TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Isnin, 19 Oktober 2020

ANWAR TETAP PADA LANDASAN YANG TEPAT


Hakikat depan mata kita sekarang, Anwar satu2nya yg berani tampil depan Agong berikan jumlah MP yg sokong beliau. Kita tunggu Muhyiddin, semenjak dua kali persidangan Parlimen yg melakukan undian, Muhyiddin tak pernah mencapai 112, iaitu separuh dari 222 Ahli Parlimen. Selepas satu persatu Ahli Parlimen menyatakan tidak menyokongnya, Muhyiddin masih gagal menafikan atau membuktikan sokongan ke atasnya.

Begitu juga Mahathir, Ku Li jauh sekali Azmin atau Hadi. Kesemua mereka main nyorok2 dan hanya bermain dengan propaganda.

Ramai bertanya, mengapa Anwar begitu lambat untuk ditabalkan sebagai PM? Jawapan ini hanya terjawab jika Muhyiddin ada maruah dan sedar diri dan rela meletakkan jawatannya sekarang. Nampaknya begitu panjang masa yang diberikan, tiada sesiapa pun yang melakukan seperti Anwar telah lakukan, kecuali bermain dengan propaganda.

Jangan bimbang. Sekiranya keadilan dan kejujuran itu dijadikan asas untuk mengatasi kemelut ini, InsyaAllah, Anwar tetap akan menjadi PM kita. Apa yang penting, rakyat tetap mahukan haknya semula.

38 ulasan:

  1. Bila pulak Azmin dan Hadi meroyan nak jadi PM! Bongok punya blooger, dah lah kaki fitnah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Azmin semburit ada cita2 nak jadi pm dan tidak bagi hj hadi.

      Anwar memang sejak dlm umno dah bercita2 tinggi. Hampir berjaya tapi isu seks luar tabie menghancurkan impiannya.

      Kalau dia berani...bersumpah laknat dulu mengaku tak pernah meliwat.
      Ramai yg kata azmin terjebak dgn semburit setelah lama jadi SU sulit anwar. Dgn pengakuan berani mati kakak2 azmin ttg perilaku anwar dan azmin yg pernah mendapat rawatan dubur berdarah adalah angkara anwar. Fitnah?
      Kena tanya balik cerita2 tersebut dgn kakak2 azmin.
      Dgn video semburit azmin dan haziq serta pengakuan berani mati haziq tak heran semua perlakuan tersebut dikatakan bermula dpd bekas bosnya anwar. Itu cerita yg dimainkan oleh rakyat setelah video semburit tersebar tahun lepas.
      Fitnah?
      Biar mrk bersumpah laknat menafikannya.

      Sebagai rakyat biasa...jijik dgn perlakuan kaum luth berleluasa sehingga puak2 lgbt rasa diri mrk mendapat tempat dlm negara ini.
      Pimpinan melalui teladan...

      Padam
    2. Poor Indon kalau bodoh jangan berbual pasal politik. Kalau bongok jangan memandai nak mempertahan Azmin dan Hj Hadi, dua insan yang tidak pernah ada prinsip dalam kehidupan. Kalau Azmin tidak bercita- cita nak jadi PM masakan sanggup berseteru dengan DSAI dan sanggup menjilat Tun M semata-mata untuk mencari sokongan. Kalau Hj Hadi tiada hayalan untuk menjadi PM masakan sanggup menggadai maruah perjuangan Nik Aziz semata- mata mengejar habuan bersama UMNO dan melempar pelbagai fitnah busuk terhadap DSAI. Azmin dan Hj Hadi adalah bangkai perosak yang mencemar PH dan PAS.

      Padam
    3. Saudara Awanama dan Saudara Mat Busu, makhluk yang bernama Poor Indon itu memang manusia yang bangkrap idea, bodoh tak dapat diajar, cerdik tak dapat diikut. Hidup menyusahkan orang saja mamat tu.

      Padam
  2. AI maseh lagi di landasan yg dah lama tutup.maseh lagi menanti dan menunggu keretapi yg tak kunjung tiba.maseh lg menanti..menanti..menanti..
    dey,berapa lama lg mo menanti daaaa..

    BalasPadam
  3. teruknya kau Din, dah jelas Anwar ni kaki menipu dan seluruh Malaysia tahu dia ni penipu besar tergamak kau mempertahankannya lagi. Anwar mungkin ada sedikit masalah mental kau pun sama nak jadi macam dia ke? aku tak salahkan kau 100% Din kerana ini sumber rezeki kau dan keluarga kau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mental nuar dah rosak...
      Sama dgn mental tun mangkuk...

      Semuanya kerana kegilaan kerusi pm.
      Yg percaya anwar dan tun mangkuk pon sama2 bodoh!!!

      Padam
  4. Dari mana anwar dpt angka?
    Harap tak menipu kali ini.
    Dah banyak kali dah kena dgn anwar ini.
    Dari berkotak2 bukti fail sehingga cerita 16 sept...semuanya habuk.

    Yg rakyat dapat...video memuki chinadoll sampai jam omega tertinggal. Itu jer yg dapat dpd anwar aka abg non.
    Yg lain2 tu mcm haprak!!!

    BalasPadam
  5. Anwar Ibrahim terdesak dan cemas UMNO pulak jangan terikut rentaknya.

    Keputusan Majlis Tertinggi UMNO nanti, sesuatu yang perlu mereka fahami ialah rakyat memerhati dan akan menghakimi mereka.

    UMNO perlu sedar kemarahan rakyat terhadap Anwar kini berubah kepada mereka kerana dilihat sebagai punca ketidakstabilan politik masa kini.

    UMNO dilihat secara langsung dan tidak langsung telah menyokong usaha Anwar menjatuhkan Perdana Menteri dan mungkin mengakibatkan PRU ketika rakyat bergelut dengan Covid-19.

    Apa sahaja permintaan dan perbincangan dalam Mesyuarat Majis Tertinggi (MT) parti tersebut Selasa ini, ia harus dalam keadaan menjaga maruah dan kestabilan politik.

    Perkara 43 (2) (a) menetapkan Yang di-Pertuan Agong hendaklah terlebih dahulu melantik sebagai Perdana Menteri untuk mempengerusikan Jemaah Menteri seorang ahli Dewan Rakyat yang pada hematnya mungkin mendapat kepercayaan majoriti ahli Dewan Rakyat.

    Dalam kes Anwar sekarang, jawatan Perdana Menteri tidak kosong. Justeru, sebelum pelantikan baharu dibuat, Seri Paduka Baginda mesti memastikan Perkara 43 (4) Perlembagaan dipenuh terlebih dahulu, iaitu “Jika Perdana Menteri tidak lagi mendapat kepercayaan majoriti ahli Dewan Rakyat, maka Perdana Menteri hendaklah meletakkan jawatan Jemaah Menteri melainkan jika atas permintaannya Parlimen dibubarkan oleh Yang di-Pertuan Agong.”

    Tuntutan Anwar tidak cukup kuat, malah tidak ada merit langsung dalam Perlembagaan Persekutuan.

    Istana Negara dan laporan media, jelas Anwar tidak membuktikan beliau mempunyai sokongan individu setiap ahli Parlimen.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anwar bab undang2...kosong!!!
      Kalau bab cinta lobang taik...pakar!!!!

      Padam
  6. Awn442.
    Bro angkut citer loyer mana?Kalau takat sirah mulut ke mulut, buat citer mulut ke mulut, memang bahu bro nak tanggung dosa besar/qazaf. Bro ngaji kitab mana sumpah laknat? Bro ingat Anwar macam Najib ke? Sumpah sana sini. Anwar bukan pedagang agama la bro. Bro pi baca sirah politik 1998 siapa itu OT95 dan kuncu-kuncunya yang masih hidup termasuklah UHA yang jadi sumber rawi. Teringat kuncu-kuncu OT95, yang meninggal baru-baru ini
    kekal terpahat dalam sirah membawa kitab amal. Untung politik hanya di dunia. Akhirat akan dihisab. Sekadar pencerahan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila bapuk tua nak defend nuar dgn apa cara sekalipun wlpun zaman nabi pernah berlaku mubahalah(bersumpah laknat) utk menegak kebenaran. Di situ tinggallah Yang Maha Kuasa menjadi hakimnya.
      Hanya yg bersalah akan gerun(termasuk nuar) dgn bersumpah laknat.
      Anon 11:08 kalaulah emak ko dituduh berzina oleh 4 saksi palsu...rasanya emak ko sanggup dan berani bermubahalah berbanding 4 saksi palsu tersebut. Siapa yg sanggup dilaknat jika hakimnya adalah YANG MAHA MENGETAHUI!!!!!!

      Padam
    2. Masih ingat cerita anwar meliwat/mendubur saiful dgn paksaan sambil menjerit 'I WANT TO FUCK U'. Saiful yg naif dan jantan lemah lembut terpaksa tunduk takut dgn kerakusan anwar.
      Tuduhan liwat oleh saiful menyebabkan semua penyokong anwar termasuk bapuk2 tua era reformasi mengamuk dgn saiful dan bapanya.Aku salah seorg dpd mrk...kahkahkah

      Kemudian dr. Maza mufti perlis yg juga rakan baik nuar masa tu menyaran agar saiful dan anwar bermubahalah.
      Saranan mufti disambut dgn rasa gembira oleh penyokong2 anwar krn beranggapan anwar difitnah oleh saiful dan kononnya oleh musuh2 anwar.
      Ramai yg menyokong dan mahu anwar menyahut saranan dr. Maza krn mrk yakin anwar tidak bersalah dan mangsa fitnah termasuk aku...hmmmm

      APA YG BERLAKU???
      Saiful yg menyahut saranan mufti perlis bersumpah laknat dan anwar pulak berdalih2.
      Maka keluarlah 'fatwa' 'ulamak2' pakatan rakyat mengecam saiful bermubahalah dan menyokong anwar krn tidak turut menyahut cabaran saifuo....hmmmmmm

      Buang masa jer mufti bagi saranan konon mampu mengangkat maruah anwar semula.

      Akhirnya anwar dipenjara setelah gagal menjawab kenapa air mani dgn DNA nya boleh terbenam sedlm 4cm dlm dubur saiful. Anwar meliwat dan paksaan dan layak dipenjara.

      Jika anwar tak bersalah rasanya dia pon tak cuak bersumpah laknat. Biar yg MAHA MENGETAHUI melaknat mrk yg bersalah dgn apa cara sekalipun......

      Tak tahulah...adakah saranan mufti perlis tanpa merujuk mana2 kitab atau sejarah nabi?
      Atau saranan mufti perlis sesuatu yg bodoh jika tidak memuas hati penyokong2 lgbt....

      Kalau lepas nie anwar kata dia nak kahwin dgn azmin mgkin ada mangkuk2 phanceng kata ia dibenarkan dlm agama krn dia adalah anwar!!!!

      Padam
    3. Masih ingat pekikan kuat penyokong2 anwar di permatang pauh pada julai 2008 yg menyokong penuh saranan mufti perlis tersebut. Tapi rasanya mrk tergamam krn pada ogos 2008 saiful yg berani bermubahalah dan anwat pula bersilat menangkis saranan tersebut.

      Padam
  7. MEMORY BLACK SEPTEMBER 1998.

    1 September 1998, Malaysia telah melancarkan sistem kewangan Kawalan Modal dan Penetapan Nilai Ringgit: RM3.80 = USD$1.00. Melalui sistem ini Tun Mahathir begitu berani membuat keputusan keluar dari sistem kewangan dunia. Melalui sistem ini Ringgit tidak boleh diniagakan dan Ringgit tidak laku di pasaran wang antarabangsa sebaliknya hanya laku dan sah di dalam Malaysia sahaja.

    Sistem ini memberi pengajaran kepada DSAI dan Singapura. Duit hampir RM200B di bank-bank Singapura itu tidak laku dan tidak boleh diniagakan serta tiada nilai sebab sistem kewangan di Malaysia tidak mempraktiskan lagi sistem kewangan apungan (floating exchange).

    Laporan dan semakan MTEN, duit hampir RM200B telah mengalir keluar ke Singapura melalui bank-bank persisir di Labuan. Duit-duit ini milik orang perseorangan dan syarikat yang mendapat kebenaran dari MoF@DSAI untuk menyertai program kewangan yang ditawarkan oleh kerajaan Singapura yang menjadi pusat kewangan Asia Pasifik.

    DSAI mencadangkan untuk menggunakan pakej IMF kerana beliau telah dilantik sebagai Presiden IMF bagi Asia Pasifik.

    Antara Pakej IMF :

    a. Menaikkan kadar asas pinjaman (BLR) hingga 10% bagi bank dan 12% bagi syarikat kewangan..
    b. Menggurangkan tempoh hutang lapuk (NPL) dari 6 bulan dipendekkan kepada 3 bulan.
    c. Menaikkan bayaran minima bulanan kad kredit... (lulusan apa bang non kite nih.!?)
    d. Di sektor kerajaan pemotongan gaji dan elaun para menteri dan pegawai tinggi kerajaan, pembekuan kenaikkan gaji kakitangan kerajaan, pemotongan belanjawan 1998 sebanyak 18% yang bernilai RM12B dan menggantikan projek-projek mega.

    Ogos 1998, BSKL mencatat kejatuhan paling rendah dengan indeks di bawah 300 mata. Nilai saham merosot hampir 80% dan matawang ringgit melebihi paras RM4.00 = USD$1.00.

    Akibatnya jumlah syarikat yang bankrap meningkat hampir 300% dari 163 buah kepada 435 buah dan hampir 10 syarikat awam menghadapi masalah besar dengan bank.

    Singapura telah melancarkan satu program kewangan yang menawarkan kepada sesiapa sahaja dari negara-negara serantau, orang perseorangan, pihak swasta untuk menyimpan wang dalam instrument kewangan; simpanan tetap (fix deposit) dan kerajaan Singapura akan membayar kadar faedah sebanyak 36%.

    Tun Mahathir menemui rakan sejawatnya di Singapura iaitu Goh Chok Tong dan mohon jasa baik utuk melepaskan kembali duit yang hampir RM200B itu ke dalam Malaysia. Respon Singapura sangat negatif kerana ini urusan business dan bukanya faktor simpati.

    Dalam masa yang sama Indonesia juga menghantar RM340B ke Singapura untuk menyertai program kewangan yang ditawarkan oleh kerajaan Singapura.

    Tun Mahathir begitu marah dengan sikap pemimpin Singapura yang tidak bertanggungjawab kerana program kewangan yang ditawarkan itu boleh memiskinkan negara-negara jiran dan Tun Mahathir mula mengatur strategi untuk bertindak melalui nasihat MTEN.

    Tun Mahathir memberi masa sebulan untuk duit-duit itu dibawa balik semula ke Malaysia. Masa sebulan duit yang masuk hanyalah RM38B sahaja dan Tun Mahathir tidak berpuas hati dan bertindak selanjutnya dengan menghapuskan note-note (nilai matawang Ringgit) 1000, 500 dan 20. Duit yang disimpan di Bank Singapura lansung tiada nilai seperti toilet tissue paper semuanya

    Sekarang ini nak sokongan? ’Dulu saya tak percaya, sekarang lagi tak percaya’ kata Tun Dr Mahathir

    Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad berkata dia tidak percaya Presiden PKR Anwar Ibrahim mempunyai sokongan kukuh untuk membentuk kerajaan baru.

    “Dari awal lagi bila Anwar buat dakwaan kononnya dapat sokongan kukuh, saya tak percaya. “Dahulu pun dia buat macam tu dah.

    “Namun apabila Yang di-Pertuan Agong minta supaya masing-masing menyatakan siapa nak pilih perdana menteri, dia kata dapat sokongan majoriti, tapi tidak ada pun.

    “Sekarang ini pun tak pernah juga (ada bukti sokongan),” kata Mahathir yang ketika memimpin kerajaan berjanji menyerahkan kuasa kepada Anwar.

    BalasPadam
  8. Awn 503
    Buruknya akhlak anda. Bukan itu bahasa bangsa Melayu Islam. Tapi itulah akhlak anda. Nauzubillah.
    Ana jelaskan jawapan atas dakwaan anda.
    1. Sumpah laknat berkaitan qazaf tiada dalam hukum syariah Islam. Yang ada hukum li'an dalam al Quran.
    2. Dr Asri bukan sahabat baik Anwar. Pendapatnya bukan satu hukum. Pendapatnya tentang sumpah laknat ditolak oleh SSM Perak dan SSM WP. Bahkan Dr Yusuf Qardhawi/Syuranya menolak dan melarang Anwar daripada melaknat diri sendiri kerana tidak diajar dalam Islam.
    3.Benar dalam hujah Dr Asri ade peristiwa tentang sumpah laknat tetapi itu tidak berkaitan dalam bab qazaf.
    4. Dr Asri cuba cari penyelesaian tetapi pendapatnya bukan qat'ei.
    5. Sumpah laknat Saiful didalangi oleh politik Najib. Kes Saiful juga bersumberkan Najib.
    6.Salah satu imam masjid tempat sumpah laknat berlaku mendedahkan bahawa yang atur acara itu adalah pegawai Najib. Imam ini telah dipecat.
    7. Saiful adalah mangsa penipu dan dibongkarkan di mahkamah. Betul Anwar didapati bersalah. Keputusan bersalah samalah pada zaman OT95.
    8.Anwar berani atau tidak adalah modal politik pengikut umno.
    9.Anwar dikelilingi penasihat agama /dihormati oleh para ulamak yang disegani. Saiful dikelilingi oleh pemain politik.
    10.Sebab itu jenayah qazaf Saiful dan Azizan adalah bersandarkan politik.

    Ilmuwan agama yang tidak berpolitik amat berhati-hati dalam isu sumpah laknat Saiful. Mereka tidak mahu terjebak. Subhanallah. Alhamdulillah. Allahuakbar.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah agak dah...
      Kalau saiful bersalah memfitnah gerenti dia cuak bersumpah laknat dan anwar pula sebaliknya...

      Dan gerenti ceritanya akan berlainan dan mangkuk2 ulamak lgbt akan mengeluar fatwa dan hadis mrk ciptaan duniawi.

      Apa beza qazaf dan bermubahalah utk membuktikan diri tidak bersalah? Tuhan MAHA MENGETAHUI!!!

      Dan Islam agama yg indah dan mudah serta ada pelbagai cara utk menyelesaikan masalah selagi ia bukan haram dan luar dari syariat.

      Apa2 pon...DNA anwar yg berbentuk air mani sukar dinafikan bgmana boleh terbenam 4cm dlm dubur saiful. Tak heran anwar gagal melakukan mubahalah.

      Padam
  9. 10.Sebab itu jenayah qazaf Saiful dan Azizan adalah bersandarkan politik.

    Jenayah tidak qazaf melibatkan sesama jantan. Ini bukan kes zina ini kes berjubo

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika Islam dicetekkan hanya qazaf melibatkan zina bgmana pula kes anwar memuki chinadoll?
      Ada video besi dan ada pengakuan saksi dan saksi berani bermubahalah?!!

      Kenapa dlm bab zina dgn chinadoll sehingga kote bengkok abg non hanya dilap tanpa mandi wajib meninggal pasangan zinanya anwar masih takut bermubahalah??!!

      Kalau anwar tidak memuki chinadoll kenapa sampai sekrg dia gagal menunjukkan jam omega tempahan khas pemberian diplomat asing tu kpd raykat?!!
      Jam omega yg tertinggal krn tergesa2 keluar slps memuki chinadoll.
      Ini kes zina dan bukan mendubor?!!!


      Apa2 pon alasan mahacai...selagi anwar cuak bersumpah laknat menafikan dirinya tidak pernah mendubur saiful dan memuki chinadoll....pandangan raykat tetap jijik.

      Padam
  10. Suh mintak ujian DNA beratus kali Bsng Non tak berani lansung nak buat..

    cmner air mani bole terbang sedalam 4 cm masa bicara tertutup lagi di mahkamah

    cerciter...!!?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kes Saiful: Citer 1

      Saiful bertemu Najib - konflik kenyataan

      Pada 24 Jun 2008 Saiful mengaku bertemu dan memberitahu Najib mengenai kejadian liwat tersebut. [21]. Tetapi DS Najib memberitahu bahawa Saiful bertemu beliau untuk biasiswa.

      Ref: Wikipedia/Keputusan Kes Saiful

      Padam
    2. Citer 2:
      Anwar Tidak Bersalah.

      Pada tanggal 9 Januari 2012, Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Y.A Dato' Mohamad Zabidin Mohd Diah telah mengumumkan keputusan Kes Liwat II yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan bahawa mahkamah telah menetapkan Anwar Ibrahim tidak bersalah, dan bersetuju melepas dan membebaskan beliau. Ini dibuat atas alasan tiada keterangan yang menyokong keterangan mangsa.[25]

      Ref: Wikipedia/Keputusan Kes Saiful

      # Saiful sumpah laknat dirinya di masjid selepas keputusan ini.

      Padam
    3. Citer 3:
      Campur Tangan Hakim-hakim Tertinggi dalam Kes Liwat


      Pada 14 Feb 2019, hakim Hamid Sultan Abu Backer dalam satu affidavit[40] mendakwa hakim-hakim tertinggi negara berkali-kali memanggil panel hakim Mahkamah Rayuan kes perbicaraan Liwat II Presiden PKR Anwar Ibrahim dan memberi arahan tindakan yang perlu dilakukan[41]. Berdasarkan affidavit Hamid Sultan, para hakim tertinggi yang disebut adalah yang dilantik sebelum Pilihanraya Umum ke 14 berlangsung.

      Di dalam suatu perjumpaan makan tengahhari sebelum Pilihanraya Umum ke 14, para hakim menyatakan kerisauan tentang kemungkinan mereka akan menghadapi tribunal jika Pembangkang (Pakatan Harapan) memenangi pilihan raya[42].

      "Hakim (Tertinggi Mahkamah Rayuan) tersebut memberitahu saya bahawa koram Mahkamah Rayuan telah dipanggil ke ruang hakim tertinggi berkali-kali dan diberi arahan atas apa yang harus dilakukan[41].

      "Terdapat lebih banyak lagi yang saya ingin katakan berhubung dengan ini, tetapi saya akan menyimpannya untuk mengatakannya kepada RCI (suruhanjaya siasatan diraja)," katanya dalam afidavit berkenaan[41].

      Badan kehakiman telah membuat laporan polis berkaitan affidavit Hamid ini[43]. Malah Tun Mahathir telah bersetuju untuk menubuhkan SuruhanJaya Di Raja untuk menyiasat dakwaan affidavit ini[44].

      Ref: Wikipedia/Keputusan Kes Saiful

      # Anwar dipenjarakan selepas mahkamah persekutuan benarkan rayuan pendakwa dan sabitkan kes.

      Padam
    4. Sesungguhnya kebenaran itu milik Allah swt.

      Allahuakbar.

      Padam
    5. Memang benar anwar cuak utk memberikan dna nya. Bgmana dna dia diperolehi?
      Melalui berus gigi, tuala 'good morning' dan botol mineral anwar dlm penjara.
      DNA tersebut 100% sama dgn dna yg diambil dari air mani anwar yg dicalit sedlm 4cm dlm dubur saiful. NOKTAH!!!!


      Kalau anwar tak bersalah...apa perlu dia takut utk menyerahkan dna nya. Mahacai lgbt sendiri telah menyokong bhw anwar tidak menyerahkan dna nya.
      Hanya manusia yg bersalah jer yg takut menyerahkan dna nya.

      Ezam noor bekas su politik anwar mengaku dlm ceramahnya bhw dia telah diminta oleh isteri anwar utk 'tengok2' kegatalan anwar dgn lelaki/wanita.
      Kenapa pesanan sebegitu dituju pada ezam?
      Adakah kak jah sedar atau lama tahu kelakuan buruk anwar?!!

      Tak percaya?
      Google dan bertanya sendiri dari mulut ezam noor.

      Padam
  11. Dlm keadaan mahdey dan anwar dah berbaik semula kenapa anwar tak pernah mendesak mahdey utk mengumumkan bhw kes liwat1.0 dulu adalah fitnah???!!!!

    Adakah siasatan mahdey dan polis terhadap mangsa2 serta saksi2 adalah benar sehingga anwar takut menyangkalnya. Ramai saksi2 tersebut masih hidup.

    Anwar pakar saman?!
    Kenapa anwar tak berani menyaman saksi2 tersebut?!

    Dan kenapa anwar tak berani menyaman saiful TETAPI saiful pula skrg menyaman anwar balik?!
    Begitu juga rawther..lelaki yg mendakwa dicabul oleh anwar??!!!

    Apa2 pon...mahacai akan ada jwpnnya...hihihi

    BalasPadam
  12. Apa pengertian Mubahalah? Bagaimana hukumnya dalam Islam? Pernahkah Rasulullah Saw dan para sahabat melakukan Mubahalah?



    Pengertian Mubahalah, Hukum, Syarat, dan Risikonya.



    MUBAHALAH (malediction, imprecation ) berasal dari katabahlah ataubuhlah yang artinyakutukan ataumelaknat .



    Menurut istilah, Mubahalah adalah dua pihak yang saling memohon dan berdoa kepada Allah SWT supaya Allah SWT melaknat dan membinasakan atau mengadzab pihak yang batil (salah) atau menyalahi pihak kebenaran.



    Peristiwa mubahalah pernah dilakukan oleh Rasulullah Saw terhadap pendeta Kristen dari Najran pada tahun ke-9 Hijriah, sebagaimana disebutkan dalam Qs. Ali Imron (3): 61.



    فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ [آل عمران/61]



    "Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu; kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya la'nat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang dusta."

    Mubahalah atau bersumpah untuk menujukkan siapa yang benar dan siapa yang salah.



    HUKUM MUBAHALAH



    Hukum mubahalah adalah mubah atau diperbolehkan, merujuk pada ayat QS Ali Imran:61.



    “Siapa yang membantahmu tentang kisah Isa sesudah datang ilmu (yang meyakinkan kamu), maka katakanlah (kepadanya): "Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, istri-istri kami dan istri-istri kamu, diri kami dan diri kamu; kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang dusta.”

    Menurut Ibn al-Qayyim dalam kitabnya Zaad al-Ma’ad, hukum mubahalah adalah sunah. Bila mendapati mereka yang ngeyel dan angkuh untuk mengakui kekuatan dalil-dalil yang telah disuguhkan, maka hendaknya mengajak mubahalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Patutlah anwar takut bermubahalah...kerana dlm dia buat dosa masih ada ketakutan dgn laknatNya termasuk ahli keluarganya...hmmmmm

      Padam
    2. Marilah kita bermubahalah kpd Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpakan kepada org2 yg dusta...surah ali imran:61

      Tak heranlah najib berani bersumpah laknat dan org2 yg memfitnahnya hilang tulur...hmmmm
      Ada dalil...bukannya fatwa ulamak standard sheikh aljuburi.

      Padam
  13. DARI DOLU LAGI AKU DAH KATA
    SEKALI TERTIPU KIRA UDAH LA YER
    OTAI JER SUKA BODOH ABADI SEGALA
    BODOH ABADI OTAI SUMA SAMPAI BILA BILA


    HAAAH TEPOK UTK DIRI SENDIRI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sehingga ada yg sanggup spin hal agama menuju ke arah yg terlalu sempit demi melihat pemimpin mrk diangkat sebagai pemimpin negara. Kalau pemimpin tak peduli ttg dosa zina dan liwat apatah lagi menipu dan kencing kepala raykat asalkan impian kuasa dicapai.
      Mrk ini tak ada pemimpin lain kah utk dijadikan ketua??!!!

      Padam
  14. 'DNA 13 tahun sabitkan pembunuh, mengapa tidak Anwar'
    Hafiz Yatim

    4 Nov 2014, 8:39 pm
    Dikemaskini 6 tahun lepas

    Pihak pendakwa dalam kes rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim berhujah bahawa jika sampel DNA yang berusia 13 tahun dapat diambil dalam satu kes rogol dan bunuh di Australia untuk mensabitkan seseorang, maka mengapa mahkamah tidak boleh menggunakan DNA ahli politik itu untuk menghukumnya atas tuduhan liwat.

    Perkara ini telah dibangkitkan oleh pendakwa yang dilantik oleh kerajaan, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah di Mahkamah Persekutuan.

    Memetik kes undang-undang, beliau berkata polis Australia telah menemui tuala milik mangsa dan setelah pemeriksaan, mendapati kesan air mani yang dihantar untuk analisis bagi mengenal pasti pelakunya..

    "DNA itu ditemui pada tuala tersebut di mana air mani ditemui. Bacaannya dianggap sepadan dengan tertuduh didapati bersalah kerana membunuh selepas 13 tahun," katanya, sambil menambah bahawa dalam kes liwat ini, sampel DNA telah berjaya diambil dari Mohd Saiful Bukhari Azlan 56 jam selepas kejadian itu dikatakan berlaku.

    "Dalam kes saya, bacaannya adalah sempurna," katanya dalam membandingkan sampel DNA yang diambil dari dubur Saiful dan sampel yang diambil dari botol air mineral, berus gigi dan tuala dari lokap Anwar berikutan penangkapannya pada 16 Julai 2008.

    Dilaporkan sebelum ini bahawa Saiful telah pergi ke Hospital Kuala Lumpur dua hari selepas kejadian liwat itu didakwa berlaku, di mana para doktor di sana mengambil 12 sampel dari mangsa.

    Sampel itu kemudian diserahkan kepada ahli kimia 96 jam selepas kejadian itu dikatakan berlaku.

    Pihak pembelaan telah membangkitkan isu bahawa sampel seseorang yang dikenal pasti sebagai "Lelaki Y" (Anwar) adalah dalam keadaan yang bersih dan dengan itu apa yang diletakkan adalah masih segar dan Shafee telah cuba menghilangkan prasangka ini.

    Shafee yang telah dilantik oleh Pejabat Peguam Negara untuk mengendalikan kes itu sejak Julai lalu, juga cuba untuk menunjukkan contoh kes undang-undang yang lain untuk membuktikan bahawa DNA boleh bertahan lama.

    Shafee berkata, sementara ekor sperma boleh larut, tetapi kepala masih kekal.

    Beliau selanjutnya berkata terdapat berbagai literature untuk membuktikan bahawa sperma dan DNA masih boleh diambil selepas 65 jam dari alat sulit seseorang.

    Shafee membalas hujahan pihak pembelaan sejak hari Jumaat.

    Beliau berkata peguam Anwar telah memberi notis alibi untuk memanggil 13 saksi, termasuk isterinya yang juga Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan juga Hasanuddin Abdul Hamid, pemilik kondominium di mana kejadian itu didakwa berlaku, tetapi tiada seorang pun daripada mereka telah dipanggil .

    Memetik kes undang-undang, Shafee berkata berikutan kegagalan pihak pembelaan untuk memanggil mereka, meskipun telah memberi notis, Mahkamah Persekutuan boleh membuat 'adverse inference' untuk menunjukkan yang Anwar bersalah.

    "Pihak pendakwa telah membuktikan kehadiran Anwar di unit kondominium itu dengan Saiful kerana terdapat kamera litar tertutup yang menunjukkan ini," katanya sambil menunjukkan gambar kepada mahkamah," katanya.

    Menurutnya lagi, kegagalan untuk memanggil saksi-saksi alibi itu dianggap sebagai bukti pentahkikkan (corroborative evidence) independen.

    Shafee berkata bahawa menjadi tugas Anwar untuk membuktikan sebaliknya bahawa dia tidak berada di unit kondominium itu di mana kejadian liwat itu didakwa berlaku.

    Shafee juga berkata walaupun terdapat keterangan pakar bagi pihak pembelaan Dr Brian McDonald bahawa sampel yang diambil dari Saiful itu bersih (pristine), tetapi testimoni (McDonald) tidak pernah diterima walaupun di negerinya sendiri Australia dan Brunei.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Isterinya sendiri tak nak jadi alibi. KENAPA?!!!!

      Padam
  15. 2.44

    kenapa bini sindri tak nak jadi alibi

    depa satu family tahu dah...


    otai saja membodoh abadi kan untuk di bodoh sampai mati



    otai sekelian



    haahhh tepokkkk...!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak jah antara manusia paling malang. Simpati ke atasnya krn setia membela suami yg gagal jaga kemaluan. Gagal membezakan halal dan haram. Gagal membezakan jantan dan betina dan gagal membezakan lubang taik dan lubang kemaluan.

      Otai jer masih bodoh dan bangang. Setia tak bertempat. Seolah2 tiada pemimpin lain dlm pkr yg boleh diketengahkan wlpun sedar pengaruh anwar semakin malap dari tahun ke tahun.
      Sebab itulah dapigs dan PANxxx tanpa rasa segan silu memilih atok puaka/piee bedol berbanding anwar sebagai peeM.
      Hakikatnya skrg...anjeng dan kucing kurap yg berbalah sejak 1998 tidak mendapat tempat di hati raykat. NOKTAH

      Padam
  16. KEROMAH PULANG KE GAGANG.

    Istana Negara dimana bersemayamnya YDP Agong ,bakal mengadakan perjumpaan dengan Raja Raja Melayu bagi meleraikan permasaalah yang dihadapai olih Muhyiddin selaku Perdana Menteri kerajaan masakini yang dikenali sebagai Kerajaan Perikatan Nasional.

    Semua tahu bahawa Kerajaan ini terbentuk dari kalangan mereka mereka atau Ahli Ahli Parlimen yang telah mengkhianati perjuangan asal parti masing masing,samaada dari PPBM,UMNO mahupun PKR ,semuanya berajenda.

    Walaupun begitu seperti yang pernah perkatakan dahulu bahawa Muhyiddin jangan salah langkah tetapi nak buat macammana, nafsu kuasa mengatasi segalanya.

    Sememangnya sifat manusia sebegitu, tidak pernah puas dengan apa yang dimiliki ditambah dengan bisekkan bisekkan dari manusia yang mementingkan diri mahupun terdapat watak watak yang sememangnya 'rosak akhlak' dan "rosak kiblat',maka, terjerumuslah semuanya secara berjemaah dan itulah akibatnya, 'tak nampak jalan pulang'.

    Tetapi alhamdullilah Allah SWT sememangnya merancanakan yang terbaik buat bumi yang "beraja" ini dimana dikitab terdahulu telah dinyatakan bahawa "pemimpin yang dinantikan" bakal muncul dinegeri dimana ungkapkan seperti mengagungkan Yang Maha Esa, dipakaikan terhadap Raja Rajanya mahupun pemerintahnya.

    Bagi mereka yang sememangnya 'berilmu" dan "yang mencari kebenaran" akan peristiwa akhirzaman pasti persoalan sudah terjawap.

    Maka jangkamasa untuk peristiwa itu untuk berlaku sudah semakin hampir dan pasti terjadi dimana pada satu ketika dahulu Raja Raja Melayu mahupun YDP Agong seolah olah dilihat telah "kehilangan" kuasa kerana 'disekat' kuasanya olih PM 4 .

    Alhamdullilah watak itu masih lagi bernafas dan kini menyaksikan sendiri bagaimana 'Daulah Raja Melayu' datang sendiri tanpa paksaan kepangkuan Raja Raja Melayu.

    Alhamdullilah.

    Kini segala permasaalah Ahli Politik yang pada satu ketika amat riak dan takbur dengan kuasa sehingga sanggup menelan segala penghinaan yang dibuat terhadap umat Melayu, Agama Islam Raja Raja Melayu dan Tanah Melayu ini, kini,mereka mendambarkan "daulat Raja Melayu' untuk meleraikan ketamakkan mereka.

    Walauapapun keputusan dari Raja Raja Melayu semuanya bakal diterjemahkan, apa yang pasti Institusi YDP Agong dan Raja Raja Melayu akan terpelihara kerana "instutusi' ini akan dinaungi olih 'watak akhir zaman', inshaallah.

    Cukuplah setakat ini, hanya Allah SWT Tuhan Yang Maha Esa yang menentukan pengakhirannya.

    Pada Otai yg terlanjur segera kembali ke pangkal jalan

    Q serra serra

    BalasPadam
    Balasan
    1. Serah dgn kebijaksanaan ydp agong. Tak akan mungkin tuanku ingin melihat rakyatnya menderita krn tangan2 pemimpin yg kemaruk dgn kuasa.
      Pilihan terbaik memang pru tetapi pandemik masih melanda.
      Semoga ydp agong bijak merencana pentadbiran negara.

      Padam
  17. Halo,
    Nama saya ANITA LANSAM (lansamanita@gmail.com) dari Tambun, Indonesia Saya mengucapkan terima kasih kepada ALLAH yang telah mengakhiri penderitaan saya melalui Avants Loans yang telah memberikan pinjaman kepada saya sejumlah Rp280.000.000,00. Bagi yang sedang mencari pinjaman harus sangat berhati-hati karena banyak sekali lender palsu dimana-mana, hanya sedikit yang asli. Saya mengatakan ini karena saya scammed hampir Rp40jt. Hanya PINJAMAN AVAN yang nyata dan tepercaya karena mereka mentransfer pinjaman saya ke rekening saya tanpa menghabiskan banyak waktu. Mereka yang mencari pinjaman online asli dan sah harus menghubungi AVANTS LOAN melalui
    Email: (avantloanson@gmail.com)
    Whatsapp: (+6281334785906)

    BalasPadam