TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Jumaat, 29 Jun 2012

SEMAKIN LAMA JADI WAKIL RAKYAT, SEMAKIN BODOH PULA


Oleh:  WFAUZDIN NS

TIDAK pula aku menyangka MP Sri Gading ini sampai sanggup memperbodohkan dirinya hanya kerana sakit hati dengan BERSIH.  Maklumlah, Umno buat perhimpunan tidak sampai tahap yang dikehendaki walaupun banyak duit habis untuk membawa penyokong-penyokong mereka berhimpun.

Tidak semena-mena MP Sri Gading ini mengesyorkan agar S.Ambiga dihukum gantung hanya kerana perhimpunan BERSIH baru-baru ini yang berjaya mengumpul lebih dari 200, 000 orang dari berbagai kaum.  Otak letak dilutut MP Sri Gading ini pun berhujah bahawa perhimpunan BERSIH bersamaan dengan tindakan kumpulan Al-Maunah, kononnya untuk menjatuhkan kerajaan atau menentang DYMM YDP Agong.  

Terlalu jauh perbandingan yang dibuat menampakkan tahap kebodohan melampau MP Sri Gading ini.  Hakikatnya bahawa peristiwa Al-Maunah yang merampas senjata dari kem tentera di Grik Tahun 2000 itu pun berapa kerat yang percaya bahawa itu bukan sandiwara?  Jika benar sekali pun peristiwa yang berakhir di Bukit Jenalik itu bukan sandiwara, jalan cerita peristiwa tersebut teramat jauh untuk dibandingkan dengan perhimpunan BERSIH.

Apa motif geng-geng Al-Maunah?  Apa motif atau matlamat BERSIH?  Senjata apa yang digunakan oleh kumpulan Al-Maunah yang diketuai oleh Amin tersebut?  Senjata apa pula yang digunakan oleh S.Ambiga bersama ratusan ribu rakyat di dalam Himpunan BERSIH?  Al-Maunah tidak pernah memohon kepada pihak berkuasa untuk memasuki kem dan mengambil senjata seterusnya berkubu di Bukit Jenalik.  Adakah BERSIH juga tidak pernah memaklumkan kepada pihak berkuasa untuk mengadakan perhimpunan?  

Aku rasa MP Sri Gading ini sudah merasakan agak sukar baginya untuk dipilih lagi sebagai calon di dalam PRU akan datang, justeru itu jalan terakhirnya adalah membodek yang menampakkan kebodohan beliau sendiri.  Ertikata, rakyat tidak perlu berfikir panjang jika mahu memilih Wakil Rakyat yang cerdik, tetapi jika rakyat di Sri Gading masih memerlukan Wakil Rakyat yang bodoh maka Wakil Rakyat ini wajib dikekalkan.

Nampaknya pemimpin-pemimpin Umno semakin kehilangan daya berfikir mereka akibat tekanan yang begitu kuat oleh Pakatan Rakyat.  Kewarasan mereka semakin hilang maka berbagai-bagai kenyataan dungu yang keluar dari mulut mereka.  Contohnya, debat bukan budaya kita kata mereka.  Itu kenyataan yang bodoh lagi membodohkan. /wfauzdin.blogspot.com

10 ulasan:

  1. MP ini dah terikut dengan kaedah Ali Tinju. Otaknya bukan kat kepala lutut tapi dah naik kat punggung, itulah sebabnya fikirannya dah bercelaru

    BalasPadam
  2. MANGKUK-MANGKUK MANA LA SAMDOL LANTIK MANGKUK SAMDOL MUTAL KELABU ASAP NI JADI WAKIL RAKYAT ? WAKIL LEMBU KONDO ATAU TENUK SONGKOK TINGGI PERKASA LAYAK LA ;)

    BalasPadam
  3. Dah memang bodoh dari azali lagi!

    BalasPadam
  4. tu ler...masuk je pakatan...cuci je otak tu....pru 13 bn akan berkubur..xder sape lagi mau backup ko klu merapu rapu...tokey ikan bakar pun dah senyap...hadiah kereta pun dah x der...tipu lg.tipu lg.tipu lg...lg kuat puak umno menipu..lg kuat aku pangkah pakatan..kahkahkah

    BalasPadam
  5. CIAN AZIZ RUPA2 JENUS PENAKUT, JERKAH DEK MIC TERKENCING MINTA MAAF..PI DAHHHH..

    BalasPadam
  6. wawa anak johor : otak letak kat punggung?erk...setahu aku MP ni otak pon takde.

    BalasPadam
  7. kalo x tipu bukan umno..
    kalo x bodoh bukan umno..
    tipu & bodoh sinonim dgn UMNO..

    BalasPadam
  8. umno racist all the time..

    ambiga pejuang demokrasi
    org2 islam wajib angkat ambiga

    tak kira pas atau pkr..

    wanita besi pakatan..

    BERSIH 4.0 Move on....

    BalasPadam
    Balasan
    1. yelah tu ambiga dijanjikan syurga oleh Allah Taala.

      org umno semua masuk neraka.

      apa buleh buatttttt hanya undi pas je dpt pahala..undi umno dosa...

      undi dap pun dapat pahala..

      apa buleh kata ...faktwa nik aziz je maha betul setanding tok2 guru mesir, arab saudi..

      Padam
  9. ko pun boleh jadi mp jugak bodoh taj]hap cipan
    yb aziz tu memang bijak politik dia sajer buat buat bodoh pasal najibus bagi syarat nak jadik mp kena bodo bodoh skit baru senang nak cucuk hidung

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini