TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Selasa, 27 Mei 2014

USTAZ KIASU RIDHUAN TEE BUAT CONTOH BODOH UNTUK MEMBODEK


APA yang kamu merepek ni Ustaz Ridhuan Tee atau "Ustaz Kiasu" ini?  Kamu masih mahu bicara soal perkauman lagi?  Modal untuk kamu mahu pertahankan kepala otak perkauman kamu itu maka kamu gunakan Islam?

Apa kata ustaz Kiasu ini; (Penuh di sini)

"(Pemain negara, Datuk Lee) Chong Wei lawan (pemain China) Lin Dan adalah contoh naif untuk menzahirkan rasa cinta kepada Malaysia.

"Kedua-dua adalah Cina. Tentu kita menyokong Cina Malaysia daripada Cina China.

"Katakan, Chong Wei lawan (bekas pemain negara, Datuk) Misbun (Sidek) atau Lin Dan lawan (pemain Indonesia) Taufik Hidayat, ketika itu siapakah yang akan disokong?

"Justeru tidak perlulah berpura-pura mahu menunjukkan cintakan Malaysia tetapi mengundi ultra kiasu," katanya.

Mualaf itu berkata demikian bagi menjawab satu tulisan dalam satu akhbar berbahasa Inggering yang menurutnya menuduh beliau mengalami krisis identiti kerana sering mempertahankan golongan Melayu.

Ridhuan menjelaskan, pendiriannya sebelum ini dibuat kerana mempertahankan Islam.

Tidak perlulah kamu bersungguh-sungguh mahu bodek Umporno.  Sekuat mana pun kamu ampu parti tak guna itu, kamu takkan boleh berubah dari insan berbangsa Cina kepada Melayu.  Cina tetap Cina.  Cina tidak hina, tetapi yang hinanya bila orang Cina seperti Ustaz Kiasu ini memburukkan kaumnya sendiri dengan cara menggunakan Al-Quran.  Prasangka buruknya kepada kaum Cina, khususnya DAP amat ketara.  

Aku nak tanya Ridhuan Tee, banyak mana dah Cina DAP rembat harta dan hak rakyat?  Hak Melayu berapa banyak pemimpin DAP sapu?  Berapa banyak pemimpin Melayu yang rembak hak rakyat?  Melayu itu dari Umporno ke PAS atau PKR?  Bandingkan dengan pemimpin DAP yang Ridhuan Tee selalu dakwa jahat itu.  Contoh yang Ridhuan Tee beri di atas, jika Chong Wei lawan Misbun, kita akan sokong siapa?  Jangan jadi bodoh Ridhuan.  Peminat sukan bukan bangang macam kamu.  Mereka meminati seseorang ahli sukan bukan kerana bangsa atau kaum tetapi bakat yang ada padanya.

Contoh mudah, ramai orang Melayu Islam tidak suka dengar kamu berceramah agama bukan kerana kamu itu Cina.  Mereka tidak suka dengan kamu sebab kamu terkenal dengan sifat mengampu.  Pendakwah yang kuat menjilat pemimpin yang berkuasa tidak ubah seperti anjing.  Sebab itulah kamu tiada peminat.  Bukan masalah kamu itu Cina atau Mamak Kutty dari Karala.  

Jika mahu pertahankan Islam bukan dengan cara hina atau pandang buruk kepada kaum lain.  Kamu dari dulu tidak pernah bersangka baik dengan DAP sedangkan yang banyak menyusahkan rakyat, rasuah, zalim, kaki fitnah, hina Raja tu dari puak mana?  Bukankah dari puak yang menyuapkan mulut kamu dan ahli keluarga kamu sekarang?  Cukuplah membodek....lagi kuat bodek, lagi hina kamu di dunia lebih-lebih lagi di Akhirat nanti.

14 ulasan:

  1. Kepada Ustaz Kiasu, Ridhuan,
    Aku ni Cina Muslim. Kalaulah aku ni berlawan dengan Dato' Misbun, hang nak sokong siapa? Tak kan hang nak sokong Misbun kot atas dasar Misbun tu Islam.
    Ingatlah Ustaz Kiasu ni memang dah keliru tentang keturunan mak bapa dia. Ada hati nak beritahu orang ramai bahawa perkara yang dia paling kesal ialah dia tak dapat ajak ibunya memeluk agama Islam??? Entah-entah dia nak mak bapanya jadi Melayu supaya dapat mengesahkan "keturunan" sekarang ni.
    Bodoh tak boleh diajar. Masa bila DAP merembat harta negara? Tak kan seorang yang ada Phd pun tak dapat membezakannya. Jangan jadikan Phd tu menjadi Pakar Hasad Dengki.
    Kasihan melihat saudara aku ni yang aku hormati suatu masa dulu dan kini sangat dibenci aku. Dari seorang yang dipandang hebat dan kini amat hina perlakuannya.

    BalasPadam
  2. Ustaz Kiasu ni termakan budi kalau tidak Melayu yang berkuasa mengangkat kehidupannya entah jadi anjing kurap agaknya...yang nyata orang Melayu berkuasa tu hendak menggunakannya. Insaf ustz..."biar kita mati bergalang Tanah dari hidup bercerminkan Bangkai".

    BalasPadam
  3. Kipas jangan tak kipas....Ampu jangan tak ampu...Nama Ustaz Kiasu nih dah ada dlm waiting list program RTM utk 8 tahun akan datang..... :) Itu pun kalo sempat laa.... kalo x.....lu ceramah kat Chow Kit jer....

    BalasPadam
  4. ostad kiasu pengampu kuat umporno ni lebih melayu dari melayu tu pasal jadi macam kayu ;) ABU !

    BalasPadam
  5. Inilah ustaz yg mengaji dan bukan ustaz yg mengkaji. Mcm mana dia boleh dpt PhD kalau pemikiran mcm org tak aqil baligh. Bedza mcm langit dg bumi kalau dibandingkan dg Husin Yee. Itulah padahnya bila jadi pengampu Umnongok...... dia pun jadi kangkong yg subur dlm parit najis.

    BalasPadam
  6. Aku tengok muka dia pun dah menyampah. Klu dia masuk pas, aku akan keluar dari pas.

    BalasPadam
  7. bila masa dia nie usatz...setahu aku ada diploma pengajian islam aje...yg ba, master, phd dia sains politik...la nie bila dia jadi ustaz plak? jgn-jgn nak org kata ulamak plak? so sapa yg label dia nie ustaz la? cam dulu ada sorang yg selalu keluar kek tv cite psl motibasi kering- lalu digelar pakau motibasi kering...brp byk kajian motibasi kering telah digunapakai oleh malkhluk di seluruh dunia dan berjaya plak program motibasi kering dia? so jangan di layan sangat so called dr.kanggkung nie..brp byk bilangan artikel journal berkaitan bidang dia yg dia hasilkan dalam higher impact factor journal (bukan jurnal dalam malaya yek) sejak dulu, kini dan selamanya...kalu setakat tulisan keluar ke utusan meloya, berita hairan etc...tu newspaper professor tu..ala professor petola - dia bawah sikit drp professor kangkung!!!! kapish!!

    BalasPadam
  8. Yg kau pun 2x5...nak bodek dap pun berpada pada lah...yg kau ni mulut tak ada insurance ke...suka hati kutuk umno apahal....kote kau lembik pun nak salahkan umno jugak ke...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha terbaik bro...

      Padam
  9. kahkahkah...umno dan lucah takleh pisah...

    BalasPadam
  10. Kihkihkih...pelakon filem lucahnya pemimpin pakatan...

    BalasPadam
  11. Anak Nak Tanya kalian sejak bilateral Ridhuan Tee jadi ustaz. Dia belajar baby agama di pondok mana .Dia buat PHD bukan bidang agama. Baruch hafal beberapa nasal danger hadith Dahlia Nak panggil ustaz. Jangan terkejutlah PRUe 14 Beliau Jadi calon BN. Nak masuk UMNO, dia orang cina. Nak masuk MCA dia orang Islam. Jadi dimana Kahn tempatnya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menaip pun bunyi sengau...cacat ke
      Hahaha

      Padam
    2. Tak kira di mana jua, di Malaysia Timurkah atau Barat ka, jadi calon cap apapun bertanding di kampung ke atau di bandarkan, semi-bandarkah; Si Barua pengkhianat bangsa dan agama ni, yang bernama si ular mak TiTi ni akan lingkup, hilang wang pertaruhan dan merugikan parti yang diwakilinya.

      Padam

Terdapat ralat dalam alat ini