TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KLIK "PLAY" DENGAR RADIO KOBAT FM

Sabtu, 31 Oktober 2009

SIAPA YANG DOAKAN TUAN GURU MATI?

Thursday, October 29, 2009

Al Kisah blogger2 UMNO yang dijemput ke program anjuran Roslan SMS di rumah Dato Hasan sudah mula berpeluh ketiak. Mereka mula menulis beberapa penafian kononnya mereka dijemput oleh orang itu dan ini.

Mahaguru59 telah menafikan yang Akramsyah Sanusi dijemput oleh Roslan SMS. Dia kata:

“Turut hadir bersama saya pada malam itu adalah Saudara Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi, seorang ahli Muslim Bloggers Alliance.

Saya lah yang memanjangkan jemputan kepada beliau diatas permintaan Saudara Roslan SMS untuk saya menjemput sama ahli ahli MBA.

Tidak timbul soal bahawa Akhramsyah adalah Ketua Pemuda Cawangan UMNO Bendang Baru, Pulau Langkawi, Kedah Darul Aman.

Bukannya Roslan SMS atau Dato Dr Hassan Ali yang menjemput Akhramsyah secara terus.

Mereka tidak bersalah diatas jemputan itu. Harap jelas tentang perkara ini. Takkan Dato Dr Hassan Ali atau Roslan SMS nak menghalau tetamu blogger yang hadir? Jemputan terbuka!”

Dia lupa bahawa kehadiran dia sendiri DIPERSOALKAN juga. Tak kira la sapa dia jemput, tapi kehadiran orang yang pernah mendoakan Tok Guru Nik Aziz mati cepat seperti Mahaguru59 menunjukkan kepada kita bahawa majlis tersebut adalah majlis yang amat hina disisi semua ahli PAS.

Oleh kerana Mahaguru59 itu sudah “kotor”, maka secara otomatik dia akan jemput orang-orang yang kotor juga.

Kalau Roslan SMS dan penganjur program ni berfikir pasal PAS dan mahu menguatkan PAS sudah tentu dia tak jemput orang macam Mahaguru58 ni. Saya petik komen dari seorang pembaca saya bernama Nizam Mahmud:

"Nizam Mahmud said...

saudara,

satu artikel dari mahaguru bodoh nie yang betul2 menyentuh hati saya.

saya bukan nya penyokong PAS pun. tapi sifat kurang ajar mamak yang mengaku
membela melayu nie memang terserlah sangat.

saya ambik dari artikel dia tanpa kebenaran mamak tua ni;

http://mahaguru58.blogspot.com/2009/03/perpaduan-ummah-malaysia-apa-yang.html

dia kata:

Saya kira hanya bilamana jendalu ini sudah
kembali ke sisi Allah Azza Wa Jalla, baru akan ada ruang dan peluang untuk UMNO
dan PAS kembali bertaut rapat, sehati sejiwa dan sepasukan menjulang Daulah
Islamiyyah.

Bersama samalah kita doakan saat tibanya hari bahagia itu nanti.

Mamak nie doa kan Ustaz Nik Aziz mati!

Lepas tue, tak cukup lagi, dalam ruangan komen:

Bagi saya, tak lama lagi akan kita mendengar
berita kepulangan sipolan bin sipolan yang menghalang perpaduan antara ummah.

Bilamana saat itu menjelang tiba, fajar baru akan menyingsing dibumi bertuah ini.

Percayalah.

Tidak tertongkat dek langit; tidak kan kekal makhluk yang hanya bersifat
sementara.

Yang konon beraja dimata akan padam jua dan yang mengganggap diri sempurna kan
punah jua.

Bersama sama lah kita menanti kabarnya.

Insya Allah!

KOMEN SAYA

Saya bukan penyokong PAS. Tapi saya hormatkan Nik Aziz kerana dia antara MB yang
dari dulu hidup dengan amat sederhana, malah rumah saya lagi besar dari rumah dia.

Ada kala nya saya juga tidak bersetuju dengan beberapa pendapat beliau tetapi
bagi saya itu lumrah lah. Tak kan semua orang satu pendapat.

Tapi saya dan ramai lagi menganggap bahawa Nik Aziz merupakan tokoh Melayu yang
menyerlah dan hebat. Dari segi perawakan dan juga contoh2 pentadbiran yang
dikagumi.

Saya bukan penyokong Nik Aziz tapi saya amat marah, muak dan meluat dengan Mamak
tua yang kurang ajar. Hanya kerana berbeza pendirian dia doakan orang yang baik
mati.

Saya baca bahawa Mamak bodoh nie adalah Presiden untuk Muslim Bloggers Alliance.
Inikan sikap Presiden kepada sebuah pertubuhan Islam?

Bila selisih pendapat, doa orang tue mati?

Sedangkan Nabi tak doakan orang Taif yang lontar batu dekat baginda sampai luka
supaya mati cepat, malah di doakan agar keturunan dari orang Taif jadi orang
yang beriman!

Saya ada satu ayat untuk mamak tua yang mengaku mahaguru nie, KURANG AJAR dan
CELAKA! Mak engkau nie tak pernah ajar engkau adab sopan ker? Bodoh mamak india
tapi tak malu mengaku sebagai pembela Melayu.

Dan saya mengaku saya bukan orang Islam yang baik, amat jauh dari beza dari Nik
Aziz.

Oleh itu, atas keceluparan dan kurang ajar mamak tua tue, dengan ini saya juga
nak kurang ajar dan saya doakan dia yang mati dulu sebelum Nik Aziz.

Ya Allah, kabulkan hajat hamba mu ini!

Amin!"


Si Mahaguru58 ni dok ulang fitnah UMNO kepada PAS. Misalnya, dia kata PAS dulu kafirkan UMNO sebab kerjasama dengan orang kafir, padahal skrg PAS kerjasama dengan DAP.

Mahaguru58 yang bengap ni tak sedar, mana pernah PAS kafirkan UMNO. Ini semua fitnah UMNO sebab kalau PAS pernah mengkafirkan UMNO, nescaya PAS sudah lama didakwa dalam Mahkamah Syariah.

Jadi soalnya sekarang, MENGAPA JEMPUT BLOGGER yang TELAH BERSIKAP KURANG AJAR dan BIADAP kepada Mursyidul AM PAS?

Dengan Roslan SMS menjemput si Mahaguru58 yang jahat ini, bererti Roslan SMS telah MENGHINA Tok Guru Nik Aziz. Bila kita bermusuh dengan syaitan, jin pun kita tak boleh berkawan sebab jin ni adik beradik syaitan.

Jadi, nasihat pada Akramsyah dan Mahaguru59, tak payah menegak benang basah. Kedatangan korang ke majlis itu sudah cukup untuk menghina majlis tersebut, sekaligus menjadikan taraf Hasan Ali dan Nasaruddin Mat Isa sama taraf dengan penerus propaganda UMNO.

Kalau saya, orang mcam Mahaguru58 ni saya tak izin masuk rumah saya. Orang macam dia ni lebih hina dari binatang. Sanggup berdoa Tok Guru Nik Aziz mati. Sapa dia ni? Hebat sangat ke? Wara’ sangat ke?

Berkenaan Akramsyah Sanusi, saya baru pegi blog dia dan saya minta dia tunjuk bukti konkrit di mana kerajaan PAkatan Rakyat Selangor ada menjatuhkan ISlam atau Melayu di Selangor.

Dia bagi contoh cadangan wang zakat untuk pembangunan. Bila saya check rupanya salah faham terhadap kenyataan Tan Sri Khalid Ibrahim. Dan sampai hari ini, saat ini si Akramsyah tak dapat bagi bukti adanya usaha menjatuhkan Islam dan Melayu di Selangor tercinta ni.

Yang ada hanyalah salakan-salakan anjing yang kerap diulang-ulang tapi sebenarnya tiada apa2.

Bacalah perdebatan saya dengan Akramsyah Sanusi di http://thoughtsintangents.blogspot.com/2009/10/berdialog-santai-sejenak-dengan-yb-dato.html.

Mahaguru58, Akramsyah, MSO etc semuanya ada REKOD berbohong dan memfitnah serta menghina pimpinan PAS.

APASAL SI ROSLAN SMS PEGI BUAT PERJUMPAAN TERTUTUP DENGAN DIORANG. Apasal tak boleh buat perjumpaan terbuka? Apasal berahsia-rahsia? Ertinya menjemput diroang ni sahaja sudah menjadi isu besar.

Dan rakaman perjumpaan tersebut sudahpun jatuh ke tangan JK Disiplin PAS Pusat. Inshaalah, keadilan akan terserlah juga.

Hahahahaha kalau tidak berada-ada masakan tempua bersarang rendah. /Malaysiawaves

Tulang Besi

4 ulasan:

  1. salam,
    saya setuju sgt dgn apa yg penulis, pkomen catatkan disini. berulangkali saya katakan siapalah kita nak menilai Tok Guru! hati tiba2 jadi sebak bila insan seperti Tok Guru dipertikaikan.

    Kita bukan nak kata kita taksub sgt dgn manusia tetapi bagi mama tak salah pun kita taksub dengan orang semulia TOK GURU NIK AZIZ NIK MAT

    BalasPadam
  2. salam

    Mamak tu tak betul, alim setara mana dia sampai mengaku maha (macam Allah) Maha Agung, maha Bijak
    dia guru yg paling bijak dalam dunia sebab dia mahaguru58

    BalasPadam
  3. mamat mahaguru nie mmg mcm sial,mcm bgs sgt jer dia,klu tgk video2 dia kt youtube mcm bagus sgt jer dia nie...aku ckp bencia mamat mengaku diri dia mahaguru nie,gaya mcm alim sgt,tp dia nie bkn tau pape sgt pn dia nie,klu tgk dia ckp dlm video2 dia mmg menampakkn kebodohan diri dia jer..dia cume nk bermegah2 dgn diri dia jer..bkn hebat tara mana pn..

    BalasPadam
  4. MAHAGURU58??? BUKAN..DIA CUMA MAHARAJA69!!!

    BalasPadam