TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Isnin, 20 Ogos 2012

HINA ISLAM, JANGAN DITANYA KEPADA BANGSAT-BANGSAT INI

Oleh: WFAUZDIN NS

PENGERUSI MCA Selangor, Datuk Donald Lim secara terus terang menentang sebuah negara Islam dan memberikan amaran kepada rakyat Selangor jika mereka tidak mahu kepada Negara Islam termasuk Hukum Hudud, mereka mesti mengelak dari mengundi PR di dalam PRU akan datang.  Kenyataan beliau ini tidak menghairankan kerana Umno tidak pernah menunjukkan minat untuk menegakkan Islam, justeru itu memang sesuai MCA duduk sekelambu dengan Umno.

Kenyataan Pengerusi MCA itu jangan ditanya kepada seekor lebai malang di Kelantan yang baru-baru ini memberi hukum 'Kafir Harbi' kepada DAP, sudah tentu lebai malang ini akan berkata MCA berhak berkata apa jua terhadap Islam kerana MCA adalah sekutu Umno.  DAP lain, kerana DAP adalah sekutu PAS dan PKR dan PAS atau PKR tidak pernah menyumbang kepada pondok lebai malang ini duit sebanyak RM 2 Juta.  Itu bezanya.

Usahkan Hukum Hudud, cita-cita Kerajaan Selangor untuk mengasingkan tempat duduk di antara lelaki dan wanita di dalam panggung wayang ditentang hebat oleh pemimpin MCA ini.  Usaha Kerajaan PR Selangor itu dianggap satu tindakan Islamisasi oleh Kerajaan Negeri dan ini amat tidak disukai oleh MCA.  

Apa komen Umno ? Apa pula fatwa oleh Harussani? Jamil Khir atau Mashitah sudah bisukah?  Lebai malang dari pondok Kelantan itu sudah kekenyangan kah sehingga menjadi ular sawa senyap bila perut telah diisi?  

Wahai Hassan Jati, mengapa diam sedangkan Selangor itu negeri yang kawasannya kamu wakili?  Apa khabar pula Us Nasha?  Perlukah PAS keluar dari PR dan duduk sekelambu dengan Umno dan MCA?  

Usahlah ditanya kepada balaci-balaci ini kerana mereka semuanya bangsat belaka.  

16 ulasan:

  1. Bravo WFaudzin!! I like your speech! The best!! Betul2 tahi terkenal lubang hidung depa.. wakakaka

    BalasPadam
  2. memang dah lama bangsat2 tu gilakan duit saje....

    BalasPadam
    Balasan
    1. syabas dan tahniah!!!! sebulan berpuasa langsung tak blh kembalikan kamu ke fitrah... membersihkan hati dari sifat mazmumah.. bahasa yg langsung tidak mencemrinkan kamu seorg pejuang islam yg membawa keamanan dan persaudaraan kalau begini cara kamu berdakwah kamu dan parti kamu sebenarnya bukan berdakwah tapi berdakyah yg membawa kehancuran!!!! mungkinkah kamu boleh mencari dan menemui us nasha, harussani, hassan ali & sesiapa lagi pejuang yg sedar tipudaya pakatan di mahsyar????memohon kemaafan??? lagi banyak kamu dan puak kamu memaki sana sini lagi bertambah jauh syurga drp kamu & kamu terdiri dari golongan yg ZALIM!!!!

      Padam
  3. semua ular dalam semak cari makan dari hasil kerja haramjadah untuk isi perut diri sendiri anak dan bini,tapi cakap macam sialan jalanan orang lain semua nya tak betul????

    BalasPadam
  4. Laporan media cetak dan elektronik pada 14 dan 15 Ogos 2012 dan beberapa ulasan daripada pelbagai pihak sehubungan dengan kenyataan saya di Mekah al-Mukaramah adalah dirujuk.

    - Hudud

    Saya kekal dengan pandangan saya bahawa Karpal Singh bukan hanya sekadar anti hudud tetapi anti-Islam.

    Sebagai seorang peguam yang lama, dia tahu apa itu substantive law dan apa itu procedural law. Pelaksanaan hudud memerlukan kepada standard of proof yang cukup tinggi untuk boleh dilaksanakan, ada kesalahan yang memerlukan tahap pembuktian ke taraf beyond any shadow of doubt iaitu tahap pembuktian yang maksimum, sebelum boleh ia dilaksanakan, tetapi dia menolak semua itu hanya kerana ia adalah undang-undang Islam.

    Berapa kali sudah dia mengungkapkan bahawa pelaksanaan sistem perundangan Islam is over my dead body menunjukkan dia sanggup mati untuk pertahankan pendiriannya, maka saya juga sanggup melakukan apa saja at whatever cost untuk pertahankan agama saya. Terpulanglah kepada mana pihak yang mungkin kerana percaturan politik akan mendiamkan diri seperti syaitan-syaitan bisu yang sering diungkap oleh pimpinan, insya-Allah saya tidak akan biarkan mana-mana pihak sewenang-wenangnya menghina agama saya.

    Pas harus lebih tegas menyatakan pendiriannya dalam hal ini kerana sokongan yang diberikan oleh masyarakat umum kepada Pas adalah kerana perjuangannya untuk menegakkan syariah Allah SWT namun dalam isu hudud yang diserang dan dikecam oleh Karpal Singh ini, masih ramai yang tertunggu apa sikap Pas terhadap Karpal Singh.

    Adakah tahaluf siyasi yang sedang diamalkan oleh Pas turut membolehkan kesepakatan dengan mereka yang menolak dan memerangi Islam. Harapan saya adalah apabila penjelasan dibuat oleh pimpinan tertinggi Pas kepada masyarakat umum, maka akan terjawablah kekaburan yang ada pada masyarakat umum. Pemimpin Pas mungkin sudah faham, ahli Pas juga mungkin sudah mengerti tetapi masyarakat umum masih menanti penjelasan. Pas tidak akan menang hanya dengan undi daripada ahlinya sahaja. - Isu pertemuan di Mekah

    continue..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa aku peduli Karpal Singh anti hudud atau anti islam... yg aku peduli & hairan yang sangat2 ialah saudara islamku dalam umno yg terang2 hina hudud.. itula yg aku heran sangat tu... jadi kalo dibandingkan pandangan dap dgn umnno mengenai hudud,terus terang aku katakan bahawa sehina2 umat ialah mereka yg menolak hukum Allah sekalipun mereka adalah org Islam.. kalo org kafir tolak hudud,itu memang aku paham sb mreka xtahu menahu ttg hudud tp kalo org islam mnolaknya, maka ia lebih hina drpd org kafir tu...

      Padam
  5. NASA LANYAK KARPAL..APA PENDIRIAN AHLI PAS ? MACAM BIASA LE TAKDE PENDIRIAN.



    Kepada mereka yang membuat andaian, tuduhan dan suu’ dzan (bersangka buruk), nasihat saya adalah ittaqillah, ittaqillah, ittaqillah (bertakwalah) dan beristghfarlah khasnya pada hari-hari terakhir Ramadan ini. Kasihan saya melihat mereka yang menghukum tanpa tahu hujung pangkal. Berbaik sangkalah sesama Muslim. Hampir sebulan sepanjang Ramadan ini, doa qunut yang dibacakan di hadapan Kaabah ketika solat witir, menyeru kepada merapatkan saf dan menyatupadukan orang Islam. Imam solat saban malam memohon dengan doa Ya Allah satukanlah suara umat Islam.

    Saya telah mengaturkan pertemuan di Mekah antara beberapa orang ulama di Mekah bersama dengan YAB Perdana Menteri bersempena dengan persidangan OIC. Saya dijemput ke Mekah dengan visa khas selepas YAB PM bersetuju untuk bertemu dengan ulama-ulama tersebut. Perbincangan telah diadakan di sebuah villa kenalan bersebelahan dengan Masjidil Haram. Yang dibincang antara lain adalah isu di Syria dan Rohingya. Para ulama tersebut menyebut tentang peranan yang boleh dimainkan oleh Malaysia.

    Perbincangan juga menyentuh beberapa kejayaan yang telah dicapai oleh Malaysia. Mereka juga telah meninggalkan beberapa pesanan kepada PM seperti memastikan Malaysia terus mengangkat pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah dalam memelihara kesucian Islam.

    Pertemuan itu sedikit pun tidak berbincang tentang Pas atau UMNO, sebab isu yang dibincangkan adalah jauh lebih besar daripada Pas atau UMNO. Kami berbincang tentang keadaan semasa ummah. Rasullullah menyebut, man lam yahtamma biamril muslimin falaisa minhum (Siapapun yang tidak menganggap penting urusan/perkara yang menimpa kaum muslim, maka dia bukan termasuk golongan mereka (muslim).

    Adakah berbincang tentang ummah satu jenayah?

    Tiba-tiba dikaitkan dengan saya akan masuk UMNO. Untuk kesekian kalinya saya sebutkan secara terbuka, saya tidak ada niat untuk masuk UMNO, cuma saya menganggap semua yang mengucap kalimah syahadah sebagai saudara saya seiman termasuklah pemimpin dan ahli UMNO, dan mereka yang bukan Islam sebagai saudara saya seinsan. Perbezaan pandangan politik tidak seharusnya dijadikan sebab untuk kita tidak memikirkan maslahat ummah.

    wahai kaum yg berfikir...

    BalasPadam
  6. Us nasha adalah bekas timb. Presiden pas. Masa beliau mmegang jwtn itu, dap juga bsama pas. Adakah masa itu dap sokong hudud? Jika tidak, mngapa us nasha ketika itu ada jwtn tinggi dlm pas tidak minta pas keluar dr kjasama dgn dap? Mngapa dh hilang jwtn baru us nasha terfikir bahawa dap itu mnentang hudud? Bahkan, skrg ini pun us nasha masih mnjadi ahli mjlis syura dlm pas iaitu badan ttinggi dlm pas. Mngapa us nasha tidak usulkan dlm mesyuarat majlis syura agar pas tidak bsama dap? Bahkan, us nasha tidak pernah hadir msyuarat mjlis syura. Sbb itu layak dia dipanggil bangsat.

    BalasPadam
  7. bukan sj ust. nasha.. yg jati pung bangsat..

    dan berpuluh2 mrk yg dah 'kena' dgn pakatan trutama anuAr..

    yg kristian Sabah pun bekas naib pkr pung bangsat apa..

    silap2 harun din kluar nanti kira bangsat jugak tu..


    ..nak lantik TPM BANGSAT DAP..tulah SEBANGSAT2 Bangsat tak lain xbukan anwar bangsat.

    oleh aku bekas penyokong anwar..(sjak bangku skolah lg)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Satu komen yang bangsat.

      Padam
    2. jk ditakdir presiden pas dijatuhkan slpas ini.
      sebelah kaki beliau akn terlepas dgn cengkaman 'presiden dap'

      75% beliau akan menurut us.nasha..insyAllah..

      masalah manusia ialah 'terikat'

      komen yg ikhlas

      Padam
    3. jk ditakdir presiden pas dijatuhkan slpas ini.
      sebelah kaki beliau akn terlepas dgn cengkaman 'presiden dap'

      75% beliau akan menurut us.nasha..insyAllah..

      masalah manusia ialah 'terikat'

      komen yg ikhlas

      Padam
    4. nampaknya kamu masih nelum jelas dgn persoalan yg timbul. Sebagai seorang non muslim adalah ttidak mengherankan bagi Karpal utk menolak hudud apatah lg tidak ada dlm perlembagaan negara. itu point dia tapi bagaimana pula shn Madet, Najib dan beberapa lg individu muslim yg menolak secara terang-terangan hukum2 Allah?. Sedangkan majoriti MP dr BN adalah muslim dan jika di campor dgn MP2 muslim dr PR maka tidak ada masaalah besar utk mendapatkan sokongan bagi menguatkuasakan hukum2 Allah. Dan yg herannya di mana spendirian NGO2 dan Ulamak2 yg selama ini berkokok ttg kafir harbo tapi senyap sunyi bila MCA secara terang dan jelas menolak hukum Islam. Bukankah sepatutnya hukum yg sama di jatuhkan kepada MCA sebagaimana DAP?. Utk menjatukan hukum kafir harbi atau murtad terhadap beberapa kerat pemimpin UMNO dan pengikutnya mungkin keterlaluan namun persoalannya di mana keimanan mereka?. Apakah sebagai pemimpin beragama Islam maka mencela hukum2 Allah di bolehkan tapi tidak kepada penganut2 agama lain?. Memalukan apabila di kalangan cerdik pandai agama, ulamak2, tok guru2, pemimpin2 Islam tidak ada keberanian utk menegur atau menasihat beberapa pemimpin UMNO/BN dan juga beberapa kerat pemimpin PAS/PKR yg merosakkan persepsi umum terhadap Islam. Sebagai seorang muslim maka kita perlu beriktikad utk menegakkan hukum2 Islam atau sekurang-kurangnya berusaha utk menerangkan Islam kepada non muslim. Ingat! Janji Allah itu benar!.

      Padam
    5. LANTIK JE NASA ATAU HADI JD KETUA PEMBANGKANG JIKA BETUL NAK HUDUD ...

      ANWAR TU UMNO LA JUGAK APA LAGI..PENDIRIANNYA KITA DAH TAU..PUN..

      x elok asik nak menipu rakyat..

      Padam
  8. apa kecOh2 skang umno yg agama depa pun islam gak tambah lg ada kuasa sebagai keraJaan . ISA adalah sinonim dgn parti kerajaan & umno. klu betOl sensitif dgn isu kARPAL yg hina islam tahap gila skang ni apa tggu lg sumbat jer lh kat ISA biOr dia lak rasa & gheti apa itu undang2 rimba ISA. amacam ada berani kah pM ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. mu baghu terbik rimba ka..aisayman..

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini