RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

Isnin, 29 Mac 2010

MIC AKAN BOIKOT PRK HULU SELANGOR ?

Gempar!!! Seperti yang telah dijangka , MIC sememangnya akan menunjukkan belang apabila sudah tidak tahan lagi dengan kepimpinan UMNO Najib yang menekan parti komponen MIC apabila telah memberitahu kepada Samy Vellu untuk memberi laluan kepada calon UMNO.

Samy Vellu yang dikenali sebagai penakut dan takde telo dalam membidas pimpinan UMNO menerima keputusan Najib setakat ini.Cuma yang tidak boleh menahan kemarahan adalah Palanivel yang berang dengan sikap penakut Samy Vellu.

Ini ditambah pula dengan sikap berat sebelah Najib yang memberi lebih banyak perhatian kepada parti serpihan bekas pemimpin HINDRAF yang senantiasa dicaci oleh akar umbi UMNO tetapi diberi tempat oleh Najib berbanding MIC sendiri yang sudah berpuluh tahun berjuang untuk BN.

T.Manoharan , iaitu Ketua Pemuda MIC nampaknya telah menunjukkan belang apabila telah turun bertemu dengan beberapa Ketua Pemuda MIC Negeri untuk melakukan desakan berterusan kepada Najib sekiranya calon MIC tidak dibenar bertanding.Ditambah dengan sikap Samy Vellu yang 'Yes Man'

Ini semua catur politik Palanivel yang telah banyak memberi dana kepada Manoharan dulu sewaktu dia ingin menjadi Ketua Pemuda.Antara bukti jelas yang membuat T.Manoharan akan meledak habis-habisan dengan beberapa Ketua Pemuda MIC Negeri yang sehaluan dengan Palanivel adalah;

1.Pembabitan Human Rights Party yang dikepalai oleh Uthayakumar diberi perhatian lebih oleh Najib berbanding MIC sendiri.

2.Dalam satu mesyuarat tertutup BN , Muhyiddin pernah menyatakan yang MIC sudah tidak ada pengikut baik dari segi struktur cawangan hingga ke bahagian sudah tidak ada ahli aktif.Yang tinggal hanyalah kepimpinan pusat yang rata-rata membenci Presiden MIC.

3.MIC sememangnya tidak sebulu dengan Makkal Sakti Party ataupun Human Rights Party.

4.T.Manoharan telah mengatur beberapa Pemuda MIC untuk bangkit menentang keputusan Najib sekiranya MIC tidak diberi kerusi.

http://www.tawanmalaysia.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=107:mic-boikot-pilihanraya-kecil-hulu-selangor&Itemid=53


3 ulasan:

  1. Thamby yang jelir lidah tu menggelikan hati aku je gambar dia.. hahaha ... mesti pelawak estet ni.

    BalasPadam
  2. tidak perlulah cuba memainkan hal kaum india MIC ini brader. tengok ipoh baratlah, apa jadi. jaga rumahtangga orang, rumahtangga sendiri hancur. - makkal sakthi!

    BalasPadam
  3. Kita orang mau itu Mr. Samy Vellu tanding. Kalu Mr Samy tak kasi tanding, kita kaum India semua tarak mau keluar undi. Ini tempat india punya. Umno tarak ada kuasa mau halang Mr Samy tanding.
    Kami orang India mau Mr. Samy saja tanding...kami tak mau orang lain.

    Hidup Mr. Samy....Hidup Mr. Samy...Hidup Mr. Samy

    BalasPadam