TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Isnin, 26 Mei 2014

UMNO/BN SEMAKIN "HATRIK" TEWAS DI DALAM PRK


PR semakin menghampiri 'hatrik' menumbangkan rejim dan sekutunya di dalam PRK. Bermula di Kajang, kemudian semalam diumumkan anak kepada Mendiang Karpal Singh, Ram Karpal telah menang besar di PRK Parlimen Bukit Gelugor sehinggakan calon-calon Bebas yang lain termasuk dari Parti PCM telah hilang deposit.

Memang patut pun Bn tidak meletakkan calon kerana mereka sudah terbau deposit akan hilang dan ini amat mengaibkan. Kini, malu terbesar bakal menanti mereka pula iaitu di PRK Parlimen Teluk Intan. Seandainya calon DAP, Dyana Sofya menang maka lengkaplah 'hatrik' buat Bn. Tentu malu besar buat parti yang memerintah kerajaan yang disokong oleh 47% itu.

Sebab itulah di Teluk Intan sekarang mereka berusaha dengan berbagai cara agar PR tidak lagi menang. Kita sebagai penyokong PR semakin bersemangat apabila Bukit Gelugor berjaya kita pertahankan.

Memang kita mahu 'ajar' Umno/Bn dengan cara 'hatrik' tewas di dalam PRK.

 

 

13 ulasan:

  1. Memang patut UMNO diberi pengajaran keatas tindak tanduk penyokong mereka , aku pun bukanlah suka dan sokong sangat parti DAP tu tapi dek kerana perangai dan kerenah anak-anak muda dan pemuda yang digunakan UMNO untuk menjatuhkan lagi maruah dan harga diri orang bangsa aku sendiri ,aku sudah tidak ada selera untuk menyokong UMNO , ditambahkan lagi dengan kenyataan menteri dalam negeri pula yang meminta semua pengundi beruniform sokong calun mereka ,apakah semua kuasa pemilihan terletak ditang menteri yang boleh mengugut jabatan dibawah kuasa masing-masing , kalau betul hendak bertanding secara demokerasi beri ruang yang sama pada pembangkang ,itulah sebabnya rakyat hari bangkit menentang kerajaan yang aku sendiri sokong dulu.

    BalasPadam
  2. Di Malaysia cuma ada satu perti sahaja yg bertanding secara tak bertamadun (barbaric - mcm binatang tak guna akal guna nafsu serakah). Lu pikir la sendiri. Parti itu lah Bangsa Malaysia perlu tolak.

    BalasPadam
  3. Bro..aku lebih gembira klu pakatan menang merampas kerusi bn jika ada pilihanraya kecil dari menang dikerusi sendiri..

    BalasPadam
  4. apa la lu mat...pyo la lu..kalau gitu kena doakan lah agar adun bn rami yg mati ..baru lah boleh kerusi bn di rampas....

    BalasPadam
  5. BN hanya boleh menang di kawasan yang ramai orang yang kurang akal dan kurang cerdik je...... macam kawasan pedalamn Sabah, Sarawak. tu lah taraf UMNO BN.

    BalasPadam
  6. Kami orang Sabah tempat bergantung BN tapi tempat kami ini lah negeri yang paling ramai murid dapat KWAM ertinya masih ramai penduduk yang miskin. Sampai bila BN ini memberi kesenangan kepada rakyat Sabah. PR harus bersedia dari sekarang untuk menawan Sabah, Sarawak kerana kami tidak sanggup lagi menjadi boneka kepada BN. Betul kata kamu sebenarnya orang2 yang undi BN ini adalah orang kampung yang tiada pendidikan lagi terbelenggu dengan kemiskinan ini hakikat sebenar di Sabah.

    BalasPadam
  7. Seronok hang noo...hang tulis, hang komen. Lepas tu hang syok sendiri. Aku tengok laras bahasa ni pun aku dah tau ! Hang tipu Pakatan bolehlah !

    BalasPadam
  8. kita tengok umno bn jatoh kalu kalu negeri ok tak pa. huruhara kalo melayu sokong dap pas pkr dulu aku cincang. lepah cina2 dap aku kutip satu2. 3 minggu mari selesai. kita perentah semula malaysia dengan nama tanah melayu. hangpa kena paham

    BalasPadam
    Balasan
    1. Allah jadikan kita Melayu Islam untuk berdakwah kepada bukan Islam bukan bunuh depa. Sia-sia hidup kita kalau tak mau berdakwah.

      Padam
  9. Nak tau penulis ni macam mana, tgk rambut dia. begitulah hati dia.

    BalasPadam
  10. Nk tgk Umno cmne...tengok rambut Bik mama...hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nk kenal ameno? Senang jer,......
      Asalkan jahat itu ler ameno...sebab pepatah melayu lama kata : "Jahat bak ameno"

      Nak kenal bangsa ameno lak tenguk kebodohannya sebab perumpamaan Melayu dah kata " Bodog bagaikan penyokong ameno"

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini