TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Sabtu, 24 Mei 2014

PIALA THOMAS - SKUAD TANPA "ORANG ISTANA" MARA KE FINAL, IBU PANDA JANGAN HADIR FINAL OK

SUDAH lama aku menyanggah pendapat orang yang kata sukan di negara kita ini boleh maju dan meningkat jika satu-satu persatuan itu dipegang oleh 'orang Istana".  Malah bagi aku, sukan itu mesti diuruskan oleh mereka yang berminat dengan sukan itu sendiri, bukannya yang pegang bolasepak itu orang yang lebih suka bermain golf atau kuda.  

Tahniah kepada Skuad badminton Piala Thomas negara yang telah melangkah ke Final apabila menewaskan Indonesia malam tadi.  Sebelum itu skuad  "Panda China" juga turut kecundang di tangan Jepun.  Final esok (Ahad). Malaysia yang baru saja dapat "Panda" akan bertemu dengan Jepun.  Aku harap dan merayu benar agar "ibu panda" tidak hadir menonton perlawanan akhir esok.  Kita tahu memang ibu panda itu kepingin sangat untuk memeluk Chong wei sekali lagi jika kita berjaya merangkul Piala Thomas nanti.  Janganlah kita kempunan mendapat Piala Thomas yang terakhir kita dakap Tahun 1992 itu ranap angkara 'kesuweian' si ibu panda.

Walaupun skuad ini dikalangan "pemain pendatang" (gelaran puaka puak yang rasis), aku harap jangan ada pula demontrasi tendang pintu atau ceroboh pejabat BAM dari puak Melayu bangang yang mendakwa BAM memilih bulu di dalam membentuk barisan pemain.

Terbukti sukan boleh maju tanpa "orang istana' di atasnya.  Tahniah BAM !! 

12 ulasan:

  1. kalau takde pemain melayu dan india dalam skuad badminton... tanya kenapa terjadi begini???

    lepas keluarga sidek, takde bakat pemain melayu?
    atau semua pemain berkepit dengan awek ??

    BalasPadam
  2. Anak Melayu kejar kekayaan yang tak kunjung tiba tambah lagi hidup dikalangan UMNOGOK penuh kemewahan dengan lupa Allah...bila dah kaya harga barang naik lagi nilai duit semakin kecil kejar lagi kejar kejar kejar sampai tersungkur itulah kerjaya baru anak Melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu bangang ke apa EbraHeim. Apa benda bijik butir pun lu mau salahkkan kjaan umno??

      Lu ingat umno tu segelintir org ke?? Umno tu lebih satu juta org la...

      LU BODOH LA EBRAHEIM....

      Padam
  3. Mohon Laluan Tuan Untuk Kenyataan Media Pembela berkenaan sikap tidak sensitif sesetengah pihak terhadap agama Persekutuan

    http://www.bangkit.info/2014/05/kenyataan-media-pembela-berkenaan-sikap_24.html

    Terima kasih atas ruang kebenaran.

    BalasPadam
  4. kenapa US yang bnyk *****ToWn....tidak menghantar wakil ke piaLa Thomas.......fikir2fkirkn

    BalasPadam
    Balasan
    1. Byk fantasi la ko.......

      Padam
  5. Mak babi hang pun jangan hadir. Bini babi hang oklah !

    BalasPadam
  6. This is What Women Really Like !!
    Kenikmatannya Terasa Hingga ke Subuh !! >>> CLICK HERE !!

    BalasPadam
  7. Seperti biasa aku lihat blog ni penuh dgn cacian maki hamun fitnah dan buruk sangka. Tiada kualiti dan mutu hampeh.

    Maka samalah perangai dan sikap minda buruk Blogger ini dgn sikap cytro pro BN. Badminton dan haiwan Panda pun nak dikaitkan dgn Umno. Tiada modal lain ke ataupun Blogger punyai otak beku??

    BalasPadam
    Balasan
    1. mak panda kalu hadir pakai lingkop le team Msia,
      sial dulu kini dan selamanye

      Padam
    2. Panda mak hang la...hahaha

      Padam
  8. Lantak ler apa korang nak kata... Sbb org istana ler JDT semakin gah...
    Hidup harimau selatan...
    Allah panjangkan usia Sultan Johor...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini