TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Sabtu, 16 Ogos 2014

TSKI UMPAMA "SEMBELIH AYAM CURI"

SAHKAH TSKI ini menjadi MB Selangor walaupun tak pernah dapat dia buktikan dia mempunyai cukup jumlah majoriti di dalam Dewan?  Ikut law, dia telah berjumpa Istana dan Istana percaya dan yakin TSKI punyai cukup majoriti berdasarkan mulut TSKI sendiri, maka sah lah.  

Memang tidak boleh dipertikaikan TSKI masih MB kerana dapat perkenan Istana.  Jika pertikai kita derhaka pula.  Cuma aku nak ingatkan TSKI bahawa kamu sedar kamu sebenarnya tidak layak jadi MB kerana tiada sokongan yang cukup.  Benar, untuk buat Mesyuarat Kerajaan Negeri memadai 4 orang Exco PAS yang ikut kamu sudah memadai.  Itu cerita buat mesyuarat, yang rakyat bertanya sekarang adalah kerajaan.  Apakah nama kerajaan kamu sekarang?  Mahu disebut kerajaan Bebas, hanya kamu seorang yang Bebas ibarat 'hantu tidak bertuan'.  Mahu dikatakan Umno, tiada wakil Umno di dalam Exco cuma 4 wakil PAS yang Wala' sahaja.  Wakil Umno cuma ada 12 orang.  

Hakikatnya yang majoriti adalah PR yang menjunjung demokrasi yang terdiri dari wakil PKR seramai 13 orang, DAP seramai 15 orang dan wakil PAS ada 2 orang (4 wakil PAS sokong Bebas dan 9 orang lagi wakil PAS masih menjadi 'orang atas pagar').  Majoriti yang terang-terang menolak kamu sejumlah 30 orang.  Jelas, faktanya kamu patut undur kerana tidak disokong.

Menjadi Imam perlu redho dari makmum.  Memang kamu bergelar Imam jika kamu dilantik oleh Majlis Ugama Islam, tetapi bila kamu menjadi Imam tanpa redho makmum tentu kamu tahu hukumnya.  Pelik bin ajaib nya, yang tahu hukum pun ada yang 'merestui' Imam kamu.  Sebab apa mereka restu?  Mungkin kamu lantik dia jadi Bilal atau Siak.

Persoalan yang aku mahu tanya, kamu tidak ragukah gaji dan elaun yang kamu terima itu termasuk segala kemudahan kerajaan yang kamu guna pakai itu 'halal' hasil dari 'pencurian' seperti ini?  Adakah berkat gaji dan elaun kamu?  Aku tidak tahu samada yang turut menyokong kamu itu halal atau tidak gaji dan elaun mereka sebab boleh dikatakan kesemua mereka lebih alim dari aku.  Masakan tidak tahu hukum.

Umpama kamu menyembelih seekor ayam yang kamu curi.  Ayam tetap sembelih tetapi itu ayam curi.  Seronokkah untuk memakannya?  Fikirkanlah!!

26 ulasan:

  1. Dengan Nama Allah SWT
    Kekata dari blogger Wfauzdin NS " Umpama kamu menyembelih seekor ayam yg kamu curi . Ayan tetap sembelih tetapi itu Ayam curi . Seronokkah untuk di memakannya? Fikirkanlah!!
    DS Khalid Ibrahim sebelum curi 'AYAM" telah meminta izin kepada empunya "AYAM" untuk di sembelih. Alhamdulilah walaupun DSKI pada awalnya telah mencuri "AYAM" akan tertapi telah meminta izin dari empunya "AYAM" untuk di sembelih . Alhamdulilah , empunya 'AYAM" telah setuju atau membenar 'AYAM" nya untuk disembelih. Jadi apalagi takkan nak pandang je ... bila dah di izinkan untuk di makan "AYAM" tersebut . Nak makan AYAM yang telah di HALALKAN oleh empunya pun nak kena fikir dan terus fikir ke???
    Bila lah orang melayu plus ISLAM nak jadi LEMBU yang kerap di tunggangi oleh sepasang suami isteri yang gilakan kedudukkan. PAS cuma minta PKR tukar calon ( DS Dr Wan Azizah) , itu pun payah ke? Bagaikan DS Anwar Ibrahim tak percaya ADUN ADUN PKR ( 13 orang ) layak untuk ganti calon DS WAN AZIZAH. Sepatutnya ini lah yang perlu kita FIKIRKAN ??? Apa kebagusan DS WAN AZIZAH berbanding calon ADUN PKR yag lain untuk mengantikan MB SElangor??? Cuba khabarkan apa yang DS Wan Azizah telah buat semasa beliau menjadi wakil Rakyat Permatang Pauh?????

    BalasPadam
    Balasan
    1. bang aji, tompang tanye boleh? sape tuan ayam tue, bang aji ke?

      Padam
    2. Tn Hj...mmg pdgan tn ada kebenaran. Wan Azizh tiada penglamn langsung mentadbir. Smua org tau ini.
      Bgaimana sorang suri rumh yg diheret laki nya nk mentadbir? Rmah tngga pun tunggng langgng. Ank cerai berai main kyu tiga. Laki selera bsar lubng dpn blkg atas bwh smua dia tibai.
      Tiba2 nk jd mb? Ckp sapa nnt wan zizh nk ikot. Tentu la lakii nya Anwar Ketum.
      Sanggup ke kami rkyat sgor nk punyai mb pupet sebegini.
      Jwp nya ialh Tidak!

      Padam
  2. macam suara ug jer pak aji ni

    BalasPadam
  3. bukan haji je..ulama pun ramai..ulama cari makan..dalam pas ada..dalam umno yang ramai..termasuk tok peti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus ler ada ramai alim ulamak. Dari ada sekor pemimpin dajjal.

      Padam
  4. Memang betul mana bol;eh TSKI jadi MB Selangor sebab dia tak cukup majoriti. Jadi gaji dan elaun dia tu.............. tak taulah cu tanya Presiden TGHH...

    BalasPadam
  5. Ingat nak bikin gempak dengan umumkan 30 orang ADUN sudah menyebelahinya, tetapi Anwar sekali lagi dikejutkan dan digentarkan oleh Khalid Ibrahim menerusi pengumuman tidak rasmi Khalid bahawa penyelesaian bagi segala kemelut yang berlaku di Selangor boleh diselesaikan menerusi pembubaran DUN Selangor bagi membolehkan Pilihanraya Negeri diadakan.

    Pakatan Rakyat menguasai majoriti lebih dua pertiga di DUN Selangor dan sepatutnya dapat menjalankan pentadbiran negeri dengan lancar dan tidak mempunyai sebarang masalah untuk meluluskan apa-apa undang-undang atau peraturan baru. Malahan bajet Kerajaan Negeri pun, berada sepenuhnya dalam kawalan Pakatan Rakyat.

    Malangnya ketamakan dan keserakahan nafsu Anwar Ibrahim, menggagalkan segala-galanya. Di sebalik pujian melambung yang diberikan kepada Khalid Ibrahim kerana berjaya membuatkan Selangor mempunyai rezab tunai RM3.2 bilion, rupa-rupanya Anwar Ibrahim meleleh-leleh air liur untuk menggunakan wang tersebut buat kepentingan dirinya.Fikirnya, Khalid Ibrahim tidak akan melawan dan menuruti sahaja kehendaknya kerana kebanyakan pemimpin PKR memang begitu sifatnya. Disuruhnya Khalid letak jawatan, Khalid enggan. Dibuatnya KAJANG MOVE, tetapi Khalid kemudian mengatur langkah, melawan bahkan membiayai PRK DUN Kajang yang merupakan sebahagian daripada rancangan jahat Rafizi Ramli yang disuruh oleh Anwar Ibrahim.

    Khalid sudah menang di situ apabila RM50 juta yang dikeluarkan oleh Khalid untuk membeli undi bagi memenangkan Wan Azizah, mempunyai bukti dan arahan daripada Anwar Ibrahim. Malah kepada siapa pun wang tersebut diserahkan, turut dicatatkan dengan teliti.

    Kita tunggu sampai masa nya. Segala ini akan dibongkar satu persatu.

    Hanya penjilat Anwar akan terpekik terlolong menuduh orang lain yang bikin onar.

    BalasPadam
  6. Akhirnya 'bocorlah' sudah mengapa PAS kekal dengan keputusan mereka menolak Wan Azizah meskipun mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat hanya akan berlangsung esok. Semuanya kerana ISTANA SELANGOR.

    Tetapi yang lebih penting, PAS telah diminta menyediakan senarai ADUN-ADUN PAS untuk diteliti sebagai calon-calon Menteri Besar yang baru sebagai penyelesaian sekiranya krisis perebutan jawatan antara Khalid Ibrahim dan Anwar Ibrahim yang menggunakan isterinya, Wan Azizah berlanjutan dan tidak nampak sebarang tanda-tanda dapat diselesaikan kerana kedegilan kedua-duanya.

    Mesej tersebut telah disampaikan kepada Presiden PAS yang telah menghadap DYMM Sultan Selangor sebelum ini.

    Bagaimanapun, PAS masih belum menyediakan nama-nama calon Menteri Besar Selangor dari pihaknya sebagaimana yang diminta oleh istana.

    Adalah difahamkan DYMM Sultan Selangor sangat dukacita dengan krisis Menteri Besar yang sedang berlaku tanpa sebarang penyelesaian kerana ianya memberi kesan kepada kebajikan dan pembangunan rakyat dan penduduk negeri Selangor.

    Istana Selangor melihat PAS sebagai jalan penyelesaiannya jikalau PKR terus gagal dan terus diselubungi ketamakan Anwar Ibrahim.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau ini benar syukur kita pd tuhan. Selamat Selangor dari kerakusan laki bini anak beranak dan puak dapigs kristianity

      Padam
  7. 27 Ogos, itu adalah tarikh yang diberikan oleh Khalid Ibrahim yang sudah cukup menggentarkan Anwar Ibrahim dan PKR serta DAP secara keseluruhannya.

    Kalau berlaku PRN Selangor seperti yang dijangkakan oleh semua pihak, DAP tidak banyak terjejas kerana kerusi-kerusi DUN yang ditandingi semuanya bermajoriti Cina. PAS mungkin akan menambah bilangan kerusi DUN yang dikuasainya berbanding PRU-13.

    Manakala UMNO-BN akan memperbaiki jumlah kerusi DUN yang dikuasai.Yang paling banyak kerugian adalah PKR.

    Dengan imej PKR yang dilihat sebagai sebuah parti Anwar Ibrahim yang penuh serakah, ketamakan serta terlalu mementingkan Anwar Ibrahim, kebanyakan penyokong atau pengundi PKR sebelum ini, kebanyakannya tidak dapat menahan perasaan meluat dan benci.

    Apatah lagi PKR dilihat terlalu sibuk untuk menyelamatkan Anwar Ibrahim dan keluarganya berbanding mengambil peduli hal rakyat. Sehinggakan demi Anwar, Khalid Ibrahim yang dikatakan seorang Menteri Besar yang baik pun, telah cuba dipecat dan disingkirkan semata-mata kerana memenuhi kehendak KETUM (Ketua Umum)

    Lebih penting, semata-mata  untuk memenuhi nafsu Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat yang terdiri daripada DAP-PKR-PAS berpecah. Kebanggaan kononnya kewujudan Pakatan Rakyat telah berjaya memecahkan tembok yang dibina oleh BN, akan hilang kerana Anwar lebih rela melihat Pakatan Rakyat berpecah demi mencapai maksudnya!

    BalasPadam
  8. Trma kasih diatas pencerahn tn diatas,, nmpknya byk yg kami xtahu

    BalasPadam
  9. Pkr akan tau nasib nya bila prk nnt.

    People's power will show

    Ini bukan famili business ok

    Stupid people no brains will follow u.

    Enough is enough

    BalasPadam
  10. Balik2 anak bini dia je. Tak malu ke kita dulu menentang nepotisma tup tup kita yg amalkan?

    BalasPadam
  11. Aku pelik lah dengan PAS ni. Dia pulak dah kenal pasti calun-calun utk MB. Kenapa dia tak nak sgt DSWA? Kalau kerana Jantina, kena buanglah semua exco wanita di Selangor dan Kelantan tu. Kalau takut kerana tiada pengalaman semua MB lain-lain tiada pengalaman malah TSKI dulu pun tiada pengalaman. Tun Mahathir sebelum ni tiada pengalaman dalam politik kerana dia doktor tapi akhirnya menjadi ahli politik yang pakar dlm mengatur strategi. Kalau takut dipengaruhi oleh suami, exco tu juga mungkin dipengaruhi oleh suami ( kerana semua dah bersuami ). Kalau betul DSAI mempengaruhi DSWA biarlah asalkan dia untuk kebaikan rakyat, kalau pengaruhnya utk kepentingan peribadi beliau kan masih ada exco-exco dan penasihat-penasihat lain. Disini perlu seorang exco tu org yg tegas dan berprinsip, lawan kalau salah guna kuasa bukan yes men. Bagi aku rakyat Selangor DSWA lebih baik tapi kalau penyalahgunaan kuasa yg bukan utk kebaikan rakyat kita rakyat Selangor dan M'sia amnya doakan agar MB dan semua exco yg bersekongkol dengannya itu lenyap dalam politik Malaysia.

    BalasPadam
  12. Copy & Paste: PADA SAHABAT SENEGERI KU.
    FORWARD DAN VIRALKAN. SELAMATKAN SELANGOR DARUL EHSAN....AMIN

    THE REAL REASON WHY THEY WANT KHALID REMOVED :

    Skandal RM200juta : Jawapan Kpd Kenapa DAP Bersungguh Nak Kuburkan Khalid?!!!

    Pendedahan yg ringkas tapi mudah difahami. Why is DAP siding to replace MB Khalid?

    To recap: In April 2013, a vast swathe of land, covering 1,172 acres – that lies close to Kota Kemuning, Putra Heights & Bandar Rimbayu with accessibility to 4 major highways - was sold to Tropicana/ Danny Tan for RM1.297 billion, payable over a period of 20 years and only RM 50m Deposit need be paid as 1st payment.

    Less than 10 months later, in Jan 2014, Tropicana sold 25% of this land ( just 308.72 acres) to Eco World for RM470.67 million cash. Up to that point, the only payment it had made to Permodalan Negeri Selangor Bhd (PNSB) was a deposit of RM50 million.
    Upon hearing this, on March 29th, 2014, Khalid the MB became fuming mad and requested accelerated payment from Tropicana for agreed upon RM1.3 billion over 20 years.

    The full sum is however yet to be paid.They were able to make this outrageous sale because under the agreement, some smart fool ( allegedly the Selangor Economic Advisor Anwar Ibrahim) had decided to transfer the full power of attorney to all the land to the buyer despite only receiving RM50 million out of RM1.3 billion. Word on the market is that MB Khalid is making it hard for this ridiculous sale to both Tropicana and EcoWorld to proceed unless Selangor receives full payment first.

    Tropicana is still negotiating with MB Khalid for this but Khalid is insistent on the full amount to be paid first before allowing the transfer : http://www.bursamalaysia.com/market/listed-companies/company-announcements/1581685

    BTW, Tropicana is owned by Danny Tan the brother to Vincent Tan.

    BOTH Danny Tan & brother Vincent Tan are now doing big-time property development in Penang including in the RM10 billion GDV Bayan Mutiara Penang World City project (where they bought the land at a very cheap price of RM240 psf payable over 5 years fr the Penang State Govt) and also the IKEA Batu Kawan deal thru Ivory Properties Group. Vincent Tan is also involved in the multi-billion redeveloping of the Penang Turf Club.
    So, other than a common big-time property developer,why is DAP so concerned with removing Khalid as Selangor MB? Perhaps an article from more than one year ago before GE13 by RPK regarding this land sale can shed some light. Search in Malaysia Today.( who got bribed for cheap land sales in Selangor? )

    They are leaders but they cheated people like you and me, especially the malays.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kpd macai2 anwar KETUM yg tak faham artikel diatas. ....secara ringkas siKetum mau nengusir Khalid kerana menghalang satu urusan jual beli tanah yg merugikan sgor. Halangan itu menyebabkan kroni siKetum marah dan mengadu kpd siKetum....

      Byk urusan jualbeli tanah dan projek yg meragukan di sgor dan p.pinang.....melibatkan DAPigs di sokong oleh pemimpin pkr......ada masyukkkk sudah pasti.

      Padam
  13. Pendatang langkh mayat kami ank2 sgor seblum kamu dpt bwk kluar walau 1sen pun wang rakyat. ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lancau kau la cacai umno....x abis2 nk wang......wang khir toyo rembat ko dh lupa.....perangai lahanat ko sama mcm yahudi isfahan...

      Padam
    2. Haaaaa kan. ..nk kena btg idung sendiri baru ko tau yaa...khir toyo dh jatuh hukum....anwar ketum bila lagi.....jgn mare laa...nnt kena jual sama itu Dapigs

      Padam
    3. TANPA NAMA 10.56. LU MAU GELUMANG NAJIS DGN PELIWAT NEPOTISMA KRONISMA DGN DAPIGS CHRISTIANITY LU PUNYA PASAL. LU JGN MASUK CAMPUR HAL ORG SELANGOR OKAY???
      LU MMG ANAK HARAM JADAH YA???

      Padam
  14. Support for Pakatan Rakyat (PR) in Selangor has plunged by 15% from a year ago when it trounced Barisan Nasional (BN) to hold power in the country's wealthiest state, according to a recent survey.

    It us anticipated that support will further deteriorate and drop by another 10% when more of the wrongdoings of Dato Seri Anwar Ibrahim are exposed in particular issues of nepotism and chronism.

    BalasPadam
  15. Rakyat Selangor semakin marah. Nmpknya mau kecundang parti anwar kali ini.

    BalasPadam
  16. tergelak aku baca komen yg pertama tu. bila tski minta 'ayam' tu utk disembelih? Bahkan tski dihalau bila dia nk ambik ayam tu. pastu dia dtg curi ayam tu dan sembelih. itu cerita sebenar. Sorang lagi kawan kita komen, PAS cuma tak mahu Azizah, ganti saje org lain. Itu pun hujah pendek akal. Bila masa PAS kata begitu? Dlm mesyuarat majlis presiden yg pertama diadakan di mana tok guru hj hadi pun tak hadir, PAS hanya sebut setuju kerusi itu utk PKR. Tentang calon Azizah tu pas kata akan bincang dlm PAS. Lepas tu, majlis syura pas pula mesyuarat dan kputusan mesyuarat adalah sokong TSKI kerana beliau takde buat salah. Tak timbul pun isu Azizah di situ. Takde pun PAS buat kputusan PKR mesti ganti org lain selain Azizah, yg ada PAS sokong TSKI. Apa benda PAS ni? Nak putuskan sesuatu pun tungang langgang. Jika betul tak sokong Azizah dan PKR perlu ganti org lain, nape tak sebut awal2? Kalau sebut awal2, mudah pula PKR dan DAP bincang semula. Pas mmg lembab dlm pengurusan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya la...org pas pendik akal. Kamu pjg akal dan cerdik.

      Cuba kita baca line by line org atas ni. Jelas tak mengikut perkembangan masa kesemasa. Sahih tak faham isu. Ulasan dia luar context. Lps tu ada hati kata org pas pendik akal...

      Padam
  17. This Is What Women Really Want !!
    Kenikmatannya Terasa Hingga Ke Subuh !!
    KLIK HERE !!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini