan di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, Kuala Lumpur, semalam.

    Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (KETUM), Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan salah seorang ahli politik beragama Islam di negara ini yang didapati sering membawa "mesej fahaman pluralisme agama sama ada dalam bentuk tindakan mahu pun dalam bentuk ucapan."

    Pensyarah Kulliyah Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr. Yusri Mohamad (gambar) berkata, ia berdasarkan kepada satu siri ucapannya di London pada 18 Mac 2010 yang bertajuk "Religion and Pluralisme in a Divided World"di LLB London apabila Anwar dengan jelas menyokong fahaman tersebut.

    Beliau berkata, seperkara lagi ialah kecenderungan Institut Kajian Dasar (IKD) terhadap perjuangan Jaringan Islam Liberal yang diterajui oleh Ulil Absar Abdullah iaitu seorang pejuang fahaman pluralisme di Indonesia.

    ”IKD amat sinonim dengan Anwar dan institut ini amat rapat dengan Jaringan Islam Liberal di Indonesia. Hasil hubungan mereka juga tertubuhnya Pusat Graduan Timur (Eastern Graduate Centre) di bawah IKD.

    ”Pusat ini diterajui oleh seorang graduan lulusan Timur Tengah dan untuk pengetahuan semua melalui pusat tersebut telah diterbitkan beberapa buku yang didapati menyokong fahaman pluralisme,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika membentangkan kertas kerja bertajuk ‘Ancaman Pluralisme Agama di Malaysia: Satu Tinjauan Awal’ dalam wacana Membanteras Gerakan Pluralisme Agama dan Permurtadan Ummah di Masjid Wilayah Persekutuan di sini hari ini.

    Yusri yang juga bekas Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) berkata antara judul buku yang dikaitkan dengan fahaman itu dan dihasilkan oleh pusat berkenaan ialah Islam dan Pluralisme, Agama dan Kebebasan Berfikir, Hukum Barat Pun Islam dan Kahwin Campur Antara Islam dan Bukan Islam.

    ”Inilah yang berlaku hasil daripada hubungan antara IKD dan Jaringan Islam Liberal di Indonesia. Mereka juga dilihat begitu menyanjung Ulil Absar Abdullah.

    Di mana IKD sekarang adakah sudah dibubarkan..!??
    Tidak IKD tidak dibubar cuma di rebranding dan ditukar nama kepada Penang Institute di bawah srliaan Lim Guan Eng. Penang Institue@IKD didana dan dibiayia oleh Parti DAP di Pulau Pinang. Sekelompok ulama jadian dari Penang Institut@IKD seperti Ustaz Wan Ji, Mujahid Mat Sabu dengan ppengaruh Syiah dan beberapa agamawan lain dalam Parti Amanah dan mufti mufti dibiayai oleh Penang Institute.

    Ingat Anwar mempertahankan ustsz WanJi dipenjara 12 bulan bulan lepas..?? Hari ini masuk penjara esok bebas..!!!

    Ingat mengangkat Anwar Ibrahim sebagai PM ke 8 Malaydia adalah petaka malang umat islam di Malaysia.

    Yang pelik lagi malang bila macai menyatakan Panji Hitam dibawah PM ke 7

    Masih segar dalam ingatan rakyat bila PM ke 7 menjulang plakad@Panji COMANGO bersama anak perempuannya Marina Gereja anakcucu dan tokwan Siti Kassim, Rara dll di Jalan TAR...?? Alahai..!!

    Menyokong PM ke 7 kekal sepenggal adalah strategi terbaik Penyatuan Umah UMNO/Pas untuk menghapuskan Anwar Ibrahim waima Tun Mahathir sekaligus.


    #lawanchedetaljubsyahid
    #lawanpluralismamurtadsyahid

    BalasPadam
  12. Semalam Otai Reformasi mahu langgar PM ke 7 sebab amalan dan janji si lidah bercabang.

    Hari ini KUDRAT (J/kuasa Pendokong Reformasi Tegar) desak MB Selangor dan Azmin minta maaf pada Anwar Ibrahim...

    Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali dan Pengerusi PKR Selangor, Amiruddin Shari hari ini didesak memohon maaf kepada presiden parti itu, Anwar Ibrahim.

    Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Kumpulan Pendokong Reformasi Tegar (Kudrat), Baharudin Ali Masrom berkata permohonan maaf itu perlu dilakukan bagi mengelakkan kemerosotan sokongan terhadap PH.

    Kudrat menghimpunkan penyokong tegar Anwar dan bekas anggota PKR.

    “Pertikaian antara pemimpin dalam parti komponen (PH-PKR) cukup membimbangkan dan kita risau ini akan menyebabkan sokongan pada PH semakin berkurangan.

    “Jadi, sebagai orang muda, dia patut jaga adab dan tak patut keluar kenyataan yang tak sepatutnya (kepada presiden).

    “Kita mendesak Azmin dan Amirudin untuk memohon maaf secara terbuka dan tak lagi keluar kenyataan sepatutnya,” katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur, sebentar tadi.

    Mengulas lanjut, Baharudin berkata menteri hal ehwal ekonomi itu juga "tidak patut mengeluarkan kenyataan menyokong Dr Mahathir Mohamad kekal menjadi perdana menteri sehingga habis penggal."

    Katanya, kenyataan sedemikian jelas tidak selari dengan konsensus PH.

    “(Azmin) tak sepatut melanggar konsensus. Kita seharusnya kekal pada konsensus.

    “(Ini tidak, kenyataan Azmin) Seolah-olahnya kalau ‘saya tak dapat jadi PM, Anwar Ibrahim pun tak patut naik (jadi PM)’. Ini tak sepatutnya berlaku,” katanya.

    SEMALAM OTAI REFORMASI BERI KATA DUA
    HARI INI REFORMASI TEGAR BERI AMARAN PULA
    PERANG KUNYIT MASAM SESAMA SINDRI BERMULA
    WOI..! BILA MAU SELESEI LAH RAKYAT YG MENDERITA

    Elok saja Otai Reformasi dan Reformasi Tegar kasi penyepak sulung pula kat muka PM ke 7..sebab memang sifat lidah bercabang manusia yang tak boleh dipercayai...

    Sikap PM ke 7 si lidah bercabang dari sudut janji ekonomi negara kuasa hingga ke akidah iman suma nak dilacurkan dengan Pluralisma Murtad COMANGO dan Syiah si lidah bercabang memang tudak boleh dipercayai lagi..!

    Kalau Otai Reformasi bagi pelempang kat muka PM ke 7 masuk ICU seminggu

    Kalau Reformasi Tegar kasi penyepak sulung pada PM ke 7 si lidah bercabang mau terus ke ICU selama lamanya..

    Dari berputih mata elok otai reformasi tegar langgar dan kasi penyepak terus si lidah bercabang..

    Q serra serra jangan kata Aiman tak payung...!! Langgar saja si lidah bercabang..

    Jangan sibuk dengan takdir macai panji kunyit hitam ...

    Biar otai reformis tegar tentukan takdirnya sendiri dng langgar si lidah bercabang dari biar tunggu dan lihat... lidah bercabang tidak boleh dipercayai langsung..!!

    kannnn..!!


    kikikiki..

    #popcorntambahdantepukkkk..!

    BalasPadam
  13. Buang masa kumpul tandatangan sokongan pada Brader Anwar Bin Ibrahim.

    Hari ini Ketua Wanita PKR, Haniza Mohamed Talha menyifatkan tindakan untuk mengumpulkan tanda tangan pemimpin parti di peringkat bahagian di seluruh negara bagi menyokong kepemimpinan Presiden parti, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai membuang masa.

    Ini kerana menurutnya, jawatan Presiden parti yang dipegang Anwar adalah merupakan hasil kemenangan tanpa bertanding dalam pemilihan parti lepas.

    “Perbuatan mengambil tanda tangan tidak menyatukan, malah menimbulkan kekeliruan dalam kalangan ahli akar umbi,” katanya yang dipetik menerusi laporan portal berita Free Malaysia Today.

    DI SULAM SULAM KATANYA MELIHAT
    DISELAK SELAK KATANYA MENJADI
    KU TENUNG TENUNG RASANYA MENDAPAT
    KESIAN BRADER KITA KEMPUNANLAH LAGI


    INI GAME SI LIDAH BERCABANG
    MUKA TEBAL TELINGA PEKAK BADAK
    TAKKAN DIBERI WALAU DAH CADANG
    BAIK BRADER LANGGAR JER DNG PENYEPAK

    akibat bahana karma fitnah makan diri balik, perang kunyit sesama sendiri makin panazzz...!!

    jangan kata Aiman tak payung..!!


    #popcorntambahdantepukkkkk

    miajalipahJR

    BalasPadam
  14. Lagi desakan ahli PKR sokong Anwar PM ke 8. Tun diarah bersiap sedia tunaikan janji peralihan kuasa.

    Ketua Cabang PKR Kangar, Noor Amin Ahmad mendakwa mewakili 198 ketua cabang parti berkata, sokongan itu membuktikan PKR masih utuh dan tidak berlaku pergolakan dalaman.

    "Kami, ketua-ketua cabang mengambil inisiatif untuk menghubungi semua ketua cabang PKR di seluruh negara untuk menyatakan pendirian jelas dan tegas menyokong kepimpinan Anwar selaku presiden PKR dan juga perdana menteri kelapan.

    "Atas semangat ini, kami yang mewakili (198) ketua cabang PKR seluruh negara (melebihi 90 peratus) terpanggil untuk menyatakan sokongan padu kepada presiden, untuk memacu dan memimpin parti dalam meneruskan idealisme perjuangan reformasi serta menjadi tonggak utama Pakatan Harapan (PH).

    "Sokongan ini secara langsung membuktikan PKR masih utuh dan bersatu dibawah pimpinan Anwar sekali gus menepis persepsi dan tanggapan bahawa PKR sedang bergolak dan berpecah.

    MULUTNYA FITNAH LIDAHNYA BERCABANG
    TELINGA PEKAK MUKANYA TEBAL GAMPANG
    LIDAH BERCABANG PENUH ALASAN BANGANG
    BRADER LANGGAR JER PENYEPAK KASI LAYANG

    Q serra .. serra jangan kata Aiman tak payung...!!!

    "Kami komited mendukung Anwar untuk menerajui negara sebagai perdana menteri kelapan seperti yang telah dipersetujui bersama oleh pimpinan PH menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14,"

    Aiman dah payung tauu..!!

    Sesal kemudian x guna Brader Anwar Bin Ibrahim... kikikiki..

    miajalipahJR

    #popcorntambahdantepuk

    BalasPadam