TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Jumaat, 28 Februari 2014

LAWAK ZAID SEMAKIN MEMBANGANGKAN !!!!

APA yang Zaid Ibrahim merepek ni?  Dia kata perjanjian persefahaman (MOU) Kerajaan Pusat dengan Kerajaan Selangor berkaitan pengambilalihan konsesi air Selangor kelmarin mematikan hasrat DS Anwar Ibrahim mahu jadi MB Selangor. Zaid kata, masalah air akan melanda jika Anwar jadi MB.  Bertambah bangang si Zaid ini semenjak keluar dari PKR.  

Kata Zaid, " Anwar perlu tewas di Kajang bagi memastikan masalah pengurusan air di Selangor tidak berlarutan.  "Sebab itu dia (Anwar) mesti kalah di Kajang. Kalau dia jadi MB, sudah tentu air akan jadi masalah di Selangor.  "Perdana menteri mahu selamatkan masalah ini," kata Zaid merujuk kepada upacara menandatangani perjanjian persefahaman air semalam yang disaksikan Datuk Seri Najib Razak.

Bila perjanjian ini telah dibuat, dan jika Anwar jadi MB Selangor maka berlaku masalah air?  Merepek sungguh Zaid.  Hakikatnya dia mahu kita lupa dakwaan Rafizi terhadap beliau bahawa Zaid ini pernah minta Kerajaan Negeri Selangor bantu rakan dia mendapatkan tanah di Selangor.   Rafizi buktikan dengan email dari Zaid bahkan Zaid sendiri pernah bertemu Rafizi untuk dapatkan tanah di Selangor.   

Zaid ingin bertanding di Kajang.  Dia tahu dia bakal hilang deposit di Kajang.  Beliau tiada modal atau isu besar yang boleh menjejaskan imej Anwar.  Jadi mahu tidak mahu, malu tidak malu dan bodoh tidak bodoh, dia pun mengeluarkan kenyataan yang boleh buat orang ketawa besar.  Oleh kerana Anwar jadi MB Selangor, maka MOU itu akan menjadikan Selangor mengalami masalah air semula.  Tidak bodohkah itu?

Selama ini Anwar bukan MB Selangor, tiada masalah air?  Bila MOU di tandatangani, Anwar jadi MB Selangor maka akan terjadi masalah air?  Untuk tidak mengalami masalah air, TS Khalid mesti jadi MB Selangor dan Zaid mesti menang di Kajang?  Begitu?  Kahkahkah......

14 ulasan:

  1. memanglah si zaid ni bodoh...sangat-sangat....ada juga orang macam ni..didunia.....ha.ha...

    BalasPadam
  2. Jgn ketawa tak tentu pasal. .nnt nmpk kebodohan kamu tu. Mungkin ada technical glitches bila DSAI ambil alih. Mungkin makan masa lagi utk dilaksanakan sbb yg dimenterai HANYA MOU yg boleh direview oleh ketua kerajaan.

    DSAI mesti review. Kita sedia maklum beliau pun tak tahu mengenai MOU yg ditandatangani itu. Itu hak dia bila jadi MB nnt.

    Tp yg penting jgn kamu melatah ketawa kata orang bodoh. Org yg byk ketawa mengejek org lain lah sebenarnya bodoh. Mungkin tahap BANGANG

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin-mungkin-mungkin. Tak de fakta yang jelas, melainkan andaian semata-mata. Inilah puak-puak UMNO.

      Padam
    2. Spesis zombies mcm ko 2.35 lg teruk. Apa fitnah sumbat dlm tekak ko pun abis ko jilat telan. Apa fakta ko citer ngok...

      Padam
  3. Hehe...tak psl2 kena smash,,tu la bkn snang nj jd bloger.kena nulis pkai otak, bkn ikut emosi bhai

    BalasPadam
  4. Yang didedahkan oleh Rafizi Ramli tentang Zaid Ibrahim hanyalah sekadar sebuah e-mel yang mendedahkan bagaimana Zaid Ibrahim melobi Kerajaan Negeri Selangor bagi pihak kawannya untuk mendapatkan projek. Zaid bagaimanapun menafikan yang dia mempunyai sebarang kepentingan dalam kedua-dua syarikat yang didedahkan dalam e-mel oleh Rafizi.Justeru, Zaid membidas dan menyelar Rafizi Ramli kerana terlalu gelojoh sehinggakan tidak sempat memeriksa sama ada dia, ahli keluarganya, isteri atau sepupunya mempunyai kepentingan dalam syarikat itu. Malah menurut Zaid, kalaupun dia meminta tolong, itu merupakan satu kelaziman orang politik yang akan berusaha menolong orang yang meminta pertolongan. Tidak cukup dengan itu, Zaid turut bertanya, apakah Rafizi Ramli memang tidak pernah menolong sesiapa sahaja yang meminta bantuan kepadanya dalam usaha untuk menunjukkan kononnya dia bersih?

    BalasPadam
  5. tapi tolong untuk dapatkan tanah untuk sesebuah syarikat itu lain, kalau tolong orang miskin dapatkan tanah itu baru dinamakan memberi pertolongan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ngok mcm mana ko tahu zaid tak tlg org miskin.dia bukan mcm spesis ko masuk tabung singgit pun nk bekokok...muahaha

      Padam
  6. Puak pkr ni alsalkan buka mulut je berbohong, berbohong je terbukalah mulut.

    BalasPadam
  7. Undi zaid ibrahim masaalah air selesai diselangor...pls dont insult our inteligent zaid

    BalasPadam
  8. kahkah...terbaekkk...tulisan ni betul. Lojik ke sokong Anwar maka hadapi masalah air? Sokong Zaid, masalah air selesai? Kahkahkah......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau tak guna otak mmg tak logik la
      Muahaàahaha

      Padam
    2. Tak logik langsung Zaid dan yg sewaktu dgn nyer berfikir.

      Padam
  9. Masalah si Zaid ni dah lah minta tolong lepas tu lawan balik.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini