TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Isnin, 13 Jun 2011

UMNO - BENCI NAMA ISLAM TAPI MAHU NEGARA ISLAM ?

Oleh: WFAUZDIN NS

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr Mohd. Puad Zarkashi kelmarin mencabar PAS menggugurkan perkataan Islam pada nama parti itu bagi menjaga hubungannya dengan parti pembangkang yang lain. Terfikir juga dibenak hati ini mengapa terlalu bencinya pemimpin Umno ini kepada nama `Islam'.

Pemimpin Umno semenjak dahulu hingga kini masih gagal mengemukakan hujah apakah kesalahan PAS di dalam menggunakan nama `Islam' di dalam parti tersebut. Kita tahu di zaman Tun Dr Mahathir menjadi PM, sudah ada usaha untuk mengharamkan nama `Islam' di dalam parti. Alhamdulillah, ketika itu Majlis Fatwa tegas menyebut bahawa tiada salahnya nama `Islam' dimartabatkan.

Sekiranya Umno yang memartabatkan nama bangsa Melayu dan semangat kebangsaannya di dalam parti mereka, apakah dosa besar bagi PAS untuk memartabatkan nama `Islam'? Jika mahu disebut dengan hujah betapa Umno lah sebenarnya `menjual' nama bangsa di dalam parti berkenaan, tidak cukup halaman untuk kita membuktikannya. Paling mudah, Dasar Ekonomi Baru (DEB) ternyata gagal mengangkat bangsa Melayu walaupun telah berpuluh tahun ianya dilaksanakan sehingga dasar tersebut tenggelam begitu sahaja.

Di mana salahnya PAS di dalam menggunakan nama `Islam' di dalam parti tersebut? Adakah PAS melakukan perkara yang bertentangan dengan Islam? Adakah PAS merestui amalan rasuah dengan melantik kaki rasuah menjadi Ketua Menteri/MB Negeri atau Ketua Pemuda? Mungkin Ali Rustam dan KJ boleh menjawab hujah ini. Adakah PAS juga memilih kaki rasuah sebagai Wakil Rakyat? Mungkin Isa Samad tahu hal ini. Pernahkah PAS bercita-cita untuk meluluskan judi bola sepak Piala Dunia? Atau, pemimpin PAS terlibat dengan tragedi pembunuhan Altantuya? Mungkin Najib boleh terangkan jawapannya.

Pernahkan PAS merestui akta zalim Akta ISA yang diharamkan oleh Islam itu? Cuba buktikan siapa pemimpin PAS yang tidak bermoral dan isterinya tidak menutup aurat? Hal ini boleh ditanya kepada Najib dan Rosmah atau pun Shahrizat Jalil. Cuba pemimpin Umno berani sedikit untuk berhujah bagi menyatakan betapa PAS perlu membuang nama Islam di dalam parti tersebut kerana PAS melakukan perkara yang bertentangan dengan Islam.

Adakah dengan Konsep Negara Berkebajikan, bersahabat dengan DAP dan PKR boleh dianggap bertentangan dengan Islam? Adakah bersubahat dengan Umno yang menjadi sekutu Apco serta terus mengekalkan kezaliman dan penindasan terhadap rakyat, menyalahgunakan kuasa, mempertahankan kroni dan banyak lagi dasar Umno yang bertentangan dengan moral, akhlak serta Islam itu boleh dianggap bersesuaian dengan Islam?

Nampaknya Umno semakin tidak menentu apabila PAS kini membuka lebih luas ruang untuk rakyat menerima perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS. Jika sebelum ini Umno terlalu gilakan DNA atau sumpah laknat DS Anwar, kini Umno mula tergila-gilakan `Negara Islam dan Hukum Hudud' pula. Setiap hari media pencacai mereka menyebut tentang Negara Islam yang kununnya telah ditinggalkan oleh PAS. Jika benar ikhlas, kuasa kini berada di tangan mereka, Nah, laksanakan lah jika benar-benar ikhlas.

Sehingga saya selesai menulis artikel ini, saya masih belum mendapat jawapan mengapa pemimpin Umno terlalu benci kepada nama `Islam' tetapi mahu kepada Negara Islam. Mungkinkah tahap meroyan Umno kini semakin kritikal?/wfauzdin.blogspot.com

3 ulasan:

  1. ni la masalah nyer bila orang yg paham islam suku suku.....otak pun da macm 3 suku..

    BalasPadam
  2. haha..kelakar.UMNO takut pada nama islam? Alololo...sweetnya cara berfikir korang ni.

    UMNO tak pernah takut.Korang ni mudah sangat salah faham.Tujuan UMNO suruh buang nama islam tu,sebab PAS dah salah guna.

    Ingat kes memali? Berapa orang yang mati sebab sokong nak bangunkan negara islam yang PAS kata.Berapa ramai lagi pak aji mak aji yang terpengaruh dengan nama 'islam'. Ada pikir?

    Dah ramai masuk penjara sebab nak bangun negara islam,dah ramai mati kena tembak sebab fanatik sangat,dah ramai terpengaruh sebab taksub sangat...TUP TUP..boleh pulak pas kata :

    "Negara islam tak disebut dalam al-quran"

    KAH KAH KAH!

    Lepas tu,harakah pun mula la riuh terangkan apa itu negara kebajikan.Kecoh.

    Ha..sekarang dah nampak tanda-tanda yang tuhan bagi? Kuasa punya pasal,habis ulama diletak ke tepi.Yang diangkat sapa?

    Mat sabu - Kes Khalwat dengan Norma.
    Anwar - Mat sabu panggil dia al-juburi.Oh ya,anwar juga kawin di siam.
    Ambiga? - orang yang nak ketuai BERSIH 2.0,dey..dia ni yang sokong kes Lina Joy,dialog antara agama..apa PAS buat ni..buat ke hapa?

    Tu baru sikit.Senang cerita,doa solat hajat hangpa dah dikabulkan sikit demi sedikit.Anuwar pun dah berpeluh nampak.

    Allah maha adil.

    Puak2 baring tengah jalan ja tak sedar-sedar lagi.

    KAH KAH KAH!

    BalasPadam
  3. dulu tok dek dah istihar negara islam jadi tugas pas hanya melaksanakan tututan islam bila tututan islam terlaksana dinamakan kebajikan(barakah),apabila penduduk sesatu negeri itu beriman kepada ALLAH SWT nescaya ALLAH SWT menurunkan barakah langit dan bumi.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini