RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 12 September 2020

KEADILAN SASAR 14 KERUSI DAPAT 7. LEBAI SASAR 10 KERUSI DAPAT 10 UNTUK PACAK BENDERA DACING BAGHDAD

Harapan mereka untuk lihat Keadilan bergaduh besar dengan Warisan disebabkan hajat Keadilan untuk dapatkan 14 Kerusi Dun ternyata gagal. Ternyata jiwa besar Keadilan demi untuk menentukan kerajaan Warisan terus berkuasa menjadikan puak-puak lebai sakit hati.

Paling menyakitkan hati lebai, bagaimana Keadilan boleh bersabar dan berlapang dada dengan Warisan yang memberikan separuh dari apa yang Keadilan minta. Lebai juga pelik, mengapa Warisan masih memberikan ruang kepada Keadilan untuk bertanding dan memperolehi kerusi jauh lebih banyak dari Amanah? Dan, mengapa Amanah tidak memberontak? Ini memeningkan lebai.

Lebai pun menilik dirinya sendiri. Partinya tidaklah lekeh sangat, bahkan partinya juga menyumbang besar kepada kerja khianat kerajaan pintu belakang ini. Partinya jual Islam bukan baru, hampir seusia dengan Umno. Tetapi, mengapa tergamak Umno menghina parti lebai di Sabah? Parti lebai selalu anggap parti Amanah itu parti nyamuk, tetapi lebai hairan parti yang dikatakan nyamuk itu dapat juga kerusi di Sabah. Bagaimana partinya yang terdiri dari lebai2 dan olamak hebat langsung tidak diberikan tempat untuk bertanding di Sabah?

Tiadakah umat Islam di Sabah? Tidakkah Sabah juga perlukan hudud? Tidakkah mereka tahu jika tiada parti lebai di situ maka umat Islam di Sabah akan menjadi jahil kesemuanya bahkan paling ditakuti jika mati nanti semuanya akan masuk jirat dek kerana tidak sokong parti syurga ini?

Mengapa Perikatan Nasional, atau Muafakat Nasional mahupun Barisan Nasional tidak langsung selera melihat parti yang dipimpin oleh Duta Khas ini? Tergamak mereka gunakan para walaun dan walauntit dari parti ini hanya untuk jadi tukang pacak bendera sambil bertakbir sejak beberapa PRK yang lalu hingga ke PRN Sabah, langsung tidak dijelingnya parti syurga ini?

Aku simpati dengan parti lebai. Paling tidak, Amanah lebih dihargai di Sabah walaupun parti itu masih baru berbanding parti lebai. Satu lagi yang lebai sakit hati adalah apabila Keadilan bertegas untuk menggunakan logonya sendiri. Sedangkan, Tuang Presideng parti lebai kata sanggup gunakan logo dacing baghdad yang pernah dikapirkannya dulu sekiranya parti ini bertanding. Itu pun tidak dipandang oleh mereka dan jatuhlah kemaluan lebai.

23 ulasan:

  1. mulalah puak2 desparado dikalangan ph mula menjadi batu api dengan meniup kebencihan dikalangan pengundi, tak perlulah iri-hati jika pas bersedia melepaskan kerusi demi untuk kejayaan, taklah jadi macam gila kuasa seperti ditunjuk puak2 ph

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gila kuasa...bukan ke lebai main pintu belakang....tu bukan gila kuasa ke

      Padam
    2. kamal2 kamu masih tak cerdik lagi ke, kan mandat pru14 yang diberi dah dirobohkan olih tangan2 sendiri(ph) disebabkan gila kuasa, mandat baru terpaksa dilantik untuk mengemudi negara. itu lah mak babak suroh belajar rajin2 supaya tak jadi orang tak cukup akal.

      Padam
  2. Bagus tindakan PAS......bersabar setelah dipermainkan sebab rupanya orang PH makin marah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS dari king maker dah jadi pak sanggup dan kini dah jadi pak turut di Sabah..begitulah apabila para pemimpin PAS dah kemaruk dengan duit serta pangkat, parti dan perjuangan bukan lagi agenda utama. Harap para penyokong buka mata dan hati.

      Padam
    2. larrr,,,,,kau orang memang celik dapat tengok Anowar kena sodom berkali-kali denga MahaKUTTY kan? kan? kan? wakakakakakakakaka

      Padam
  3. Hahahhahahha... kata2 hikmat mat sabu...KALAU KITA DIAM.. ORG TAK TAHU KITA CERDIK KE BODOH...BILA KITA BERCAKAP KOMPOM BODOH.. seblm prn sabah.. beriya2 mintak kerusi.. last2 tak dpt.. ramai pimpinan pas berbunyi.. tapi seorg pun tak redakan ucapan pimpinan pas pasal kitab kristian tu dlm perlimen tu.. ucapan menyentuh perasaan org sabah yang byk kristian.. kalau parti pas bertanding tak guna jugak.. dpt telur ayam je.. pas2.. tunggu pru 15
    Boleh tahu nasibnya nanti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul hang cakap tu kalu tak diberitahu nanti masih bodoh. bab kitab tu panjang ceritanya, cuma memberi pedoman setakat mampu. apa2 pun diri sendiri yang akan tanggung penyesalan kelak. tak adalah kena mengena dengan bertanding atau tidak.

      Padam
  4. Rm90 juta mana?,tak jumpa bukti ke

    BalasPadam
  5. Seronok tengok PKR yg bongkak! Tu sebab Anowar meroyan memanjang akibat kena sodom berulang kali dengan MahaKUTTY! Wakakakakakakakaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn keciwa anon 7.09. Kerusi plastik ada ni ha. Meh aku bg sedap hati hang. Tu suma salah Dap. Kahkahkah355x

      Padam
    2. Mula2 nak 10..lepas tu berlapang dada bila dpt 0...lawan lah kenapa tak lawan? Masa dlm gabungan dgn pkr dah ade calon pkr pn bantai lawan taruk calon jugak sampai jatuh kerusi tu kpd umno..bila dh dlm kjaan..dah ade jawatan menteri..semua lebai seposen jadi lembik x de telo..kerusi majoriti melayu pn kasik kat mca?..aku tak hairan dengan flip flop pas..hina betul bila Allah swt sendiri tunjukkan wajah sebenar pas

      Padam
  6. Negara: Indonesia
    WhatsApp: +62 838-3669-4853
    Alamat: Surabaya
    email saya: nurbrayani750@gmail.com
    nama saya Nurbrayani, saya ingin bersaksi tentang pekerjaan ALLAH yang baik dalam hidup saya, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak pemberi pinjaman palsu ada di internet, tetapi mereka sangat asli dalam pemberi pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari pemberi pinjaman 2 kredit yang curang, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman yang andal. Ny. Alicia Radu Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp350.000.000 dari Ny. Alicia Radu dengan sangat mudah dalam 24 jam yang saya lamar, jadi saya memutuskan untuk membagikan pekerjaan yang baik dari ALLAH melalui Bunda Alicia Radu dalam kehidupan keluarga saya.

    Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurbrayani750@gmail.com)
    Nomor WhatsApp saya: +62 838-3669-4853
    jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu

    BalasPadam
  7. Bekas Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali hari ini menyerang bekas ketuanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa berkempen Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah.

    Katanya, PKR merupakan parti yang tidak memperjuangkan rakyat sebaliknya hanya berlandaskan perjuangan Anwar yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri.

    Sebagai salah seorang bekas pemimpin PKR, setelah 20 tahun di dalamnya kini beliau yakin PKR tidak memiliki calon yang layak menjadi wakil rakyat.

    “Hari ini, saya datang nak bagi tahu tuan-tuan dan puan-puan tolak PKR. PKR pun tidak ada calon, saya tidak kenal calon ini, saya yang bina PKR dengan Anwar.

    “Dia (Anwar) duduk dalam penjara pun sebab masalah dia, saya yang bina parti saya yang pergi jalan raya, berkempen dia duduk penjara dia keluar nak jadi presiden.

    “Hari-hari cerita “bila aku nak jadi Perdana Menteri,” cukuplah 20 tahun nak cakap pasal satu orang, kita nak bincang pasal rakyat masalah ekonomi bina negara majukan negara.

    “Sekarang tidak ada siapa nak jadi calon PKR sebab ini parti yang tidak mengangkat suara rakyat tidak membela rakyat tapi hanya menjaga kepentingan seorang yang rakus,” katanya ketika melawat Bilik Gerakan PBS, PDM Tamparuli, Jalan Perumahan Kionsom Baru, Tuaran.

    Justeru beliau menyeru pengundi Tamparuli menolak calon PKR di DUN berkenaan iaitu, Alijus Sipil dan menyokong calon PBS, Datuk Jahid Jahim

    BalasPadam
  8. "bantingtravel.blogspot.com
    Cuti-cuti Malaysia in Banting, introducing about Banting attraction and nice restaurant"

    BalasPadam
  9. MASAKAN TEMPUA BERSARANG RENDAH
    ITU DOLU SEKARANG TIDAK LAGI DAH
    KESIAN BANG NON KES AMPUN X KEBAH
    SILAP ARI BULAN DIA KE DALAM LAH.!

    kikikiki..!!

    Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak permohonan untuk mengetepikan saman seorang peguam berhubung pengampunan diraja untuk Presiden PKR, Anwar Ibrahim.
    Hakim Akhtar Tahir membuat keputusan untuk menolak permohonan dibuat Anwar itu dalam prosiding terbuka pagi ini

    Untuk rekod saman tersebut dikemukakan Mohd Khairul Azam Abdul Aziz pada 26 Feb lalu bagi mencabar nasihat Lembaga Pengampunan kepada Yang di-Pertuan Agong berkaitan kes liwat Anwar.

    Ekoran itu Anwar -melalui peguamnya - mengemukakan permohonan untuk mengetepikan permohonan Khairu

    BalasPadam
  10. Negara: Indonesia
    WhatsApp: +62 838-3669-4853
    Alamat: Surabaya
    email saya: nurbrayani750@gmail.com
    nama saya Nurbrayani, saya ingin bersaksi tentang pekerjaan ALLAH yang baik dalam hidup saya, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak pemberi pinjaman palsu ada di internet, tetapi mereka sangat asli dalam pemberi pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari pemberi pinjaman 2 kredit yang curang, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman yang andal. Ny. Alicia Radu Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp350.000.000 dari Ny. Alicia Radu dengan sangat mudah dalam 24 jam yang saya lamar, jadi saya memutuskan untuk membagikan pekerjaan yang baik dari ALLAH melalui Bunda Alicia Radu dalam kehidupan keluarga saya.

    Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurbrayani750@gmail.com)
    Nomor WhatsApp saya: +62 838-3669-4853
    jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu

    BalasPadam
  11. Selamat siang untuk semuanya, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini agar semua pencari pinjaman berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa lama mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, maka saya berdiskusi dengan teman saya Bu Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya dengan Bu Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, sehingga teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Nyonya Deborah. Jadi saya menghubungi Bu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman Rp 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman tersebut, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu bercanda sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya sudah dikreditkan Rp380 juta. Saya sangat senang akhirnya Tuhan menjawab doa-doa saya dan Dia telah memberikan keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Bu Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, maka saya menyarankan siapa saja yang berminat untuk mendapatkan pinjaman dapat menghubungi Bu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau via WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    BalasPadam