TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Rabu, 15 Jun 2011

UTUSAN BIADAP, SEMOGA MENDAPAT LAKNAT

Oleh: WFAUZDIN NS

SEMOGA Allah melaknat talibarut akhbar Utusan yang sanggup menghina dan mempersendakan hukum Allah. Memang wajar PAS menjauhi Umno kerana Umno gagal mendidik akhbar milik parti tersebut agar menghormati Islam kalaupun tidak menyokong perjuangan Islam.

Ruangan kartun yang disiarkan oleh akhbar itu hari ini jelas cuba mempermain-mainkan hukum Islam iaitu hukum tentang persaksian kes zina. Dalam hukum Islam jelas dinyatakan bahawa apabila seseorang Islam di tuduh melakukan zina orang yang menuduh perlu dibawakan 4 orang saksi yang tidak fasiq,” katanya.

Apakah tiada sedikit perasaan orang-orang Islam yang memakan gaji bekerja dengan Utusan ini tidak merasa berdosa dengan tingkah laku akhbar mereka? Atau mereka masih sanggup bersekongkol dengan akhbar laknat itu? Tidak cukup mereka memainkan isu liwat, video seks, mengapi-apikan perkauman, mengada-adakan cerita permusuhan Islam-Kristian, kini mereka lebih berani iaitu dengan menghina hukum Allah. Terasa lucu sangatkah kartun yang mereka siarkan itu?

Tiada perkataan lain yang paling sesuai untuk mereka yang menghina hukum Allah, melainkan mereka digelar `laknatullah'. Mereka sanggup mempersendakan hukum Islam semata-mata ingin memuaskan nafsu bos mereka.

Tunggulah masanya nanti, mereka akan tahu betapa langit itu tinggi atau rendah. Berpolitik secara `gampang dan celaka' seperti ini akan kita musnahkan sehancur-hancurnya. Mereka tidak merasa malu apabila kaum bukan Islam melihat perbuatan keji mereka menghina ugama sendiri, sedangkan pengikut agama Kristian atau Budha terlalu menjaga agama mereka.

Sekali lagi, boleh jahanam dengan cita-cita ingin bersatu dengan PAS. Marilah kita bersama yang masih ada kekuatan untuk pertahankan Islam bangun untuk mentalqinkan Umno yang semakin lama semakin melampau perbuatan mereka./wfauzdin.blogspot.com

23 ulasan:

  1. semoga ALLAH melaknat akbar utusan, insyaallah.........

    BalasPadam
  2. Hello bos,

    4 saksi tu maksudnya 4 bahan bukti la. Sekarang ada teknologi forensik dan kita kena sesuaikan tafsiran Al-Quran mengikut zaman kerana Al-Quran datang dari Tuhan. Nik Aziz bukannya nabi atau rasul.

    Sila baca perbincangan masalah 4 saksi/bahan bukti di blog OutSyed The Box. Tak cukup lagi sila baca Mental Bondage In The Name Of God.

    BalasPadam
  3. ikut saranan APCO itu sebab mereka berani sangat..Umnobn apalah lagi,lagi suka..!

    Masa untuk mereka jahanam sudah tiba!

    Tunggu sama2.

    BalasPadam
  4. AKHBAR PANDI KUTTY BIASA LA HAHAHA !

    BalasPadam
  5. kesiannya melayu islam ni. kenapa jadi macam tu? memang betul lah dorang ni persendakan islam. walau majunya kita ni, tapi hukum jangan main. bukan ke kita perlu kemukakan 4 saksi untuk membuat tuduhan zina dan rogol?

    4 saksi tu mesti orang beriman. orang fasik tak boleh jadi saksi. kalau pompuan tu betul2 kena rogol (merujuk kartun tu), pompuan tu kena bawa 4 saksi. ni lah masalah nya bila guna hukum dunia. mana boleh rakaman handphone jadi saksi rogol. ni semua khurafat! memang le dorang ni tak tahu hukum. bukan begitu saudara ku din, abuanas, dan amuraria?

    kalau mak kita kena rogol pun kita perlu pertahankan bahawa dia kena bawa 4 saksi gak!saksi pulak tu mesti yang tengok mak kita dirogol. bukan tengok dalam handphone tau! hukum tetap hukum!

    BalasPadam
  6. Demi Allah....15 Jun 2011 10:41 PTG

    hello bro semua...Allah melarang kita melaknat sesama umat. kalau bro tengok dalam utusan tu ada banyak segmen termasuk segmen agama dan kesihatan, berita dan perbincangan yang berguna duniawi dan ukhrawi.

    pada pandangan aku bro, kartun ni tidak ada unsur penghinaan hukum Allah pun. Benar apa yang digambarkan kartun ini. kalau seorang perempuan itu dirogol, bagaimana nasibnya bila dia gagal untuk mengemukakan saksi bro? yang ada hanyalah titisan air mani seorang lelaki dalam kemaluannya yang boleh di kenalpasti melalui proses dna.

    daripada dna tersebut, kita boleh mendakwa perogol itu dan dari situlah bermulana perbicaraan demi perbicaraan untuk mempastikan bahawa lelaki itu lah yang telah merogolnya. dalam perbicaraan inilah kita perlu membawa saksi yang boleh membuktikan bahawa pada masa dan tempat kejadian, lelaki tersebut memang dilihat berada di situ sebelum kejadian rogol berlaku.

    Bro, hukum Allah ini banyak. Kaedah pembuktian sesuatu kes itu tidak tertakluk pada satu bentuk kaedah sahaja. BIla ujud khilaf ulamak, maka kita boleh menggunakan mana-mana kaedah yang sesuai.

    bayangkan satu hari nanti kejadian rogol ini berlaku dalam keluarga kita. bagaimana kita nak menuntut keadilan sekiranya kita gagal membawa saksi yang berada ditempat kejadian?

    fikirlah bro!

    BalasPadam
  7. Salam saudara2 sekelian.

    Aku bukanlah ahli dlm hukum hakam, ttp apa yg aku cuba sampaikan adalah hukuman bagi kes rogol dan zina adalah 2 benda yg amat berbeza.

    Hukuman kes rogol - merujuk kpd hukuman takzir (pemerintah). Sekiranya persaksian/pembuktian melalui video camera difikirkan wajar oleh hakim/pemerintah, ia boleh dilaksanakan.

    Tetapi adalah sama sekali berbeza dengan Hukuman MENUDUH zina/liwat- perlukan kpd 4 org saksi yg adil.

    Jika sesiapa x faham apa itu hukuman takzir, sila rujuk kpd mereka yg memahami.

    Perbandingan yg cuba dibuat oleh karikator menampakan dia amat tidak memahami hukum itu sendiri.

    Wallahua'lam

    BalasPadam
  8. zina dan rogol dua perkara yang berbeza,
    zina berlaku dengan persetujuan kedua belah pehak manakala rogol berlaku dengan cara paksaan.
    zina memerlukan 4 orang saksi yg adil(dari segi pandangan islam)oleh kerana zina berlaku berulang2 maka ALLAH SWT memerentahkan dengan 4 saksi dan sabit kesalahan hukumnya sebat 100 sbt pada yg belum khw dan direjam sampai mati pada yg telah kwn ini nas qutie yg tidak boleh diubah suai barang siapa menukar atau mengubah hukum yang diturunkan ALLAH SWT maka jadi kafirlah ia.
    rogol berlaku dengan cara paksaan dan pehak yg kena rogol mempunyai bukti atau kesan paksaan atau memiliki air mani siperogol oleh kerana kes rogol ini tidak ada nas maka ianya dibicarakan dibawah hukum takzir terpulanglah kpd hakim menentukan hukumanya.

    BalasPadam
  9. Saudara2 ku..
    Hukum islam adalah adil, malah sgt adil. Jika kira merasakan sangsi, rujuklah kpd ahlinya krn mgkin kita belum benar2 faham ttg sst hukum yg ditentukan oleh Pencipta kita. Adakalanya, pemikiran kita tidak sampai utk memikirkannya. Dengan hati yg ikhlas, rujuklah pd mereka yg lebih mngetahui.

    BalasPadam
  10. Tu lah, puak jahil ni mudah kena tipu ngan Umporno. Nak beza rogol dgn zina pun tak tahu. Dlm Islam,ada beza hukum rogol dan zina. Sbb tu kena belajar ugama. Asyik tengok AF je mana tau...pastu mula lah guna otak sendiri...

    BalasPadam
  11. suma kat atas ni bodoh2 belaka..zina & rogol mmg perkara berbeza tp dalam hukum islam, ianya tertakluk kepada nas dan hukuman yg sama, bila tiada ikrar atau 4 org saksi, maka ianya jatuh hukum ta'zir yg memerlukan bukti qarinah, jika gagal juga, maka qazaf kepada penuduh..

    kalu nak lihat kebenaran, sila dgr penjelasan ustaz tentang ni kat youtube, sila search type ustaz mohammad kazim pasal penjelasan 4 org saksi..

    karikatur tu menjelaskan bahawa betapa jahilnye ulama2 PAS bodoh agama..

    BalasPadam
  12. gua mau berahim ali sendiri yang laknat ini paper baru gua puas ati!!!!!

    Ni best bro!!!
    Giler Aje!Burger Yang Diperbuat Daripada Najis
    Sejuta Trafik Ke Blog Anda!

    BalasPadam
  13. tanpa nama 9;08..

    anda ckp qazaf kepada penuduh..kenapa datuk T tak di qazafkan..anda fikir semua ulamak umno semua cerdik..siapa ulamak umno?

    BalasPadam
  14. anon bodoh 9.39 am..

    ko musti tak bukak youtube lihat penjelasan ustaz tu lagi kan? kalu ko da tgk, aku rase ko takkan tanye soalan bodoh bangang mcm ni..

    qazaf (80 kali sebatan) hanye dilakukan terhadap penuduh kalu takde bukti 1) ikrar, 2) 4 saksi, 3) qarinah..

    bukti video, jam omega, twitter and facebook termasuk dalam bukti qarinah no 3 tu..kalu takde menda ni, seolah2 tuduh kosong sahaja baru la kena qazaf!..

    dan sejak bila malaysia ada laksanakan undang2 qazaf ni bangang!

    BalasPadam
  15. TEMPELAN WARRIOR16 Jun 2011 11:04 PG

    ZINA NGAN ROGOL 2 BENDA BERBEZA BRO,ZINA DOSA BESAR TETAPI SEKIRANYA DILAKUKAN DITEMPAT TERSEMBUNYI TANPA DILIHAT ORANG LAIN,BIAR ALLAH YANG MENGHUKUM BRO..SEKIRANYA BERLAKU ,TERPULANG ANTARA SI PELAKU NGAN ALLAH,SAMADA DIA BERTAUBAT ATAU TIDAK..ROGOL ADALAH JENAYAH YANG MELIBATKAN KEZALIMAN KEATAS ORANG LAIN BRO,SO BUKTI VIDEO MMG BOLEH DIJADIKAN SAKSI BRO,JANJI VIDEO TU BENAR DAN ADA SOKONGAN BUKTI2 LAIN...JADI KEPADA PUAK2 UMPORNO YANG BANGANG,JAHIL,BODOH DAN POYO TU NASIHAT AKU JGN DOK TGK AF JE..BELAJO2 LA AGAMA SKIT! AGAR X TERUS DIPERBODOHKAN OLEH PEMIMPIM2 UMPORNO YG BANGANG..WALLAHUAKLAMBISSHOWAF........

    BalasPadam
  16. soalannya adakah kerajaan malaysia sekarang telah melaksanakan undang2 islam sepertiman disyariatkan oleh ALLAH swt?
    apakah adil seorang muslim dibicarakan mengikut undang2 ciptaan manusia sedangkan dalam quran dengan jelas ALLAHswt menyebut"barang siapa tidak berhukum dengan hukum yg ALLAH turunkan maka hukumnya pasik,zalim dan kafir" apakah hukum yang ALLAHswt turunkan dikatakan undang2 NIK AZIZ atau undang2 pas sedangkan ramai dikalangan orang islam dalam negara ini menolak hukum yang telah disyariatkan kepada mereka dan adakah orang yang menolak hukum islam ini termasok dalam gulungan orang2 beriman yg dijanji syuga inilah persoalan yg wajib difikirkan sekiranya kita benar2 beriman kepada ALLAH swt.

    BalasPadam
  17. kepada anon 11;48

    anda pk anda seorang yang cerdik..itu silapnya kerana malaysia tidak melaksanakan undang islam..fitnah makin berleluasa yang di lemparkan dari golongan umno..dah tiba masanya untuk menjalankan hukum hudud.

    BalasPadam
  18. wah kah kah ..

    zina ade dua hukum la pulak bak kata bangang 11.04 pm

    - zina di khalayak ramai -- ni biar manusia hukum
    - zina di tempat tersembunyi -- ni biar tuhan menghukum

    kalu ikut kepala otak ko ni, mmg pegawai pencegah maksiat melakukan dosa besar sbb sengaja ingin menangkap org berzina ditempat tersembunyi..

    kepala BANA ko! ini lah ajaran nicky ajis yg sesat..

    dah umur tua bangka baru nak sedar negara islam takde dalam alquran..KAH KAH KAH!!!

    BalasPadam
  19. bukti video n jam omega..

    apabila mau fitnah seseoarang mcm2 buat buat..jam boleh dibeli.video tersebut lum disahkan oleh pihak polis yang pelakunya anuar..kenapa mudah sgt percaya dgn video tersebut..adakah rakaman video berlaku di depan mata anda..

    BalasPadam
  20. firman tuhan;jangan kerana kebencian kamu kepada satu kaum maka kamu tidak berlaku adil.
    apa yg dimaksutkan adil disini mengikut hukum yang disyariatkan ALLAHSWT kepada kita.

    BalasPadam
  21. Apasal hang remove link ceramah Ustaz Kazim tu ?? Hang memang munafik la Din.. Bacul..

    http://www.youtube.com/watch?v=Uc0gsT29XN8&feature=related

    BalasPadam
  22. aku pernah dengar kuliah utz kazim ini berkaitan metaati pemerentah katanya"kita kena taat pemimpin walau pun isterinya sediri tidak menutup aurat itu dia punya pasai kerana dia adalah peminpin kita" bagi aku utz ni lupa kepada satu hadis nabisaw yg bermaksut"barang siapa melihat kemungkaran hendaklah ia cegah dengan tangan kalau tak mampu cegahlah dengan lisan kalau tak mampu cegahlah dengan hati dan dengan hati ini selemah2 iman" sebagai peminpin sepatutnya cegahlah dengan lisan atas kemungkaran yg dilakukan oleh isteri kita kerana tidak menutup aurat kalau itu pun tak mampu macam mana boleh jadi peminpin kerana tugas peminpin amat berat terhadap orang dibawah kepimpinanya kalau dibandingkan dengan menyuroh isteri menutup aurat kalau kemungkaran didepan mata tak dapat nak cegah mana letaknya iman sedangkan ALLAHSWT befirman "wahai orang2 beriman taatilah kamu kepada ALLAH dan taatilah kamu kepada rasul dan pemerentah dikalangan kamu(beriman)",dan terkini kes vidio sex yang dikaitkan dengan anuar bagi aku utz ini sudah tak reliven untok memberi kuliah terutama kepada penyokong pas.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini