RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 17 Julai 2014

PAS PATUT BUANG SAJA YB KHALID?

YB KHALID Samad, MP Shah Alam pula jadi bahan belasahan.  Tidak cukup dengan Sultan Selangor mengaibkan beliau di khalayak ramai, kini TV3 suku yang berfungsi sebagai lidah syaitan pula membelasah YB Khalid Samad.


Turut sama membelasah MP Shah Alam ini adalah anjing-anjing kurap yang sejak dulu memang anti YB Khalid Samad, iaitu Hassan Jati dan Zul Kulum.  Hassan Jati memang dendam dengan YB Khalid Samad kerana atas tekanan MP Shah Alam ini lah Hassan Jati dicampakkan PAS masuk longkang.  Ketegasan YB Khalid yang tidak mahu di dalam PAS ada orang-orang ego dan sombong macam Hassan Jati itulah yang membuatkan Hassan Jati diterajang PAS.  Semua tahu Hassan Jati sewaktu menjadi Pesuruhjaya PAS Selangor pernah bertanya kepada Khalid, "Siapa layak jadi MB Selangor?", maka Khalid selamba saja jawab yang layak tentulah TS Khalid Ibrahim.  Mahu tak bengang Hassan Jati, Timbalan Pesuruhjaya beliau sendiri pun tak sokong bos.

Zul Kulum pula dendam pada Khalid sebab Khalid telah memalukannya bila Zul Kulum hampir hilang deposit di Parlimen Shah Alam sewaktu menentang Khalid di dalam PRU 13 yang lalu.  Bukankah awal-awal lagi Zul Kulum sombong dan ego memberitahu wartawan yang menemuramahnya , "Lepas PRU U datang jumpa I, i dah jadi YB".  Promise!!  Kahkahkah.....itulah Zul Kulum!!  Mahu hati tak sakit bila Khalid menang besar? 

Komen aku mudah je.  Jika PAS rasa Khalid itu teruk sangat dan Sultan Selangor patut dimuliakan dari Khalid, maka buang sajalah Khalid.  Amacam?

16 ulasan:

  1. Kalau buang Khalid, paas cuma dapat satu undi dari sultan tapi hilang ratusan ribu undi di Shah Alam.

    BalasPadam
  2. bila masa sultan g mengundi...kah kah kah dah tentu pas dapat 2 undi..undi hasan jati dan zul kulomdia..kah kah kah ..cara baca berita tb3suku..kalau tb3 suku kata orang tu baik...bermakna orang tu teru...kah kah ka

    BalasPadam
  3. Baginda boleh saja belasah orang. Siapa pun tak pertikai. Tapi fikirkan apakah yang Tuanku cakap itu berpaksi kepada realiti. MAIS dan JAIS memang sombong dan membelakangkan Kerajaan Negeri. Apakah ini patut didiamkan saja,.Buat kelaku tapi yang dipersalahkan Kerajaan Negeri.

    BalasPadam
  4. aku sokong khalid samad apa nak jadi jadilah.

    BalasPadam
  5. sokong yg khalid sebab berani dan tegas demi rakyat!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. YA!PEMIMPIN RAKYAT SEJATI BEGINI LAH YG WAJIB KITA SOKONG HABIS2AN...ALLAAHUAKBAR!

      Padam
  6. CUKUP PELIK KHALID SAMAD NAK DIBUANG BUKAN AMBIL DUIT MACAM KES PKFZ,BUKAN KES MACAM BUNUH ALTANTUYA,BUKAN CURI DUIT KERAJAAN SELANGOR BUKAN JUAL TANAH NREGRI SELANGOR,BUKAN BAGI IC MACAM KES SABAH.NEGERI SELANGOR SELAMAT.SIBANGSAT MELAYU YANG NAK BUANG KGALID SAMAD ADALAH PETUALANG NEGERI

    BalasPadam
  7. Setuju. Pemimpin PKR yg nk buang Khalid Samad adalah penderhaka dan bangsat kpd Pakatan.

    BalasPadam
  8. aku cabar kalau Pas berani buang khalid.akan nnti terikut ramai sahabat khalid yang meninggalkan PAS.Aku lebih suka khalid letak jawatan dan keluar dari PAS sebab nampaknya tidak seorang pun pemimpin yang menyebelahi KHALID dalam keadaan beliau menerima tekanan ini.Biarkan pemimpin PAS lena dengan jawatan.Kita tengok dengan Pas.

    BalasPadam
  9. apa ni!! Apa kata buang sultan.?????

    BalasPadam
  10. Pada pendapat saya orang berani menegur tak kira siapa yang di tegur tak perlu di "BUANG" malah perlu di kekal kan sehingga dia sendiri dah bosan untuk melakukan teguran. Yang perlu merasa malu ada lah dua badan "AGAMA" yang bermata buta hingga gagal melihat perbuatan tak senonoh yang dilakukan oleh "SULTAN" dan "ANAK" nya. Peranggai sumbang tersebut boleh di laku kan carian.Kalau taktau tanya "UNCLEGOGGLE". Bukankah mereka berdua kerap di sebut sebut sebagai "PAYUNG" agama. Apa guna payung kalau sudah banyak koyak di sana sini.
    Saya berharap PAS tidak akan meminggirkan Y.B Khalid kerana tegurannya bertempat dan ada sebab. Dia bukan melakukan rasuah macam yang terdapat di dalamUMNO-BARU tu.Kalau nak dilongkang kan ada lah "MENANTU AYAH" - si "DIN AYAM" and his gang.

    BalasPadam
  11. berani singkirkan YB Khalid Samad? YB Khalid adalah pemimpin menegur kesilapan tak mengira parti atau siapa aja. Kalau YB Khalid d singkir, kami ttap bersama2 dgn YB Khalid. YB yg memiliki fikiran dan memilih KEBENARAN. Kerana pada Khalid Samad YB bukan yg berhormat tetapi YANG BERIKHMAT.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eja berkhidmat pun tak betul. Nk pulak cerita kebenaran..pidahhhh

      Padam
  12. kah!kah!kah! lawaklah yang berikhmat di atas. faham ke apa yang ko tulis tu. ke tulis ikut rasa je. tapi kan.... tengok muka khalid ni, macam tak ada serilah! tak taulah, mungkin pandangan mata aku je kot....

    BalasPadam