TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 26 Disember 2013

JANGAN JADI PESARA POLIS DAN TENTERA YANG BODOH LAGI DIPERBODOHKAN

PERTAMANYA, aku melahirkan rasa bertuah kerana di negara ku ini masih banyak orang yang amat prihatin, kasih dan mempunyai jiwa pejuang terhadap negara dan pemimpinnya.

Namun, amatlah malangnya di tengah-tengah golongan pejuang dan patriotik itu, bukan sedikit jumlahnya yang jahil atau disebut juga bodoh.  Bodoh bukan kerana mereka bodoh, tetapi mereka secara sukarela telah diperbodohkan oleh pemimpin yang mereka sanjung itu.

Apalah gunanya kita memiliki ramai pejuang, pendekar atau panglima tetapi bodoh?  Tidak langsung memberi makna kepada negara jauh sekali kepada agama. Sebagai contoh, alangkah melucukan apabila beberapa kumpulan yang kononnya mendakwa pejuang tanahair (hakikatnya, penjilat tegar umporno), menyalak macam anjing gila membuat laporan polis kerana bermimpi ada orang mahu guling kerajaan pada 31 hb Dis ini nanti di Dataran Merdeka.  Jika tidak bodoh, kita mahu sebut apa kepada puak ini?

Kita masih ingat, puak yang sama juga pernah membuat laporan Polis terhadap tuntutan agar Anwar serahkan DNA kepada pihak Polis di dalam isu fitnah liwat.  Akhirnya terbukti Sepol yang tidak cuci dubur dua hari, Anwar pula dibebaskan.  Kumpulan bodoh ini juga pernah membuat demo dan laporan polis terhadap Mat Sabu dulu kononnya Mat Sabu sering memuji perjuangan Mat Indera yang berjuang menentang penjajah, maka Mat Sabu Komunis.  Melalak habis beberapa askar dan polis pencen yang bengap tuding jari kepada Mat Sabu tuduh Timbalan Presiden PAS ini Komunis. Akhirnya , mana isu Komunis?  Tuduh pula Mat Sabu Syiah.  Semenjak bila Komunis berminat dengan ajaran Syiah?  Tak mahu digelar bodoh puak ini, memang nampak sangat bodohnya.

Bodoh mereka tidak habis setakat itu, sekarang melolong siang malam sebut negara akan digulingkan.  Siapa yang mula buka topik ini?  Tentunya bapak segala bodoh yang memperbodohkan mereka.  Kesihan mereka, mahu jadi pejuang negara tetapi tidak cerdik.

6 ulasan:

  1. Memeng puak2 tu bodoh pn,..dah pencen tak reti cari makan sendiri,.pe yang dia tahu asik ampu bodek kat umno je,.disebabkan puak2 yg sedikit ni,.buat malu seluroh ex-service je,..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kamu la bangsa paling bodoh yang selalu tuduh org bodoh.Takde akhlak jauh sekali budi bahasa, anda sama sahaja dengan tuan peliwat yang terlepas di dunia ini tapi insyaAllah di akhirat nant

      Padam
    2. Kamu kata rakan yang komen di atas takde akhlak dan takde budi bahasa. Kamu pun sama malah lagi teruk. Kenyataan kamu pasal peliwat yang terlepas hukuman di dunia tetapi tidak di akhirat seolah olah kamulah yang kena liwat. Masakan tidak, sehingga kamu pasti peliwat tu tidak terlepas di negeri akhirat.

      Padam
  2. kebanyakan pesara tentera & polis skrg bukan mcm dulu..kebanyakan mereka x buat keja2 bodoh mcm tu..semua yg terlibat tu dh tepu akalnya...bodo nak mampus..utk melayuislamtulen..sape kamu nk tuduh org peliwat??apa bukti kamu? kalau benar dia meliwat..itu urusan dia dgn Allah swt nnt...jgn sebar fitnah kalau sekadar dr akbar tali barut dan macai2 otak lembu mcm anda....bangangggg

    BalasPadam
  3. Ehhh...yg tuduh peliwat tu tanpa ikut hukum Islam tu terlepas ke kat Akhirat? Cuba aku tuduh bapak ko liwat lembu, amacam? hahaha...bingai.,.,.

    BalasPadam
  4. melayuislamtulen ni bodoh gred A, tahu tuduh saja tapi gagal membawa bukti kukuh itu adalah fitnah. Sekiranya ada bukti kukuh tunjukkan bukti itu untuk menentukan tertuduh bersalah, jika tiada jangan dijaja fitnah itu. Nama saja melayuislamtulen tapi hampeh!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini