RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Jumaat, 10 April 2015

MUSTAHIL UMNO MENANG TANPA BERTANDING DI ROMPIN

SAMADA RUU Enakmen Syariah yang akan dibawa oleh Presiden PAS ke Parlimen itu dibentangkan atau ditangguhkan, sedikit pun aku tidak merasa ada kaitan dengan PRK Parlimen Rompin nanti.
 


Peruntukan untuk bertanding Kerusi Parlimen Rompin bagi PR adalah Kerusi PAS jika berpandukan konsep yang dipersetujui bersama sebelum ini. Justeru itu, aku merasakan mustahil PAS akan melepaskan Kerusi ini dengan mudah kepada Umno/Bn walaupun Umno menyokong RUU tersebut. Kita kenali PAS sebagai parti yang akan sanggup bertanding tidak kira di mana saja, samada menang atau kalah. Prinsip perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS tidak mudah boleh dijual beli hanya dengan satu RUU yang belum pasti ke mana lagi.

Ada yang mewar-warkan kononnya Umno sedang memujuk PAS untuk memberi laluan kepada parti yang banyak menyusahkan rakyat itu agar menang mudah di Rompin atas dasar 'balas budi' di PRK Dun Chempaka dan sebagai galang ganti untuk Umno menyokong RUU yang bakal dibawa oleh Hj Hadi. Kita ingin ingatkan Umno bahawa kita tidak akan benarkan Umno menang tanpa bertempur. Samada PAS akan terus bertempur di Rompin atau KEADILAN yang akan berdepan dengan Umno di sana.

Dengar khabarnya, ada calon Bebas yang mahu mencuba nasib sekali lagi untuk bertanding setelah hilang deposit di dalam PRU 13 yang lalu. Itulah semangat, namanya. Kalau calon Bebas yang hilang deposit pun mahu bertarung lagi, mustahil PAS yang tidak hilang deposit di Rompin baru-baru ini akan menyerah kalah.

10 ulasan:

  1. he he he..din.. lu nk beli jiwa pas ke??? peduli apa din...PKR mana ada kerusi...semua atas ehsan PAS...punya lar lahanat PKR ni bila dh dpt kuasa...lu peduli apa PAS nk bg laluan pd UMNO...lu jaga lar si ketum tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alahai macai sekor ni....itupun nak komen. Yg lu sebok sgt tu apahal. Umngok tu dah nak pecah tongkang. Mamak dgn bugis bertempur...lu jugak tersepit tengah2....pegilah bayar gst ko sampai mampus. Semoga Allah berilah sedikit akai cerdik berpikir....ko tu asyik kena main dgn pemimpin umngok aje. Dahlah bongok piang ....lepas tu ada hati lak nak bodohkan org lain.

      Padam
    2. Akhirnya tongkang umno akn pecah dek serangan fitnah penipuan tohmahan oleh puak dapigs fuckertan Anwar alsodomi peliwat tersohor seantero donia bersama juak2 munafik gay lgbt....tunggula kalian, kebenaran akn mengatasi kebathilan tidak lama lagi

      Padam
  2. Kalau PAS tak mau tanding, PKR malu2 kucing, biarlah calom bebas saje yang bertanding insyaAllah boleh memberi cabaran pada Ameno. GST gasak sampai terburai.

    BalasPadam
  3. Pkr parti lahanat...wakakaka...presiden islam tapi tolak hukum islam...pastu ada macaiii nk beli jiwa pas plk...dh puas ludah pas..sikalang mau jilat balik haa..wakakaka...nehi pkr nehi

    BalasPadam
  4. Entah apa-apa puak PAS bodoh ni bercakap?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macamlah pkr tu pandai sangat...
      lu punya pasal kajang movie la suma terjadi
      sekarang mau konar baring?

      Padam
  5. AKUY DAH FEDUP DENGAN HANGPA SEMUA TERUTAMANYA PAS. dAH AKU PADAMKAN HATIKU DARIPADA BERSIMPATI PADA PAS DEK PERANGAI KERANA TUANG PRESIDENGNYA NGAN KERA JAANG PERPADU$ WANG. BAGIKU PASLAH YANG MEMBUATKAN SUASANA SEKARANG MENJADIKAN AKU SEKARANG ON FENCE SITTER . TERIMA KASIH PASPENCETUS AKU MAKAN PADA MANA MANA YG BAGI MAKAN, AKU NAIK BAIK NGAN UMNGOK PULA,BECAUS EIN REALITY POLITIC IS JUST A GAME.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pegi mampooos la dengan ko punya fedup tu

      Padam
    2. Ye ye pegi mamposss...di ulang ...pegi mamposs

      Padam