TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 6 Jun 2013

HIMPUNAN 15 JUN - KITA PILIH RUANG YANG SEMPIT SELAGI ADA RUANG

HIMPUNAN 505 di KL pada 15 Jun ini dilakukan secara aman.  Oleh kerana ianya dibuat secara aman, maka kita ada pula Akta Himpunan Aman.  Mengikut DS Anwar Ibrahim, Himpunan 15 Jun ini adalah sepakatan daripada Pakatan Rakyat dengan kerjasama beberapa NGO.

Siapa mahu kata himpunan itu nanti perhimpunan haram atau himpunan menghuru-harakan negara?   Jangan cepat keluarkan fatwa, sila rujuk kepada Pakatan Rakyat dahulu.  Kita tidak akan menyerah kepada kezaliman dan penipuan.  Aku sokong himpunan aman selagi kita ada ruang di negara ini walaupun ruang itu sempit, gunakan ruang yang sempit itu terlebih dahulu.  Jika semua ruang telah ditutup, tentulah ruang 'jalanan' akan kita terokai.

Mereka jangan fikir kita pilih himpunan aman untuk selama-lamanya.  Kita masih waras untuk buat pilihan, jadi pihak kerajaan mesti peka dengan kehendak rakyat.  Pilihan kita selama ini amat bersopan dan berhemah sekali, walaupun ada yang lebih suka kita redha dan bersabar.  Berbagai pendapat dari kalangan kita dan kita sama-sama raikan asalkan kita tidak menghalang kehendak majoriti rakyat yang mahu berhimpun.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini