KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 22 Jun 2015

ISU PAPAN TANDA TIBA-TIBA MUNCUL BILA WUJUD KRISIS PAS - DAP

ISU papan tanda yg cuba dirobohkan oleh pengkuatkuasa Majlis Bandaraya P.Pinang bukanlah isu besar sangat. Isunya, adakah pemasangan papan tanda itu mendapat kebenaran atau tidak dari pihak berkuasa di P.Pinang?

Jika benar mereka ada kebenaran, memang zalimlah pihak yang ingin merobohkannya tidak kira samada P.Pinang itu diperintah oleh Dap atau tidak. Jika benda yang sama berlaku di Kuantan, misalnya, adakah pihak berkuasa Majlis Perbandaran Kuantan akan berdiam diri jika ada papan tanda yang didirikan tanpa kebenaran? Sudah tentu tidak.

Hakikatnya, situasi yang berlaku adalah cubaan untuk memainkan sentimen perkauman semata-mata. Mereka mahu mengambil kesempatan dengan krisis yang sedang berlaku di antara Pas dan Dap, khususnya di P.Pinang. Kononnya, kerajaan Dap (dilihat sebagai kaum Cina) amat anti Melayu, sebab papantanda itu katanya ada kaitan dengan Umno (parti Melayu). Bukan kita bodoh sangat untuk membaca taktik jahat mereka kerana sebelum ini sudah naik muak dan sudah kerap kita muntah bila isu perkauman ini didendangkan di P.Pinang. Kita tidak lupa kisah sekumpulan "melayu" (kulit ala mamak) mengusung 'kek tahi' ke Pejabat KM P.Pinang dahulu. Akhirnya, "kek tahi" itu mereka juga makan beramai-ramai.

Orang tua-tua selalu kata, sesiapa makan 'tahi' atau termakan tahi, seumur hidupnya jadi tolol. Mungkin benar juga kata2 orang dahulukala.

10 ulasan:

  1. Sebab depa berasa besaq kepala tindakkan oleh pehak berkuasa berpilih-pilih double standard.

    BalasPadam
    Balasan
    1. DAP dah besaq kepala macai2 melayu dok hangguk betoi semua...

      Padam
  2. Din, kalau dah hati busuk dek dendam kesumat, bantahan umno tu pun hang bole spin bikin umno pulak yg salah. Sampai makan tahik pun hang nk cerita. Istifar byk2 Din, hang ni pose atau tidak? Jgn dek nk jilat ponggong DAP sampai agama pun hang tolak tepi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah buat tak ada lesen
      patut pun kena roboh

      Padam
  3. Hai BODOH PUNYA UMAT MELAYU termasuk aku kah kah kah. Bangsa lain nampak tiga langkah di depan (three step foward) dan atur strategi. Bangsa Melayu masih dok maki memaki. Ulama Melayu pun sama, pentingkan perut, jual nama Islam....lepastu TERberak cirit-birit. Ingatlah, Allah swt PASTI membalas "sumbangan" anda!

    BalasPadam
  4. This is very stupid. How can the issues of DAP and PAS be connected to Umno's protest to MBPP on the removal of their signage?

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebab umno sokong pas
      pas sokong umno
      PRU14 orang umno akan undi Pas

      heh heh

      Padam
    2. tkan papan umno je druntuh jd isu. papan lain tkan tkde. atau umno sengaja cr pasal utk tunjuk dap sgt jahat anti melayu islam. bkn umno xbiasa cipta fitnah. anwar masa tpm pun jd mangsa umno.

      umno bersatu dgn pas melayu jd kuat ke . sebelum pas join umno pun pas dh pandai fitnah label pemimpin sendiri. klu bersatu dgn umno nnti maka sama2 bersatu dlm fitnah.

      tp pas dn umno akn bermusuh jg bila sama2 merebut kekayaan dn kuasa nnti.

      percayalah. pas akn gagal dkwh umno bila habuan dunia jd pertaruhan.

      Padam
  5. Tiada kena mengena dengan PAS, ada perbezaan disini diantara melayu-umno dengan melayu PAS-PKR didalam menangani isu perkauman.

    Melayu umno berpegang kuat pada bangsa sehingga ada tembok perkauman, lihat saja mca dan gerakan. Mereka tidak berani menentang umno macam DAP menentang PAS dan PKR.

    Melayu PKR dan PAS berjaya meroboh tembok perkauman, cina dan melayu bersatu sehingga dapat memerintah beberapa negeri.

    Malangnya, Melayu PKR dan segelintir Melayu PAS tidak menyedari bahawa mereka telah membenarkan kaum lain masuk kedalam kelompak Melayu dan membawa ideologi sekular dan sosialis tanpa had dan sempadan.

    Malang lagi apabila hal-hal berkaitan sensitiviti beragama pun cuba dimonopoli oleh mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. umno berjaya diamkn mca mic. tp dlm pada itu umno jg khianat pd rakyat dn trus memiskinkan melayu tanpa batas. .mca mic xperlu kacau agama umno tp umno sendiri lemahkn agamanya. .jika cina india tegur umno akn dikait isu perkauman. maka umno perlu ditegur oleh golongan melayu islam yg lain.

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini