RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 5 Disember 2009

BOS SPRM DITAMATKAN KONTRAK AWAL

Ahmad Said undur awal, Abu Kassim ketuai SPRM mulai 1 Januari

KUALA LUMPUR - Timbalan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Abu Kassim Mohamed dilantik menjadi Ketua Pesuruhjaya yang baru mulai 1 Januari ini menggantikan Datuk Seri Ahmad Said Hamdan.

Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Sidek Hassan semalam berkata Ahmad Said, 57, telah mengemukakan notis bertulis supaya kontrak perkhidmatan beliau sebagai Ketua Pesuruhjaya, yang sepatutnya tamat pada 25 Mei 2010, dipendekkan pada 31 Disember ini.

“Yang di-Pertuan Agong telah memperkenankan pelantikan Abu Kassim, 48, sebagai Ketua Pesuruhjaya yang baru berdasarkan peruntukan subseksyen 5(1) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009,” kata Sidek dalam satu kenyataan.

Abu Kassim pernah menjadi Pengarah Perancangan dan Koordinasi Dasar di ibu pejabat BPR, Pengarah BPR Perak dan Pulau Pinang, Pengarah Akademi Pencegahan Rasuah Malaysia dan dipinjamkan sebagai Ketua Pegawai Integriti, Amanah Raya Berhad.

Abu Kassim dilantik sebagai Timbalan Ketua Pengarah (Operasi) BPR pada 1 Jan 2007, dan dengan berkuat kuasanya akta baru pada 1 Januari 2009, beliau dilantik sebagai Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM.

Sidek berkata kerajaan mengucapkan ribuan terima kasih kepada Ahmad Said kerana sumbangannya. - Bernama

3 ulasan:

  1. Mereka serupa ....

    BalasPadam
  2. perjuangan mereka diteruskan, laporan-laporan dan ISU 18 Individu dulu pun tak dengar cerita

    BalasPadam
  3. barua tetap barua,walaupun bertukar ketua pesuruhjaya

    BalasPadam