TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Isnin, 16 September 2019

TERPAKSA JUAL NAMA ALMARHUM TOK GURU NIK AZIZ UNTUK BERNIKAH DENGAN UMNO



Tiada apa yang mengejutkan di PWTC kelmarin. Hubungan terlarang di antara parti keris telanjang tidak bersarung itu dengan parti lebai bukan rahsia lagi. Sejak 2008 lagi telah terhidu mahu adakan hubungan terlarang ini, tapi waktu itu ada batu penghalangnya iaitu ulamak tersohor, Almarhum Tok Guru Nik Aziz.

Tanyalah mana-mana ahli parti lebai ini, semua akan bersetuju betapa jijiknya Almarhum kepada batang tubuh keris telanjang itu. Almarhum tidak bermusuh dengan orang-orang keris telanjang, tetapi beliau amat marah dengan parti yang pernah "kencing" partinya dulu. Itu punca kemarahan beliau.

Beliau bukan macam lebai Marang. Lebai Marang ini musuh dengan orang-orang keris telanjang sehinggakan keluar amanat Banggol Peradung. Waktu itu, berlaku boikot kenduri nikah kahwin, sembelihan tidak dah, boikot imam, solat dua imam, akhirnya berlaku pembunuhan di Memali angkara amanat tersebut. "Menentang Umno itu jihad, boleh mati syahid". Itu intipati amanat Banggol Peradung.

Tup..tup..di PWTC, bergema nama Almarhum Tok Guru Nik Aziz disebut kononnya andainya Almarhum masih hidup, almarhum orang paling gembira dan terlompat-lompat bila parti lebai kini bersenggama dengan parti keris telanjang. Begitulah gamaknya, fikir lebai Marang. Kenapa tidak jual nama lebai Marang? Bukankah lebai ini yang tergila-gila kepada keris telanjang sejak tahun 2008?

Hakikatnya, parti lebai tahu tanpa menjual nama Almarhum tok guru Nik Aziz sudah tentu ramai walaun yang sangsi dengan hubungan intim dengan keris telanjang ini. Walaun tahu, betapa lama mereka diajar jangan hampiri keris telanjang yang diumpamakan sebagai seketul daging babi di dalam kawah itu tetap tidak boleh dimakan. Maka, tidak mudah untuk menipu walaun kalau tidak dijual nama Almarhum tok guru.

Kepada walaun semua, betul tak apa yang kami katakan selama ini?

24 ulasan:

  1. Titisan Airmata Kesyukuran Di Saat Termeterai Piagam UMNO Dan PAS DI
    #HPU914 - Pemimpin sampah usang cemas

    Firman Allah SWT dalam Al Quran :

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ
    وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا ۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ

    Mafhumnya :

    Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kamu kepada Allah dengan sebenar-benar takwa kepada-Nya, dan janganlah sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan beragama Islam...

    Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu berpecah belah, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliyah) bermusuh-musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah, orang-orang yang bersaudara dan ketika kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu dari padanya...

    Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayatNya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk...

    Awas sang Batu api dan fitnah jijik.Diriwayatkan dari Abdullah bin Umar RA bahawa Nabi SAW bersabda maksudnya;

    “Seorang Muslim adalah seseorang yang orang Muslim lainnya selamat dari gangguan lisan dan tangannya.” (riwayat Imam al-Bukhari, no. 10)

    Antara maksiat melalui lisan ialah namimah. Maksud namimah ialah memetik kata-kata orang dan menyebarkannya dengan tujuan untuk merosakkan, melagakan-lagakan, mencetuskan permusuhan, perbalahan dan kemarahan di kalangan manusia. Imam an-Nawawi (wafat 676 H) mengatakan bahawa para ulama mendefinisikan namimah sebagai menyampaikan perkataan seseorang kepada orang lain dengan tujuan merosak hubungan di antara mereka (lihat: Syarah Nawawi untuk Shahih Muslim 1/214).
    Di dalam al-Qur’an Allah berfirman maksudnya:

    “Dan janganlah engkau menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina (pendapatnya dan amalannya). Yang suka mencaci, lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan (untuk memecah belahkan orang ramai).” (surah al-Qalam, ayat 10-11)

    Dolu dolu semasa sahabat nabi belum terima hidayah Islam spt Sydina Omar, Hamzah, Abu Bakar dll masa belum isle ada yg pemabuk, sembah berhala, tanam bayi perempuan hidup hidup ... bila masuk Islam dia orang berubah dan mereka menyesal perbuatan mereka yg lalu sambil menangis menepuk dada, guling guling ( bukan guling di jalan raya yer..) tapi nabi tak pernah ungkit perkara lama tsb... yg dah berlalu taubat lah banyak banyak dan nabi siap pesan pada sahabat broo look forward.!! come on broo look forward...life must go on and always repent broo..!!

    Pada puak bodoh si fitnah PH akal suntuk asyik bernostalgia haram jadah Amanat Hadi, kafir mengkafir dll.Ingati lah kisah sahabat nabi sebelum terima hidayah seperti diatas tadi. Kualiti otak pemimpin sampah ini asyik menipu menfitnah, adu domba dan membatu api lagi. Ikutilah kisah sahabat Nabi dan pesan nabi "look forward" adalah nafas baru perjuangan masa depan..

    Kualiti pemimpin sampah sama taraf dengan kualiti baju kalis peluru yang meragut nyawa comando terbaik Malaysia..Kualiti sijil palsu dengan gaji beratus ribu.. "low class quality"

    Dari Hudzaifah, beliau mengetahui laporan tentang adanya "pemimpin tahap sampah Bersatu PKR PAN dan harbi DAP" yang suka melakukan namimah (adu domba) maka beliau mengatakan bahawa beliau mendengar Rasulullah bersabda maksudnya;

    “Nammam (orang yang suka mengadu-domba) batu api, fitnah jijik itu tidak akan masuk syurga” (riwayat Imam Muslim, no 303).

    Ini adalah dosa besar pada pertimbangan atau pada ukuran ulama salaf seperti yang dihimpukan oleh Imam Syamsudin az-Zahabi (wafat 748H) dalam kitab Al-Kaba-ir (Dosa-dosa Besar). Dah renta bawak lah bertaubat broo...!!!

    #buymuslimproduct

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa tidak dulu masa UMNO masih berkuasa kenapa sekrg? kenapa setelah ATGNA meninggal? Adakah ATGNA tidak beramal dgn hadis yg dinyatakan?

      Padam
    2. masa tu, depa tak jumpa lagi ayat yg kawan sebut kat atas tu kot...

      Padam
    3. Tunggulah bila pas bersengketa semula dgn umno, insyaAllah. Apa pula alasan dan nas yg kau nak keluarkan?

      Padam
  2. Kenapa skg atau dolu...!?

    itu suma bawah takdir dan perancangan tohan... what's the hell yeahh..!?

    BalasPadam
  3. masa tu kita pun tatau Anak cucu Tun mrnganut librralis COMANGO dan AlJuB pengamal pluralisma murtad

    BalasPadam
  4. Penyatuan Nasional@ Ummah ini kita kena faham kekalutan berlebihan ahli-ahli politik PAN ini. Mereka risau kerana dengan statistik yang sedia ada, hampir kesemua ahli parlimen PAN akan tersungkur kalah kerana tada lagi pertandingan 3 penjuru.

    Undi akan fokus kepada hanya 1 calon UMNO atau PAS.

    Sebelum ini saya tulis dan jangka :
    a. Puak DAP dan portal pro-D4P akan putar belit maksud Himpunan ini.
    b. Kaitkannya dgn isu perkauman.
    c. Rekacipta fitnah yg boleh meresahkan kaum lain.

    Dan respons puak DAP juga seperti yang dijangka. Lim Guan Eng DAP buat kenyataan berbaur fitnah dan hasutan yang kerjasama Pas-UMNO adalah pengisytiharan perang kepada bukan Melayu.

    Kit Siang DAP pula fitnah konon ianya politik toksik mengaitkan agama dan bangsa.

    TAPI logiknya, jika PPBM dan PAN mahu survive dan dilihat sebagai pengganti UMNO dan PAS, mereka perlu dilihat lebih ke depan tentang isu Melayu dan Islam.

    Tapi Kit Siang DAP dari awal lagi sudah tunjuk sikap bossy. Dia bagi amaran kepada parti-parti lain dalam PH supaya tidak “lebih Melayu daripada UMNO dan tidak lebih Islam daripada PAS” walau pun dia tahu dengan cara itu sahaja sekurang-kurangnya parti PPBM dan PAN dapat bersaing dengan UMNO-PAS.

    Jelas bahwa veteran DAP ini tamak, hanya penting diri & parti DAP sahaja.

    Ironi, ahli-ahli politik Melayu PH hanya mampu mengangguk setuju dengan amaran boss mereka itu. Sungguh memalukan.Alahaiiii...!!


    #buymuslimproduct

    BalasPadam
  5. Ada lagi ke umat islam nak percaya dengan cakap2 tok2 guru serta lebai2 yang kuat bohong ni? Bukankah dah terbukti mereka kaki bohong , kaki tipu dan kaki khianat bila terdedah bahawa pimpinan atasan PAS yang "menghalalkan" Nik Beduh berbohong pada isu rakaman suara dia mengaku amik duit UMNO. Umat Islam tak nampak ke bahawa isu amik dan makan duit UMNO ni serta penyatuan antara UMNO dan PAS berkait. Dan jelas bahawa Tok2 guru haloba ni berbohong dan menipu bila mereka mendakwa kononnya Almarhum TGNA setuju dengan perselingkuhan UMNO dan PAS ni.

    Dah terbukti mereka kaki bohong, masih nak percaya cakap mereka? Jangan biarkan diri anda di patuk ular 2 kali dalam lubang yang sama. Itu peringatan dari Rasulullah SAW tapi peliknya orang2 yang mengaku ulamak tak nak ikut dan dengar peringatan Rasulullah SAW. Pelik tapi tak hairan sebab duit adalah RAJA!

    Nick.
    Cape Tiger.

    BalasPadam
  6. cape tiger.. setakat cakap gebang kedai kopi tak jalan.... bukti ada...!? buat repot pulis la... mcm 1 mdb terkial kial cari bukti... suma hearsay di mahkamah...!

    BalasPadam
    Balasan
    1. La ye ke hearsay je semua tu?. Mesti macai tahap dewa kuaci ko ni.

      Padam
    2. Ketawa aku bila kau ckp..terkial2 di mahkamah cari bukti kes 1mdb.. kau ikut ke kes perbicaraan tu skg ni. Budak spm pun tahu. Skg ni safie nak guna isu teknikal utk menang kes tu...

      Padam
    3. Kesiannya ko ni... baca harakah aje... tak baca sumber lain ke... 1 dunia tau kes 1mdb tapi ko pulak asyik hearsay... kahkahkah...

      Padam
  7. Dlm gulai tu Dah tak letak daging 🐷. Tapi kerbau pendek, tu Sebab Dah Jadi halal. Malah menyucikan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Binatang tu mcm babi jugak. Cuma hidungnya panjang Cam babi Dan bulat Kat depan mcm babi jugak. Pas tu ade 2 lobang hidung Kat Belah depan mcm babi gak la, pas tu ekor dia berpintal mcm spring absorber kereta, Bukan mcm spring Lori Tau, berpintal pintal sama mcm ekor babi. Tapi Benton Badan Dia lain skit. Badan Dia mcm cina Yg lari Dari kes one em di bi... Ha same Badan Dia, bulat je, cam teddy bear je patent dia, Sebab tu dulu Paris Hilton Suka pelok... By the way telinga dia plak cam batman, Tapi besar skit mcm babi. Ha, tu la kerbau pendek kalau tak kenal.

      Padam
  8. Bila hidup penuh dengan nostslgia usang lusui dan bau sampah busuk...!!

    Look forward broo...!!

    Dolu dolu semasa sahabat nabi belum terima hidayah Islam spt Sydina Omar, Hamzah, Abu Bakar dll masa belum isle ada yg pemabuk, sembah berhala, tanam bayi perempuan hidup hidup ... bila masuk Islam dia orang berubah dan mereka menyesal perbuatan mereka yg lalu sambil menangis menepuk dada, guling guling ( bukan guling di jalan raya yer..) tapi nabi tak pernah ungkit perkara lama tsb... yg dah berlalu taubat lah banyak banyak dan nabi siap pesan pada sahabat broo look forward.!! come on broo look forward...life must go on and always repent broo..!!

    Pada puak bodoh si fitnah PH akal suntuk asyik bernostalgia haram jadah Amanat Hadi, kafir mengkafir dll.Ingati lah kisah sahabat nabi sebelum terima hidayah seperti diatas tadi. Kualiti otak pemimpin sampah ini asyik menipu menfitnah, adu domba dan membatu api lagi. Ikutilah kisah sahabat Nabi dan pesan nabi "look forward" adalah nafas baru perjuangan masa depan..

    Kualiti pemimpin sampah sama taraf dengan kualiti baju kalis peluru yang meragut nyawa comando terbaik Malaysia..Kualiti sijil palsu dengan gaji beratus ribu.. "low class quality

    BalasPadam
  9. Kesian kat PAS yang dikuasai oleh penunggang Agama untuk berkuasa....

    BalasPadam
  10. KINI BANYAK SEKOLAH TUTUP SEKARANG
    SAKIT MATA HIDUNG PEDIH LAM HATI
    KRONI ANAKCUCU BAKAR HUTAN DILADANG
    FUCK.!TAK KE BABI NAMERNYER NIHH..!!?

    KRONI ANAK CUCU PUNYA LADANG DIBAKAR RAKYAT MARHEAN TELAN JERUBU..


    #BUYMUSLIMPRODUCT

    BalasPadam
  11. Bakal PM ke 8 Aljub pooojaan hati KD Jon Doe Pomen Bawah Tanah Kriss Berayon Budak Suman

    Dolu

    Hari ini ke Putar Jaya esok minyak turun...!!

    Dolu-dolu

    Beri saya masa 2 minggu..!! 2 Minggu masalah Kg Buah Pala selesai... kikiki .. yer mme selesai segala buah pala pun x nnpk lagi.. kikikiki..!!

    Sekarang...!!

    MA63: Anwar Saya jamin masalah akan selesai bila jadi PM... lu fikir la sindri...!!!


    #buymuslimfirst

    BalasPadam
  12. PERHATIAN KEPADA SEMUA PENDUDUK TANJUNG PIAI...

    'DEDAK' AKAN SAMPAI MINGGU DEPAN...!! Sekian


    Penduduk Tg Piai huntung laa dengar khabor terbaru landasan ECRL akan di lencongkan ke Tg Piai oleh MoF... kikikikiki..kui kui kui

    Rel HSR dengornya akan dilencongkan juga ke Tg. Piai...

    Tol Simpang Renggam tetiba dapat Free tol jugak mcm Mazlee janji dolu..

    Sekolah Melayu tetiba dapat bantuan paling tinggi di Tg Piai.. huntung laaa...

    Banyak lagi janji dicapati akan tunaikan gaji minima lulus 1.5k huntung laaa..

    kikikikiki kui kui kui

    Penduduk Tg Piai minggu depan dedak sampai tauuu...!!


    kikikikiki..

    jumpa di Tg Piai...PH atok aljub Tokong mengelupor di Tg Piai nnti

    BalasPadam
  13. WAHAI PENDUDUK TG PIAI SEMUA
    MINGGU DOPAN DODAK KORANG SAMPAI
    DEPA BAGI DEDAK KORANG SAPU SAJA
    TIME UNDI KASI AJAR SAMPAI LUNYAI
    MAJORITY 10 RIBU KITA CUBA CAPAI



    ... TAK MUSTAHIL 10K MAJORITY KALAU ISU KLAIM EXCO DAP 1.39 JOTA, GAS TOKSIK DI PASIR GUDANG, JERUBU KILANG EXCO ALAM SKITAR TEO YEO BIN, JUAL ASSETS NEGARA,
    DAN KEMPEN BUY MUSLIM FIRST DIGUNA SECARA BERKESAN... BANYAK ISU LAGI LAAHAII...!!

    #10KMAJORITY

    BalasPadam
  14. Anwar Ibrahim sah kena 'game' dengan Mahathir, kenyataan Kadir Jasin ini mengesahkan...

    Apalah nasib, bersungguh Anwar mengesahkan yang dirinya pasti akan menjadi Perdana Menteri ke-8 pada Mei 2020, tidak lama lagi, hanya lapan bulan dari sekarang, bau-bau tidak enak sudah dihidu, malah mulut-mulut yang terang tanpa selindung mengatakan bahawa jawatan PM itu bukanlah mudah untuk Mahathir berikan dengan mudah kepada Anwar.

    Kita tengok orang kuat Mahathir kata apa.

    Kadir Jasin : ‘Dr M serah kuasa, 2020, 2030 atau… tidak dinyatakan’menjadi masalah,

    ADOOII WALAWEY APA MAU CAKAP LA
    SI PENIPU KAWAN KEPALA PEROMPAK
    TAK SERIK LAGI 2 KALI SUDAH KENA
    PADAN LA MUKA KEDUA SPECIES HAPRAK

    PKR masih diam membiarkan sahaja kena 'game' sedangkan mereka tahu, memang nyata Presiden mereka akan dibuang jauh-jauh tanpa belas buat kali keduanya oleh Mahathir.

    #BMF

    BalasPadam
  15. WAHAI PENDUDUK TG PIAI SEMUA
    MINGGU DOPAN DODAK KORANG SAMPAI
    DEPA BAGI DODAK KORANG SAPU SAJA
    TIME UNDI KASI AJAR SAMPAI LUNYAI
    MAJORITY 10 RIBU KITA CUBA CAPAI



    ... TAK MUSTAHIL 10K MAJORITY KALAU ISU KLAIM EXCO DAP 1.39 JOTA, GAS TOKSIK DI PASIR GUDANG, JERUBU KILANG EXCO ALAM SKITAR TEO YEO BIN, JUAL ASSETS NEGARA,
    DAN KEMPEN BUY MUSLIM FIRST DIGUNA SECARA BERKESAN... BANYAK ISU LAGI LAAHAII...!!

    #10KMAJORITY


    UNDI ROSAK LAGI TINGGI MAJORITY
    ONDI PAS GABUNG BN DAH CUKUP KINI
    FULL SWING ALL THE ISSUE KENA KASI
    BIAR TELO ATOK GOYANG MENARI NARI


    KIKIKIKIKIKI...

    BUBBLE TEALIVE VIRAL KERAS MCM GULI
    HARAM DAN BOIKOT TEALIVE SUPPORT #BUYMUSLIMPRODUCT

    BalasPadam