RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Ahad, 24 Jun 2012

GILIRAN KJ `COVER' NAJIB PULA

Oleh:  WFAUZDIN NS

MENGAPA tiba-tiba KJ, Ketua Pemuda Umno yang tidak dilantik sebagai anggota Kabinet Najib beriya-iya menyebut tiada sapina untuk Najib hadir ke mahkamah Perancis?  Walhal, semua tahu memang belum ada sapina dikeluarkan untuk Najib mahu pun Zahid Hamidi hadir ke mahkamah Perancis.

KJ `cover' lagi Najib dengan katanya, "Dakwaan rasuah dalam pembelian dua kapal selam berharga RM7.3 bilion itu tidak melibatkan Datuk Seri Najib Razak dan kerajaan Malaysia". (Malaysiakini).  Tapi KJ ada menyebut, " Ini adalah kes antara seorang peguam Perancis dengan satu syarikat Perancis yang melibatkan kita tetapi bukan kita yang didakwa dalam kes tersebut,".

 
 
Apa yang KJ maksudkan `melibatkan kita" itu?  Memang benar, kes tersebut pertuduhannya bukan ke atas Najib, Razak Baginda atau Kerajaan Malaysia, tetapi ada melibatkan salah satu di antara tersebut.  Jika tidak, bagaimana timbul kes dokumen pertahanan boleh terlepas ke tangan DCNS?  Masakan syarikat tersebut boleh mencuri dokumen berkenaan dari Kementerian Pertahanan?  Siapa yang membawanya keluar?  Siapa pula Menteri Pertahanan waktu itu jika bukan Najib?  Ertinya, nama Najib memang disebut di dalam kes ini tetapi Najib bukan orang yang dipertuduhkan.
 
Contohnya seperti isu NFC.  Yang mahu didakwa atau disiasat adalah Syarikat NFC, bukan lembu kondo walaupun lembu kondo disebut di dalam kes ini.  Seperti juga di dalam kes satu-satu rompakan bank, yang mahu didakwa adalah si perompak tetapi disebut juga nama Pengawal Keselamatan bank berkenaan.  Ada kah Pengawal Keselamatan itu merompak?  Sudah tentu tidak, tetapi ada kemungkinan Pengawal Keselamatan itu bersubahat dengan perompak-perompak berkenaan.  Jadi, di dalam isu Scorpene ini banyak nama yang disebut maka tidak mustahil mereka juga bersubahat.
 
KJ patut tahu samada Najib atau Zahid Hamidi berani atau tidak untuk tampil di mahkamah Perancis apabila mereka di sapina nanti.  Kalau mereka berani baguslah kerana bertindak bijak, tetapi jika tidak berani Najib atau zahid Hamidi boleh lah letak jawatan kerana mempunyai jiwa yang kecil.  Rakyat Malaysia tidak mahu merasa malu mendapat PM atau Menteri yang penakut./wfauzdin.blogspot.com
 

30 ulasan:

  1. elok jugak.. da lama sgt scorpeon scorpeon scorpeon ,

    perancis, perancis, perancis...

    semua nk usik najib, bila nak pi..bila nk pi... bila nk pi...

    org perancis yg dok mesia pun naik heran heran heran.. dlm hati org perancis...

    emm...anua, anua, anua..

    BalasPadam
  2. KUALA LUMPUR 24 Jun - Seramai 66,538 pemandu teksi di seluruh negara diberikan baucar bernilai RM520 setiap seorang untuk menggantikan empat tayar di bawah inisiatif program Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma).

    ‘‘Pemandu teksi boleh mendapat satu set tayar percuma di 300 pusat servis tayar buatan Malaysia yang dikenal pasti, boleh pilih antara Goodyear atau Continental.

    Himpunan terbesar kira-kira 25,000 pemandu teksi dan ahli keluarga mereka itu turut dicatatkan dalam Malaysia Book of Records.

    CEPAT PAKATAN KOMUNIS...CARI KEBURUKAN TAYAR FREE TU..ADA VIRUS ECOLA TU..GRED MURAH TU BAYAR MAHAL..BOLEH TERBALIK BILA SELEKOH..BAU TAYAR ADA WAP RACUN TU.. MEROSAKAN PARU2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tayar tak buruk. BN yang buruk.

      Padam
    2. pakatan komunis bg air free cantik
      bn bg tayar free buruk

      perangai korang mmg cntek

      Padam
    3. Sapa plak kata bn bagi tayar free buruk.
      Canteek jer ko fitnah.

      Padam
    4. bn xburuk.. tayar x buruk..

      ko je loyar buruk

      Padam
    5. Ko lagi loyar buruk, nak suruh kaji keburukan tayar free...ada virus ebola lah..

      Takdo kojo nak kaji. Dah bagi free ambik jer lah. Bukan duit mak bapak bn pun.

      Padam
    6. amik jgn tak amik

      bukan duit mak bapak pakatan pun kan

      rezeki jgn ditolak

      lain kali panggkah lg bn..
      biar anwar mengamuk bila najib makin takut

      brim lg banyak ooo
      yg untung rakyat..

      Padam
  3. Kipeh jangan tak kipeh.

    BalasPadam
  4. aku ada kereta tak dapat pun tayar free,air free dapat la.br1m pun tak dapat tapi epf keluar 55 thn tak tentu lagi entah2 60 tahun baru merasa tu pun kut panjang umur.cukai tiap2 tahun kena bayar.jadi apa yang boleh aku banggakan .

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko mntak je 50 duit tadika..kalau dia kata bwh 15oo gaji xleh dpt..ko argue mana ada tulis dulu..dulu ckp...ini pree itu pree. itu 50 ini 100'..mana aku tau ada term 1500 plakk

      janji bg rakyat ok..
      kalu ko dok selangor la...kalu anak ko dah telepas drjah 3 pun ko korek jugak sbb depa janji 2008 lg

      Padam
  5. KJ rosakkan nama oxford...tak sangka lulusan oxford kaki jilat bontot najib

    BalasPadam
  6. lulusan ofxord kaki jilat bontot perasuah and penipu

    BalasPadam
  7. Jilek jang, jangan tak jilek.

    BalasPadam
  8. melayu jilat melayu
    pm tpm tetappp melayu

    melayu barua hanyir

    dah la terpksa jilat dap hari2
    TPM DAPAT DEKAT kat DAP gak

    DAP JOINT PAP XSAMPAI 10 Thn
    PM CA ALIF NUN YAA NGA NGA

    melayu semua nga nga
    ikut la hati ikut la rasa
    melayu akan nga nga

    kroni ada dimana2 ..fekah pun kroni juga

    naik ja cina dap... melayu jadi minority juga

    TAK PERCAYA TGK laa SINGPURApura

    LAST2 Kroni anak beranak LKY JUGAAAAAA

    BalasPadam
  9. dah terdesak lah tuuu,rasuah segera...hi hi bagi najib bagi,duit petronas banyak lagi tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahah duit kohalal pun byk..buleh bayar ptptn..

      kalau lah pas buat KohalalTronas.. dah lama hancukkk

      Padam
  10. KUALA LUMPUR 24 Jun - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mendesak kerajaan Singapura memanggil semula tiga diplomatnya yang terlibat dalam perhimpunan Bersih 3.0 di ibu negara pada 28 April lalu.

    Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, ketiga-ketiga diplomat terbabit perlu digantikan dengan pegawai-pegawai yang lain kerana mereka telah melanggar etika hubungan diplomatik antara dua negara.

    Menurut beliau, tindakan tiga diplomat itu seolah-olah menggambarkan niat mereka untuk mencampuri urusan di sebuah negara asing.

    "Apa jua alasan yang diberikan kita tak dapat terima kerana mereka adalah diplomat. Mereka tidak sepatutnya campur tangan dalam urusan negara kita sebagaimana rakyat Malaysia tidak mencampuri urusan negara lain.

    BalasPadam
  11. SLM TUAN..TERSEBUT AL KISAH FADANG FASIR HIKAYAT 1001 DINAR..TAKDE LANGSUNG SESI SOAL PERBICARAAN PSL KAPAL SCORPENE KAT PERANCIS. YG ADE CUMA APEK TONGSAN DEEAYYPIG TOKOK NASIK TAMBAH SEMATA2 NAK BOCOR RAHSIA PERTAHANAN NEGARE. TP APE KATA KITE HALAU JEK APEK TU NAIK RAKIT BALIK TONGSAN SBB DIA KATE MEMBAZIR JEK BELI ALAT PERTAHANAN. BIAR NEGARE KITE DI SERANG SAMPAI TOGEL. MATI KATAK SAME2 KEHKEHKEH...JGN MAREEE..NANTI KENE JUAL KAT TONGSAN!

    BalasPadam
  12. NAJIB BERSTATUS PERDANA MENTERI SEMUA PECACAI AKAN JILAT SAMPAI KELUBANG TAIK NAJIB PUN AKAN DICUCI BERSIH.
    TUNGGU BILA NAJIB HILANG JAWATAN, NAJIB AKAN DIPIJAK SAMPAI KELUBANG TAIK OLEH PECACAI NI SEMUA.

    ITULAH WAJAH UMNO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. drp mati dipijak2 oleh babi2 dap dan pap..... errr aku xnak..


      back to kaedah islam....wajib pilih mudarat yg paling kurang gila...

      waktu ko da xberguna pada babi dap...ko tonggeng la mcmana cun melepak pun... ko tetap kena pijak gak!

      pap hanya ada one last bullet ja..ko salah pangkah pru13..oleh krn last bullet..depa akan nyondol bak badai kasi pelingkup melayu. once for all.

      Padam
  13. kpd penyokong2 Pakatan terutamanya penyokong2 Anwar....baca dan fikir sendiri tentang artikel dibawah ni...
    Kaji selidik rasmi yang dilakukan oleh Indo Barometer pada 25 April sehingga 4 Mei 2011 menemukan jawapan yang tentu sahaja sukar untuk diterima oleh para reformis Indonesia yang terlibat secara langsung dalam gerakan reformasi jalanan pada tahun 1998.

    Mengikut kajian tersebut yang dijalankan di sejumlah 33 wilayah merumuskan Orde baru yakni polisi pemerintahan zaman bekas Presiden Suharto yang digulingkan ternyata jauh lebih baik berbanding Pasca Reformasi 1998.

    Sejumlah 28.2 peratus responden dari seramai 1,200 orang yang ditemubual menyatakan pasca reformasi menyebabkan tahap kehidupan rakyat lebih buruk dan amat tidak memuaskan.

    Manakala sejumlah 27.2 peratus lagi menyifatkan pasca reformasi 1998 lebihkurang sama sahaja seperti sebelumnya. Hanya 22.8 peratus sahaja bersetuju pasca reformasi adalah lebih baik berbanding Orde baru zaman Suharto.

    Kenyataan hasil kajian tersebut ada benarnya kerana tiga tahun sebelumnya yakni pada tanggal 20 Mei 2008, ribuan mahasiswa dan rakyat Indonesia telah memprotes kegagalan pemerintahan pasca reformasi yang gagal membantu kehidupan rakyat.

    Jika 10 tahun sebelum itu mereka berhimpun di jalanraya menuntut pengunduran Suharto sebagai Presiden, tanggal 20 Mei 2008 mereka seperti menyesali penyertaan rakan-rakan mereka dalam demonstrasi jalanan era reformasi yang ternyata hanya indah khabar dari rupa.

    Dari segi ekonomi pula nyata tiada perubahan yang berlaku walaupun tampuk pemerintahan berkali-kali bertukar tangan sejak era pasca reformasi. Indonesia terus kekal sebagai penyumbang terbesar dalam sektor pembantu rumah kepada negara-negara lain

    BalasPadam
  14. Ni lagi satu berita...tak lama dulu...May 31, 2012….Transformasi ekonomi Malaysia semakin diiktiraf global dengan ekonomi negara sekarang berada di kedudukan ke-14 paling kompetitif di dunia, yang dalam pada itu menewaskan beberapa negara maju, lapor Bernama.

    Agensi berita nasional itu memetik Institute for Management Development (IMD) yang berpangkalan di Switzerland bahawa Malaysia memperoleh skor tinggi berbanding Australia, United Kingdom, Korea Selatan, China dan malahan Jepun.

    Malaysia mengukuhkan keseluruhan daya saingnya dengan meningkat daripada kedudukan ke-16 tahun lepas, kata IMD dalam satu kaji selidik 59 negara yang mengukur sejauh mana negara-negara menguruskan ekonomi dan sumber manusia mereka untuk meningkatkan kemajuan.

    Ranking ini menempatkan Malaysia di hadapan negara-negara seperti Australia (ke-15), United Kingdom (ke-18), Korea (ke-22), China (ke-23), Jepun (ke-27), Perancis (ke-29), Thailand (ke-30), Indonesia (ke-42) dan Filipina (ke-43).

    Menurut rangking IMD, 15 ekonomi paling kompetitif di dunia ialah Hong Kong, Amerika Syarikat, Switzerland, Singapura, Sweden, Kanada, Taiwan, Norway, Jerman, Qatar, Belanda, Luxembourg, Denmark, Malaysia dan Australia.Di kalangan negara dengan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) perkapita kurang daripada US$20,000, Malaysia mengekalkan kedudukan keduanya di kalangan 29 negara mengatasi China, Chile dan Thailand

    BalasPadam
  15. haa...lagi satu artikel..terbaru...
    Utk artikel penuh...sila google jer nama mamat tu...
    Di dalam usaha kepimpinan Parti Pembangkang cuba melabel dan memburuk-burukkan parti BN sebagai perasuah dan sebagainya, kepimpinan Najib Razak mendapat pujian dan dijadikan contoh baik oleh Michael J. Hershman, pengasas bersama Transparency International.

    Transparency International (TI) atau pun Badan Ketelusan Antarabangsa merupakan sebuah pertubuhan bukan kerajaan antarabangsa yang berjuang membanteras gejala rasuah atau korupsi.

    TI ditubuhkan di Germany pada Mei 1993 dan Michael J. Hershman merupakan salah seorang daripada pengasas pertubuhan yang mempunyai Sekretariat Antarabangsa di Berlin, Germany.

    BalasPadam
  16. semua artikel tu bukan UMNO atau BN yg cakap naa...semua datang dari luar...international, org oversea punya kajian dan pendapat...pihak ketiga yg neutral dalam memberikan pandangan dan hasil kajian...

    BalasPadam
  17. Ade artikel pasal lembu kondo dan PKFZ tak, bro? mueheheheeeee.....Ade artikel pasal gadai tanah rezab melayu tak, bro? hihihihi.....ade artikel pasal hina raja mlayu panggil NATANG tak, bro? kihikihi....ade artikel pasal altantuya tak bro? huhuhu....isshh...maleh arr nk tulis byk2.....kahkahkah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam mat..ko heboh2 pasal lembu ka..cina dpt rizab melayu ka, natang ka..sampailah scopeon atuntuya ka.. ha..

      cina dap jugak dpt PM/TPM akhirnya...TAK DPT LARI DARI KENYATAAN INI.. HABIS TU APA GUNA??

      .dpt kembalikan rezab melayu..
      .dpt balik singpura?..
      .KTM singpork boleh run balik??
      .dpt balik lembu yg hilang..
      .atuntuya hidup balik?
      .raja dpt jadi SULTAN MELAKA lebih berdaulat ??

      DAPAT KA..??

      kalu paling dasyat pun katakan bn ni

      mcm kluar mulut LEMBU masuk Mulut BABI...tak masuk mulut unta pun.. pikiq la 10 x pun..nak jahanamkan bn xboleh jugak...ia asas nationalism negara.. kita xgaduh2 sgt dgn cina2 pun pasal dasar bn jugak.. see....

      Padam
  18. Aircond jang, jangan tak airkond.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aircon? ko mabuk apa ni..

      ko nak masuk blog kereta tak..aduya

      Padam
    2. Aku tau ko nak masuk blog jilat.

      Padam