KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Jumaat, 6 Mac 2015

MARI SERTAI "MARCH TO FREEDOM" DI RAUB MALAM INI, KEMUDIAN TERUS KE KL #KITALAWAN

PADA 06 Mac 2015 (Jumaat), mari kita semarakkan "March To Freedom" bersama anak perempuan tokoh reformasi yang kini terpenjara angkara kezaliman rejim.  Nurul Nuha Anwar akan bersama kita di Markas PAS, Kg Durian Sebatang, Dong, Raub, Pahang pada tarikh tersebut bermula jam 08.30 malam.


"March To Freedom" adalah satu gerakan untuk membela dan membebaskan DS Anwar Ibrahim dengan apa jua cara dari kezaliman yang menimpanya.  Turut bersama pada malam itu nanti adalah Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Chegu Bard yang terkenal dengan pidato vokalnya yang pasti menggegarkan pentas ceramah di Raub nanti.  Program ini turut mendapat kerjasama dari KEADILAN Pahang di mana tuan rumah diserahkan kepada KEADILAN Cabang Raub.  Turut berceramah adalah Pengerusi KEADILAN Pahang yang juga MP Indera Mahkota, YB Dato' Fauzi Abdul Rahman, MP Raub dari DAP, YB Dato' Arif Sabri serta beberapa pimpinan PR yang lain.

Difahamkan pada malam ini akan dilancarkan "Book Pocket" fakta-fakta berkaitan kes fitnah Liwat II DS Anwar Ibrahim.  Sudah pasti buku ini akan dapat menjawab beberapa persoalan yang dikemukakan oleh Shafee , Pegawai Pendakwa yang sekarang ini sibuk menjelajah untuk terus membawa cerita karut tentang DS Anwar.



Paling penting, Sabtu (07/3/15) selepas Konvensyen KEADILAN Audiorium Dewan Sivik MBPJ yang dijangka berakhir jam 12.00 tengahari, semua peserta konvensyen akan terus menuju ke Sogo untuk berhimpun di sana sekitar jam 3.00 petang.  Lokasi berkumpul telah pun ditetapkan dan bagi peserta-peserta Konvensyen KEADILAN akan dimaklumkan sewaktu konvensyen.  Apa yang penting, kesemua kita mesti berada di Sogo pada waktu tersebut untuk menyertai rakyat dalam program #KitaLawan.  

Sila dapatkan maklumat terkini di --->  FB: https://www.facebook.com/KitaLawanOfficial TW: @KitaLawan_my

46 ulasan:

  1. bangang tak habis2.ketum wat onar apa cer kita sibuk2.ada dia bayar gaji,makan minum,tempat tinggal kalau kita susah.ingat,tawakal pada allah.salam

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekurang2nya amno ada jugak jasa bagi kita gst.
      ketum ada bagi?

      Padam
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  2. Yg bangang ko je...ingat nk isi perut je....kena kat family sendiri baru kenal fitnah tu camne...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tuhan beri kita akal.selama ni kita dibodoh bodoh kan utk selesaikan masalah yg dia wat sendiri.akhirnya rakyat yg macam kau ni dari dulu lah sampai skrg duk ikut aje.cukup cukuplah kita ni diperbodohkan.salam

      Padam
    2. bagi brom, terus jadi bodo

      Padam
  3. INILAH JADINYA KALAU KITA IKUT NAFSU....DEMO DEMO DEMO SEMUA RAKYAT JADI SUSAH
    KENA TANGKAP CAKAP ZALIM, KALAU BEBAS CAKAP KERAJAAN BETUL
    KALAU CAMTU PEMBANGKANG BUAT PA PUN SEMUA BETUL LA
    INILA BANGANG NAMANYA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Susah apa bendanya>
      Aku tak pernah rasa susah pun kalu diaorang buat demo.
      Sikit pun aku tak rasa susah.
      Yang susah hati org amno aje

      Padam
    2. 9.50 ni spesis bangang. Eja umno pon salah...Kikikik

      Padam
  4. udah2 ler tu din....umur makin lama makin kebumi...moh gi masjid....dari melalak melolong...bior ler anak2 cina buat demo plak....kome idok ke jemput anak2 dap...isssshhh penakut beno kamu ni din...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama aje dengan ko

      Padam
  5. pakat2ajak la blogger tak da teloq.......greenboc, alhusyeen, mountdweller, tulang besi, sisi bukit, kedah lanie, cipan tenuk & tapir , yong suka kuning, libang libu dsbnya........jgn berani melalak dlm blog je...tu pun bila org komen tak keluar.........mmg dasar pejuang bacul......baling batu sebunyi tangan !

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama aje dengan ko
      cakap aje lebih

      Padam
  6. Din baik kau duduk Raub senyap2 layan ikan patin
    Anuar tu paper lama. Orang tak peduli dahh

    BalasPadam
    Balasan
    1. mau tak peduli...makin dalam penjara makin ramai orang takut. Takut amno tergolek dog

      Padam
  7. Bagi tau dulu cmne DNA yg berbentuk sperma airmani..lendir tu boleh Ada dlm jubo Seoul br aku turun.

    Ingat ye. Peguam nuwar sendiri ckp suka sama suka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cuba ambik lendir ko. Suruh bapak ko masuk kat jubor mak ko. Susah ke?

      Padam
    2. Wah. Anwar melancap? Azizah yg lancapkan Dan jolok dlm jubo sepul.
      Maknanya jijah la konspirasi.
      Cibai lu jijah.

      Padam
  8. Janganlah buat kerja tak berfaedah ni - tumpukan usaha naikkan ekonomi diri sendiri lebih baik dari membuang masa berdemonstrasi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Brim dah ada. Buat apa nak susah2

      Padam
  9. Ko pun anonymous, kutuk org plak.. kita ni sama je, baling batu tangan main pelir... kakakaka..

    BalasPadam
  10. Seharusnya wan azizah juga harus disoalsiasat oleh johari Ibrahim. Sama Ada pernah tak spnjg hidupnya pernah tak kote anwar memasuki juburnya..

    Takkan la tak pernah ye tak. Kalau azizah pernah kena jubo pun pasti azizah akan terlopong mendengar hujah anwar. Mesti pecaya memasukkn kotenya dlm dubur jijah tak salah.

    Sape tak kenal nuwar. Kaki kelentong baik punya.kahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Camna la masa dua ekor ni mati esok ye.mesti tersiksa. Berulat kt koneknya.
      Tak sabar nak tengok

      Padam
  11. Dalam satu kenyataan, Setiausaha Akhbar Presiden PAS, Ahmad Shamsuri menafikan surat arahan daripada Presiden PAS untuk ahli-ahli parti tersebut turun berjihad bersama-sama dengan PKR dan DAP sebagai solidariti kepada Anwar Ibrahim.

    Menurutnya, Presiden PAS tidak pernah mengeluarkan arahan dan surat sebegitu.Secara logiknya, dalam keadaan sekarang di mana PKR sedang terdesak dan mencari-cari sokongan daripada PAS bagi meramaikan demonstrasi yang dianjurkan.

    Bermula Perhimpunan Black 505, PAS tidak lagi terlibat secara aktif dengan demonstrasi-demonstrasi PKR menjadikan demonstrasi-demonstrasi anjuran PKR dan AMK tidak ubah seperti demonstrasi kumpulan skinhead berambut yang tidak jelas apa motif perjuangan mereka yang sebenar meainkan untuk mencipta huru-hara.

    Dan yang lebih malang bagi PKR ialah apabila Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAP juga mengesahkan DAP tidak akan terlibat dalam demonstrasi yang dianjurkan oleh PKR dan AMK, sebaliknya berkata, DAP mempunyai kerja-kerja lain yang lebih penting berbanding terlibat dengan demonstrasi jalanan.

    Barangkali itulah, ada pihak-pihak tertentu yang mahu juga menarik PAS dengan mencipta surat arahan palsu yang kemudiannya dinafikan oleh Setiausaha Akhbar Presiden PAS!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ternyata dan terbukti yg mempunyai kepakaran membuat berita palsu menyebar fitnah adalah puak2 pkr ini.

      Padam
    2. Jadi dah jelas bahawa anwar bukanlah pemimpin harapan pas dan dap. Tinggal lagi bila anwar masih berada di luar jail, pas dan dap saja2 nk tumpang tuah. Selama mana pas dan dap mampu bertahan di bawah shadow anwar? Inilah masa yg sesuai utk keluar dari penyamaran. Utk apa buat semua itu demi anwar. Anwarpun, dari bacaan pas dan dap, hanya mencacaikan parti mereka shj. Utk lebih jelas, kita tunggu berapa juta manusia yg akan terlibat dlm demo 8 mac ini. Boleh tahan sahaja atau akan memberi gambaran memalukan.

      Padam
    3. Din, pkl brp ko bertolak ke KL Din.aku tnggu ko kat dpn coliseum k...tp ko dtg nnt jgn lupa bg tnggl duit skit buat blaja ank bini ko.anwar takkan bg ko der.. hahaha

      Padam
  12. Sapa untung...yg untung dapigs...tunggang org melayu yg terlampau cerdik sampai diperbodohkan.. Hahahaha...dia org jugak byk kerusi, padahal bangsanya ciput je....abis dia org untunggggg, akhirnya melayu juga terpukang... Tu pun melayu fuckatan tak sedo sedo lagi...masih melalak utk peliwat...yg tokey beso cari tunggangan lain..sape yg nak ditunggang...cari cari....dah nampak pun.. Gayanya gayanya org maBUK....maBUK duit dan kuasa....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Din,ko dh smpai ke lum, ,kot kau terus masuk coliseum tgk wyg tamil? ? Hahaha

      Padam
  13. Hanya l/kurang 2, 000 org saja yg hadir dari 20, 000 yg diharapkan. Hujan turun ramai yg balik. Yg lain terus berarak ke KKCC. Kumpulan busking kembali menghibur. Keadaan balik spt normal. Hasilnya? Hampehhhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tolak org pegi shopping kameraman pemberita dan CID SB, jumlah tak smpai 2000 pun. Maka esuk Yab Najib akn letak jawatan...hehe

      Padam
    2. SO...?? ANWAR BEBAS ESOK?? MABUK AIR KETUM PUNYA MACAI...!! TUIHH

      Padam
  14. Din
    Habis punah ranah lah PKR ini,kalau tak ada cina sepet tolong sikit tadi,itu pun hangat taik ayam aja,kenduri kawin lagi ramai orang.Budakx pun dah pandai,dia orang hayun duit dulu,hadir atau tidak belakang kira.....rugi..rugi bisnes Fizi Bapok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha...kelakar la abg nihh

      Padam
  15. Tahniah kpd semua Reformist #Kita Lawan...
    Perjuangan kita ptg tadi membuat kjan umnoBN gentar dan akan tunduk pd tekanan kita. Esuk mari kita ramai2 ke Sg Buloh pula utk menunggu Anwar Ibrahim keluar dari gate penjara. Jgn lupa bawa lilin dan obat nyamuk, dikhuatiri kita kena tunggu sampai lewat mlm........

    BalasPadam
  16. Kahkahkahkahkah...Ini lawak yang serba melawakkan!Pidato bukan main hebat. Bergegar-gegar langit dengar ceramah para pemimpin PKR terutama sekali Nurul Izzah, Rafizi dan Hishamuddin Rais.Ingatkan dalam 3000 orang yang berdemonstrasi dan berazam hendak menjatuhkan Najib dan menumbangkan Barisan Nasional dengan 'demonstrasi besar-besaran' itu, adalah 10% yang masih berani 'walau ribut badai dan hujan api' yang melanda sekalipun.Rupa-rupanya tak ler seberani mana.

    Lori treler merah disangkakan, lori FRU dan bila hujan turun jam 4:20 petang tadi, habis semua bercempera melarikan dan menyorok dari ditimpa hujan.Yang duduk menjerit kat tangga SOGO segera menerpa masuk dan menyibuk di kalangna warga kota yang seronok bershopping berbanding melalak-lalak menyatakan kesusahan... dan akhirnya mereka turut sama bershopping walaupun mereka kata mereka susah di bawah pemerintahan Najib!

    Macai..macai..ntah ler

    BalasPadam
  17. LPS NIE KITA BIKIN KEMPEN BARU...BEBASKAN ANWAR IBRAHIM ATAU SINGKATAN B.A.B.I.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Silap tu bro...Bebaskan Anwar Bin Ibrahim BABI...

      Padam
  18. Semuanya nak kena letak jawatan kalau ikut puak-puak nih...Sampaikan Rosmah pun disuruh berundur. Mereka terlupa pula yang Rosmah Mansor tidak ada sebarang jawatan kecuali sebagai isteri Perdana Menteri. Yang ada jawatan adalah bini dan anak-anak Anwar Ibrahim.Tanpa jawatan, Rosmah nak letak jawatan apanya. Dan dia juga tidak dipertanggungjawabkan bagi apa-apa yang berkaitan dengan politik dalam negara ini. Tak macam Wan Azizah yang rakyat perlu membayar ratusan juta ringgit untuk melayan kerenahnya termasuklah berpilihanraya kecil.

    Hanya kerana Anwar Ibrahim, puak-puak ni jadi bangang sampaikan sibuk nak suruh orang lain letak jawatan.

    Anehnya mereka berada di hadapan Ibu Pejabat PAS dan mendesak agar Hadi Awang letak jawatan. Hanya kerana PAS tidak mewajibkan ahli-ahlinya menyertai demonstrasi anjuran PKR, maka mereka meminta agar Hadi berundur.

    Kesian sungguh mereka. Mereka sudah semakin muflis!!!

    BalasPadam
  19. Mcm ni la ya...kita toksah buang masa....kita jerit ramai2 kat berok suruhan ketum ni....BOLEH BLAHHHH LA LUUUU. ...!!!!

    BalasPadam
  20. Nk tanya skit ni.jadi ke anwar bebas dan najib letak jawatn hari nih. Huhuhu

    BalasPadam
  21. Kesian! Kesian!
    Semalam, yang hadir berdemonstrasi adalah dalam lingkungan 3000 orang, tetapi angka tersebut dibesar-besarkan menjadi 10,000 orang dengan bantuan Malaysiakini. Jam 3:30 petang pun, baru 1,700 orang tetapi Malaysiakini dan PKR sudah buat cerita konon dah 5000 orang.

    Hakikat sebenar, PKR cukup takut kehilangan penyokong sehingga mereka terpaksa pula mencipta fantasi semata-mata untuk menyenangkan hati sendiri.

    Begitu jugalah dengan kisah NYALAAN LILIN di hadapan Penjara Sungai Buloh yang telah dirancang dengan penuh semangat pada mulanya tetapi kemudian menjadi amat memalukan.

    Sepatutnya SETIAP MALAM upacara nyalaan lilin dibuat. Itu keputusan yang dibuat setengah bulan lalu oleh Wan Azizah Wan Ismail, isteri Anwar Ibrahim sendiri. Kononnya, upacara tersebut akan dibuat sehinggalah Anwar dibebaskan dengan upacara akan dihadirioleh salah seorang anggota keluarga Anwar. Bagaimanapun, ekoran semakin kurang yang hadir, upacara tersebut ditukarkan menjadi dua minggu sekali dan itulah keputusan terbaru.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang dah jadi dua minggu sekali. Harap-harap ler, bulan depan, tidak pula menjadi sebulan sekali dan kemudian dua kali sebulan dan selepas itu setahun sekali!!!

      Padam
  22. kalau setakat berarak nak membela si kote bengkok ni baik renti kan ajela.. time dia jd TPM dulu takda pun sibuk nak bantu rakyat, keje nak memantat dan menjubo je.. masa dia jadi menteri kewangan loan kereta pun smpi 17% bantu rakyat apa namanya tu bg duit utk senang dia menjubo...

    BalasPadam
  23. Yesss...macai amno dah gelabah puyuh bila anak2 muda dah meluat dengan amno....Mahdey kutty pun dah meluat dgn Najib....kahkahkah...cuma tinggal yg mkn BRIM je jadi bodoh...hahaha

    BalasPadam
  24. Eh,,,,tak gelabah pun,anak muda macam bingkai Adam Adli tu.Anakx muda yang kau tengok itu kalau tak beri duit RM 150/ mampus tak datang.Cuba cek berapa orang dari mereka yang telah mendaftar mengundi.Kalau TDM saorang tak suka Najib apa dia bolih buat...TOLOL.Yang mengelabah PKR aja,dah dekat nak hancus.Tak ada sokongan akar umbi PAS ,main taik lah kau orang,inat kaum mata sepet tu nak sokon ke ...taik kucing.Kadangx kesian tengok caix PKR ini, nak path balik dah malu.nak jawab terkebil kebil sebab semua kutukan pada kau orang adalah benda yang benar.Itu sebab sekarang merapu entah apa benda macam cai di atas.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini