KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Selasa, 23 Jun 2015

DAP BERTINDAK BIJAK, JIRUS AIR DALAM KEMARAKAN API

DI TENGAH kehangatan isu perkauman dimainkan untuk memburukkan Dap, secara tiba-tiba di Perak, YB Nizar mantan MB Perak dari Pas telah dipilih oleh semua Adun-Adun dari Dap untuk ditabalkan sebagai Ketua Pembangkang di Perak.  Ini adalah kesinambungan persefahaman sejak kejatuhan Kerajaan PR di Perak dahulu, walaupun Dap memiliki Kerusi Dun terbanyak di Perak.

Sebelum itu, di Pulau Pinang juga Kerajaan Negeri melantik Siti Aisyah Serikandi sebagai memenuhi kuota Senator di Dewan Negara, bukannya calon berbangsa Cina atau dari Dap.  Terbukti, isu perkauman langsung tidak berkesan walaupun cuba diselitkan sewaktu krisis Pas - Dap sedang hangat sekarang ini.  Pemimpin yang bijak adalah pemimpin yang 'menjiruskan' air di dalam kemarakan api yang sedang membara bukannya membuangkan puntung-puntung kayu sebagai bahan pembakar yang akan menyemarakkan api.

Tahniah kepada YB Nizar dan Siti Aisyah Serikandi.  Tahniah juga kepada Dap yang langsung tidak melayani provokasi perkauman yang dimainkan.  Mungkin ada yang berpendapat ini merupakan satu taktik Dap untuk menunjukkan kononnya Dap bukan anti Melayu.  Namun hakikatnya bukan ini kali pertama Dap membuktikan bahawa parti itu bukan Rasis seperti yang dimomokkan oleh media arus perdana.  

44 ulasan:

  1. Nizar dah diikat dengan perjanjian pangkor 2, bukan setakat ketua pembangkang je kerusi MB pun DAP sanggup bagi asal saja Melayu ikut telunjuk mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. You ni anjing kurap PAScai ker?kuat sungguh menyalak.salak ayah ping marang sekali.

      Padam
    2. org klu mengaji kitab ciptaan sendiri maka akan wujud le tok2 guru dan pengikut2nya yg tambah bodoh,otak tak berkembang

      Padam
    3. Hahaha. ..marah betul penjilat tegar dap si wan amberok...

      Padam
    4. He he he cikmatgelap pulak Ada hati Nak jadi cikmatputih...

      Padam
    5. DAP dah belasah HUDUD ,masih nak sanjung lagi

      Padam
    6. GITU LA PERANGAI MELAYU TAK SEDAR DIRI. PENGAMPU PUAK KAFIR DEMI KUASA.

      Padam
    7. Tak yah nak kutuk sangat dan perkauman sangat la.Kalau dalam hidup boleh tak pergi jaya jusco, or pasarraya bangsa selain melayu baru boleh kutuk sesama melayu. ini hidup masih pergi beli barang kat 7 eleven milik berjaya group lagi nak berapi main isu perkauman.

      Padam
    8. Wan amero, rupanya kamu tidak berakal? Jangan jadi melayu yang derhaka kepada bangsa sendiri.

      Jangan jadi manusia boddo.....kalau macam ni lebih baik kamu yang jadi anjing kurap. Kahkahkahkah.

      Padam
    9. Melayu terus diperkuda..ia sekadar jawatan, hasil ditibai DAP...bodohhh..

      Padam
    10. org melayu lah yg paling mudah disogok dan diperkuda olh bangsa lain...dapat satu jwtn terus terhutang budi dan sangup buat apa sj ..

      Padam
    11. Katanya penyokong tegar Umno/ BN tapi Kerja kt kedai Cina DAPig, dapat gaji dari Cina DAPig beri makan anak bini, Pergi kedai/pasaraya Cina DAPig jugak. MAkan rasuah pun dari Cina DAPig jugak. Lepas tu rasis tak tentu pasal...gila ke apa. Kalau Cina DPig nik tak berguna...cuma nak tanya kenapa benci sangat dengan Cina DAPig yang ALLAH cipta nie..Jgn anggapke kita lg hebat dari ALLAH:

      Padam
    12. Bukankah semua makhluk dalam dunia nie adalah ciptaan Allah? Macamana nak Islamkan mereka kalau orang Islam sendiri berperangai lebih buruk dari bukan Islam? Kalau Rasulullah SAW masih hidup dah lama kaum2 Islam yang merosakkan Islam kena penggal kepala.. Sedarlah wahai Sedara Islam ku. Eratkanlah saf tunjukkan kepada bukan Islam tingginya nilai Islam pada mereka. Berdakwahlah pada mereka dengan cara baik.. Insyaallah Malaysia akan jadi negara Islam yang disegani dimata dunia.. buanglah sifat dengki khianat yang ada tu..

      Padam
    13. Harun bin Yusoff24 Jun 2015 11:16 PTG

      Sekarang pas telah putus hubungan dap,bermakna pas tak akan dapat undi dari rakanx cina,inilah yang dikehendaki mungkin oleh pemimpin umno,,yang pasti pencabar mereka Pakatan telah berkecai,memang benar meruntuh lebih mudah dari membina,,umno berjaya,

      Padam
    14. DAP jahat dan anti Islam
      ta macam MCA yang bina kasino Genting dan buat tempat maksiat utk kepentingan ISLAM

      Padam
  2. Din.

    Soal selidik tu patutnya ada 3 saja barulah lebih jelas.

    1. Tubuh Parti Islam yang baru dan joint PR.
    2. PAS kekal dalam PR.
    3. PAS keluar PR dan joint UMNO.

    Sekian, terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Si Din nk bikin soal selidik?? Hmmmm kirim salam je laaa.

      Padam
  3. ......... tapikan Din walaupun Dap jirus air ke dalam api pada masa yg sama masih ramai blogger dan balaci2 Dap mencurahkan petrol ke dalam api sbb tu api tetap marak dan tak padam2

    BalasPadam
    Balasan
    1. HEHE YA BETUL. JIRUS KENCING KAT MACAI MELAYU DAP PUN RAMAI JUGAK.

      Padam
  4. apa2 saja yg dibuat oleh tuan guru kami...tuan guru sifu besar nujum uturn insan suci lks serta anaknya....mmg bijak...3hari menuntut ilmu smpi jordan mesir...sulah manyak ilmu dpt...kalah semua ulamak2...hanya tuan gulu kami dingar kami taat....bijak bijak

    BalasPadam
  5. DAP sengaja menabur gula-gula kepada melayu yang kelaparan, dipergunakan dan diperkudakan melayu yang berfikiran sempit bahawa DAP adalah penyelamat umat melayu.

    Mereka sedar akan perkara itu dan sengaja buat-buat tidak tahu kerana dah termakan dengan gula-gula DAP.

    Mereka tidak mahu menggunakan akal untuk memahami kenapa DAP menentang hudud? Akibat dari gula-gula tadi lah yang menyebabkab akal mereka menjadi lembab.

    Melayu hanya kuli, selagi ada golongan ini selagi itu melayu akan menjadi kuli. GRO dikelab malam dan bar adalah melayu, pelanggan pun melayu, tokey semestinya cina.

    Tiket loteri, toto, magnum dan da mai cai pun dijual oleh melayu, pelanggan pun kebanyakkannya melayu sudah tentu tokey nya cina.

    Pusat pelacuran, yang menjadi pelacur pun kebanyakkannya melayu, pelanggan pun boleh dikatakan ramai melayu dan ibubapa ayam semestinya cina.

    Melayu adalah alat untuk menjana ekonomi mereka. selagi melayu itu boleh menjana ekonomi mereka selagi itu melayu akan digula-gulakan.

    Apabila melayu dinaungi oleh undang-undang Allah maka akan cacatlah ekonomi mereka, perkara-perkara yang melnggari hukum syarak adalah emas bagi mereka.

    Oleh kerana itu DAP menentang hudud habis-habisan dan dibantu oleh melayu-melayu yang terhutang budi dengannya supaya ekonomi mereka selamat. Fikir lah wahai melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau tau pun. Jadi apa yg kau buat utk pulihkan keadaan... Jgn pandai menyalak saja bro...buat la sesuatu bro....

      Padam
    2. Jangan hipokrit la.. UMNO pun tolak hudud. DAP dah tentu bukan Islam. Selama ini yang UMNO melemah serta melenyapkan ekonomi melayu itu takpe? UMNO rompak duit rakyat yang kebanyakkannya melayu itu takpe? Kalau kau menghasut semata2 kerana ganjaran dari UMNO maka tunggu jelah laknat dari Allah. Jangan ingat kau boleh hapus dosa kau semata2 pergi haji. Dosa kepada umat sampai akhirat nanti tau.. fikirlah..

      Padam
  6. Sepatutunya tidak ada masalah melayu semua yg ada di malaysia dikuasai oleh melayu tapi yg jadi penbolot ada lah melayu yg menjahanamkan ugama dan bangsa melayu...melayu...layu..

    BalasPadam
  7. ada lagi.... DAP tawar 1000 jawatan politik yg patut dikosongkan PAS kepada org melayu juga.

    sepatutnya perangai DAP ada pada PAS dan perangai buruk PAS ada pada DAP, barulah boleh bermusuh dgn DAP.

    tp rakyat bukan bodoh, apa guna bangsa sendiri yg berdegar ckp bela agama tp akhlak pun lebih buruk dr org tk beragama.

    lebih baik berkawan dgn org bukan islam yg baik.

    siapa boleh jamin org melayu islam mati dlm islam?

    siapa boleh jamin org bukan islam mati nnti pasti tidak beriman?

    cukuplah ini menjadi peringatan bersama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eloklah tu sedara, Alhamdullillah kerana sedara berkawan dengan mereka, dapatlah sedara mencari sedikit keuntungan untuk diri sedara dan Islam, itupun kalau sedara mampu lakukannya.

      Sambil-sambil berkawan bolehlah sedara berdakwah dengan mereka, yakinkan mereka keindahan Islam, sedara tengok macamana reaksi mereka.

      Jangan nanti sedara pulak yang didakwahkan oleh mereka dan terikut-terikut dengan budaya mereka, rosak iman maka rosaklah diri sedara.

      Jangan ingat apabila kita dihujung nyawa bertaubat dan mengucap dua kalimah syahadah adalah jaminan kita mati dalam Islam.

      Untuk apa Allah swt menciptakan neraka jahanam? dan untuk apa Allah swt menciptakan Syurga firdaus? Fikirlah sedara.

      Jangan terlalu yakin dengan pemikiran sedara, dapatkan pengetahuan yang mendalam tentang Islam dari cerdik pandai agama bukan dengan kafir harbi.

      Padam
    2. Tugas kita sebagai Khalifah di akhir zaman ini adalah untuk menegakkan dan menyebarkan Islam bukan untuk menghasut sesama sendiri supaya memusuhi yang bukan Islam. Jangan menuduh yang berkawan dengan bukan Islam sebagi kurang berilmu dan juga yang memusuhi bukan Islam sebagai tinggi Ilmu. Gunalah akal fikiran dan ikut alquran sebagai pedoman hidup. Jangan taksub sesama manusia sebab Syaitan ada dimana2 untuk memesongkan akidah. Ingat dosa menghasut amat lah berat. Jangan sampai kamu dilaknati Allah..

      Padam
    3. Sedara,
      Baca dan fahami dulu ulusan itu, berdakwah sambil berkawan itu satu hasutan ke?

      Meyakinkan mereka tentang keindahan Islam pun salah ke?

      Sebagai Khalifah apa yang sedara lakukan untuk menegakkan dan menyebarkan Islam?

      Sedara ada jawapan kenapa mereka menentang hudud?

      Padam
    4. Baca dan fahami komen saya dulu.. Saya tak kata pun yang berdakwah itu salah yang saya kata komen sedara yang mereka dakwah kan kita seolah-olah kita nie amat dingkat ilmu dan secara halusnya menyatakan bahawa berkawan dgn kafir akan membawa kita ke neraka.. Islam untuk melayu saja? Yang bukan Islam bukan makhluk Allah SWT? Mereka tak boleh diberi peluang untuk mengenali Islam? Sedara tak kenal saya maka jangan tanya apa yang saya buat sebagai khalifah. Kenapa DAP hudud? mereka bukan Islam dan mereka tak faham hudud. Apa yang mereka tahu hudud potong tangan. Bukan ke UMNO pun tak nak hudud? kenapa takde orang yang pertikai? Ada pernah pikir tak kenapa ada juga orang Islam yang berilmu tidak setuju hudud dibuat sekarang? Sekarang ini apa keperluan negara kita? Boleh kah hudud di Kelantan melindungi rakyat yang dizalimi? Bolehkah Hudud di Kelantan menaikkan taraf hidup Rakyatnya dari kemiskinan? Bolehkah Hudud di kelantan beri jaminan bahawa rakyat yang hilang rumah mereka akan diberi rumah baru. Bolehkah Hudud di kelantan menghukum pemimpin yang rasuah, zalim, boros dsbgnya? Apa jaminan yang Hudud di Kelantan akan dibuat secara adil dan bukannya rakyat marhaen sahaja dihukum malah orang diatas akan terlepas? Apakah jaminan pegawai2 yang melaksanakan Hudud di Kelantan bebas dari rasuah sedangkan dalam parti PAS sendiri ahli2 mereka di campak dengan memfitnah dan memburuk2kan mereka? Apakah jaminan perkara sama tidak akan berlaku dengan Hudud di kelantan?

      Sedara bukan saya taknak hudud. Malah semua kawan2 Islam dan bukan Islam yang memahami hudud setuju mahukan hudud. Tetapi apa keutamaan sekarang? Jatuhkan kerajaan yang zalim, itu pertama kemudian kita bersihkan semua jabatan kerajaan dari gejala rasuah, ketirisan, keborosan dsbgnya.. Rakyat mahukan pendidikan yang baik, hospital, kemudahan asas dsbgnya.. Itu yang mula2 kemudian baru lah masukan hudud bincang dulu panggil ulamak luar dan dalam negeri buat perbincangan besar-besaran. masa tu kita boleh tanya pada DAP lu siapa tak mahu hudud? Malaysia majority Islam maknanya Hudud perlu bagi seluruh Malaysia untuk semua kaum. Rakyat yang berkuasa sedara bukan DAP bukan PAS bukan PKR dan juga bukan UMNO. Selagi UMNO ada selagi itu lah impian negara Islam yang melaksanakan hudud tinggal mimpi sahaja sedara. Rakyat tengah merana nie sedara, tengoklah yang kena banjir tu, tengoklah keadaan sekolah, hospital, perangai anak2 muda kita.. adakah Hudud yang dilaksanakan di Kelantan dapat mengubah itu semua?

      PAS perlu bekerjasama dengan DAP dan PKR untuk menjatuhkan UMNO. Sepatutnya PAS bekerja dengan senyap dan membetulkan akidah sesama sedara Islam kita dan mengajak kearah menegakkan Islam. Ramai anak2 muda mahupun yang tua yang menyokong UMNO perlu ditarik kearah PAS dan menjadikan PAS sebagai parti yang lebih kuat dari PKR DAP atau UMNO. Bila ini berlaku maka bila kerajaan ditubuhkan PAS akan menjadi lebih mantap dan akan menjadi abang kepada DAP dan PKR. Selepas itu hudud ke Islam ke semua nya senang.. Takde siapa berani menentang sebab Rakyat Islam terutamanya akan menyokong dari belakang. Pada masa itu PAS boleh bergerak sendirian menggantikan UMNO dan DAP, PKR akan hanya menjadi parti sokongan sahaja. Secara ikhlas, ini lah impian saya dan juga ramai rakan yang saya kenali dan saya sangka PAS juga berhasrat demikian.

      Namun malang jerat UMNO sudah mengena dan berjaya memecah belah kan Islam maka sekarang mereka ketawa sepuas hati atas kejayaan mereka.

      Maaf kan saya sekiranya saya tersalah kata.

      Wassalam..

      Padam
  8. dr uum sintok24 Jun 2015 6:41 PG

    lebih mulia mkn daging lembu feed lot coperation n minum ayaq ketum sesama Islam dari mkn babi n minum tuaq bersama kapiaq n munafiquuun...jgn terlalu angungkan depa hingg terlalu hina golongan yg lebih tahu Agamanya... para munafiqun sedang bergentayangan menacari pykong mereka

    BalasPadam
  9. melayu haprak ....... hanya kerana sikit budi dah tergadai body .......... sepatutnya DAP patut terhutang budi dgn melayu sbb depa dapat kerakyatan dgn mudah sehingga membolehkan depa menjadi MB Penang tapi depa tak pernah berterima kasih sama melayu Islam ........ nak buat hudud kat kelantan pun depa tentang dan sekarang azan pun nak dilarang kat Penang ........ mmg macai melayu tak cerdik kena umpan sikit terus tergugat akidah hanya kerana terhutang budi terhadap undi depa ....... mangkuk hayun betoi !

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang jebon betoi la!

      Padam
    2. Bagi kurma sebijik dua lps tu pakai kopiah maka berebut melayu jebon salam cium tgn tokguru LGE...ptuihhh

      Padam
  10. MELAKA JATUH KERANA ADA BARUA YANG MEMANTU PORTUGIS, AKHIRNYA KESULTANAN MELAKA HILANG.

    HARI NI ADA LAGI PULA BARUA CINA NAK MENJAHANAMKAN MELAYU DENGAN MEMBANTU CINA...

    BEGITU BODOH SEKALI BANGSA MELAYU....

    AJU TAK DENGAR PUN MCA DAN GERAKAN MAKI DAP,,,,,TAPI MELAYU BERTELAGAH DENGAN MELAYU

    BalasPadam
    Balasan
    1. MAKA TERGAMBAR WAJAH MAT SABU

      Padam
  11. Aku sbg driver taxi...selali mendengar rintihan,pendapat dan kritikan masyarakat dlam aspek politik Malaysia..
    Percayalah wahai tuan2,malaysia mmg tiada masalah rasis dikalangan rakyat..hanya mereka yg mengapikan2 isu ni berkepentingan dlam memburuk2kan situasi..

    klau menuduh bangsa melayu diperkudakan bangsa lain,mmg satu kenyataan yg akal yg pendek..kerana melayu tetap.memerintah dan berkuasa...
    Maka siapakah melayu yg tuan2 sokong klau melayu ini bodoh diperkudakan bangsa lain?

    Ataupun tuan2 sendiri yg bodoh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. ABU ZIYAD SENDIRI BODO LAAA...KALAU KAU KHIANATI BANGSA DGN AGAMA SENDIRI SAMPAI BILA MELAYU BOLE MEMERINTAH? TAK LAMA TUMBANG LAA DEK SPESIS SPT KO.

      NAK TUNJUK PANDAI PULAK SI ABU NIEE

      Padam
    2. abu ziyad jebon

      Padam
    3. Penang tu dap dah perintah dan berkuasa besar.tgk apa dap dh bikin sama melayu penang?? skrg ni dok intai sgor pulak.sapa yg bodoh skrg ni tu pon tak nmpk lg?

      Padam
  12. Abu Ziyad...ko yg bodoh...sbb tu jd drebar teksi. ..tp ada jugak pandai...pandai tipu penumpang....hahaha

    BalasPadam
  13. Bodo ke bangang ker, ulama mngaji dr jordan, mesir ke, hakikat yg aku fhm Ulama yg bnyk ilmu pun manusia juga tak terlepas dari sifat lalai, atau memang merelakan diperbodoh atau memang tolol, andainya TGNA masih ada dah berbuih muka hadi kena ludah dgn TGNA. UG sana sini last2 terbarai semua, hudud dah bersepai, parlimen ponteng, keja tak buat, akhlak ulama mangkin kurang, melebel sana sini lps tu tak ngaku,Harun Din apa perananPAS tgh bergolak apa usaha dia?tak belajar dr mursyidul am yg lalu.terbaru tokoh ekonomi PAS husam dibuang, aku frust dgn parti kesayangan aku dan korg masih nk bertengkar tentang rmhtangga DAP buat pa, ni rmhtangga kita kacau bilau apa usaha kita, aku hnya macai PAS yg tak dikenali oleh pemimpin PAS yg terlalu kecewa dgn sikap Ulama PAS sekarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ckp byk macai pas ni. Aku tnya skit je...bila masa tn guru hadi sibuk berUG sana sini???

      Padam
  14. kalau ulamak ni bangang dan bodoh,pemimpin yg keluar tu bertahun2 bangang dan bodohnya,sedarlah wahai pemuja dap,pas sudah biasa keseorangan,pas bukan sekadar parti yg mengejar habuan dunia semata,bukan mengejar putrajaya dgn membina bermacam-macam impian yg kadang tak ubah seperti mat jenin,16 September rakyat dak muak sebenarnya,tetapi rakyat masih berfikir waras kerana masih ada pas didalam pakatan,cuba pkr dan dap sahaja didalam pakatan,maka tunggulah kehancuran gabungan ini,rakyat percayakan anwar Ibrahim kerana masih ada tukguru nik Aziz masa tu,kerana seoarang ulamak dibelakangnnya,anwar juga menggunakan Yusuf al-qardawi,yg pembantunya adlah tukguru haji hadi sekarang ni,cubalah kenangkan masa penubuhan keadilan,semasa satu persatu orang2 kepercayaaan anwar ibarahim lari meninggalkan beliau,dipentas mana beliau menumpang kasih,ya masa tu tukguru fhadil nor almarhum presidennya,tetapi beliau masih ulamak,dan naik hasil ahlinya yg sekarang inilah,ahli pas yg mengangkat tuk guru haji hadi ini jugalah,walaupun kami ahli pas diserang bertubi-tubi kerana isu liwat,isu moral pimpinan pkr,kami menjadi perisai jugak,walaupun kadang2 kami pun keliru,berapa banayk demotrasi diadakan,berapa banyak ahli pas yg disumbat dipenjara demi anwar,adakah ahli pas,pemuda pas yg tidak dibayar ini serik,malah mereka terus berjuang tanpa mengira apakah nasib mereka,kamu pemimpin pas yg merajuk meninggalkan bahtera,kamu ada elaun y.b.,kamu ada elaun menjadi ahli lembaga air pulau pinang,kamu dapat macam2 habuan didunia ini,masih tak puas hati,masih nak hancurkan Jemaah,kami tinggalkan kampong naik bas,tak memotong getah,kena kutuk pengikut ambiga,anjing dap,kami tak tinggalkan perjuangan dalam Jemaah walau kami takda satu sen pencen ahli parlimen pun,muhasabahlah,kamu naik diatas undi ahli pas juga,kamu hina golongan ulamak yg kami undi majoroti,bermakan kamu hina undi kami kepada kamu,kalau kamu anak jantan,letak jawatan sebagai ahli parlimen pas juga jika kamu mahu wujudkan parti baru....kalau kamu anak jantan wahai pengkhianat Jemaah.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terbaekkk....!!

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini