KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Khamis, 4 Jun 2015

KEPIMPINAN ULAMAK BAKAL DIHORMATI OLEH SEGENAP LAPISAN MASYARAKAT

AHLI Pas dikhabarkan mencapai jutaan orang.  Perwakilan yang hadir untuk menentukan pimpinan PAS di semua peringkat sekitar seribu orang.  Inilah sistem pemilihan yang telah lama diamalkan oleh Pas dan itulah juga sistem yang diamalkan oleh Umno iaitu sistem perwakilan, begitu juga dengan KEADILAN sebelum KEADILAN mengubah kepada sistem yang lebih demokratik iaitu sistem satu kepala satu undi. 

Muktamar Pas sedang berlangsung sekarang.  Dewan Pemuda dan Muslimat telah menyaksikan penyandang jawatan ketua dan Timbalan kecundang.  Sebentar tadi, Presiden juga turut dikekalkan oleh Hj Hadi, manakala Mat Sabu yang sebelum ini amat dipuji oleh Almarhum Tok Guru Nik Aziz turut kecundang.  Lawan Hj Hadi, Ustaz Ahmad Awang tewas manakala Ustaz Tuan Ibrahim berjaya menewaskan 'ayam sabung" Pas selama ini, Mat Sabu.  Naib-Naib Presiden sebelum ini kesemuanya tewas iaitu Husam Musa dan Salahuddin Ayob.  Ertinya, dari jumlah jutaan ahli Pas, sekitar seribu perwakilan mahukan golongan Ulamak memimpin Pas.

Selepas Muktamar ini, aku yakin tentu Pas bertambah baik dan efisyen dan lbih dihormati kerana kepimpinan Ulamak tentulah tidak sama caranya dengan orang biasa. Tentunya pimpinan baru ini nanti akan menjadi contoh kepada ahli-ahli di bawah bagaimana untuk mengurus parti dan jemaah dengan baik dan diminati rakyat.  Tentunya mereka akan lebih zuhud dan tawadhuk, penuh hikmah di dalam mentadbir parti dan menentukan parti Islam ini kelihatan amat telus, bersih dan sederhana kehidupan pemimpinnya.  Tentulah masyarakat Non Muslim lebih mendekati mereka kerana Ulamak pewaris Nabi akan menampilkan akhlak dan kebijaksanaan yang pernah ditunjukkan oleh Nabi.

Kita amat yakin, selepas ini Pas akan dapat menjadi 'leader' kepada Pakatan Rakyat kerana pimpinan Ulamak yang mewarisi perjuangan Nabi tidak akan menjatuhkan imej Ulamak itu sendiri.  Semoga tercapai cita-cita Islam yang ingin diperjuangkan, InsyaAllah.


44 ulasan:

  1. Awalnya admin tidur dimalam jumaat nih, kemudian tak pasai-pasai mengigau pulak. Bogus punya mimpi nampak!!!

    BalasPadam
  2. ini menunjukkan pas akan menjadi pas diera 70an.pas akan kehilangan banyak kerusi di dun dan parlimen.golongan yang menaikkan imej pas sudah tidak berjawatan.apa yang saya lihat golongan ulamak didalam pas tak pandai berpolitik dan tak cerdik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul....sokong tuh....

      Padam
  3. Pas akan kembali ke zaman suram. Kelantan bakal jadi indon Malaysia rakyat merempat sana sini cari makan dari perlis sampai ke sabah anda akan jumpa komuniti Kelantan. Sebab kepimpinan cakap pandai ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. DIKELANTAN HUDUD LAGI PENTING RAKYAT SUSAH DAN TAK MAKAN DIA ORANG PEDULI APA.

      Padam
  4. Beruntunglah kelantan terengganu dan pahang lepas ni kerana Pas akan maju kehadapan dengan ketrampilan pemimpin pemimpinnya yang mula dipenuhi dengan penjual penjual agama dan ahli ahli yang wala bodoh bertuhankan manusia....!!! l

    BalasPadam
  5. Sayonara PAS, dirgahayu UMNO!!!
    Puas sudah hati mereka itu sebabnya dapat beri talian hayat kpd UMNO.

    BalasPadam
  6. ada jer x kene dgn pas selagi juak2 kau x menang...udah2 la...jgn dok ikut nafsu amarah...setan suka sgt2

    BalasPadam
    Balasan
    1. BHAI KALAU YANG MENANG NI PANDAI BERPOLITIK TAK PA BHAI. NI YANG BODOH BELAKE.

      Padam
  7. Elok semua caw pas yg ada dibubarkan sja biar pak lebai yg berkerja

    BalasPadam
  8. Barisan pimpinan PAS yg syok sendiri berPresiden pesakit Otak.. PRU akn datang thu lah nasib ko orng, nk mengemis undi dari kaum cina dan india?,,, mereka akan jawab ko orang p mampos,.ko orng bkan pilihan rakyat yang nk tumbangkan UMNO BN yng dah memang dekat nak mampos

    BalasPadam
  9. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHA

    BalasPadam
    Balasan
    1. LU GILA KA BHAI

      Padam
  10. Din lidah dh ada cabang....wakakakaka.....lidah biawak...wakakaka..cakap pn dh mcm nuar..pusing2...PKR BABI DAP BABI

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan lidah cabang, tp perli tu..... u penah termakan sup babi ke tk faham

      Padam
    2. LU PUN BABI JUGAK AGAK NYA.

      Padam
    3. Sah lu memang babi tunggal belaan pas cibai.

      Padam
  11. calon "tajaan" kalah ye bang?

    jangan marah noo...

    bak kata rafizi gurau jek...

    BalasPadam
  12. Selamat berehat agen DAP dan PKR...2017 cuba lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tahniah untuk sitolol dan barua umno. semoga dapat jawatan menteri. 15 juta da boleh bank in.. da tak ada yg menghalang

      Padam
    2. SELAMAT MAJU JAYA ULARMAK TONGONG

      Padam
    3. cakap apa pun tunggu bila pru14 nanti,ulamak2 pas boleh le jadi nelayan,sbb dah kalah sebab pengundi dah pukul tko,satu undi boleh menang....dan satu undi boleh kalah

      Padam
  13. Selamat berehat agen DAP dan PKR...2017 cuba lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat berehat ADUN dan Ahli Parlimen PAS dalam penggal akan datang...PRU lagi satu cuba lagi...tu pun kalau rakyat sokong laa....

      Padam
    2. SELAMAT MAJU JAYA ULAR DALAM SEMAK

      Padam
  14. Pi belajar kitab la sama....statement mcm apa2...x percaya ka janji2 Allah...islam akan menang!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. belajaq kitab umno?

      Padam
    2. janji allah islam akan menang. memang da nak menang tapi geng tolol bawa ke belakang. geng tolol yang tolak kemenangan yang dijanjikan allah. kalah asal diredhai..

      Padam
  15. Pi belajar kitab la sama....statement mcm apa2...x percaya ka janji2 Allah...islam akan menang!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. JANJI ISALM AKAN MENAG TU BETUL TAPI BUKAN NGAN PAS.INI PARTI CAP AYAM

      Padam
  16. Ilmunya dikata tinggi tapi akhlaknya tiada....

    BalasPadam
  17. http://www.amenoworld.net/2015/03/dap-ajak-bn-gabung-bentuk-kerajaan.html?m=1

    BalasPadam
  18. Sama saja pemimpin dgn penyokong ..ahklak islam entah ke mana bila xsependapat maki hamun sesedap rasa..

    BalasPadam
  19. belajaq kitab umno ka?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kitab DAP Alsongsang

      Padam
  20. PAS Sekarg dah teruk,, dah jadik mcm org UMNO,, harap je berserban tp ilmu agama, lebih rendah dri anjing.. maaf saye berkate.. tika saat umno BN hndak tumbang, ketika inalah para2 peminpin PAS bercakap gah, dan sangup menjilat ludah org2 UMNO yg terang2 membelakangkan agama..xper allah maha berkuasa..pd abdul Hadi,,ingt ape yg dah kamu lakukan kerosakan dlm perjuagan PAS selama ini adelah sampah semata2.. kami sbg rakyat sngat jijik melihat kelaku presiden PAS, yg terang2 mejahanamkan kekuatan PRK..kamu org2 islam rela mngundi DAP dan PKR..selagi ade pemimpin mcm HADI nih, x kemanalah perjuangan ISlam yg didokong oleh org2 PAS yg lame.. meluat dah dgn org2 PAS,,lebih2 lg org2"HADI..zaman sekrg bukan cerite org MELAYU..cerita sekarg masa hadapan..dan haluan org islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.07 ni dari group pejuang LGBT.

      Padam
    2. AKU DH CKP DRI DULU. PRESIDENG TU SAKIT OTOK. MU ORNG DOP CAYE. ACU G ATR HOSPITAL TEST OTOK

      Padam
  21. Tiba msenye utk PR brgerak maju tnpa PAS mulai skrg spya smpat mncongak strategi bru utk memenangi PRU14 3 thun lg. PR tk bole mnang perang klw ranjau2 dlmn sesame parti sndiri mnarik tumpuan, mse & sumber tnaganye.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya. Strategi kipas DAP

      Padam
  22. Haji Hadi jd MB Ganu stu penggal jer, sbb terlajak buka kitab.. Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha BENGONG!!!!!! Orng Ganu kata BODO SOMBONG,,,

    BalasPadam
  23. cucu mamak kutty6 Jun 2015 3:26 PTG

    org yg maki dap babi,pkr babi tu,kompom masa mak dia mengandungkan dia,mak dia mengidam sangat nak makan daging babi,maka bapak dia pun pergi pasar yg menjual daging babi dan berkata dgn tokeh babi tu,aiya tokeh lu timbangkan daging babi yg bahagian batang pinang punya tau,gua mau 5kg,sebab gua punya bini mengidam nak makan daging babi ni,maka bapak dia bawak balik,mak dia pun buatkan le daging babi di masak rendang,maka mak dia pun makan habis semua 5kg daging babi yg dibuat rendang tu dgfn gelojoh nya,serupa mcm babi makan juga,tentu sedap tu.....sebab tu ramai org suku cakap babi dap,babi pkr,sebab darah daging ada DNA babiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    BalasPadam
  24. TGHH menteri besar sepenggal tetapi Nizar , UAA dan geng hanya 10 bulang je.

    BalasPadam
  25. TGHH menteri besar sepenggal tetapi Nizar , UAA dan geng hanya 10 bulang je.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini