TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Isnin, 26 Oktober 2020

ALHAMDULILLAH, NEGARA TERSELAMAT DARI DIHANCURKAN OLEH PERAKUS KUASA

 


DAULAT TUANKU. Sesungguhnya keputusan yang dibuat hari ini oleh Ke Bawah Duli Tuanku serta kesemua Ke Bawah Duli raja2, amat melegakan rakyat dan kami merafak sembah mengucapkan ribuan terima kasih.

Terima kasih tidak terhingga juga buat Ketua Pembangkang yang juga Presiden Keadilan, Dato Seri Anwar Ibrahim yang dengan berani dan tegas menyanggah serta menolak perancangan bermuslihat oleh rejim pintu belakang yang mahukan darurat dilaksanakan di negara ini. Terima kasih juga buat semua pimpinan dari berbagai parti yang peka dan prihatin terhadap masalah negara dan rakyat dengan menolak perlaksanaan darurat. Rakyat jelata juga turut memainkan peranan yang amat baik dengan menyatakan bantahan mereka dengan berbagai cara termasuk di media sosial. Ini membawa erti bahawa rakyat Malaysia tidak semudah itu untuk diperbodohksn oleh segelintir ahli politik yang mahu "mengkambing hitam"kan bencana Covid19 demi kelangsungan kuasa mereka.

Tercipta satu sejarah, seorang PM yang naik tanpa mandat rakyat yang mengaku kononnya mengetuai sebuah negara Melayu Islam tanpa Dap, mendapat tamparan memalukan apabila cadangannya yang dipersetujui oleh kabinetnya telah ditolak oleh raja2 Melayu sendiri. Rakyat terpegun seketika apabila menyaksikan seorang PM yang tidak pernah mereka beri mandat itu, bukan sahaja tiada sokongan majoriti MP-MP di Parlimen, malahan cadangan peliknya itu turut tidak disokong dan ditolak oleh raja2. Ini membawa maksud, PM tiada nilainya lagi. Sewajarnya jika beliau bermaruah, beliau harus letak jawatan sekarang sebelum menerima akibat yang lebih mengaibkan.

Titah Tuanku selaku YDP Agong amat bijak dan adil. Selaku YDP Agong yang memiliki kerajaan ini sudah pasti tidak akan memburukkan negara di bawah naungannya. Pesanannya terhadap orang2 politik agar tidak melakukan sesuatu yang mengganggu pentadbiran negara itu amat tepat. Orang politik jangan lagi leka mengagih-agihkan jawatan dan memberi umpan serta mengugut mana-mana ahli politik yang lain demi untuk kekal berkuasa. Sewajarnya orang politik memahami konsep demokrasi berparlimen di mana asasnya sesebuah kerajaan itu mestilah diberi mandat oleh rakyat. Hormati mandat rakyat. Sekiranya telah hilang sokongan, maka perlulah berundur. Jika ini gagal difahami, maka inilah punca kecelaruan politik.

Tanggungjawab ahli-ahli politik pula adalah memastikan kerajaan ini betul perjalanannya. Menjadi tanggungjawab mereka untuk mengambil tindakan yang tidak bertentangan dengan undang2 dan perlembagaan untuk memperbaiki kerajaan yang lemah, korup dan gagal menguruskan negara dengan baik. Itulah yang telah diusahakan oleh Dato Seri Anwar Ibrahim. Rakyat mengharapkan usaha ini tidak terhenti di sini selagi PM juga tidak berhenti dari bermain politik dan terus berada di kedudukannya walaupun beliau tahu beliau tidak lagi mendapat sokongan.

Ini kemenangan pertama bagi rakyat. Muslihat sang penguasa telah gagal. Bersyukur kerana kita memiliki raja2 yang bijaksana. Yakinlah, pemimpin yang tidak direstui oleh rakyat itu tidak akan diredhai oleh Allah. Lambat laun akan tumbang jua. Apa akan terjadi di Parlimen awal November nanti? Kita tidak sabar untuk melihat sekali lagi PM dibuktikan tiada sokongan majoriti dan wajib berundur.

39 ulasan:

  1. Dok paham strang. Doh guane gitu bang? PM lemah? Kabinet lemah? Khajaang lemah? YDPA yakin Khajaang mampu lawan kobik 19, Doh...yang tebeng nok darurat tu bakpe? Khajaang dok rok lawan kobik 19 ke? ... tuang penasihat atakanang lagu mane ni? Malu.. Malu... Kite.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia lemah krn ada tangan ghaib belakang dia. Dari segi kerja...sangat memuaskan berbanding atok dan menteri kewayangan atok...BANGANG!!!

      Rasanya nuar pon tak mampu lawan muhdin dari segi rekod kerja. Jadi mb johor...johor cemerlang.
      Jadi pm masa gelombang 1 covid...cemerlang.Ada sesetengah bantuan tak terfikir idea hebat spt morotarium.
      Tak mcm atok dan gone end....negara bangkrap lah, duit habis bayar hutang 1mdb lah...
      Alasan bangkrap utk jual lambak harta raykat. Ada yg masih berpotensi pon masih dijual...haram jadah!!!

      Padam
    2. Rasanya nuar pon tak mampu lawan muhdin dari segi rekod kerja. Jadi mb johor...johor cemerlang.

      #Ooo. gitu pulok. Doh bakpe Najib pecat TMY? Ruginya Msia. Kalau dok,TMY dok aa jadi PM khajaang tebuk atap. Bak kata tok lebai ganung kite. Mekasih pencerahan deme.

      Padam
    3. Itulah bodoh tu simpan sikit.
      Siapa yg angkat muhidin dlm politik?
      Siapa yg angkat anwar masuk politik dan umno?
      Kenapa mrk kena buang dari umno?

      Rekod mrk yg lepas dgn najib..apa cerita nak kaitkan pulak.Yg bagus..baguslah.Yg buruk..buruklah.

      Anwar pon bukan bagus sangat.
      Kemaluan tak mampu jaga ada hati nak jaga raykat.Standard otak rm1.50 seliter. Banding nuar dgn muhdin...jauh muhdin berotak banding nuar.

      Samalah atok pujaan ko yg bercomolot dgn kit sial. Kenapa?!

      Itu namanya politik...bodoh!!!
      Latarbelakang kerja mrk berbeza.
      Rekod kerja mrk berbeza. Anwar bab ekonomi...kosong!
      Bijak nuar bab rm1.50 seliter jer.Dah termaktub. Noktah..

      Padam
    4. Itulah bodoh tu simpan sikit.
      Siapa yg angkat muhidin dlm politik?
      Siapa yg angkat anwar masuk politik dan umno?
      Kenapa mrk kena buang dari umno?

      Rekod mrk yg lepas dgn najib..apa cerita nak kaitkan pulak.Yg bagus..baguslah.Yg buruk..buruklah.

      Anwar pon bukan bagus sangat.
      Kemaluan tak mampu jaga ada hati nak jaga raykat.Standard otak rm1.50 seliter. Banding nuar dgn muhdin...jauh muhdin berotak banding nuar.

      Samalah atok pujaan ko yg bercomolot dgn kit sial. Kenapa?!

      Itu namanya politik...bodoh!!!
      Latarbelakang kerja mrk berbeza.
      Rekod kerja mrk berbeza. Anwar bab ekonomi...kosong!
      Bijak nuar bab rm1.50 seliter jer.Dah termaktub. Noktah..

      Padam
  2. Dulu pak lah.. suasana takdelah genting dan panas mcm ni..dia letak jawatan.. demi rakyat dan maruah dia.. telah lama berlalu rupanya ramai yang puji sikap pak lah itu. Tapi mahyuddin kalau tak letak jawatan tak tahulah.. bak kat penulis blog.. kalau tak letak jawatan.. belanjawan nanti di jatuhkan.. 7 keturunan mahyuddin akan malu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buat bajet belanjawan dulu. Setuju tak setuju..sama2 kita perhatikan demi raykat.

      Jika nak buat undi tak percaya...biar jer anwar cuba nasib sblm pru15. Itu pon kalau ada undi tak percaya.
      Kasi anwar cuba jadi peeM. Kesian dh tengok muka dia takut mati kempunan. Muka pon dh tak serupa seorg sheikh dah. Kalau cantik...boleh dipertimbangkan. Kalau janji mcm janji minyak turun rm1.50 seliter....boleh kita sama2 laknat kerajaan dia.22bulan dah cukup azab kena kencing. 24/7 bukan peduli raykat sgt pon kerajaan ph. Asyik berpolitik mcm tak sedar mrk dah jadi kerajaan.

      Kalau ada undi tak percaya. Tak payah bubar parlimen masa covid nie. Bagi jer anwar merasa jadi peeM. Kita perati sambil makan popcorn..
      Simple...buat apa2 gaduh2

      Padam
    2. Huduhnya mulut anak Melayu ni. Hang ade akal ke...?

      Padam
    3. Masa PH perintah dulu, bukan Anwar yg jadi PM. PM masa tu adalah Atok. Kami majoriti penyokong PH pun tak setuju cara Atok perintah. Beri Anwar peluang jd PM pula. InsyaAllah negara akan selamat dan gemilang. Klu tak puas hati, undi kerajaan baru pada pru15 nanti.

      Padam
    4. Bagi jer anwar merasa jadi peeM. Kita perati sambil makan popcorn..
      Simple...buat apa2 gaduh2

      # Hokni kite setuju. Kite tengok sambil makan supering. Orang ganung Kate molek dooohhh. Tapi kesian gok ke Tok guru ambe, dok dang nok gi timur tengoh aa lagu ni kalau wie ke Nuar.

      Padam
    5. Kalau belanjawan muhdin bagus, kita raykat terima jer. Tak payah gaduh2 krn yg betul2 memerlukan mgkin bukan kita tapi yg teruk terjejas oleh pandemik.
      Jangan jer jadi duit rm30 dari gone eng kemudian sana sini dia bangga mcm bagi rm3000. Biasalah kapir kalau bab angkat bakul.

      Padam
  3. sang pkr dan desparado mula meroyan menembak secara rambang konon akan terkena sasaran tak semena2 berbalik kearah mereka melopong ayam keciciran tangan bau taik

    BalasPadam
  4. Yg betul2 desperado ialah azmin, hamzah, zuraidah dan pengkhianat celaka. Jika kerajaan PN tumbang maka tamatlah masa depan politik mrk. Mrk sampai sanggup cadang adakan darurat utk selamatkan masa depan politik masing2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mrk tu proksi atok dlm pn.
      Dlm ph pon ada tapi malu2 kucing.

      Politik utk kelangsungan hidup dan periuk nasi....

      Padam
  5. Aku nak tambah satu lagi geng azmin.... TAKIYUDIN!!! Ini wakil Pas. PAS juga setuju diadakan darurat asalkan mrk kekal berkuasa bersama PN. Prinsip Pas:Asalkan melayu islam. Biarpun korup, klepto, rompak, penyangak, pemfitnah, tunggang agama dsb.... Asalkan melayu islam. Phuiii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Berbanding melayu urban yg membiarkan kepalanya dipijak dan mukanya dikencing oleh cina dapigs...hihihi
      Dijadikan kalipah dapigs wlpun kalipah dapigs pon perompak dan perasuah.
      Memuja mamak kerala yg berlagak maksum tetapi rupanya seorg munafik dlm tutur kata. Kaya anak beranak tapi masih belum cukup2. Itulah makhluk yg dipuja.
      Melayu urban konon...hihihi

      Padam
  6. Marahkan nyamuk kelambu dibakar. Marahkan Azmin dan Takiey, kenapa TMY perlu letak jawatan? Kalau letak macam mana ular lidi nak jadi naga? Biarkan. Biarkan. Doa tok guru kan supaya Umno hancur ditelan naga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg dpt hancurkan umno adalah org umno sendiri. Setakat ular lidi atau naga rasanya baik patuk kote bengkok manusia yg memuki chinadoll tu.

      Padam
  7. Paling lawak presiden pkr bincang dgn presiden umno dan penasihat bn nak tubuh kerajaan.
    Diam2 3 ekor penjenayah dan bakal penjenayah ni main belakang. Cibai tul hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Penjenayah? Bakal Penjenayah?

      Siapa di belakang MalaysiaNow, ini cerita Ahli MT Umno
      Oleh DR PUAD ZARKASHI

      Ikut carian SSM, Abd Ar-Raman Koya adalah single director. Dia adik kepada Latheefa Koya bekas PKR yang dilantik sebagai boss SPRM oleh Tun Mahathir.

      Dikatakan Azmin Ali adalah pay master kepada portal ini. Apakah Hamzah juga terlibat. Ada yang kata C5 terlibat.
      Bagaimana C5 terlibat. Mudah je. Bocorkan maklumat dalaman. Pusing fakta dan timbulkan provokasi.

      @Kerjasama?Timbulkan isu kerjasama UMNO dan Anwar, pecahkan UMNO. Ular lidi dapat jadi naga. Ular sawa kerat tiga. TMY kekal PM. Hahaha.

      Padam
    2. Dah kantoi baru penjenayah2 ni spin tanpa dap.
      Masa nuwar dgn yakin buat press conference sblm prn sabah.ada penjenayah ni tulis tanpa dap?
      Memang binatang btul 3 ekor ni bincang senyap tanoa mkt umno.

      Tau tak umno parti orang melayu.parti yg menjaga bangsa melayu dan islam..

      Padam
  8. Portal MalaysiaNow sedang menyerang Zahid dan Najib?

    BalasPadam
  9. Pru15 nanti kita kuburkan legasi atok!!!
    Termasuk proksi2nya spt assmin semburit dan yg sewaktu dgnnya.
    Kuasa bagi mrk adalah harta...

    Kuburkan legasi atok dan proksi2nya!!!

    BalasPadam
  10. Sokong. Umno kojol di Kelantan Terengganu Kedah di telan Pas. Di Johor Umno nyawa ikan ditelan ular lidi. Perak Pahang Perlis Umno kekal mampan. GPS Sarawak kekal. Azmin the geng kasi kambus. Bersatu kena kambus jika Umno letak calon. Pejuang kena kambus kalau PH letak calon. PRU15 jangan kasi can Pejuang hidup. Habiskan legasi OT95. Hahaha

    BalasPadam
  11. Beza pemimpin bawah vs atas antara Mahyuddin dan Mahathir bila berhadapan dengan kes Raja Raja Melayu.

    Perlembagaan Negara Perkara 40 Jelas Menyebutkan YDPAgung Di Kehendaki Bertindak Menurut Nasihat Perdana Menteri….

    Malangnya Perdana Menteri Mahyuddin pula yang mendapat tunjuk ajar dan nasihat Yang Dipertuan Agong.

    Maka segala otai macai dan walaun dari PejWang, PH DAP PAN dan Otai Reformasi bersahut sahutan dari satu bukit ke satu bukit menghentam dan melekehkan Mahyuddin.

    Tapi yang nyata Mahyuddin relex dan tenang seadanya.

    Katakan Tun yang jadi Perdana Menteri dan nasihat ditolak oleh Yang Dipertuan Agong. Apa kah agaknya reaksi dari Tun..!?

    Sudah dikenalpasti sikap Tun ini yang suka bergaduh, mencaci maki, menuduh tuduhan buruk , memfitnah jijik dengan lidah bercabang dan memburuk burukkan Raja Raja Melayu sekiranya perkara yang sama berlaku pada Tun Mahathir.

    Ingatkah kita kes Prebet Adam bila Tun berhadapan dengan Sultan Johor dulu. Segala fitnah dan caci maki serta menarik segala kuasa Raja Raja dilakukan oleh Tun.

    Akhirnya bila informasi dihujung jari apa yg tersembunyi kini jadi nyata dan terbukti kes Perebet Adam adalah fitnah jijij si lidah bercabang.

    https://klbroadcastmedia.wordpress.com/2018/04/13/video-30-tahun-mahathir-menipu-rakyat-kes-prebet-adam/

    Ini lah bezanya pemimpin bijaksana

    sebagai contohhhhh hokeyyy...!!

    Sikap dan perangai pemimpin Utara dan Selatan bila berhadapan dengan kes kes berat melibat kan raja raja Melayu.

    …Darurat Covid Yang DiNasihatkan Oleh PM Selepas Mesyuarat Khas Kabinet Bersama Panglima ATM,Ketua Polis Negara DLL..YDPAgung dan Majlis Raja Raja TOLAK…walau ditolak oleh Agong PM ke 8 tetap kool dan tenang.

    Nampak Sangat Kebodohan dan Kejahilan PM Utara spt Tun dalam situasi kes yang berat berat dengan raja raja Melayu bila diberi Memerintah Negara..

    Apatah lagi kes kes berat melibatkan pulau strategik seperti Singapura yg pemimpin sebelah atas sana sedekah pada Lee Kwan Yew, P.Pinang sedekah pada Francis Light, elok cantik akidah dan iman digadai dng pluralisma, COMANGO LGBT yang mirip Syiah asyik nak lelong harta Tabung Haji. Ini semuanya kerja pemimpin dari sebelah atas sana.

    Ternyata Tun Bodoh Piang bila berhadapan kes berat dengan Raja Raja Melayu..!! Dengan senjata lidah bercabang fitnah jijik caci maki akan didendang semahu mahunya.

    Melayu tak mudah lupa apa yang terjadi dalam kes Prebet Adam.. Segala yg terjadi dituduh dia akannkata "bukan salah saya", itu semuanya salah orang lain.

    Sebab apa...!?

    Sebab perangai mudah lupa ada dalam dirinya sendiri.

    https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/kes-prebet-adam-ada-pihak-fitnah-arwah-sultan-johor/

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dari dulu dh mulut atok tu mulut longkang. Fitnah dah jadi makanan harian bagi dia asalkan dpt berkuasa. Bukan sikit kawan dan lawan dia yg tersungkur angkara fitnah. Cuma cerita anwar meliwat tu sampai skrg ada yg masih ragu2 pada tahun 1998 tapi skrg dh nampak mcm ada kebenarannya. Tapi bab cerita azmin semburit pula boleh kita perhatikan betapa atok sanggup memfitnah pasangan azmin berbanding azmin sendiri. Di sini jelas kehebatan atok melakukan fitnah demi mempertahankan azmin yg juga proksi kuat atok. Semuanya demi legasi anak, waris, proksi dan kroni.
      Nampak sangat hati yahudi dlm menentukan siapa benar dan bersalah dlm kehidupan atok.
      Rasanya sifat munafik atok tak akan padam selagi nyawanya belum padam.

      Padam
  12. Macam nak padamkan Pejuang jer. Setuju. Pakat-pakat padamkan Pejuang dengan Bersatu. Tutup buku politik mike-mike semua. Utara ka Selatan ka Timur ka atau Barat ka. Pejuang/Bersatu adalah ular lidi nak jadi naga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pejuang ditubuh hanya gimik utk menunjukkan atok seolah2 tak sokong muhdin. Nak sembunyi apa krn muhdin dan azmin adalah proksi kuat legasi atok. Senang2 jer atok petik jari dlm menentukan projek dan mana2 syarikat besar perlu dibeli atau dijual.
      Selama ini belum ada lagi kerajaan muhdin cuba menyiasat jualan lambak harta dan aset negara. Begitu juga khazanah yg dipaksa membeli syarikat kroni atok yg bangkrap tanpa bantahan dpd muhdin dan azmin. Kenapa?!
      Adakah berulang kembali sejarah syarikat2 anak atok yg bangkrap dan di bailout oleh petronas?!
      Inilah perkara yg tidak disukai raykat bila rasuah dan salahguna kuasa utk memewahkan proksi dan kroni dan rakyat pula disuruh ikat perut. Sampai skrg tiada siasatan ke atas jualan lambak harta dan aset negara dan siapa pembeli2 individu yg tidak pernah dimaklumkan oleh atok dan kerajaan ph dapigs.

      Apa2 pon...pejuang/bersatu serta mana2 pengkhianat parti perlu dikuburkan pada pru15 nanti.

      Padam
  13. Pm8 dan darurat...

    Bila ydp agong pilih muhdin sebagai pm...cina komunis yg disokong melayu urban melenting.
    Bila ydp agong tak perkenan darurat...cina komunis dan melayu urban bersorak.

    Lawak....hihihi
    Tak tepat dgn nafsu mrk...melenting
    Tepat dgn impian mrk...perlembagaan

    Kami raykat biasa...sokong sepenuhnya ydp agong sama ada kena atau tak kena dgn mana2 ahli politik. Sistem raja berpelembagaan yg dibenci cina komunis dan melayu urban masih relevan dlm menyelesaikan kemelut politik negara.

    BalasPadam
  14. Cina kuminis sokong anti raja Thailand konon nak heret isu raja Thailand ke Mesia.. di Thailand raja ade satu.. kat Mesia ada 9... ko rase accner...!?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tp Agong kita 1.tu pun ada peguam melayu nak saman. Ko rase??

      Padam
    2. Raja siam skrg tak spt raja2 siam yg telah mangkat. Raja siam skrg hidup mcm artis dan gaya playboy. Mana tak raykat dia tak suka. Hidup pula bukan di siam tapi berumah di luar negara. Dgn wang dan harta berbillion2 dolar diwarisi sejak beratus2 tahun tak heran lah hidup berpoya2.

      Padam
  15. Selamat siang untuk semuanya, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini agar semua pencari pinjaman berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa lama mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, maka saya berdiskusi dengan teman saya Bu Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya dengan Bu Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, sehingga teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Nyonya Deborah. Jadi saya menghubungi Bu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman Rp 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman tersebut, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu bercanda sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya sudah dikreditkan Rp380 juta. Saya sangat senang akhirnya Tuhan menjawab doa-doa saya dan Dia telah memberikan keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Bu Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, maka saya menyarankan siapa saja yang berminat untuk mendapatkan pinjaman dapat menghubungi Bu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau via WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    BalasPadam
  16. Selamat siang untuk semuanya, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini agar semua pencari pinjaman berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa lama mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, maka saya berdiskusi dengan teman saya Bu Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya dengan Bu Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, sehingga teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Nyonya Deborah. Jadi saya menghubungi Bu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman Rp 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman tersebut, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu bercanda sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya sudah dikreditkan Rp380 juta. Saya sangat senang akhirnya Tuhan menjawab doa-doa saya dan Dia telah memberikan keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Bu Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, maka saya menyarankan siapa saja yang berminat untuk mendapatkan pinjaman dapat menghubungi Bu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau via WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    BalasPadam
  17. Halo,
    Nama saya ANITA LANSAM (lansamanita@gmail.com) dari Tambun, Indonesia Saya mengucapkan terima kasih kepada ALLAH yang telah mengakhiri penderitaan saya melalui Avants Loans yang telah memberikan pinjaman kepada saya sejumlah Rp280.000.000,00. Bagi yang sedang mencari pinjaman harus sangat berhati-hati karena banyak sekali lender palsu dimana-mana, hanya sedikit yang asli. Saya mengatakan ini karena saya scammed hampir Rp40jt. Hanya PINJAMAN AVAN yang nyata dan tepercaya karena mereka mentransfer pinjaman saya ke rekening saya tanpa menghabiskan banyak waktu. Mereka yang mencari pinjaman online asli dan sah harus menghubungi AVANTS LOAN melalui
    Email: (avantloanson@gmail.com)
    Whatsapp: (+6281334785906)

    BalasPadam
  18. Alhamdulillah! Agong tak layak karenah Anowar tak jadi PM! Agong titah semua ahli politik berhenti politicking (macam Anowar dan MahaKUTTY) dan beri sokongan kepada TSMY dalam perbentangan bajet 20121. Kalau tak faham bahasa, Pakatan HaraPorn dicabar sabotaj Bajet 2021! wakakakakakakakaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila ydp agong tolak darurat...gegak gempita puak phanceng.

      Anwar baru nak mengadap ydp agong dah berpesta puak phanceng.
      Anwar mengadap ydp agong tanpa senarai sd menyokong dia sebagai peeM9..mcm bangang jer rupa anwar dan penyokong2nya!!!

      Hihihi....

      Padam
  19. 22 bulan bajet vs bajet 8 bulan

    Bajet 2020 bajet kerajaan Melayu Islam. Rakyat tahu dan merasai bagaimana pemerintahan PH selama 22 bulan.

    Sebab Itu sebab takde seorang pun yang berguling guling, terjerit jerit di jalan raya memberontak akan kejatuhan kerajaan PH.

    Hari ini, kepada MP Melayu/Islam mempunyai ruang seluas membuktikan kerajaan PH dahulu adalah kerajaan tunggangngan DAP.

    Kerajaan PH sebagai kerajaan yang rasis, membelakang kan Perlembagaan dan tidak peka kepada sosio budaya dan adat resam negara.

    Dulu, selama 22 bulan kerajaan PH mentadbir kerajaan macam macam rakyat dapat.

    1. Hantar Tun Daim ke China dengan segera untuk ubah isi kandungan ECRL dari taraf First Class jadi taraf 3rd Class yang walaupun harga diturunkan tetapi tidak setimpal dengan yang sebelumnya.

    2. Malah ada kroni sudah patut didakwa melakukan insiders trading sebab membeli awal saham berkaitan ECRL. Tun, Daim dan kroni dalam Council of Eminent Persons (CEP) berebut habuan.

    3. Rencana blueprint kilang kereta nasional ke-3 sama seperti Proton awal-awal dengan penguasaan syarikat kroni kerana Proton tidak lagi dikawal oleh kerajaan.

    4. Rencana kroni ambil alih PLUS dengan tawaran berbillion (kroni sama seperti Perwaja yang akhirnya dapat bailout daripada Kerajaan) tetapi tidak dipersetujui oleh Kementerian Kewangan (DAP) sebab mereka juga mahu kuasai pulangan.

    5. Kontrak Opcom - Hari ke 5 dilantik jadi PM Boboi dapat ratus juta kontrak Opcom

    6. Tender berbilion fiberoptic pada OPCOM dan stimulus package.

    7. Rancang airport baru

    8. Projek Bandar Malaysia diberi kepada pemaju kroni.

    9. Jarah wang Petronas 82 Biliion.

    10. Hutang baru 120 bilion dalam masa 22 bulan

    10.GST tukar kepada SST dengan negara menerima kurang pendapatan dan peniaga mudah untuk lari dari membayar cukai.

    11. Runding 101 projek direct-nego dan tukar penerima dan syarikat kepada kroni kerana mereka daripada zaman BN

    12. Harta Tabung Haji dilelong murah.

    13. Kedai Roti dibailout.

    14. Sebagai ganjaran bailout kedai roti the loft, Taikun Cina ini dapat projek Bandar Malaysia ratus juta. Hebattt..!!

    Untuk Rakyat:

    1. Jangan iri hati kepada org kaya.

    2. Jangan asyik minta bantuan kerajaan. Rakyat kena Ikat perut.

    3. Setiap hari zikir wajib 'salahkan Dato' Sri Najib dan UMNO'.

    4. 7 juta penerima BR1M ditukar kepada BSH dengan hanya 4 juta penerima dan pemberian dikurangkan.

    5. Pembuangan kerja 40,000 kakitangan awam dan kontrak

    6. MoF Lim Guan Eng umum beri duit percuma utk berbelanja RM30.00 sahaja

    7. Janji harga minyak turun RM1.50 dicapati. "Hari pertama ke Putar Jaya esok serta merta harga minyak turunnn.." Saya ulanggg...!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tahniah. TMY/PN kasi bonus RM600. Banyaknya duit PH, zaman Atok memang pandai simpan duit. Zaman TMY habiskan yang mana ada. Kalau habis, pinjam lagi. Rakyat tak kesah pun,janji Cik Kiah bahgia... cash is king. Hahaha.

      Padam