TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Jumaat, 6 Mac 2020

"MAZHAB" DI DALAM PARTI BERSATU

Ramai teman2 kita di dalam PH marah2 bila PH masih bersama beberapa orang pimpinan Bersatu termasuk Pengerusinya, Tun M di dalam PH.

Status PH setakat ini, kita masih kekal dengan KEADILAN, Dap dan Amanah apabila Bersatu melalui Presidennya mengumumkan untuk keluar dari PH bagi membentuk kerajaan pintu belakang. Tetapi, Pengerusi Bersatu iaitu Tun M dan beberapa pimpinan yang lain masih menyokong PH. Ada yang kata, Tun M bukan lagi Pengerusi Bersatu kerana Tun M telah menghantar surat meletakkan jawatannya. Tetapi ramai yang lupa termasuk Presiden Bersatu sendiri bahawa perletakan jawatan Tun M itu telah ditolak melalui mesyuarat MPT Bersatu. Ertinya, Tun M masih kekal sebagai Pengerusi Bersatu.

Maka, PH yang terdiri dari KEADILAN, Dap dan Amanah masih disokong oleh Bersatu yang pro Tun M. Sama juga seperti parti Warisan, meskipun Warisan bukan gabungan di dalam PH, tetapi Warisan adalah parti yang pro PH sebelum PRU14 yang lalu hingga sekarang.

Bersatu kini ada dua 'mazhab'. Satu, mazhab yang dipimpin oleh Tun M yang mengharamkan kerjasama dengan Umno sebuah parti yang dikenali sebagai parti kleptokrasi sebelum ini serta mahu berpegang kepada janji2 mereka kepada PH yang dimeterai sebelum PRU14 yang lalu. "Mazhab' ini juga telah berjaya mengekalkan kerajaan PH di Kedah sekarang ini.

Satu lagi "mazhab" adalah mazhab mengikut kepala Presiden mereka iaitu Muhyiddin. Mazhab ini berpendirian bahawa 'halal' mengengkari janji dengan PH dan halal untuk bekerjasama dengan Umno yang pernah menendang Muhyiddin dari parti itu apabila Muhyiddin mendedahkan skandal 1MDB. Bagi mazhab ini, demi untuk mengangkat Muhyiddin menjadi PM, maka boleh lakukan apa sahaja walaupun mengkhianati mandat rakyat. Aliran mazhab ini juga telah banyak membantu meruntuhkan beberapa kerajaan negeri di bawah PH sebelum ini dan yang paling besar 'dosa' dan khianatnya adalah mazhab ini telah meruntuhkan kerajaan persekutuan yang diberi mandat oleh rakyat di dalam PRU14 yang lalu.

Sehubungan itu, marilah kita meraikan rakan2 kita di dalam Bersatu yang cenderung kepada "mazhab' bersama Tun M. Jangan kita hukum mereka kerana tidak memilih untuk bersama pengkhianat.

25 ulasan:

  1. Mukhriz: My Father Was Bullied By Bersatu Leaders And Broke Down And Cried Thrice!
    MALAYSIA
    By MT Webmaster Last updated Mar 6, 2020

    Muhkriz said that his father stood firm.

    “Each time, Mahathir reminded them of his principle of not working with Umno en bloc. If Umno wants back in, their good leaders should exit the party and join Bersatu,” Mukhriz said...(.Do you think yur father is good enough huh..!? Yur father old man of big liar with twisted tounge... fuccckkkkkk...!!!)

    “If they had persisted further, I would have lost my temper with them. How can they treat my father like this? Things were heated.”
    (Padan muko sang fitnah lidah bercabang..!!)

    In the end, some leaders betrayed Mahathir, (yessss padan muko kau atok) Mukhriz said in a briefing with Bersatu grassroots at Seri Mentaloon...(Bring Mukhriz, Mirzan, Mokhzani and Marina Gereja to the court due of failed declared the property and tax...!!)

    He singled out the traitors as former Umno strongman Datuk Seri Hamzah Zainuddin, who he alleged of having joined Bersatu with the hidden agenda to weaken the party.

    kikikiki.. he deserved what slander, cheated and bailout all Tun did last time... serve yur right...!!!

    Padan muko atok samg fitnah lidah bercabang...Mahathir akan disapina ke mahkamah sebagai saksi dalam kes 1 MDB

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha...bunyi gendang sumbang slps basah dikencing tun mangkuk...

      Padam
  2. Aku sbg penyokong PR dan seterusnya PH tak setuju PH terus kerjasama dgn Atok. Jelas Atok telah merancang drp awal utk musnahkan PH apabila hajat beliau dah tercapai. Never ever again trust a doublecrosser! Sekali sudah lebih drp cukup...... Anwar pula sampai bila nak kena game dgn Atok?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atok cuba nak bersihkan nama dia dan keturunan dia jer.
      Kalau dia letak jwtn konon tiada sokongan, bawalah ke parlimen dan bukan letak jwtn mengejut. Saluran majlis presiden kan ada.

      Kalau bawa ke majlis presiden ph tak mungkin berlaku. Di situ bolehlah calon sesiapa yg dia suka wlpun benci sangat dgn dsai.

      Semua tahu dia dah calonkan muhdin sebagai calon pm8 dan bukannya dsai bila rancangan kerajaan perpaduan dia gagal. Semua tahu dgn kerajaan perpaduan tanpa pembangkang senang kerja dia memenuhi kehendak legasinya.

      Yg memgejutkan bila dia diumpan balik ke ph dgn lim guan eng rela mengorbankan jawatannya, dia bergegas menyokong ph wlpun sedar dah terlambat.
      Apalah nak dikejar benda yang dah terlepas konon ada sokongan majoriti yg besar.
      Kalau benar nak kuasa penuh apalah salah berunding balik dengan rakan-rakan ph yang lain. Konon nak minta dirayu dan dipujuk.
      Cukuplah atok, tak perlu menyalahkan orang lain atas kemelut yang atok sendiri mulakan. Rakyat dah cukup muak dengan legasi atok yang tamak haloba.

      Padam
    2. Dimaklumkan bhw usaha utk menolak anwar sebagai pm telah dilakukan oleh mahdey dan konco-konconya sejak kerajaan ph ditubuhkan. Jangkaan mrk adalah selepas mesyuarat apex melalui undi tidak percaya di parlimen.
      Gerakan menghasut dan bersekongkol dgn pihak pembangkang telah dilakukan secara senyap-senyap walaupun anwar dipercayai mengetahui usaha tersebut.
      Jika ia berlaku ketika itu anwar tetap gagal mendapat sokongan slps undi tidak percaya kerana mahdey dijangka mendapat sokongan penuh dpd mp selain dap, amanah dan pkr dari segi matematik.
      Mungkin sandiwara mahdey ketika itu akan mengatakan bahawa 'Saya nak serah jawatan pada anwar tetapi majoriti ahli parlimen masih nak kan saya sebagai pm. Mereka tidak percaya pada anwar sebagai pm'.

      Maka jangan percaya sangat dgn mahdey yang mengatakan dia sudah bertaubat. Sejarah mahdey khianat kawan dan lawan dah terbukti dan paling sempoi dia tidak bersalah dan dgn kejam akan menyalahkan org lain.

      Padam
  3. Bersama2 la dgn tunkutty selamamana masih mengharap untung jadi pm.. dan tun lkutty patut berlakun lebih lagi supaya sinuwar boleh menharap 3undi dari tunkutty dan 10undi dari warisan.
    Ye la.. itu adalah harapan terakhir yg ada untuk bawa usul undi tidak percaya diparlimen. Ibarat bila tongkang dah pecah maka sakibaki yg ada itulah digunakan untuk menghibur mimpi2 rekaan khayalan sipenunggu pm.

    Oh ya.. kenapalaa sinuwar tu tak pegi tanya sihusaemuso... kan dia ada jin.. guna la jin2 husaemuso untuk ambil sd-sd atau apa2 pun untuk kegunaan manipulasi.
    Atau boleh jgk mintak jin2 husaemuso pergi sakat mp-mp yg boleh mengcukupi untuk membuat usul.

    Tapi kan aku pelik jgk bilamana aku ada sikit dgr-dgr cerita yg siyiddin tu ada berbincang dgn tunkutty untuk melantik kabinetnya. San bila lateefakutty meletakkan jawatan di sprm maka ia menguatkan lagi desasdesus yg jia bakal dilantik menteri undang2.
    Jugak besar kemunkinan akan berlaku perdamaian antara tunkutty dgn tansriyiddin dimana tunkutty akan merelakan mukrizkutty dilantik menteri dan 'tun sendiri nanti demi kesetabilan negara akan mengalah' dan merelakan dia dilantik sebagai menteri kanan dan punasihat kerajaan.

    Maka aman damailah m'sia selain jika ada sedikit2 rusuhan oleh pengikut2 parti pandap serta pkr dan bershitt.

    Dan oh ya.. dah tak lagi kerajaan nih bila lagi anuwar nak buat konsert joget tamel?? Buloleh buat kutip derma sekali.. duit nak kena ajarkan pada sakibaki ahli supaya pandai cari.
    Opis2 parti yg bercambah mcm cendawan disegenap ceruk selepas pru14 nak kena dibiayai..

    Dulu mmg ada ramai yg nak sponsor.. hutang berjuta pun ada yg tlg bayar.. jgn dlm sebulan dua lagi opis2 ni melalui proses tampal kertas kenyataan ""kami berpindan kealamat baru"" dan tampa menyatakan dimana alamat tu. Hehehe

    BalasPadam
  4. Umno tak perlu pertahankan saya lagi’, luah Najib
    Executive Editor Malaysiakini Mac 06, 2020

    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meluahkan perasaan apabila meminta Umno supaya tidak lagi mempertahankan dirinya daripada fitnah yang dilemparkan terhadapnya.

    Najib menerusi Facebooknya berkata, melalui perbicaraan yang adil, beliau yakin dapat mempertahankan dirinya sendiri.

    Menurutnya, beliau juga yakin tidak bersalah terhadap segala pertuduhan yang dibuat.

    "Kesalahan saya hanyalah kerana melakukan yang terbaik demi rakyat, negara dan parti saya.

    "Segala tuduhan dan fitnah adalah terhadap saya dan bukan Umno. Tidak adil untuk Umno menanggung beban ini dan Najib hanya berkata "BRING IT ON, BRING IT ON diulangnya 116 kali," katanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Paling kesian si anwar bin ibrahim. Mengidam jawatan peeM sejak lebih 20tahun yg lalu...

      Hihihi
      Huhuhu

      Kena khianat oleh bekas musuh utama....

      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
  5. Grand master adalah Tun M untuk menghalang anwar jadi PM. Sebab takut dengan tahsia2 akan terbongkar. So now spekulasi dan persepsi aedang dimainkan utk jatuhkan PH pula..bilaisi selesai maka join balik dgn TSMY dengan alasan perpaduan
    Ummah. Selarang ni terkucil sikit sebab kerusi boboy tertinggal kebelakang. So masa ut menyerang anwar n PH. Jemin n 10 kartel tak sejentik pun dituduh pengkhianat. Apalagi yang anwar n ph nak pecaya kat atok ni.

    BalasPadam
  6. Do you understand there's a 12 word phrase you can tell your crush... that will induce intense emotions of love and impulsive appeal to you buried within his heart?

    That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's instinct to love, idolize and care for you with all his heart...

    ====> 12 Words Will Trigger A Man's Desire Instinct

    This instinct is so built-in to a man's mind that it will make him work better than ever before to make your relationship the best part of both of your lives.

    Matter of fact, fueling this dominant instinct is so essential to achieving the best ever relationship with your man that the instance you send your man a "Secret Signal"...

    ...You'll instantly find him open his soul and mind to you in such a way he never experienced before and he will recognize you as the one and only woman in the world who has ever truly interested him.

    BalasPadam
  7. Jangan pedulikan lagi si celaka Dr Mahathir, Anwar dan Kit Siang lagi - Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid

    Dr Mahathir yang terkenal de gan lidah bercabang, fitnah jijik, peras ugut, kroni mengayakan 4 orang anak bertaraf billionaire, pembelit dan kepala perompak dengan myka tak malu dia tak pedulikan plakad “Anwar PM ke-7” ni. Imej dari NST.

    Bagi Tun Abdul Hamid, apa yang orang Malaysia kena buat sekarang adalah mulakan hari baru tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang. Kerana baginya, selama ni kita dah disibukkan dengan tingkah laku diorang ni sampaikan keadaan politik kita jadi tak tentu hala.

    Mengambil contoh Dr Mahathir, baginya selama ni Dr Mahathir dah buat banyak masalah dalam negara, seperti:

    Krisis Perlembagaan dengan Raja-Raja Melayu

    Menyingkirkan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988

    Menyebabkan UMNO diharamkan;
    Berkelahi dengan Timbalannya sendiri Tun Musa Hitam

    Memecat Anwar Ibrahim

    Bergaduh dan cuba menjatuhkan Tun Abdullah Badawi

    Masuk dan keluar UMNO berkali-kali.

    Anwar pula baginya begitu ghairah nak jadi Perdana Menteri dengan mendesak Dr Mahathir beberapa kali menyerahkan jawatan kepadanya. Seorang pengamal pluralist, pejuang LGBT, penipu pembohong sesumpah boleh bertukar prinsip dan akidah bila bila masa.

    Manakala, kehadiran DAP dalam kerajaan PH Anwar Ibrahim juga nampaknya seperti menyerahkan kuasa politik Melayu kepada parti berkenaan.

    “Nampaknya selagi beliau (Dr Mahathir) ada dalam arena politik, beliau tidak berhenti-henti menimbulkan masalah. Cukuplah. Kita mulakan hari baharu tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang.” – Tun Abdul Hamid

    BalasPadam
  8. PN dah dibincang berbulan-bulan, Pada Mulanya Mahathir terbabit tujuan utama menghalang Anwar menjadi Perdana Menteri ke 8

    Executive Editor Malaysiakini Mac 06, 2020

    Perbincangan mengenai pembentukan Perikatan Nasional telah dilakukan lebih awal, menurut bekas perdana menteri Najib Razak, lapor Reuters. Najib dipetik Reuters pada Rabu berkata "perbincangan mengenai gabungan baru telah berlangsung selama berbulan-bulan."

    Reuters turut melaporkan perancangan politik yang membawa kepada Dr Mahathir Mohamad meletak jawatan sebagai perdana menteri telah bermula beberapa bulan dahulu dengan pengetahuan beliau yang juga pengerusi Bersatu.

    AKO INGAT KERAJAAN SATU PENGGAL AJEE LAGI
    RUPE RUPE NYA YEOP SETENGAH PENGGAL AJER
    APA KAN DAYE YEOP PM TAKOT BAYANG2 SINDRI
    NNPK BAYANG PENYAPU DIA INGAT BAYANG HANTU SESAJE

    kkikikikiki... karamsinkJr melapor yeop..!!

    Rancangan itu menyasarkan untuk menyekat Presiden PKR Anwar Ibrahim daripada menjadi perdana menteri, menurut ramai sumber yang memberitahu Reuters.

    BalasPadam
  9. Umno tak perlu pertahankan saya lagi’, luah Najib
    Executive Editor Malaysiakini Mac 06, 2020

    Tun merajuk menyebabkan Pakatan Harapan jadi mangsa. Jangan salahkan orang lain

    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meluahkan perasaan apabila meminta Umno supaya tidak lagi mempertahankan dirinya daripada fitnah yang dilemparkan terhadapnya.

    Najib menerusi Facebooknya berkata, melalui perbicaraan yang adil, beliau yakin dapat mempertahankan dirinya sendiri.

    Menurutnya, beliau juga yakin tidak bersalah terhadap segala pertuduhan yang dibuat.

    "Kesalahan saya hanyalah kerana melakukan yang terbaik demi rakyat, negara dan parti saya.

    Menurutnya Yang menyebabkan Pakatan Harapan jatuh bukanlah Umno atau pun PAS tetapi Tun Dr Mahathir Mohamad. Apabila Pakatan Harapan mendesak Mahathir untuk letak jawatan serta merta dan menyerahkan kuasa kepada Anwar Ibrahim.

    Gara gara orang tua renta sifitnah jijik lidah bercabang Tun Mahathir merajuk dan punca merajuklah punca bagaimana kerajaan Pakatan Harapan mangsa.

    "Segala tuduhan dan fitnah adalah terhadap saya dan bukan Umno. Tidak adil untuk Umno menanggung beban ini dan Najib hanya berkata "BRING IT ON, BRING IT ON diulangnya 10 kali," katanya.

    BalasPadam
  10. Dr. Mahathir memang terkenal dengan nama jolokan Mahazalim dan Mahafiraun.

    Pedih kena tikam belakang luuahan atok. Saya beritahu Muhyiddin janganlah bekerjasama dengan Najib (Datuk Seri Najib Razak), tetapi Muhyiddin sanggup bekerjasama dengan mereka, saya tidak mahu, tetapi itu alam politik, macam-macam boleh jadi,” katanya ketika berucap pada majlis Kenduri Rakyat di Dewan Wawasan Jitra, di Jitra, hari ini.

    HARI INI PERGI KENDURI RAKYAT DENGAR GORENG KUTTY
    KUASA DAH HILANG BARU NAK INGAT RAKYAT KINI
    BOBOI TAK PENAH PULANG TERINGAT KG HALAMAN KUTY
    AJOMN JEMPUTAN KENDURI MAHKAMAH PLAK JADI SAKSI 1MDB

    elok kerajaan baru kasi sibukkan atok turun naik mahkamah halang atok gi kenduri...baru skg ingat rakyat... puiiiiiii....!!!

    Matlamat menghalalkan cara, kuasa sebagai pemudah cara, itulah prinsip dan pegangan Dr. Mahathir sebagai seorang ahli politik.

    Budaya ugut menjadi darah daging dan seni politik Dr. Mahathir.

    Musuh politik akan dimusnahkan dengan begitu kejam dengan menggunakan kuasa yang beliau ada.

    PDRM, SPRM, Peguam Negara dan Mahkamah adalah medan melaksana dan melempiaskan dendam serta kemaraha Dr. Mahathir kepada musuh politik beliau.

    DS Najib Razak (SRC Dan 1MDB)

    Tuduhan :

    Pecah amanah dan salah guna kuasa RM42 Billion dan RM2.6 Billion.

    DS Ahmad Zahid Hamidi (Pecah Amanah Yayasan Sendiri)

    Tuduhan :

    Pecah amanah Yayasan Akal Budi (Yayasan milik sendiri) dan rasuah.

    Sebab Sebenar :

    Kerana Zahid Hamidi tidak setuju desakan Dr. Mahathir agar bubar UMNO dan bawa ahli UMNO masuk PPBM

    Sebab Sebenar :

    Semuanya kerana tidak menurut kehendak Dr. Mahathir dan tidak sokong Mukhriz dalam pertandingan jawatan Naib Presiden UMNO serta tidak setuju desakan letak jawatan oleh Dr. Mahathir sebelum PRU 14

    Tengku Adnan bin Tengku Mansor (Rasuah RM2 juta)

    Tuduhan :

    Kesalahan rasuah bernilai RM2 juta dari Syarikat Pekan Nenas Sdn. Bhd

    Sebab Sebenar :

    Tiga kali tolak pelawaan Dr. Mahathir agar keluar parti dan masuk PPBM.

    Dr. Mahathir perlukan Ku Nan untuk bantu perkuat PPBM seperti Ku Nan buat semasa jadi Setiausaha Kerja UMNO

    Azeez Rahim (Rasuah Tapi Bukan Tabung Haji)

    Tuduhan :

    Pelbagai kesalahan rasuah tetapi tidak ada satu pun berkaitan dengan Tabung Haji seperti yang digembar-gemburkan

    Sebab Sebenar :

    Kerana Dr. Mahathir marah bila Azeez menjadi orang tengah ketika Dr. Mahathir umumkan tarik balik sokongan terhadap DS Najib.

    Azeez juga banyak terlibat dalam gerakan lawan Dr. Mahathir semasa PRU 14.

    TS Shahrir Samad (Kes Terima Duit 1MDB)

    Tuduhan :

    Menerima RM1 juta dari DS Najib dan wang itu didakwa dari 1MDB.

    Beliau juga didakwa kerana gagal mengisytiharkannya kepada LHDN

    Sebab Sebenar :

    Dr. Mahathir memang telah lama berdendam dengan Shahrir kerana beliau adalah individu paling lantang menentang Mahathirisme sejak 1988.

    DS Ahmad Maslan (Kes Terima Duit 1MDB)

    Tuduhan :

    Gagal mengisytihar duit RM2 juta yang diterima dari DS Najib dan disyaki duit tersebut adalah dari 1MDB

    Sebab Sebenar :

    Kerana Mat Maslan adalah individu yang kuat mempertahankan DS Najib dan 1MDB

    diarahkan Ketua Polis Negara, Hamid Badur, mantan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Shukri Abdul dan Latheefa Koya serta mantan Peguam Negara, Tommy Thomas untuk 'mencipta kes' ke atas mereka.

    Mereka semua adalah lantikan politik Dr. Mahathir dengan 'misi khas'.

    Yang benar-benar ada kes tetapi sudah lompat ke parti PPBM, maka Dr. Mahathir telah 'mensucikan' mereka.

    Jadi tidak hairan bila Dr. Mahathir jatuh, maka seorang demi seorang yang selama ini menjadi baruah Dr. Mahathir seperti Tommy Thomas dan Latheefa Koya meletakkan jawatan!!!

    Turut hadir kenduri rakyat di Kedah ialah Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.. baru teringat nak balik negeri... alahaiii..!!

    FORMULATURUNHARGA = BMF + BRING IT ON + TEPOKK..!!

    BalasPadam
  11. Guan Eng Menteri Kewangan paling bodoh di Malaysia kata hutang tambah konon bayar hutang lama – Najib

    Tahukah siapa yang bertanggung jawab atas kejatuhan nilai Tabung Haji sehingga kerajaan PH kata mereka perlu gunakan RM17.8 bilion untuk bail-out?

    Sebenarnya, propaganda PH pada suku ke-4 tahun 2018 untuk menyerang BN telah memakan diri dan akhirnya membawa kemusnahan kepada TH.

    (Langkah Guan Eng umumkan hutang Malaysia tiba-tiba jadi RM1 trilion yang menyebabkan banyak pelabur lari pada masa itu.)

    Persoalan yang sehingga kini tidak terjawab adalah di mana duit hasil penjualan aset negara dan duit yang diambil daripada Petronas kerana ianya tidak disalurkan kepada kementerian ataupun diberi kepada rakyat.

    “Dia letak duit dimana… saya (Tok Mat) ingat dia adalah menteri kewangan paling pandai rupanya paling bodoh, tidak tahu bagaimana hendak cari hasil untuk negara, dia pinjam, ambil duit dari Petronas 82 bilion kemudian ambil lagi 10 bilion. Tidak cukup dengan itu dia jual harta kita.

    “… nak kata bagi kepada kementerian tidak ada… bagi kepada petani, pesawah pun tidak ada jadi dimana semua duit itu?,

    harta negara yang telah dijual oleh PH sepanjang mentadbir negara selama 22 bulan:

    1. IHH Berhad telah dijual oleh Khazanah kepada Jepun iaitu Mitsui & Co Ltd dengan nilai RM8.41 bilion pada November 2018 (Rujuk: https://www.theedgemarkets.com/…/khazanah-divest-16-ihh-mit…).

    2. Saham CIMB sebanyak RM364 juta telah dijual oleh Khazanah pada Disember 2018 (Rujuk:https://www.freemalaysiatoday.com/category/tag/cimb/…).

    3. Axiata Group melalui anak syarikatnya, Axiata Investments Limited telah menjual keseluruhan kepentingan Axiata dalam M1 Limited (M1) kepada Konnectivity Pte Ltd (Konnectivity) Singapura dengan nilai sebesar RM1.65 bilion pada Februari 2019 (Rujuk: https://www.bharian.com.my/…/axiata-jual-semua-kepentingan-…).

    4. Saham Bank Filipina BDO Unibank telah dijual oleh Khazanah kepada Filipina dengan nilai RM415 juta pada Februari 2019 (Rujuk: http://www.bhplus.com.my/…/khazanah-jual-saham-bank-filipin…).

    5. Penjualan 50% kepentingan dalam syarikat Sapura Upstream Sdn Bhd yang dimilik 40% oleh PNB kepada syarikat OMV dari Austria yang bernilai RM3.7 bilion pada Februari 2019 (Rujuk:https://www.omv.com/…/190201_omv_and_sapura_energy_close_ag…).

    6. Kementerian Kewangan (MOF) menjual tanah dan bangunan Pejabat Konsulat Malaysia di Hong Kong setinggi 28 tingkat kepada syarikat China Kumpulan Evergrande China dengan harga RM1.6 bilion (Rujuk: https://www.freemalaysiatoday.com/…/takkan-seluar-dalam-pu…/).

    7. Boustead telah menjual Hotel Royale Chulan kepada Singapura dengan nilai sebanyak RM197 juta pada Februari 2019 (Rujuk: http://www.astroawani.com/…/boustead-jual-hotel-royale-chul…).

    8. Saham Tenaga Nasional Berhad (TNB) telah dijual oleh Khazanah dengan nilai sebesar RM1.05 bilion pada April 2019 (Rujuk: https://www.bharian.com.my/…/harga-saham-tnb-menjunam-permo…).

    9. DRB-Hicom telah menjual sebanyak 48% daripada kepentingan MODENAS kepada Kawasaki Jepun dengan anggaran sekitar RM175 juta pada April 2019 (Rujuk: https://www.bharian.com.my/…/drb-hicom-jual-11-peratus-kepe…).

    10. Axiata pula telah menjual portfolio usaha niaga digitalnya dengan nilai AS$140 juta (RM579 juta) kepada dana pelaburan berpangkalan di Singapura, Pegasus 7 Ventures Pte Ltd (Pegasus 7) pada April 2019 (Rujuk: https://www.bharian.com.my/…/anak-syarikat-axiata-jual-pern…).

    11. Sebahagian daripada Projek Bandar Malaysia telah dijual oleh Kementerian Kewangan kepada syarikat Malaysia-China pada nilai RM7.41 bilion pada April 2019 (Rujuk: https://www.theedgemarkets.com/…/malaysia-signs-framework-a…).

    12. FGV Holdings Bhd (FGV) menjual keseluruhan pegangan ekuitinya dalam FGV China Oils Ltd (FGVCO) kepada Grand Industrial Holdings Co Ltd (GIH) pada harga sekitar RM100 juta pada Julai 2019 (Rujuk: https://www.nst.com.my/…/fgv-sells-unit-china-grand-industr…).

    BalasPadam
  12. sambung

    13. Hartanah DUO pula telah dijual kepada Singapura dengan nilai RM4.73 bilion melalui M+S Pte Ltd yang memiliki pegangan Khazanah pada Julai 2019 (Rujuk: https://www.thestar.com.my/…/khazanah-unit-to-divest-office…).

    14. Kepentingan saham Khazanah dalam syarikat elektrik Desaru Investments (Cayman Isl.) Lte (DIL) Arab Saudi telah dijual kepada Malakoff dengan nilai RM289 juta pada Julai 2019 (Rujuk: https://www.thesundaily.my/…/malakoff-pays-us-70m-for-desar…).

    15. Saham Khazanah dalam CIMB juga telah dijual dengan cara pajakan kepentingan 3.45% Bank CIMB sebanyak RM2 bilion pada Julai 2019 (Rujuk: https://www.malaysiakini.com/news/484209…).

    16. Pusat Perubatan Prince Court (PCMC) juga malangnya telah dijual oleh Khazanah kepada IHH yang kini menjadi milik asing iaitu Jepun dengan nilai RM1.02 bilion pada September 2019 (Rujuk: https://www.thestar.com.my/…/khazanah-to-sell-prince-court-…).

    17. Khazanah jual semua 55% pegangan dalam lebuhraya tol Jakarta yang antara terpanjang di Indonesia kepada Canada Pension Plan Investment Board (CPPIB) dan PT Baskhara Utama Sedaya (BUS) dengan RM2.1 bilion pada September 2019 (Rujuk: https://www.nst.com.my/…/khazanah-sells-its-controlling-sta…).

    Belum masuk harta Tabung Haji dan lain-lain lagi. Berpuluh tahun BN jaga TH dan membayar Hibah tinggi, tak pernah berlaku situasi seperti ini sehingga memerlukan bailout puluhan bilion.

    Tetapi PH akan salahkan BN juga untuk bail-out RM17.8 bilion ini walaupun ianya jelas adalah angkara dan propaganda tidak cerdik mereka.

    Dan itulah sebab PH tidak akan berani buat RCI untuk Tabung Haji walaupun tuduh BN curi berpuluh bilion dari TH kerana mereka takut akan dikantoikan menipu lagi seperti dalam kes “BN rompak RM19.4 bilion wang GST”.

    Menteri Haji pun berlagak “hero” untuk memburuk-burukkan situasi TH – seolah-olah BN telah jahanamkan TH sehingga TH perlu jual saham mereka untuk elak bankrap. Tangkap Lim Guan Eng & Mujahit

    BalasPadam
  13. Profile ketua2 politikus.

    1. Madey... gelaran yg popular = adijagat.. bapapembangunan.. bapatol... sikutty.. kepalapenyamun... mahafiaun... tuntaek... diktator... godfather... situa... atokkeling... bapakroni ... dll.

    2. Anuwar.... gelaran yg popular = paksyeikh... pm(menunggu)... ketum... bapapinkform... mgrmalaysia... aljubury... dll.

    3. Najibrazak... gelaran yg popular = klepto... bapabrim.. bossku.. dll.

    4. Abdhadi... gelaran yg popular = tuanguru... lobai.. lebaimalang... dll

    5. Jiminali. Gelaran popular = kartel.. semburiti.. dll.

    6. Limkitsiang.. gelaran popular = limpigsial.. komunisbintangtiga2.0. Dll..

    7. Khalidsamad ... gelaran popular = khalidgereja.. reverandkolid.. dll.

    8. Zuraidah... gelaran popular = maklampir. Dll.

    9.matsabu.. gelaran popular = matsyabu... matbabon.. kepalabarua dapigs... dll.
    Note: matsabu adalah ketua golongan kononnta professional dlm pas yg mana beliau adalah bekas pelajar persijilan masakmemasak itm.

    10. Dll.

    Ketua politikus yg disebut ada skandal dgn bini orang.

    1.Yiddin.. dgn bini taiko cina.. note: wanita itu kemudiannya bercerai dgn lakinya.

    2.matsabu... dgn bini drebar.. note: perempuan itu bercerai dgn suaminya.

    3.anuwar... dgn bini jimin kata umihafilda..
    Note: anuwar juga telah didapati beraalah sebayak dua kali dlm kes meliwat merogol jantan oleh mahkamah m'sia yg mana untuk kes kedua dia telah mendapat pengampunan diraja setelah partinya memenagi pru14.

    4.dr.badrulaminbaharom reformis 98. skandal dgn bini orang yg dirawatinya secara 'spiritual'.

    And the list go on...
    NB: segala yg dicatatkan diatas adalah gelaran yg diberikan oleh kebayakan orang samada di ruang2 cyber.. warung2 kopi dan lain2 tempat.

    BalasPadam
  14. Jangan pedulikan lagi Dr Mahathir dan Kit Siang lagi - Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid

    Anwar marah marah kenapa Tun kutuk dia lagi...Pada Anwar Ibrahim pedulikan saja si celaka renta itu, dia lebin nak selamatkan politik Mikhriz dan selamatkan anakcucu si celaka tua renta itu...

    Dr Mahathir yang terkenal dengan lidah bercabang, fitnah jijik, peras ugut, kroni mengayakan 4 orang anak bertaraf billionaire, pembelit dan kepala perompak dengan myka tak malu dia tak pedulikan plakad “Anwar PM ke-7” ni. Imej dari NST.

    Bagi Tun Abdul Hamid, apa yang orang Malaysia kena buat sekarang adalah mulakan hari baru tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang. Kerana baginya, selama ni kita dah disibukkan dengan tingkah laku diorang ni sampaikan keadaan politik kita jadi tak tentu hala.

    Mengambil contoh Dr Mahathir, baginya selama ni Dr Mahathir dah buat banyak masalah dalam negara, seperti:

    Krisis Perlembagaan dengan Raja-Raja Melayu

    Menyingkirkan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988

    Menyebabkan UMNO diharamkan;
    Berkelahi dengan Timbalannya sendiri Tun Musa Hitam

    Memecat Anwar Ibrahim

    Bergaduh dan cuba menjatuhkan Tun Abdullah Badawi

    Masuk dan keluar UMNO berkali-kali.

    Anwar pula baginya begitu ghairah nak jadi Perdana Menteri dengan mendesak Dr Mahathir beberapa kali menyerahkan jawatan kepadanya. Seorang pengamal pluralist, pejuang LGBT, penipu pembohong sesumpah boleh bertukar prinsip dan akidah bila bila masa.

    Manakala, kehadiran DAP dalam kerajaan PH Anwar Ibrahim juga nampaknya seperti menyerahkan kuasa politik Melayu kepada parti berkenaan.

    “Nampaknya selagi beliau (Dr Mahathir) ada dalam arena politik, beliau tidak berhenti-henti menimbulkan masalah. Cukuplah. Kita mulakan hari baharu tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang.” – Tun Abdul Hamid

    BalasPadam
  15. Sebagai raykat yg tahu aset dan harta raykat telah dijual oleh KERAjaan atok/dap... ingin mengetahui ke mana peginya wang tersebut!!!!??!!
    Dan kpd siapa aset tu dijual???!!!!

    BalasPadam
  16. Aku malas baca walaun2 yg merapu ni... cara dia tulis pun aku tahu..org yg selalu menulis..akhir tulisan tepuk.. makan popcon..walaun ngok.. kalau nak menulis biar menulis mcm penganalisa politik... penuh dgn fakta.. biar ringkas tp penuh dgn fakta ..jangan merapu2...ngok betul lah

    BalasPadam
  17. Hai semua

    Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari urus niaga dalam talian tetapi semua keraguan saya segera diambil untuk berehat dan pergi apabila rakan saya memperkenalkan saya pada mulanya ke syarikat SEMUA GLOBAL PINJAMAN GERAN, saya fikir ia masih menjadi permainan cheaters yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat testimoni yang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua keperluan, saya mendapat pinjaman sebanyak RM 5.000.000 dalam akaun bank MUAMALAT saya Apabila saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah percaya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan ia benar dan benar, dan pinjaman itu ada di dalam saya akaun, saya menarik diri tanpa komplikasi dan melabur dalam perniagaan saya Venture.

    Sekiranya anda ingin pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar anda, sila hubungi SEMUA GERAN GLOBAL GLOBAL pada e-mel mereka di bawah.
    E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

    Dan jika anda mahukan maklumat yang betul dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

    Saya seorang pemandu TRUCK biasa, tetapi sekarang saya mempunyai TRUCKS dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda daripada SYARIKAT yang baik ini.

    SYARIKAT: SEMUA GANJARAN PELANGGAN GLOBAL
    Tel ............. +1 (304)997-4034
    e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

    BalasPadam
  18. Halo semuanya! Bantu saya berterima kasih kepada Bunda Esther

    Saya Widodo saya tinggal di Medan di Indonesia, saya telah mencari pinjaman selama beberapa tahun. Saya 6 kali menjadi korban penipuan dengan pemberi pinjaman palsu yang telah menghancurkan hidup saya, saya memang mencoba bunuh diri karena mereka. Karena saya punya hutang dan tagihan yang harus dibayar. Saya pikir ini sudah berakhir untuk saya, saya tidak lagi memiliki perasaan hidup. Saya hampir menyerah, tidak sampai saya mencari saran dari teman SISKA WIBOWO (siskawibowo71@gmail.com) yang kemudian mengarahkan saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal, Ny. ESTHER PATRICK yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 150 juta Rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan pada tingkat bunga lebih rendah dari 2%. (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya terapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres . silakan hubungi ibu sekarang estherpatrick83@gmail.com

    Dan saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, Jadi saya tidak dapat menyimpan ini untuk diri saya sendiri sehingga saya harus mulai dengan membagikan kesaksian tentang mengubah hidup ini bahwa Anda dapat menghubungi saya melalui email (widodocepi@gmail.com) Ny. Esther Patrick Saya selamanya Bersyukur atas Segala yang telah Anda lakukan untuk saya.

    BalasPadam