TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 11 Jun 2012

PRU AKAN DATANG, WANITA CANTIK JANGAN MENGUNDI

Oleh:  WFAUZDIN NS

AKU dah kata, bukan semua Menteri atau Presiden Parti ni cerdik-cerdik belaka.  Kalau TPM pun bengap, pelik apanya menteri jadi baghal?  Cuba baca kenyataan seorang tokoh politik yang termasuk di dalam golongan baghal yang aku sebutkan tadi, baca di SINI.

Beliau berkata, perempuan-perempuan cantik tidak akan mengundi sekiranya sistem celup jari dakwat kekal dipraktikkan oleh SPR.  Alasan beliau, perempuan-perempuan ini akan malu untuk bertemu dengan kekasihnya jika jari mempunyai kesan dakwat selepas mengundi.  Lihat, ini bukan fitnah tetapi nilailah sendiri kenyataan dari pemimpin Bn tersebut.  Kalau kita tidak sebut dia bodoh, kita mahu sebut apa lagi dengan hujah sedemikian rupa?

Adakah kerana dihujung jari ada kesan dakwat maka kekasih akan lari meninggalkannya?  Jika benar, ertinya perempuan itu tersilap memilih pasangan kerana kekasihnya hanya mencintai hujung jarinya semata-mata, dan lebih malang lagi kekasihnya itu pun mungkin tidak mengundi.  

Hakikatnya, majoriti golongan remaja yang sedang bercinta mereka kini menyokong PR.  Ertinya, mereka telah bersedia untuk mengundi di dalam PRU akan datang bagi melihat Umno/Bn berkubur cepat.  Maka, sekiranya remaja ini penyokong kuat PR, mereka mesti mahu memastikan pasangannya juga turut mengundi PR.  Oleh itu, sekiranya remaja ini melihat di hujung jari kekasihnya ada tanda dakwat susah tentu beliau berbangga.  Seandainya pula kekasihnya itu tiada tanda dakwat, ertinya kekasihnya tidak mengundi samada tidak cukup umur mahu pun tidak berminat untuk mengundi.  

Melihat kepada situasi sekarang di mana golongan remaja majoritinya menyokong perubahan yang ingin dibawa oleh PR, sudah tentu mereka akan marah sekiranya pasangannya tidak mengundi.  Tetapi, pemimpin Bn ini berfikir di luar kotak kebijaksanaan dan tidak melihat situasi sekarang.  Otaknya masih berada di zaman kuno lagi.  Di zaman orang semua bercakap soal ketelusan pilihanraya, pemimpin ini bercakap soal berkasih-sayang.  

Aku harap SPR tidak menjadikan alasan bangang ini untuk membatalkan sistem mengundi menggunakan dakwat kekal ini.  Cukuplah dahulu mereka menipu dengan memberikan alasan keselamatan untuk tidak menggunakan sistem ini./wfauzdin.blogspot.com

2 ulasan:

  1. kategori BANGANG baru sesuai jadi pecacai pada UMNO...kalo cerdek lebih dari MENTERI umno...nanti MAKAN TUAN pulak..

    Kalo nak jd pencacai UMNO, syarat kelayakan mesti BANGANG!!

    BalasPadam
  2. korang nak jadi ahli pakatan yg disegani dikalangan pakatan..?

    jadilah barua dap kuat2...kalau boleh pegang dging babi, kira mcm sunat yg diberati...hang bagilah stim cina2 yg x sunat ni...skeli trklua kulup..haaa tahu lah nasib korang ....ssssshhh kena terjah la..lpstu, terkulai beruk..masa tu turn korang plak la.. mcm ular senak tido, hang pelangkung pun buat xtau...ha padan mukaa...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini