TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Ahad, 19 Ogos 2012

JIKA TIDAK BERSAMA UMNO JANGAN HARAP HUKUM ISLAM TERTEGAK

Oleh: WFAUZDIN 

MAHATHIR Kutty merepek menjelang Raya.  Mantan PM yang terkenal sebagai tokoh menentang hukum Hudud ini menyebut bahawa Hudud hanya boleh dilaksanakan jika PAS bersama Umno.  Sama seperti jika kita dengar Ketua Perompak menasihatkan Pengurus Bank agar mengupah budak-budak dia untuk mengawal bank jika mahu bank 'selamat'.

Mahathir tahu hayat Umno semakin kritikal sekarang dan Umno tiada pilihan lain untuk meneruskan hayatnya melainkan mesti mendapat sokongan PAS.  Umno sudah tidak boleh berharap dengan MCA, MIC, Gerakan dan jauh sekali dari parti-parti komponen di Sabah dan Sarawak.  Usaha untuk melaga-lagakan PAS dengan DAP dalam isu Hudud banyak makan tuan kerana MCA baru-baru ini sebut jika tidak mahu Hudud, sokonglah MCA.

pelik bin ajaib apabila Mahathir sebut Hudud hanya boleh terlaksana jika PAS bersama Umno.  Jika itu teorinya, sejarah pernah memperlihatkan PAS bersama Umno berpuluh tahun dahulu.  Adakah ketika itu ada usaha-usaha dari Umno untuk merealisasikan hukum Hudud?  Bahkan, Umno membuli PAS semahu-mahunya sehingga PAS terpaksa membawa diri sendiri.

Alangkah hebatnya Umno sehingga tidak tertegak hukum Allah di bumi ini tanpa berbaik dengan Umno.  Melucukan, yang bercakap itu pula tokoh yang pernah mempersendakan Sunnah Nabi dan hukum Hudud itu sendiri.  Kelakar juga yang bercakap itu anaknya pernah mempunyai saham di dalam industri arak.

Cukup-cukuplah Umno berpolitik seperti tiada arah.  Semua jadi serba salah buat Umno sekarang.  Masalah paling besar Umno sekarang adalah rakyat tidak lagi percaya dengan parti ini walaupun kadangkala yang dibuatnya itu baik, tetapi rakyat tetap akan kata Umno tidak akan buat baik jika tidak bersebab.  Umno mahu berbaik dengan PAS pun rakyat sudah tahu apa muslihatnya.

5 ulasan:

  1. pembelot besar ber'sabda' lagi !

    BalasPadam
  2. Allahamdulillah...ramai pemimpin da pergi haji...

    bulan 10 ni insyaAllah la..anwar naik haji...

    balik klu berubah - hj mabrur
    balik kalu xberubah dpt jugak title: Haji Tembelang la...
    ...

    insyAllah buleh tegak hukum Allah..hukum hudud jua.. aku pun suka..

    kena kurang2 kan.. jilat punggung dap..

    dap pun berak yg tua2 tu mana ada cuci pakai celet jaa la....eeee..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Mahathir yg tak reti nak ajar anak ttg hukum halal haram arak pun berebut ulama jamban umno standad paria nak cium tangan..tiba2 nak bercakap ttg hudud.

      Tun Mahathir bole tipu barua barua Umno standad paria..tapi tak bole nak tipu semua rakyat Malaysia!!

      Barua barua umno standad paria mudah tertipu pasal mereka lapar nak makan..nak cari makan sendiri tak reti..jilat lebih taik Tun Mahathir baru bole dapayt cari makan..itu lah gaya hidup barua umno standad pari..

      Padam
  3. Kambing Tanpa Nama19 Ogos 2012 7:53 PG.

    wakakakaka.. apa punya jenis mencarut kau ni waakakaka.. hukum allah dah ditolak UMNO wakakakak.. MCA lebih keji dari DAP terang2 menentang hudud dan syariah isla sebab salam pon jadi isu MCA wakakkaka lagi bangang sapa kawan dengan MCA. wakakkaa

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini