TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 26 September 2013

SALAM 1 MINYAK, WAWASAN 20SEN20SEN", APA ADA PADA HIMPUNAN UMNO?

PEMILIHAN di dalam Umno sikit pun tidak akan dapat mengubah apa-apa di dalam parti sekular itu, jauh sekali untuk mengubah nasib rakyat di negara ini.  Apakah berubah Umno jika Najib bukan Presiden Umno atau Muhyiddin pula jadi Presiden dan PM?  Tidak akan berubah selagi namanya 'Umno'.

Anggota-angota bawahan di dalam Umno berlaga sesama sendiri sampai bergaduh-gaduh hanya untuk rebut jawatan Ketua Cawangan atau Ketua Bahagian Umno sahaja.  Tetapi pemimpin mereka di atas relaks saja memerhatikan yang di bawah berlaga macam lembu.  

Blogger bersama Penyelaras SAMM Pahang, Bung Hatta
Rakyat pula tidak hirau langsung siapa akan memimpin Umno di mana peringkat sekalipun.  Rakyat hanya tahu hakikat sebenar Umno sudah tidak layak menjadi tunjang pemerintahan negara ini.  Umno bergabung dengan MCA dan Gerakan dan dibantu pula oleh banyak lagi parti Komponen di Sabah dan Sarawak, mereka hanya dapat 47% sahaja undi rakyat Malaysia.  Ertikata lain, 53% rakyat Malaysia mahu PR menjadi Kerajaan.  Nasib baik ada yang sanggup jadi bangsat dan balaci untuk selamatkan parti yang ditolak oleh rakyat itu.

Kita tidak peduli dengan Perhimpunan Umno kerana kita sekarang sedang mentertawakan kerajaan "1 MINYAK dengan WAWASAN 20SEN20SEN".  Rakyat jelas tertipu dengan mereka, selepas PRU 13 yang lalu tiada satu pun janji mereka untuk faedah rakyat yang boleh kita lihat.  Sebaik sahaja mereka menjadi pemerintah melalui penipuan, mereka kini sibuk berebut untuk menjadi ketua di dalam parti mereka.  Peduli apa dengan rakyat.

Para perwakilan yang akan datang ke PWTC nanti, mereka pasti akan terhibur dengan lawak bodoh yang dipersembahkan.  Mereka akan tertawa, bertepuk tangan, kemudian menangis beramai-ramai di PWTC.  Akhirnya mereka akan pulang ke kampong halaman masing-masing menanti BR1M sampai.  Kesihan...

1 ulasan:

  1. dah masuk zaman edan,kata DSAI.mesti tentang kedurjanaan sekularisme dibwa umnobn untuk selamatkan rakyat dan bangsa dan negara.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini