KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Sabtu, 13 Jun 2015

JELEBU KAWASAN PAS YANG KUAT, MALANGNYA KINI HAMPIR LUMPUH

BENARKAH PAS Jelebu bubar?  Sukar untuk dipastikan samada siang tadi sidang media yang dihadiri oleh tokoh-tokoh kanan PAS Kawasan Jelebu yang mengistiharkan keluar parti adalah mewakili PAS Kawasan Jelebu.  Apa pun jika dilihat kepada pengaruh tokoh-tokoh yang hadir termasuk Ketua Pemuda PAS Kawasan dan Pengarah Pilihanrayanya, maka sesuatu yang tidak baik untuk PAS Jelebu.


Aku anak jati Jelebu.  Walaupun aku orang KEADILAN, namun apa yang berlaku pada PAS Jelebu itu tentunya satu berita yang tidak baik bagi aku.  PAS di Jelebu hakikatnya mampu menewaskan Umno/Bn cuma perlu mengambil sedikit masa saja lagi.  Contohnya, di Dun Klawang yang ditandingi oleh PAS di dalam PRU 13 yang lalu, PAS hanya tewas tidak sampai pun majoriti 300 undi.  Kuala Klawang adalah kawasan majoriti Melayu tetapi mempunyai pengundi-pengundi dari kaum Cina yang agak ramai juga dan undi yang banyak diterima oleh PAS yang hampir menewaskan Umno/Bn di dalam dua PRU sebelum ini adalah datangnya dari sokongan kuat kaum tersebut.


Kekalahan PAS di Dun Klawang bagi pendapat aku adalah kerana silap calon yang diletakkan di situ.  Calon payung terjun yang mengenepikan seorang tokoh muda yang sebelum ini amat aktif bekerja di kawasan berkenaan adalah salah satu faktor PAS tewas.  Sdr Noranif Selamat, seorang tokoh agak muda walaupun tidak setinggi pendidikan calon yang ditampilkan iaitu Dr Rosli, namun beliau lebih lama dikenai di situ.  Silapnya, Dr Rosli tidak awal-awal lagi turun bekerja di situ tetapi muncul sewaktu Pilihanraya.  Itu pun beliau tewas dengan majoriti begitu sedikit tidak mencecah pun 300 undi.


Ertikata lain, PAS di Jelebu mempunyai kekuatan sebenarnya.  Malangnya, selepas Muktamar PAS baru-baru ini kelihatan moral penyokong-penyokong PAS telah jatuh.  Mereka sedar kekuatan mereka adalah dari sokongan selain dari kaum Melayu.  Tetapi di dalam Muktamar mereka melihat PAS seolah-olah yakin bersendirian.  Ahli-ahli akar umbi lebih tahu kekuatan PAS berbanding dengan mereka yang berada di kerusi tertinggi di Pusat, tambahan pula mereka itu melihat situasi politik di negeri tempat mereka di Pantai Timur sahaja.  

Mungkin sebab itulah mereka mengambil keputusan "Mufarrakah' dari PAS yang mereka puja selama ini.  Amat malang sekali ianya terjadi di Jelebu satu kawasan yang Umno/Bn amat berhati-hati setiap kali Pilihanraya.  Kini, mungkin Umno/Bn boleh menarik nafas lega sedikit.  Tetapi yakinlah, mereka keluar PAS bukannya untuk sertai Umno.  Mereka pastinya akan lebih ganas selepas ini untuk membuktikan bahawa tindakan mereka itu amat tepat untuk kebaikan rakyat keseluruhannya.  

Aku hanya mampu mendoakan agar mereka terus istiqomah melawan rejim Umno/Bn.

26 ulasan:

  1. Baru 1% istihar keluar parti dan masih lagi berbaki 19% yang tidak setuju pencalanon pada muktamar lepas.

    Bayangkan masih ramai lagi yang akan keluar dari PAS mengikut jejak langkah PAS Jelebu. Baru 1%, 19% lagi?

    Baru 20%, sebelah sana lagi hebat 80%. Hehehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa maksud komen u ni bro? Tak faham lah saya...cakap lah berterus-terang jangan belajar cakap berbelit-belit macam puak UG, bikin orang keliru!

      Padam
    2. Aden anak jati Jolobu juwo. Aden memang sokong PAS dari dulu lai.

      Aden rasolah, kumpulan ni (dan yang sewaktu dongannyo tak kiro kat mano ajo yo) eloklah bonar koluar dari PAS kalau dah tak setuju dengan pucuk pimpinan parti.

      Sonanglah kito kona sapo dio kawan dan sapo dio yg jadi lawan. Janganlah jadi musuh dalam selimut.Tak elok kalau berperangai camnie.

      Syabas kepada yang dah istihar keluar dari parti.
      Semoga bolehlah sokongam team lawan. Manalah tahukan kalau boleh jadi macam pepatah... "sokong sampai bawak robah... yo!!!"

      Padam
    3. Asrul Sani,
      Jangan keliru dengan angka, saudara cuma perlu memahami bahawa angka yg besar lebih kuat dari angka kecil. Itu hakikatnya. Tiada kena menfena dgn UG dan tiada pun yang berbelit2.

      Padam
    4. Setakat 12 org boronti xusahla spin cam satu kelawang dah tutup kodai...buek malu yo...samad.said pun.xnk.join pkr...bila jiwa dh xnk.islam....jiwa kacau...mula merapu2

      Padam
  2. PAS telah mampus dibunuh PASCAI pimpinan ayah ping marang hj hadi tolol barua.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Belum beetanding pru...baru pmeilihan parti...kalah terus melalak2..
      xdak istiqomah...kot yea pun mana adab beejemaah...kalahkan.ujian allah utk sabar dlm perjuangan...kata perjuangan awak lbh suci dr ulamak...kata nk bwk paa kearah lbh progressif sif...ni baru kalah...mcm2 hal dibuat demi menyusahkan pimpinan baru...ikut sunnah nabi atau ikut sunnah dap? Ini ke contoh islam yg lbh baik kau org nk bwk...menggelupur bila kalah...penuh dgn sifat benci..khianat...kesian...sifat amarah dh xleh nk kawal...x dpt kuasai pas nk jahanamkan pas...dan lbh kesian...x terasa menjadi anai2...rasa megah...hanya aku yg lbh baik...hanya aku yg lbh sesuai mentadbir pas...malah dap lbh mulia dari quran dan sunnah...

      Padam
  3. Kalau org yg betul betul berharaki dgn jamaah islam tak perlu mufaraqah kalau imam tak batal solat.feqah siasah pun kena mengaji.bukannya sokong pas kerana sokong bang mat sabu tapi kerana islam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong pala hotak lu!!!Pas itu perosak agama.Islam datang bersama akhlak bukan dgn cai,fitnah,label dan gelaran nista sprt yg pok kamu amalkan.Sayang Islam ,wajib tolak pas!!!

      Padam
  4. Dalam perjuangan Islam tak ada Istilah kecewa.Pucuk pimpinan tak buat salah apa apa.Muhasabah diri semula dan kembali ke dlm jamaah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila ada sifat...hanya aku yg pandai tadbir islam...hanya aku pandai tadbir pas..hnaya aku dan dap blh bwk ke putrajaya...ginila jdnya...bila x dpt kecewala...sifat makhluk apa.mudah kecewa? Sunnah nabi atau sunnah dap?

      Padam
    2. Bila dh taksub babi buta,beginilah jadinya.Kentot Hadi yg busuk itu pun dikatakan wangi semerbak dan alwalaqi akan terus sip..sip...dan sip. .taubatla pok alwalaqi hanya nabi dan rasul saja yg maksum.

      Padam
  5. Saya nasihat sdr nohanif, saiful bahari supaya tenang muhasabah diri pergi tanya ulama ulama betul ke tindakan awak meninggalkan perjuangan islam.kalau kat ns boleh tanya sheikh murtada, sheikh faiz, ust rahman lenggeng ust hassan alias al hafiz.tanya mrk dulu.lepas tu buatlah keputusan

    BalasPadam
  6. PAS mempunyai kekuatan 80% ahli belim lagi dikira penyokong.

    Biar mereka keluar, usah pedulikan saki-baki jebon dan macai-macai yang masih lagi berbaki 20%.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup..dulu sblm pemilihan pun kau ckp gotu gak...majorit ahli nk perubahan la...nk tujar pemimpin...opssss...sori....betul2...mmmg ada perubahan...tapi kene btg idung sendiri...menggelupor ek...pening2 naik pleik...wamakaru...wamakarallah...

      Padam
  7. Surah Al-Anaam (6:49) - Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat keterangan Kami, mereka akan dikenakan azab seksa dengan sebab mereka berlaku fasik. Dengan menyokong DAP yang terang-terang tolak hukum Allah (hudud), mereka yang istihar keluar PAS (parti Islam yang hendakkan hudud) secara langsung telah tolak hukum Allah dengan cara mereka tidak sedar. Al-Araf (7:40) Sesungguhnya orang orang yang mendustkan ayat-ayat (perintah) Kami dan yang angkuh (merasa dirinya lebih) daripada mematuhinya, tidak sekal-kali akan dibukakan bagi mereka pintu-pintu langit dan mereka tidak akan masuk Surga sehingga unta masuk dilubang jarum dan demikianlah Kami membalas orang-orang yang melakukan kesalahan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu ni sapa??? Malaikat atau syaitan?Halo gampang Pas bukan Islam..Islam bukan Pas ye..jgn perasan ahli Pas akan masuk syoga tanpa hisab.Betul kata Muhyidin Yasin Pas maknanya PartiAjaranSesat.Bertobatkah alwalaqi semua....

      Padam

    2. I am a private loan lender which have all take to be a genuine lender i give out the best loan to my client at a very convenient rate.The interest rate of this loan is 3%.i give out loan to public and private individuals.the maximum amount i give out in this loan is $1,000,000.00 USD why the minimum amount i give out is 5000.for more information

      Your Full Details:
      Full Name :………
      Country :………….
      state:………….
      Sex :………….
      Address............
      Tel :………….
      Occupation :……..
      Amount Required :…………
      Purpose of the Loan :……..
      Loan Duration :…………
      Phone Number :………
      Mobile Number: +919910768937
      Contact Email osmanloanserves@gmail.com

      Padam
  8. mereka tu mengejar keuntungan dunia yang sedikit... nampak Putra Jaya

    BalasPadam
  9. Semua ulasan diatas adalah sampah!!!Dlm tempoh sebulan lg ulamak cibai Pas akan buat uturn balik dgn menjilat kembali lendir kahak tengik busuk yg diludahnya kpd Dap dan pencacai2 pas yg taksub babi buta pun akan turut sama menjilat krn walaq kpd pemimpin yg bangang.Lani pun dah meroyan gila talak kt Dap sprt disebut ketua Dupp kelmarin Kah kah kah bangang...bangang...

    BalasPadam
  10. LEPAS NI KALAU ADA BERITA/FOTO ORG PAS KELUAR PARTI BERAMAI2.... IA ADALAH BENAR

    BUKAN LAGI ORG UMNO MENYAMAR PAS

    BalasPadam
  11. Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 24-72 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 1 Week?
    Get unsecured working capital?
    Contact Us At :majidvijahlending@gmail.com

    LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:
    ================================
    *Commercial Loans.
    *Personal Loans.
    *Business Loans.
    *Investments Loans.
    *Development Loans.
    *Acquisition Loans .
    *Construction loans.
    *Business Loans And many More:

    LOAN APPLICATION FORM:
    =================
    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....

    Contact Us At :majidvijahlending@gmail.com

    BalasPadam

  12. I am a private loan lender which have all take to be a genuine lender i give out the best loan to my client at a very convenient rate.The interest rate of this loan is 3%.i give out loan to public and private individuals.the maximum amount i give out in this loan is $1,000,000.00 USD why the minimum amount i give out is 5000.for more information

    Your Full Details:
    Full Name :………
    Country :………….
    state:………….
    Sex :………….
    Address............
    Tel :………….
    Occupation :……..
    Amount Required :…………
    Purpose of the Loan :……..
    Loan Duration :…………
    Phone Number :………
    Mobile Number: +919910768937
    Contact Email osmanloanserves@gmail.com

    BalasPadam
  13. Dengar berita Pan jelebu kacau bilau bila org kuat kluar parti dan masuk pkr pulak. Apo ni.. baru kunyit nk tumbuh dh jadi dedalu. Pastu nti buat hal kt pkr pulak.. yg bertempiaran lari dari pas jelebu tu masuk pkr sbb dh perasan parti kecewa tu tiada tempat. La ni jejuak yg khianat tu bergayut kt pkr pertang sbb pkr bertanding kt sana. Mano nk poie bai..? Pas yg pasti tak akan beri laluan.. kalah dh tentu dlm tgn. Samo2 gigit jari. Ahli pas yg setia masih ramai. Ghonti lah jadi barua dapig tu

    BalasPadam
  14. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    BORROWERS APPLICATION DETAILS


    1. Name Of Applicant in Full:……..
    2. Telephone Numbers:……….
    3. Address and Location:…….
    4. Amount in request………..
    5. Repayment Period:………..
    6. Purpose Of Loan………….
    7. country…………………
    8. phone…………………..
    9. occupation………………
    10.age/sex…………………
    11.Monthly Income…………..
    12.Email……………..

    Regards.
    Managements
    Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini