RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Isnin, 11 Julai 2011

FOTO - CERAMAH SELEPAS BERSIH 2.0 DI TAMAN MELEWAR







Oleh: WFAUZDIN NS

BERSIH 2.0 sudah pun berjaya kita laksanakan dengan cemerlang. Jumlah peserta perhimpunan aman tersebut amat memuaskan sehingga Stesyen TV Aljazeera melaporkan lebih kurang 100 ribu berkumpul di Ibu Kota yang telah dikepung oleh gerombolan. Stesyen BBC pula menganggarkan lebih dari itu, tetapi KPN pula menyebut hanya 6 ribu sahaja yang hadir.




Pedulikan itu semua, tetapi yang lebih penting adalah Perhimpunan itu berjaya dengan cemerlang. TV 3 suku menyebut perhimpunan itu gagal, tetapi yang peliknya TV pencacai itu seperti `histeria dan gila babi' mengulas pasal perhimpunan tersebut. Jika gagal, mengapa sampai berhari-hari mahu ulas dengan cerita karut yang direka-reka? Mengapa Tok Jib laknatullah seperti meroyan menyerang Anwar? Mengapa Muhyiddin seperti hilang akal mengulas? Semua ulasan dari mereka serta pencacai murahan ditertawakan orang.





Malam tadi, saya ke Markas PAS Taman Melewar untuk mengikuti ceramah dari pimpinan. walaupun baru sehari BERSIH 2.0 berakhir, program terus berjalan menandakan usaha kita tidak berakhir di Stadium Merdeka sahaja. Di antara penceramah yang hadir malam tadi adalah YB Lee Bon Chye, YB Anthony Santiago, Naib Presiden PAS YB Mahfuz Omar, YB Salahuddin Ayob, Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, YB Siti Zailah dan juga Sasterawan Negara, Datuk A. Samad Said yang turut membacakan Puisi berkenaan BERSIH.






Hampir kesemua penceramah malam tadi mengulas tentang kejayaan Perhimpunan BERSIH 2.0 di samping mereka menjawab beberapa isu yang dibangkitkan oleh pemimpin Umno tentang perhimpunan itu. Komitmen mereka adalah jelas iaitu untuk menentukan agar tuntutan 8 perkara yang dibawa oleh BERSIH itu akan diperjuangkan secara berterusan. BERSIH tidak akan terhenti di sini sahaja.


Sasterawan Negara, Datuk A. Samad Said membacakan puisi berkaitan BERSIH dan beliau juga turut menceritakan bagaimana beliau terpaksa berdepan dengan `kegarangan' pegawai Polis semasa berunding untuk menyerahkan memorandum kepada Istana. Ketika itu, tayangan video tentang perhimpunan tersebut dan semasa rundingan untuk menyerahkan memorandum ke Istana turut ditayangkan kepada ribuan yang hadir./wfauzdin.blogspot.com



11 ulasan:

  1. http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/no-holds-barred/41918-alert-guidance-on-bersih-rally-rahsia Pendedahan terbaru Raja Petra rupanya Zul Nordin Anjing UMNO

    BalasPadam
  2. Saudara Wan, mohon saudara dan rakan2 blogger seangkatan supaya teruskan kempen BERSIH ini sampailah ianya dilaksanakan oleh pihak pemerintah...

    Amat malang dan kecewa jika selepas himpunan 709 isu ini akan terhenti di sini dan mulai padam...

    Kempen bagi menuntut pilihanraya yg adil ini perlu diperhebatkan hingga masuk menjarah ke seluruh ceruk rantau di negara ini...supaya masyarakat luar bandar dan felda terutamanya faham apa itu tuntutan BERSIH...

    Tag BERSIH pada blog2 jgn sesekali ditanggalkan...harap sangat...

    SUARA ANAK MUDA

    BalasPadam
  3. BODOH PUNYA RAYUAN 'SUARA ANAK MUDA 7.22PM'

    SEPATUTNYA KEMPEN MENJADIKAN BANGSA MELAYU LEBIH BERDAYA MAJU, BERWAWASAN, BERPENDIDIKAN TINGGI,BERHARTA DAN YG TERUTAMA BERSATU PADU.

    APA PUNYA PERMINTAAN..KELING PARIA PUNYA AGENDA DIJADIKAN AKIDAH DAN TURUTAN!!!

    MEMANG GILA LE KO ORG NIH.

    **(p/s: walaupun aku bukan cikgu sanggup buang masa mengajar add math dan mod math dgn free untuk anak bangsa..grade tapi self employed tak meroyan marah kerajaan walaupun susah)***

    ...PEBENDE KO ORG NIH?...

    BalasPadam
  4. percaya la sgt dgn bbc dan al-jazeera tu. ingat mereka tu nak war-warkan kebaikan negara lain ke? syarikat pun di bawah pemilikan yahudi.

    BalasPadam
  5. selagi umno pegang tampok menguasai negara jangan harap bangsa melayu akan menjadi maju, bodoh punya tampa nama diatas sedarkah umno selama ini hanya menjadikan rakyat sebagai kuli dan jambatan untok mengekalkan kuasa??
    dasar pengkopratan dan pensuastaan menyebabkan rakyat menanggong beban kenaikan harga barang dan keperluan asas lain, pehak pemerintah hanya memikir bagaimana nak melindungi puak2 koperat dan bagaimana pula untok menindas rakyat supaya keuntungan dapat dilipatgandakan maka ujudlah berbagai akta menindas.

    BalasPadam
  6. APA YG ANDA MEREPEK TANPA NAMA 12.18PM!

    ANDA BERCAKAP MCM BUDAK TADIKA YG TAHU MENYEBUT BIODATA,BIBILIOGRAFI,REFERENCE ETC..

    TAPI TAK TAHU APA BENDA YG DIKATAKAN.

    KASIHAN DGN MELIHAT ANDA YG BERJIWA LAYU, AMOK,MEROYAN!

    TAK KIRALAH ORG UMNO ATAU PAS APATAH LAGI PKR, MEREKA YG GILA KUASA, TAMAK HALOBA, KEMARUK DAN SEUMPAMANYA TAK ADA RAKYAT YG SUKA PUN.

    ORG YG TAK ADA JATI DIRI, LEMAH SEMANGAT, PEMALAS, BANYAK ANGAN2, GOPOH DLL PASTINYA MISKIN HARTA (jgn kata miskin ilmu juga).

    ORG RAJIN DAN BERSEMANGAT PASTI BERHARTA.. SO APA NAK BISING PASAL BARANG NAIK SIKIT.

    ...PEBENDE LAHH.. DASAR BANGAU OH BANGAU, TAK PERNAH RASA SALAH SENDIRI!!

    BalasPadam
  7. kau tu yg bingai mamat 2:31,puak2 pemerintah duk makan hasil negara anak beranak sampai termuntah, ko duk syk sendiri dengan secubit yg d beri... padahal tu suma harta rakyat.... tiap2 tahun crita untung minyak dan ll ,tapi rakyat yg kena tanggung kenaikan harga... bini2 dia org haram harga barang runcit d kedai pun tak tahu...hisap hasil negara .. tanpa perlu buat apa2 ,tu yg ko kata bijak n rajun usaha....walhal ko pun beli harga barang sama ngan kami gak...

    BalasPadam
  8. APA YANG TAK DILAHAP OLEH PEMIMPIN UMNO/BN??

    BOLEH KATA MEMANG BANYAK...YA MEMANG BANYAK!!

    TETAPI..DIULANG 1000X TETAPI BUAT BEDOL 9.13PM

    APA YG TAK DICEKIK OLEH PAK AJIS DGN DIISTILAHKAN SEBAGAI DERMA DAN SUMBANGAN??

    APA YANG TAK DITELAN OLEH LIM GUANG ENG DAN SUKU SAKATNYA??

    DAN YG JELAS APA YG TAK DIBALUN OLEH PENASIHAT KEWANGAN DGN ELAUN RM1 SEBULAN DAN SUKU SAKATNYA DI SELANGOR??

    PERSOALANNYA, BERAPA HARI UMUR PR MEMERINTAH NEGERI SPT KEDAH,P.PINANG DAN SELANGOR (kelantan memang lama tapi benda yg nak dicekik kurang)??

    TAK SAMPAI SEPENGGAL..PUNYALAH PELAHAP MENCEKIK HARTA RAKYAT NEGERI SAMPAI MENIPU LESEN KONTRAKTOR, MENIPU SULTAN DAN MENGANIAYA ORG MISKIN!!

    BAYANGKAN KALAU DPT MEMERINTAH NEGARA INI..

    ..PEBENDE KO NIH....

    BalasPadam
  9. anon 9:28

    Kau ni bodo tak belajar tahap maxs~m dlm keperitan hidup rakyat,hak mereka yg nyata diskrudriverkan oleh pukimak2 menteri pasola yg songsang lagi kau tunjuk buntut kurap kau kat blog ni,seandainya luu dilaknat menjadi jitu apa suara kentut yg kau ada utk bertindak,tikus ni kot,nak tunjuk cibai konon,waa dah masak umpan alir pencacai lempeng mcm ni....

    BalasPadam
  10. sprm dibawah umnongok, polis dibawah umnongok, hakim dibawah umnongok, kalau betul seperti tampa nama9:28 temberangkan keatas pemimpin pr pehak polis dan sprm akan membuat siasatan mengikut laporan utusex dan tv3/4 sehingga ada yang meninggal kerana jatuh bangunan tampa sebab sebelum adanya aduan sepertimana beratus aduan yang dibuat keatas pehak umnongok yang mengkedarghah duit berbilion2 secara haram tapi hanya toyol sekor yang kena.

    BalasPadam
  11. Kenapa pencacai amengok ni asyik2 citer pasal duit. Memang selfish giler babi. padan sangat lah jadi penyokong amengok. Nampak RM semata2 dn ingat duit tu boleh jamin segala2nya. Bangang nak mampus. Ko banyak duit sangat tu ko ingat Allah tak boleh rentap bila2 masa ke? Ko ingat amngok ko tu yang bagi rezeki selama ni ke? Duit mencanak tapi sokong penipuan, pembohongan dan kezaliman....mulia ke? Kesian la kat ko....

    BalasPadam