RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 9 September 2009

SIAPA YANG PERCAYA ANWAR PENGKHIANAT ?

Oleh: WFAUZDIN NS

Beberapa sebelum PRK Dun Permatang Pasir, terlalu galak dan lantang beberapa pemimpin Umno yang diketuai oleh TPM Muhyiddin Yassin menuduh DS Anwar Ibrahim adalah pengkhianat. Seperti biasa, `burung-burung belatuk dan terkukur' pun berebut-rebut mengangguk-anggukkan kepala tanda setuju apa yang di`kahak'kan oleh bos mereka itu. Dan, tidak ketinggalan akhbar `pencacai pengangkut najis' pun sama memainkan peranan mereka siang malam menghasut rakyat agar percaya bahawa DS Anwar adalah `pengkhianat'.

Allah maha kuasa. Kita merancang, Allah juga merancang dan perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan. Ditakdirkan PRK Permatang Pasir pun berlaku dan lebih takjub lagi berlaku di dalam kawasan Si `Pengkhianat'. Lojiknya, jika Muhyiddin dan beberapa pemimpin Umno termasuk `Raja Sesumpah' Ezam (yang sanggup jadi saksi untuk menyokong bahawa DS Anwar memang pengkhianat) dipercayai rakyat, sudah tentu DS Anwar bakal `ditelanjangkan' di Permatang Pasir. Pelik, ia tidak berlaku malah yang `telanjang bulat' di Permatang Pasir adalah mereka yang `menyembah keris telanjang tak bersarung' itu dulu, kini dan selamanya.

Saya sebelum itu telah membuat pungutan pendapat di dalam blog saya. Selama dua minggu, seramai 337 pengunjung blog saya telah mengambil bahagian di dalam pungutan pendapat berkaitan dakwaan pengkhianat ke atas DS Anwar. Berikut adalah keputusan Poll yang telah dibuat:

"Mengapakah DS Anwar Kini Menjadi Sasaran Pemimpin Umno?"

1. Anwar sememangnya pengkhianat - 3 %
2. Anwar sumber kekuatan PR - 42 %
3. Umno semakin tertekan - 30 %
4. Mencari modal PRK Permatang Pasir - 3 %
5. Kerana dengki kepada Anwar - 9 %
6. Umno tiada isu - 10 %

Rakyat di Permatang Pasir telah tunjuk ajar Muhyiddin dan beberapa pemimpin Umno tentang berpolitik cara yang betul bukan dengan cara jijik sedemikian. Tetapi serikkah mereka? Ternyata mereka tidak pernah serik kerana sekarang pun mereka serta media-media yang sama amat suka `memakan daging' saudara mereka sendiri. Malahan ditambah pula dengan mengeji dan menghina Mursyidul Am Pas pula. Inilah tabiat Umno, dan Umno tidak akan berubah dulu, kini dan selamanya.

Adakah Umno ingin menunggu rakyat di Bagan Pinang pula mengajar mereka? Saya yakin, sekiranya pengundi-pengundi di Bagan Pinang mengajar Umno sekali lagi, Umno tetap tidak akan berubah. Mungkin lahirnya Umno di muka bumi ini sememangnya untuk merosakkan keharmonian dan perpaduan serta kesejahteraan rakyat. Sehubungan itu, apa cerdiknya kita membiarkan Umno terus bernyawa di tanahair yang kita cintai ini? /wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan: