RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 29 Jun 2020

PAS PUN MERAGUI MUHYIDDIN ? MENGAPA PERLU UNDI PERCAYA KALAU PAS PERCAYA KEPADA MUHYIDDIN?



Mengapa Pas mahu bawa usul tersebut? Adakah Pas pun yakin bahawa sememangnya Muhyiddin diangkat menjadi PM dan membentuk kerajaan pintu belakang ini bukan saja tidak mendapat mandat rakyat, bahkan tidak mempunyai jumlah sokongan MP yang mencukupi?

Jika Pas berfikiran begitu, mengapa Pas sudi bersekongkol dengan kerajaan yang "meragukan"? Bukankah mengikut kaedah Islam, lebih baik tinggalkan benda yang meragukan?

Atau, adakah Pas sengaja mahu perangkap Muhyiddin agar Muhyiddin hilang sokongan di dalam parlimen dan terpaksa bubarkan parlimen? Jika parlimen dibubarkan, Pas dan Umno di dalam Muafakat Nasional pastinya akan tinggalkan Bersatu pimpinan Muhyiddin. Pemimpin Pas yang kini menjadi menteri di bawah Muhyiddin hanya untuk dapatkan jawatan dan kedudukan saja melalui kerja khianat Muhyiddin, Azmin dan kumpulannya. Umpama yang rompak dan pecah rumah tu geng2 Muhyiddin, Pas tidak terlibat, tetapi hasil rompakan itu diagihkan kepada Pas sedikit. Pas terima kononnya 'rezeki jangan ditolak".

Malangnya kerajaan di bawah Muhyiddin. Menteri yang beliau lantik sendiri pun ada sifat curiga mencurigai sesama mereka. Dulu, di era Tun M jadi PM, puak lebai ni pun bercadang untuk bawa usul undi percaya kepada Tun M. Baru lebih kurang tiga bulan Muhyiddin jadi PM tanpa mandat rakyat, sekali lagi lebai mahu bawa usul undi percaya kepada Muhyiddin. Nampak tak perangai lebai?

Undi percaya, jika berlaku sebenarnya memberi risiko besar kepada Muhyiddin. Bayangkan jika usul itu ditolak majoriti Ahli Parlimen? Ertinya, Muhyiddin tidak mendapat kepercayaan dari majoriti Ahli Parlimen. Jika Pas sekarang ini sokong Muhyiddin, apa perlunya buat kerja sebodoh itu? Tentu ada muslihat untuk kenakan Muhyiddin, Kan?

Nampaknya Muhyiddin akan menerima pembalasan dari hasil kerja khianat beliau selama ini. Jika sebelum ini beliau khianat kepada rakan2nya di dalam PH, kali ini rakan2nya pula merancang untuk mengkhianatinya. Hukum karma

Tiada ulasan:

Catat Ulasan