TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Sabtu, 1 September 2012

WAHAI UMNO, KAMI FOKUS TUKAR KERAJAAN BUKAN NAK TUKAR BENDERA !!

Oleh:  WFAUZDIN NS

MAKA hebohlah para pencacai Umno melakukan fitnah kononnya bila PR perintah, Jalur Gemilang akan bertukar.  Dalil dan nas mereka adalah terjumpanya beberapa orang anak muda membawa bendera seperti di atas sewaktu rakyat turun beramai-ramai pada malam " Janji Demokrasi" di Dataran Merdeka semalam.  Mereka berpandukan sehelai dua bendera di atas, tetapi mata mereka buta tidak dapat melihat ratusan bendera Jalur Gemilang yang juga turut dikibarkan di malam itu.

Oleh kerana sememangnya dikenali sebagai parti fitnah, mereka tidak boleh senang hidup tanpa fitnah.  Jika sudah pasal bendera pun ingin dijadikan bahan fitnah, ertinya pemikiran mereka sudah sampai ke tahap longkang.  

Wahai Umno, kami di dalam PR bukan mahu tukar bendera tetapi kami mahu tukar kerajaan dan dasar korup yang kamu amalkan itu.  Walaupun kita tahu anak-anak muda sekarang sudah bijak dan tahu cerita sejarah "Sang Saka" dan sejarah "Jalur Gemilang", tetapi objektif kami di dalam PR jauh dari memikirkan soal tukar bendera.  

Jika pun bendera negara kita ditukar, tetapi masih tetap dengan pemimpin korup dan zalim tiada ertinya.  Arahkan lah media-media murahan kamu itu untuk mainkan isu bendera tersebut, tetapi fokus kami, rejim Umno wajib ditumbangkan kerana yang zalim dan korup itu bukan bendera.  Bendera tidak salah walaupun mungkin tidak betul./wfauzdin.blogspot.com

8 ulasan:

  1. terkenang debat anuar & shabery chik, rafizi & Kj...Nasha & fB.
    Pemimpin UMNO yg berdebat ni semua jd bahan tertawa seantario malaysia. Najib pujaan UMNO takut diri dia juga bakal jd bahan raja lawak diMalaysia.

    Pejuang umno bukan setakat buta mata..tapi buta perut sama mcm pendebat2 lawak ni..tak reti nak beza antara nak tukar kerajaan & tukar bendera!!!

    BalasPadam
  2. Bodoh UMNO serta pemimpin mereka sehingga tak nampak jalan nak boleh cerdik..pemikiran masih jahilliah walau hidup dizaman dunia d hujung jari..

    Senyuman seperti kambing lepas mengawan yg d ukir oleh Najib malam "JANJI D CAPATI"..beri semangat utk lembu tua ni bubar parlimen.

    BalasPadam
  3. .

    (( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



    Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

    Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

    Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

    Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


    (Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')








    ~Janji Ditepati - Kami Tak KEBULUR dengan Jawatan dalam UMNO!! ~
    1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
    2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
    3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
    4 ~ http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=196#196


    5 ~ http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1

    BalasPadam
  4. Pasal tukar bendera nak kecoh..kita jgn ikut rentak depa..cari isulaa lain laa beend wei..haha..sahabat tlg pautkan blog ambe..www.kakisembang.com..

    BalasPadam
  5. kita xkecoh tukar bendera..'


    ... sanggup bawak dap jadi PERDANA MENTERI... JANJI KUASA..

    BARUA KASTA RENDAH BETULLAH POLITIK PKR NI...


    YAHUDI NAIK KAN JUGAK NEGERO...TP NEGRA YAHUDI JUGAK KONTROL


    APA CRITA PKR ANWAR NAK TERKAWAL DAP????

    NI LAH BARUA KELAS PARIA..

    HA TUKAR KERAJAAN LAGI..

    BalasPadam
  6. :-)

    ingin lihat gambar2 ust. nasa yg cool dan cun di hari raya.. perkkk meleleh air liuk nik azizz...

    http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2012/09/foto-hot-ustaz-fathul-bari-n-gang.html

    BalasPadam
  7. ape laa nak kecoh2. yang bawa bendera pun bukan kite kenal. stakat pakai baju kuning je. kalu pucuk pumpinan PKR yang pegang bleh gak nak kata ade tujuan nak tukar bendera negara. nasib baik mamat baju kuning tu bawa bendera "Sang Saka". kalu dibawanya bendera Kelab MU ka, Ansenal ka, Liverpool ka atau Ferari lagi haru. hahahaha....

    Tapi udah2 laaa. Bendera kite tetap Jalur Gemilang, lagu Kebangsaan tetap Negaraku, Negara kite tetap nama Malaysia. tak payah laa sibuk2 nak tukar

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini