RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 30 Mei 2014

PENING UMNO DIBUATNYA DI TELUK INTAN......


TARIKH 31 Mei 2014 (Sabtu) ini, sekali lagi PR buat kejutan, InsyaAllah, apabila kita berjaya memalukan Bn dengan 'hatrik' PRK selepas Kajang dan Bukit Gelugor.  PRK biasanya Bn hebat dengan seluruh jentera turun membantu kempen termasuk media haprak TV3 suku serta Utusan meloya.  

Najib punya lah gelabah sampaikan menjanjikan jawatan Menteri kepada calon Bn, Pengerusi Gerakan Datuk Mah Siew Keong.  Ada kaum Cina kisah dengan tawaran tersebut?  Mereka tidak kisah pun kerana jika jadi Menteri sekalipun apa yang Menteri ini boleh buat?  Bukankah berpuluh tahun memang ada Menteri dari kalangan kaum Cina, tetapi apa yang Umno lakukan pada kaum ini?  Hanya ayat "Apa Cina Mahu" atau "Cina balik tongsan" yang selalu kedengaran.  Ingat kaum Cina lupa?  Ingat kaum Cina lupa dengan sepanduk provokasi 13 Mei?

Kaum Cina kini sudah jauh lebih bijak berpolitik dari kaum Melayu yang hanya tahu sebut "BR1M".  Tidak semua Melayu bodoh kerana yang bodoh telah berada di sebelah kumpulan "Syaitan yang dikenali".  Bak kata Mahdey Kutty Karala, mana ada yang cerdik duduk dalam parti keris telanjang tanpa sarung itu?  Apatah lagi baru-baru ini kaum Cina cukup marah bila politik menyepak dan menendang pintu pejabat parti lain.  Ini bukan budaya politik kaum Cina.  MCA pun marah dengan sekumpulan bodoh yang menyepak pejabat DAP itu.  Lagi lah bodohnya yang menceroboh Dewan Undangan Negeri P.Pinang.

Tidak sabar rasanya nak saksikan 'hatrik'di Teluk Intan.  Jeritan "Ketuanan Melayu" langsung tidak kedengaran kerana yang bertanding mewakili DAP adalah Melayu.  Yang lawan Melayu bernama Dyana ini pula adalah kaum Cina.  Pening Umno dibuatnya!!

Penamaan calon: 19 Mei;
Mengundi: 31 Mei;
Undi awal: 27 Mei

Bil pusat mengundi: 36 pusat pengundian (35 saluran - undi biasa dan 1 saluran- undi awal)

Pusat Penamaan Calon: Dewan Semarak Kasih, Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Perak

Pusat Penjumlahan Undi: Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Abdul Rahman Talib

15 ulasan:

  1. undi awal ni pun satu hal , fix deposit ka ? atau memang ada al kisah bila semua celaru & kantoi tak menunjukkan 'menang'; ? ABU !

    BalasPadam
  2. Ada problem di Teluk Intan, bro. Cina dah berpecah sebab DAP Perak sabotaj. Pas perlu gerakkan jentera lebih kuat. Kalau tidak peluang kita terjejas.

    BalasPadam
  3. Nga Kor Meng buat tindakan bodoh bila sebut pasal sindiket judi. Ini timbulkan kemarahan masyarakat Cina Teluk Intan dan anggap ini adalah penghinaan kepada mereka.

    BalasPadam
  4. Penat, frust. Letih buat kerja. Lastly, Cina DAP yang buat silap !

    BalasPadam
  5. Bro..ko kena ingat sikit..bn ada lampu ajaib macam aladin tu..lampu ajaib tu spr..ko ada..

    BalasPadam
  6. tak kisahlah...yg penting ader yg back up utk cover error tu...itu yg dikatakan berjemaah......

    BalasPadam
  7. dap pasti menang besar kerana umnu dan bn hanya parti rasis dan parti seluar dalam saja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko ni agen umnok ke zamani. Umnok gelar PAS parti seluar dalam pasal video Mustafa Ali tu...ko pon nk tumpang sekaki. Atau ko ni agen DAP lahanat???

      Padam
  8. apaaaa....cina pendatang dijanjikan menteri oleh najib altantuya? macai pejuang melayu buta perut ke ? sanggup hina dyana seorang melayu yg bijak semata-mata hasad dengki golongan laknatullah.

    petugas2 PR perlu serius menjaga lokaliti dan peti undi kerana spr,polis dan umno akan bekerjasama melakukan penipuan yg maha dahsyat...awas!

    BalasPadam
  9. Hahaha....masing2 bsrcerita tak pakai otak

    BalasPadam
  10. Kah kah kah cakap besar no. Nabi hang buang pasai benggali di Penang

    BalasPadam
  11. Hihihih. ..byk benda depa buang. Fantasi tinggi melangit. Ko baca le si Anon 1.11pm kat atas tu

    BalasPadam
  12. MENANG HATTRICK????

    KAH KAH KAH KAH....

    Dapigs bwk pengundi China immigran pengundi hantu pun boleh kalah...

    Kah kah kah....!!!!!!

    BalasPadam
  13. Ramai tak keluar mengundi...


    Kalau tidak majority BN lagi tinggi

    BalasPadam