TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

PROGRAM 14 OKT 17

PROGRAM 14 OKT 17

Rabu, 3 Jun 2015

SUHAIZAN TEWAS, PAS BERSAMA PR LEBIH KUKUH?

SUHAIZAN Kayat, Ketua Pemuda PAS selesai sudah berucap sempena Muktamar Pemuda PAS semalam. Intipati penting dari anak muda yang digelar "jebon" oleh pro Ulamak ini adalah betapa pentingnya PAS kembali ke pangkuan rakyat yang ingin melihat Umno/Bn tumbang dan Kerajaan PR mengambil alih Putrajaya.  

Suhaizan ada harapan tewas kali ini kerana dikatakan perwakilan mahu golongan Ulamak memimpin Pemuda.  Tiada masalah dari segi itu, sesiapa pun boleh diangkat untuk menjadi Ketua Pemuda.  Itu hak para perwakilan.  Mereka yang menjadi perwakilan tentunya sudah berfikir ke arah mana PAS mahu dibawa.  Jika mereka mahu tokoh baru bagi menggantikan Suhaizan, tentunya tokoh baru ini lebih komited dari Suhaizan untuk memperkukuhkan PR.  Itu pun jika PAS masih berminat dengan PR.  

Setakat ini, semua pimpinan PAS dari segi zahirnya mahu terus bersama PR.  Ertinya, mereka sedar PR banyak membantu PAS di dalam memperluaskan pengaruhnya.  Tentulah tidak bermaruah jika mulut berkata mahu bersama PR tetapi di hati pula lebih senang dengan Umno/Bn.  Mustahil PAS bersikap sedemikian jika dilihat dari dasar parti Islam tersebut.  

Kalau Suhaizan tewas, adakah PAS bertambah kukuh di dalam PR?  Itu persoalannya.  Jika dirasakan PAS akan terus longgar bersama PR jika tokoh baru menggantikan Suhaizan diangkat, perlu apa Suhaizan digugurkan?  Melainkan jika memang PAS mahu dilihat sedemikian.

38 ulasan:

  1. Balasan
    1. lebih jujur lagi, kalu hadi menang jugak maknanya hadi layak jadi PM ganti najib. Lepas tu hudud akan diluluskan di parlimen.

      Kahakkkk ptuiiii

      Padam
    2. En. Wan Rosli....puak2 yg sokong UG ni perangai macam bini Pak Man Tempe. Pekak badak. Bengap melantun2. Dah kena ngap umno besok baru nak hantuk kepala kat lubang jamban.

      Padam
    3. Kelakar lah korang ataupun buta hati.. mana mungkin pas dan umno bergabung.. hari tu kt cempaka umno bg jln kpd pas.. kemudian di rompin pas tak bg muka tetap lawan umno.. so tu bukti mudah pas x akan bergabung dgn umno.. kalau dap dgn pasma.. mungkin..

      Padam
  2. Pas tidak dikukuhkan oleh PR melainkan paslah yang menjadi ikon yang digemari pada PR lepas. Kalau Dap ikonnya mengapa di Teluk Intan dap kalah? Pas sebenarnya dah berjaya bawa golongan muda dekat dengan ulama dan ngaji kitab. Bukan golongan muda yang jinak dengan profesional yang gah tapi tunduk pada pkr dap. Tak pernah dengar pulak ceramah agama anjuran dap dan pkr. Dan orang muda datang ceramah agama kerana desakan Dap dan PKR.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau macam tu sila keluar dari PR
      Lagi cepat lagi bagus

      Padam
    2. Pas UG buat ceramah?
      Setahu aku ular+mak UG kalu buat ceramah isi dia membaruakan orang, memfitnah orang tokey pil kuda.

      Padam
    3. Teluk intan kalah sebab ularmak barua UG
      Banyak sangat mabuk pil kuda
      Tak caya?
      Tanya asang ali

      Padam
  3. Kalau mcm tu apa tungg lagi? Kalau Pas dah kuat dan ramai anak muda yang sokong ikon UG ni bolehlah tinggalkan PR. Apa buat terhegeh2 dgn PR lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul....
      Tolong keluar cepat dari PR

      Padam
    2. Bye bye PAS....aku tak akan beri undi kepada PAS lagi dalam PRU nanti

      Padam
  4. Takde pun sebut DAP ikon, yg disebut adalah PR..Tentang kekalahan DAP di Teluk Intan kena tengok statistik peti undi kwsn dan lepas tu buat tafsiran..

    BalasPadam
  5. Tanpa nama 8.17 pg.. kenyataan sombong dan bongkak anda lansung tidak menampakkan anda penyokong parti yg memperjuangkan Islam dengan contoh akhlak yg baik. Sifat syukur dan terima kasih perlu ada dan diamalkan walaupun kesannya hanya kelebihan 1 undi. Tindakan bodoh pemimpin yang saling bertikam lidah juga menunjukkan tiada amalan bijaksana dalam dakwah dan ukhwah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak PAS for all atau Pas with UMNO
      Pilihan lah

      Padam
    2. dengan lain perkataan, otak letak kat ponggong

      Padam
  6. Apb..apb..apb

    DUIT
    Projek
    ESOS
    Tanah
    Komisyen
    BALAK
    Proxy...drp TALI barut umno tlh mngalir ddlm gelap

    Inilah bentuk RASUAH yg mngakibatkan khianat serta FITNAH yg bnar2 tlh mnjahannamkan ummah!

    BalasPadam
  7. PKR BABI..DAP BABI..wakakakaka...

    BalasPadam
  8. Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu semakin menunjukkan siapa dia yang sebenar. Dahulu, masa dia tidak ada apa-apa, memang PAS adalah wadahnya. UMNO jadi bahannya. Cerita-cerita seluar dalam, baju dalam dan apa-apa sahaja yang membabitkan 'dalam' adalah zikir dan ratibnya. Dan dia jugalah yang berusaha sedaya upaya membuktikan bahawa Anwar Ibrahim adalah seorang biseksual yang tidak ada pantang larang membalun dan melampiaskan nafsunya.Dia jugalah orangnya yang menggelarkan Anwar Ibrahim sebagai ANWAR AL-JUBURI.

    Namun apabila Lim Guan Eng membelanya dan meletakkannya di bawah payroll, lain pula cerita Mat Sabu. Segala idealisme perjuangannya dahulu, hilang entah ke mana. Mat Sabu masih berada di dalam PAS kerana itulah yang dimahukan oleh DAP dan Lim Guan Eng. Tetapi hati dan perasaan Mat Sabu sudah pun berada dalam DAP.Mat Sabu bergandingan dengan Ahmad Awang, seorang lagi yang menggunakan topeng PAS tetapi sangat terhutang budi dengan DAP.

    Siapa yang tidak kenal Ahmad Awang dan hubungannya dengan Ngeh-Nga semasa DAP menguasai Perak pada tahun 2008 sehingga Februari 2009.Beberapa orang pemimpin PAS yang lain telah mendapat tempias dari DAP sepertimana Mat Sabu dan Ahmad Awang. DAP telah membuat pelaburan besar untuk menentukan hala tuju PAS sebagai sebuah komponen DAP yang akan patuh, akur dan sentiasa menurut kehendak DAP, serta pada masa yang sama mengumpulkan undi-undi Melayu untuk DAP atau sebagaimana yang dimahukan oleh DAP seperti yang kita dapat lihat pada PRK Permatang Pauh beberapa minggu lepas.

    Serangan bertali arus para pemimpin DAP terutama sekali Lim Guan Eng dan Anthony Loke ke atas Presiden PAS, begitu jelas untuk membawa PAS ke haluan baru dengan menggantikan para pemimpin yang dilabelkan sebagai pro-ulama kepada golongan pro-DAP. Mat Sabu dan Ahmad Awang telah diberikan peranan untuk MENDEWAKAN dan MEMAKSUMKAN DAP sebagai membalas budi yang telah ditaburkan kepada mereka sebelum ini.Tiada DAP dalam PAS bermakna Ahmad Awang dan Mat Sabu akan kehilangan sumber pendapatan yang sangat besar. Dek kerana itulah, apa-apa cara sekalipun, Mat Sabu dan Ahmad Awang, di samping memperkecil-kecilkan kepimpinan Abdul Hadi Awang, perlu juga mempromosikan DAP sebagai PENYELAMAT PAS daripada kekalahan teruk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. golongan syaitan berjubah berbicara

      Padam
    2. Mohd shahran ni sohih pejuang LGBT tegar dibawah panji Anwar alJuburi.

      Padam
    3. Pasal sikap dolak dalik Hadi Awang berkenaan dengan lantikan MB Selangor tak cerita? Wait and see....PRU nanti banyak kerusi PAS akan hilang terutamanya di Pantai Barat (Selangor...Perak...NS...Johor)...aku mengundi kat Kelantan....dan tak akan undi PAS lagi...ramai anak Kelantan di Perantauan sudah tawar hari dengan PAS terutama selepas sikap dolak dalik Hadi Awang....mereka hanya akan sokong PAS jika Presiden parti bertukar tangan

      Padam
    4. Bila pencacai memburuk-burukkan Mat Sabu dan Ustaz Ahmad Awang, maknanya mereka berdua adalah golongan yang benar dan kehadiran mereka sebagai pemimpin amat menggerunkan syaitan-syaitan yang ada. Bila musuh puji kena hati-hati, tapi bila musuh marah dan kutuk, maknanya jalan yang kita pilih adalah benar.

      Padam
  9. Pada tahun 1999, PAS yang tidak bertahaluf siyasi dengan DAP telah berjaya memenangi 27 kerusi Parlimen berbanding DAP 10. Pilihanraya Umum 2004, DAP yang yakin akan menang besar telah mengenepikan PAS dari Barisan Alternatif, hanya mampu menambah 2 kerusi dari tahun 1999 iaitu sebanyak 12 manakala PAS pula kesan daripada kerjasama dengan DAP, telah merosot dari 10 menjadi 7 kerusi sahaja. PRU 2008, apabila PAS secara rasmi mengumumkan kerjasama atau tahaluf siyasi dengan DAP, dan pada ketika tengah kemuncak penolakan ke atas UMNO-BN, masih tidak dapat menandingi keputusan yang diperolehi ketika BERSENDIRIAN pada tahun 1999 apabila hanya mampu meraih 24 kerusi Parlimen berbanding DAP yang telah menggunakan kekuatan logistik serta sokongan PAS yang berjaya memperolehi 28 kerusi Parlimen, jumlah terbanyak yang pernah diraih sepanjang menyertai Pilihanraya Umum pada tahun 1965.

    Justeru, kenyataan beberapa pemimpin PAS bahawa, PAS akan hancur dan kalah teruk jikalau tidak meneruskan kerjasama dengan DAP, sebenarnya adalah karut semata-mata kerana PAS tidak pernah lebih baik ketika bertahaluf siyasi dengan DAP berbanding bersendirian seperti keputusan yang dilihat pada tahun 1999.

    Yang sebenarnya pihak paling banyak meraih faedah daripada tahaluf siyasi atau kerjasama politik itu adalah DAP kerana DAP telah meningkatkan jumlah penguasaan kerusi Parlimen BERGANDA-GANDA semenjak mereka bekerjasama dengan PAS.

    Ironinya, orang seperti Mat Sabu sangat takutjikalau DAP tidak lagi bersama-sama PAS, bukanlah kerana PAS akan kalah teruk kerana PAS telah terbukti tidak memerlukan DAP berbanding DAP yang sangat memerlukan PAS, tetapi kerana KETIADAAN DAP dalam PAS akan menyebabkan mereka kembali terpaksa menggunakan VAN HI-ACE ke sana ke mari dengan mengharap kepada duit TABUNG MILO dan karung kain untuk hidup sehari-hari.

    Lebih-lebih lagi untuk orang seperti Mat Sabu yang tidak ada pendapatan selaku Wakil Rakyat!!!

    BalasPadam
  10. Sangat setuju jika PAS keluar dari PR, pimpinan munafik yg menyusahkan rakan seperjuangan. Eloklah PAS bersendirian shj, aku nak tengok sejauh mana hebatnya PAS tanpa PKR dan DAP. Pergilah berambus keluar, buat apa masih lagi mahu menenggek sebagai parasit dlm PR?

    BalasPadam
  11. Suhaizan Kaiat yang didalangi oleh DAP dan kaum Parasit telah tumpas teruk di tangan Nik Abduh Nik Abdul Aziz. Suhaizan hanya mampu memperolehi 263 undi berbanding Nik Abduh yang memperolehi 429 undi.

    Sekarang yang ditunggu-tunggu kini adalah untuk jawatan Presiden, Timbalan Presiden, Ketua Muslimat dan Naib Presiden.Husam Musa dan kumpulannya sedang melihat serta memerhatikan perkembangan terkini pengundian dengan penuh sengsara. Dan yang sudah pasti berdebar-debar kencang kini adalah DAP yang telah mengeluarkan perbelanjaan besar untuk kempen menggulingkan kepimpinan pro-ulama di bawah Abdul Hadi Awang.

    Mampukah DAP memperolehi pulangan atau mereka terpaksa menambah pelaburan apabila proksi-proksi mereka tercampak daripada saf kepimpinan PAS?

    Keputusan untuk Dewan Ulama, langsung tidak menyebelahi mereka apabila kebanyakan daripada pemimpin yang terpilih, menang tanpa bertanding. Dewan Ulama merupakan antara yang paling lantang menentang cubaan DAP untuk memporak-perandakan PAS, malah yang paling lantang juga menafikan tuduhan DAP dan PKR bahawa PAS mahu bergabung dengan UMNO.

    Daripada soksek-soksek yang kedengaran, Mat Sabu yang merupakan Timbalan Presiden PAS juga semakin hampir dengan KEKALAHAN apabila Tuan Ibrahim Tuan Man dalam percubaaan kali keduanya, dilihat lebih berwibawa dan mendapat sokongan perwakilan. Sedangkan Mat Sabu pula telah beberapa kali melakukan kesilapan termasuklah meminta agar PAS menghormati DAP dan PKR seandainya ingin menang pada PRU akan datang.Ahli-ahli PAS tidaklah terlalu bodoh kerana berdasarkan kepada keputusan silam, PAS rugi lebih banyak ketika bertahaluf siyasi dengan PAS berbanding DAP yang meraih terlalu banyak keuntungan sehinggakan penguasaan ke atas Pulau Pinang telah menyebabkan PAS tidak mampu berkata apa-apa apabila Kerajaan Negeri Pulau Pinang merampas tanah yang telah digazetkan untuk masjid dan sekolah agama, menjadi tapak kondominium mewah yang bakal mengecilkan sokongan buat PAS sendiri apabila penduduk dan pengundi terpaksa berpindah ke tempat lain.

    Bergabung atau tidak dengan UMNO, yang pasti, lebih ramai yang mengharapkan kepimpinan PAS akan kekal di bawah pasukan Abdul Hadi Awang, berbanding dirampas oleh pasukan yang didalangi oleh DAP dan Lim Guan Eng!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika begitu, kenapa PAS masih mahu bergayut di dalam PR? Adalah lebih baik PAS menyertai UMNO dalam BN, bangang!!!

      Padam
    2. En Bangang 10.11...kalau tak sesuai berada dlm PR tak semestinya baik kalau sertai umngok.





      Ko ni kecik2 takmau mampos dh besar nk tunjuk Bangang

      Padam
    3. Kamu pun bangang tegar rupanya tapi masih tidak sedar, tidak nampakkah pimpinan yuji dlm PAS sangat mesra dgn UMNO malah mengatakan UMNO itu ikhlas? Ikhlas UMNO adalah ikhlas tahi kucing!!! Apakah selama ini kamu mabuk pil kuda?

      Padam
    4. Dah tu sokong la kapir laknat dgn pejuang LGBT....bagus bagus. ..mmg kamu genius melayu era skrg ni... .

      Padam
    5. Memang sah 8:47 spesis mabuk pil kuda lebih bodoh daripada Hasan Malik kerana tidak tahu membezakan antara hakikat dan fitnah. Banyak lagikah stok pil kuda yang kamu ada? Individu dari Marang sedia menghantar bekalan jika pesanan dibuat.

      Padam
    6. Yang aku tahu Cina kat malaysia banyak cukai perniagaan dan pendapatan.
      PAS pun sekarang PARTI YANG MENAKUTKAN RAKYAT MALAYSIA

      Padam
  12. lu tak tau apa bai…yang selalu lari dari cukai cina…yg nakbende free pn cina bai..yg tak reti balas budi pn cina bai…yg busuk hati pn cina bai…yg buat rosak bumi malaysia pn cina bai

    BalasPadam
  13. cina dap dh mula kelangkabut…pkr dh lalok serupe telan pil kuda…abg long sudah mengamuk…bru jer satu penampor..

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini