RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Sabtu, 29 Disember 2012

MENGAKU AHLI PAS, BAWA BENDERA PAS TAPI WAJAH TETAP SAMA DAN BERBAU LEMBU

Oleh:  WFAUZDIN NS

MAKA, diusunglah bendera-bendera PAS oleh lembu-lembu berserban yang mengaku ahli-ahli PAS di P.Pinang membantah permohonan Lim Guan Eng untuk menggunakan nama "Allah' di dalam kitab Kristian terjemahan Melayu itu.

Tebal mana pun serban mereka, jika sudah lembu semua kenal dengan bau lembu.  TV3 suku yang memang tugasnya mencari bangkai apa pun akan berselera dengan bangkai yang ditawarkan.  Apa masalahnya dengan isu Kalimah Allah?  Bukankah di P.Pinang di bawah Lim Guang Eng sekarang ini terdapat larangan penggunaan Kalimah Allah yang telah diwartakan?  Jadi, apa yang lembu--lembu takut sangat?

Lim Guan Eng di dalam Konvensyen DAP baru-baru hanya menyuarakan kehendak penganut agama Kristian sahaja.  Ertikata lain, Lim Guan Eng 'mohon' sahaja.  Beliau tidak memaksa atau mengugut jauh sekali untuk menentang.  Apabila Lim Guan Eng memohon, maka siapakah yang berkuasa menentukan permohonannya itu?  Tidak salah untuk sesiapa jua memohon, tetapi perlu akur jika keputusan sudah dibuat.

Sekarang ini, ada negeri yang sudah diwartakan larangan penggunaan Kalimah Allah digunakan di dalam kitab Kristian, ada negeri yang belum wartakan.  Pendirian saya sama seperti pendirian PAS iaitu Kalimah Allah hanya untuk agama Islam sahaja.  Tetapi, mana-mana penganut agama lain boleh bertanya atau memohon apa yang mereka perlukan tetapi pemerintah mesti buat keputusan yang mana mereka mesti patuhi keputuisan tersebut.

Demontrasi lembu-lembu yang mengaku PAS itu satu demontrasi yang menunjukkan bekunya hati mereka.  Kononnya ahli PAS tetapi semenjak dari dulu wajah yang sama juga muncul sebagai pencacai murahan. 

4 ulasan:

  1. Inilah keja pihak yg cb pecahkn pr. Demi kekal kuasa semuanya halal. Cukuplah 50 thn lbh Allah bg pegang amanah tp perut sndiri yg dijaga. Bg la org laun lak.

    BalasPadam
  2. Muka UMNO memang mudah nak kenal..... menyampah tengok walaupun pakai serban atau kepiah putih... MUKA MUNAFIK MEMANG SUSAH NAK SEMBUNYI...

    BalasPadam
  3. Sdra,

    Kenapa kita menyempitkan akidah kita hanya kerana soal politik sempit DAP. Kita tidak perlu bertelagah atau berselisih faham mengenai Islam kalaulah kita benar-benar mentaati ALLAH SWT, AlQuraan dan Sunnah Nabi. Isu memohon, meminta, mengesa atau mendesak sekalipun, Kalimah ALLAH bukannya menjadi pertaruhan atau diperjudikan kerana politik. Ini sial akidah, soal Kalimah suci ALLAH terlalu penting dalam Islam dan ia adalah menjadi puncak segala puncak nur keimanan seseorang Islam melalui Syahadat dan diperturunkan dalam ayat-ayat AlQuraan yang tiada tolak bandingnya. Kita jgn terperangkap dgn agenda LGE. Pertamanya: kenapa dia mahu kalimah itu diadakan dalam Bible terjemahan Melayu sahaja. Keduanya, nyatakan dalam mana-mana Bible (banyak terbitan) yang mengatakan ALLAH adalah Tuhannya. Mengenai Kristian di Sabah dan Sarawak yang mengunakan ALLAH kerana agamanya adalah SIB (Sijil Injil Borneo). Tak perlu diperturunkan nas-nas yg jelas mengenai perkara itu, namun sekadar memaklumkan kepada sdra serve dan dengarlah debat Allahyarham Ahmed Deedat atau Dr Zakir Naik mengenai perkara bersama Postar Stanley Sjoberj, Anis Shorrosh, Father Jimmy Swaggard dan sebagainya mengenai pekara berkaitan. Adalah malang kiranya kita umat Islam yang menganut ugama suci ini terpengaruh dengan hasutan syaitan DAP untuk mensesatkan umat Islam, yg nyata aktiviti murtad di Malaysia banyaknya mendapat bantuan mereka. Kita sepatutnya bermati-matian memperjuangkan Islam dan itu syahid tetapi kalau kita mati kerana hanya memperjuangkan `permohonan' LGE adakah ia syahid ke! Bertanggungjawab memperjelas demi agama Islam yang suci dan tiada ada agama lain selain Islam dan ALLAH yang Maha Agung, Mendengar, Melihat...semuga ALLAH memberi hidayahNya kepada kita untuk sama menegakkan kesucian Islam. Allahuakbar.

    BalasPadam
  4. Salam Bro Pelatuk,bila baca ulasan bro... cita-cita suci untuk memertabatkan Islam masih dan tetap tertanam dalam jiwa muslim bro.Alhamdulillah...cuma melalui UMNO tidak tepat,tidak betul...kenapa? Sebabnya, agen2 UMNO adalah pengeluar filem lucah 3T,penyebar cerita lucah (tolong baca laporan akhbar tuduhan dan perbicaraan kes mahkamah Anwar Ibrahim 1998),kelucahan melampau dan UMNO hidup melucah untuk pertahankan politik, pedagang maruah Melayu Islam seantero dunia! Ada DAP memperlakukan maruah Melayu begitu? Ada DAP menghina individu Islam dengan tuduhan melucah? Adakah kerana UMNO itu Melayu Islam maka halallah mereka menghina individu Islam sebegitu? Menjual maruah Melayu Islam? Hanya kerana mempertahankan peluang kekayaan? Jawab Bro...

    BalasPadam