TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Jumaat, 27 April 2012

BERSIH 3.0 - DAP MALANG DAPAT SENATOR PENAKUT INI

Oleh:  WFAUZDIN NS


MASIH ada rupanya pemimpin di dalam PR yang masih suka berjuang dengan cara mudah dan selesa.  Aku mahu merujuk kepada kenyataan Naib Pengerusi DAP, yang telah dapat Senator dan mungkin merasa selesa dengan jawatan itu maka tidak sanggup bersama rakyat marhaen bersusah payah untuk menegakkan keadilan.

Malaysiakini melaporkan, Naib Pengerusi DAP, Senator Tunku Abdul Aziz Ibrahim hari ini mengeluarkan kenyataan tidak menyokong himpunan BERSIH 3.0 yang akan diadakan di Dataran Merdeka pada Sabtu ini.  "Kebanyakan himpunan akan bermula dengan aman dan berakhir dengan keganasan. Siapa yang akan bertanggungjawab tentang keselamatan mereka?



Pertamanya, beliau sendiri akui perhimpunan akan bermula dengan aman.  Ertinya peserta Himpunan BERSIH sememangnya mahukan kepada keamanan.  Tetapi beliau tidak menyebut mengapa perhimpunan itu berakhir dengan keganasan.  Soalan paling bodoh daripada Senator ini adalah "siapa yang bertanggungjawab tentang keselamatan mereka?".

Mengapa perhimpunan yang sememangnya aman berakhir dengan keganasan?  Siapa boleh nafikan bahawa perhimpunan aman bertukar menjadi kecuh kerana adanya provokasi dari pihak keselamatan itu sendiri?  Contoh, sewaktu perhimpunan 901 di hadapan mahkamah sewaktu mahkamah akan membuat keputusan ke atas kes Liwat II melibatkan DS Anwar, tiada provokasi dari pihak keselamatan.  Adakah terdapat sebarang keganasan?  Benar, terdapat beberapa letupan kedengaran dari bahan letupan yang diletakkan di bawah Kon.  Siapa meletakkannya sedangkan semua tahu perkarangan mahkamah sehari sebelum hari keputusan dibacakan telah dikawal ketat?  Ini bermakna letupan itu `sengaja' diadakan.

Senator Tunku Abdul Aziz sebenarnya bukan seorang pejuang yang sanggup bersusah payah demi rakyat.  Beliau mungkin telah merasa senang dengan jawatannya itu sehinggakan buta mata untuk melihat berbagai salah laku dan penyelewengan di dalam amalam demokrasi di negara ini.  Paling bangsat sekali, beliau boleh merasa yakin bahawa pihak pemerintah akan melayani permintaan rakyat sekiranya rakyat berhimpun di dalam stadium.  Berhadapan dengan kerajaan zalim dan penipu ini, usahkan di dalam stadium, jika berhimpun di dalam masjid sekalipun puak zalim ini tetap akan terus menipu.

Tiada pilihan lain.  Dataran Merdeka adalah tempat paling selamat untuk menyuarakan bantahan.  Dataran Merdeka mungkin menjadi tidak selamat lagi sekiranya pihak tertentu sememangnya hadir untuk melihat kekecuhan atau keganasan.

Buat Senator penakut ini, lebih baik letak jawatan atau menyertai Umno, MCA mahu pun Gerakan kerana parti-parti itu sahaja yang layak buat manusia yang bacul dan penakut./wfauzdin.blogspot.com

17 ulasan:

  1. ALAHAI SENATOR JANGANLAH JADI MACAM SENATAK !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inilah jadinya kalau ambik pemimpin jenis bangsawan gitu....jadilah dia macam singa jantan yang dok asyik goyang telo. Harapkan betina cari makan....dia sendiri mengaum je lebih!!!!

      Padam
  2. standard laaaa asal ada darah bangsawan camni la, ala ala comfortable duduk rumah goyang telo sahaja. Lots of LOVE! See ya Bersih 3 ;)

    BalasPadam
  3. NI la orang kata, bila duduk dalam parti tetiba ja dok kat kerusi empuk. Lepas tu tak pernah turun bawah merasai penderitaan rakyat bersama. Pandai mengaum dari kerusi empuknya sahaja. Takdak langsung pemikiran nak duduk semeja dgn rakyat bawahan.

    Bagi aku, inilah pemimpin yg BACUL & TAK DAK TELOR.

    Hopefully, DAP members will reject this kind of leader.....SHAME

    BalasPadam
  4. Babi ini sama sahaja dengan Hisham Bapok.... anak bangsawan tak pernah rasa hidup susah. Masuk parti DAP pun kerana mahukan jawatan mudah. Munafik beginilah yang akan menghancurkan kesepakatan PR. Babi ini juga tidak kurang perangai munafiknya daripada Hassan Beras Kampit (muka macam puki lembu dan rambut macam mob lantai tu).

    BalasPadam
  5. KATA NAK DEMOKRASI..
    BERSIH
    DEMOKRASI LA TU...

    KEBEBASAN HAK BERSUARA

    (nasib baik gua bukan parti pas.. nasib baik ooo.. kalau pas aaa... musti tinggi punya darjat demokrasi..gua musti sudah kena kick out..sikijam itu halakah kata katak sulah kena beli 2juta punya)

    BalasPadam
  6. ARGUMENT BELIAU AGAK KUAT...JIKA MATANG BACALAH DGN JIWA YG TENANG..
    '''



    "They all start with peaceful intentions. No one wants to
    cause chaos... But it can turn out to be violent and when
    that happens, who will be responsible?" he said.
    Speaking to reporters at the Parliament lobby, Tunku Abdul
    Aziz said it was "irresponsible" of opposition lawmakers to
    support the holding of the rally at Dataran Merdeka because
    he believes the act would violate the law.
    Bersih should instead take up the authorities' offer for an
    alternative venue as they are better at deciding security
    concerns.


    "The whole idea is to protest. Why does it matter where?
    DBKL is the owner of (Dataran Merdeka)," he said.
    Asked if his view went against the constitutional right to
    peaceful assembly, Tunku Abdul Aziz said he had "all (his)
    adult life" been a defender of individual freedom and
    human rights.
    "I am not opposed to assembly, the law provides for us to
    assemble but what I'm saying is: Who is responsible for
    security in our country? The police.


    "Whatever we do, we have to consult the police. If they
    advise us (to) change our route (or) should do it somewhere
    else, that's what we should do because (they) are an
    established legal authority," he said.
    He also admitted that not all laws were good laws, but
    leaders and lawmakers should push for changes in
    Parliament and not on the streets.
    However, the 78-year-old pointed out that this was his
    personal opinion which he had raised with his DAP
    colleagues.
    He could not say if others in Pakatan Rakyat shared his
    views.


    "We may be part of any party or organisation, but that does
    not mean we abandon our conscience," he said.
    In the wake of his controversial remarks, Tunku Abdul Aziz
    later issued a written statement to the press late this
    afternoon saying that he had spoken to DAP secretary-
    general Lim Guan Eng and DAP parliamentary leader Lim Kit
    Siang on the matter.
    "I wish to reiterate, even though I do not agree with the
    approach taken by Bersih, that is my personal view.

    BalasPadam
  7. Senator Penakut..Senator Elitist!!bAIK KO MASUK GERAKAN JE lah!!

    BalasPadam
  8. ...dan yang paling membanggakan sekali penganut2 PAS akan menjadi Anjing-Anjing peliharaan Ambiga dan DAP...
    esok kita lihat bagaimana mereka menyalak dan melolong-lolong serta berguling-guling dijalanraya atas nama perjuangan!

    BalasPadam
    Balasan
    1. tungkaran hati...yang jadi anjing tu lah ngko,tak reti bahasa.BERSIH bukan sokong Ambiga ke,DAP ke atau BAPAK ngkau ke....BERSIH tu lah usaha nak selamatkan negara yang dah tak bermaruah sebab pemimpinya lebih hina dari orang macam ngko dan anjing/babi dan seangkatan dengan ngko.Sanggup gadai negara kepada bangsa lain semata-mata nak hidup mewah.BONGOK..

      Padam
    2. nak bersihkan negara konon kalau ambik kaki jubor, kaki belasah bini orang sama lah juga ambil taik buat sabun cuci baju. semangat ja lebih tunjuk berani lah konon tapi buat kerja tak pakai otak.aku sekarang bila tengok ja muka2 puak pr ni..terbayang ja muka lembu yang bertali hidung.

      Padam
  9. jgn tak pergi bersih.. kompom mati syahid.. xpercaya tanya nik aziz... lepas tu dia org pertama berangkat naik kapal terbang. byk ko punya ceredik.. yg mati mati katak... ko kata syahid ..tp ko sendiri takut mati syahidd.. .lg mau tengok sarban, jubah putih rasa warak ka...haiyaaa..


    p/s:
    yg tua2 jgn lupa..bawa ubat. sakit jantung ,, sesak nafas ..gastrik dsb..harap2 ada pasukan doktor sendiri..

    yg nak berlagak mati tu bawa pil tido byk2 kasi real sikit..mintak2 hari tak ujan supaya korang boleh tipu mati petang ka mati pagi ka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah lah bodoh bahalol pulak...kecik2 suruh pergi ngaji...pegi tempat lain,dah besar memalukan emak bapak...kalau tak tahu tanya jg pandai2 sendiri...malu bertanya sesat jalan....jg kerana mulut dapat dosa...

      Padam
  10. DAP TAU DEPA TAKAN BODOH NAK MATI SYAHID NIK AZIZ TU...

    SIANG 2 Lagi depa dah cover (sebab)pasal apa DAP TAK BERAPA NAK JOINT''..

    yg ramai esok anjing2 dap yg ada cop kat badan Pasberg dan Penipu 'Kuasa Rakyat'(PKR)...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini lah di antara pemikiran 2 ekor kafir yang UMNO hasilkan sejak 54 tahun memerintah. Kafir tak kan marah kot? Kalau aku kata Munafik lagi teruk...

      Padam
  11. haloo

    nik ajis berangkat ke luar negeri balik selepas bersih 2.0


    ...
    bersih da mula rosak dah..mudahnya depa jd alat

    pembangkang


    cina2 DAP ramai2 demo depan t.v. ..
    GOAL.... SATU MELAYU SUDAH MATI...
    GOAL....SATU KERETA POLIS SUDAH KEMEK

    GOOALLLL... SATU CERMIN SUDAH PECAH YEAJHHHH

    GOALLLLL.... SATU MELAYU PECAH KAPALA..

    MANYAK BAGUTTT LA INI DOG.. AND PIG...ADA KUAT KELIJA...




    http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2012/04/live-bershit-bersama-gap-hari-ini.html

    BalasPadam
  12. ''Yes f*ck all the Malays in DAP..''

    INI ADALAH PERINGATAN UTK BARUA2 DAP DLM PAKATAN


    http://www.pisau.net/2012/04/fuck-you-all-malays-elysianstealbersih.html

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini