TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 30 Ogos 2012

BUKIT JALIL ATAU DATARAN MERDEKA AKAN BERI ILHAM PADA NAJIB

Oleh:  WFAUZDIN NS




HARI ini, InsyaAllah, aku akan menyahut seruan pencinta demokrasi untuk bersama-sama mereka menyambut "Janji Demokrasi#BERSIH" di Dataran Merdeka bermula jam 10.00 malam ini.  Oleh kerana Wakil Rakyat kampong aku Rais anak Yatim telah memberikan kebenaran untuk memakai baju warna apa sekali pun, maka aku memilih baju warna KUNING BERSIH.

Bersama-sama dengan budak-budak SAMM Pahang, InsyaAllah, dijangka sampai ke KL petang nanti.  Jika ada kesempatan untuk berjumpa, boleh lah teman-teman kita berjumpa sambil pekena teh tarik nanti sebelum kita menyambut Raya di Dataran Merdeka.  

Sesiapa yang kebulur nak makan percuma atau mahu dapat hadiah kereta, motor, Ipad dan lain-lain hadiah yang diumpankan oleh rejim, boleh lah ke Bukit Jalil.  Di sana mungkin ada disediakan menu "Roti Capati" sempena thema "Janji Di Capati".  

Kehadiran orang ramai samada di Bukit Jalil atau di Dataran Merdeka amat penting buat Najib.  Najib akan melihat situasi di sana nanti bagi beliau meminta Bik Mama nasihat samada perlu Parlimen dibubarkan sekarang atau tidak.  Jika di Bukit Jalil lebih ramai dari di Dataran Merdeka, maka pastinya Bik Mama akan mengarahkan Najib untuk bubar Parlimen segera.  Jika sebaliknya, terpaksalah kita tunggu lagi untuk beberapa bulan.

 


10 ulasan:

  1. Kalau bubar bila pun Parlimen, pastinya UBN akan tersungkur walaupun dengan pertolongan Mat Bangla, Myanmar, Indon dan Kemboja. Kecuali Roswah memperkuatkan resipi Nasi Kangkang beliau (7x) melebihi kebiasaan kepada Nejibun.

    BalasPadam
  2. jangan takbur...ia menghampiri syirik...

    nabi muhd pun kena apatah kita yg biasa2 ni..nak bawa agenda dap plak tu..dah xberkira2 lg dah tahap kebaruaan sikitul sahabat2 sekalian..Alhamdullillah....syukur

    anda, awak, aku, kita kamu,, semua pempaham.. langkah kita yg salah..tp buat jugak pasal geram punya pasal...

    buatla.. lepaskan nafsu amarah tu..
    bila kembali kerumah nnti..rasa puas..lega..rede.. takala dpt melepaskannya.


    Pergilah wahai Prwira

    Pergilah para perjuang

    Dapatkan syahid di jln Allah...

    mati sbg shuhadah juga..insyAllah..

    berdoakah berharaplah agar makaikat2 tidak berkata bhwa prjuanganmu adalah salah...
    .

    BalasPadam
  3. Salam bro...
    Ada jugak yang datang sini nak kutip sampah kat ya bro... buat tanpa nama(9:22)baik lu nak nasihatkan aje pemimpin Umporno tu beb... kah kah kah...

    BalasPadam
  4. wasalam..11;14

    ingat mengingati amalan yg baik
    lebih2 yg takbur.

    dari segi tasauf..takbur lg bahaya dari pegang lilin.. kerana yg takbur biasanya tahu tuhan tp engkar siapa berkuaa..(nabi pun kena apa..) .

    yg pegang lilin sembah sbb xtahu..


    BalasPadam
    Balasan
    1. Malaikat pun buat salah..Tun Mahathir. Lu p peringat tua kutuk tu yg menjadi sanjungan UMNO..

      yg takbur ni syaitan saja..sal dia engkar perintah ALLAH..kalau dah bole nak sokong juga puak ni..memang dah teruk kena nasi kangkang UMNO....

      Padam
  5. Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din hari ini tampil mempertahankan Nasharudin Mat Isa apabila menegaskan gesaan bekas Timbalan Presiden itu agar Pas mempertimbangkan semula hubungan dengan pakatan adalah wajar dan bukan satu kesalahan.

    BalasPadam
  6. sedikit hiburan...kpd mereka yg sdng berkumpul utk bersih 4.0..teruskan berjuang....
    ......



    Akhbar Sin Chew Daily pada Rabu menegaskan ia tidak tersalah petik atau memutarbelitkan kenyataan sesiapa tentang cadangan pelaksanaan undang-undang hudud.

    Dalam laman webnya, akhbar berbahasa Cina itu berkata ia ingin menjelaskan bahawa laporannya tentang undang-undang hudud bukan sengaja dirancang supaya ia mencetuskan "kekeliruan" tentang PAS atau Pakatan Rakyat, tetapi untuk menyampaikan maklumat tepat dan penting kepada pembaca.

    "Sebagai medium untuk orang ramai, kami tidak patut menyembunyikan sebarang maklumat penting daripada pengetahuan umum, terutama sesuatu yang melibatkan kepentingan awam, serta kejadian yang boleh menyebabkan berlaku perubahan terhadap masyarakat kita dengan apa cara sekali pun.

    "Pendirian PAS tentang pelaksanaan undang-undang hudud perlu didedahkan kepada umum agar anggota masyarakat boleh memahami, menilai dan membuat pilihan.

    "Perkara paling buruk yang boleh kami lakukan ialah menyembunyikan kebenaran, memuji bahagian yang paling baik dan menutup selebihnya.

    "Perbuatan paling keji dan paling menipu apabila membuat sesuatu perkara ialah menghidangkan satu cerita kepada masyarakat Islam dan menghidangkan cerita lain pula kepada bukan Islam," katanya dalam artikel bertajuk "Undang-undnag Hudud: Kebenaran atau Ilusi? tulisan Tay Tian Yan dan diterjemah ke bahasa Inggeris oleh Dominic Loh.
    '
    Artikel itu bertujuan memberi penjelasan tentang dakwaan timbalan presiden PAS, Mohamad Sabu (Mat Sabu) dalam Harakahdaily semalam bahawa akhbar itu memutarbelitkan kenyataannya dengan memetik beliau sebagai berkata PAS akan melaksanakan hudud apabila pembangkang menawan Putrajaya. Artikel berhubung wawancara dengan Mat Sabu disiarkan Sin Chew Daily pada Isnin, dengan memetik beliau sebagai berkata PAS akan mencadangkan pindaan dibuat terhadap Perlembagaan Persekutuan untuk merintis jalan bagi pelaksanaan undang-undang Islam itu.

    Dalam artikel hari ini, Sin Chew berkata pemberitanya menghubungi Mat Sabu sekali lagi selepas edisi petang akhbar itu menemui pembaca pada Ahad untuk mendapatkan pengesahan beliau tentang kandungan kenyataannya dan Mat Sabu ingin mengubah perkataan daripada "membuat keputusan" kepada "berhasrat" dan pemberita berkenaan bersetuju mengubahnya.

    "Dalam pada itu, kami juga menemu bual ketua penerangan PAS Tuan Ibrahim Tuan Man untuk meminta beliau memberi penjelasan tentang pendirian parti itu tentang isu berkenaan. Respons beliau selari dengan yang disuarakan Mat Sabu. "Malangnya, selepas laporan itu dicetak, Mat Sabu membuat penafian pada hari berikutnya tentang apa yang beliau katakan dan mendakwa Sin Chew Daily memutarbelitkan ucapannya.

    Kami cuba menghubungi beliau dengan harapan untuk mendapatkan penjelasan lanjut daripadanya, tapi sehingga kini, kami masih belum berhasil. "Selama ini, PAS dipandang tinggi dan oleh itu ia perlu memelihara kredibilitinya.

    Sekiranya parti itu tegas dengan pendiriannya bahawa undang-undang hudud adalah betul dan wajar, maka ia perlu mengisytiharkan secara terbuka agenda politiknya dalam nada yang sama, tidak kira sama ada kepada masyarakat Islam atau bukan Islam dan terus mempromosi dan melobi pelaksanaannya dalam kalangan pengundi Cina," kata akhbar itu. BERNAMA

    demensi.

    BalasPadam
  7. BN diistihar sebagai pakatan syaitan dipacu oleh UMNO sebagai iblis yg kerjanya menipu & merosakkan umat manusia...UMNO bawa bertaubat..rakyat bukan saja meluat tapi jijik tgk gelagat umno..baik yg muda lagi teruk yg tua...semuanya nya macam haram jadah dalam umno..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nampak sgt english out...

      kalau ada ahli2 dap masuk isle (selepas ditarbiah oleh nik aziz-..bukankah akan ramai ahli2 DAP dapat di islekan oleh pasberuk.'')

      pi bisik2 la tanya 'apa maksudnya'' aduya..

      Padam
    2. umno haram jadah..pecacai lagi haram jadah..itulah maksud dia..bro!!

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini