KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Ahad, 7 Jun 2015

USTAZ TUAN BAKAL PERKUATKAN PR PAHANG

TAHNIAH kepada Pesuruhjaya PAS Pahang, Dato' Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man di atas kemenangan beliau di dalam pemilihan jawatan Timbalan Presiden PAS menewaskan penyandang, ayam tambatan PAS iaitu Mat Sabu.  Kemenangan itu adalah amanah dan tanggungjawab yang berat, itulah yang diakui oleh Us Tuan.

Apa pun pandangan orang di atas kemenangan beliau, yang pasti penyokong-penyokong PAS serta PR khususnya di negeri Pahang pasti berasa gembira kerana tokoh hebat dari Pahang ini diangkat menjadi orang Nombor dua di dalam haraki kepimpinan.  Kekuatan PR di Pahang pastinya dapat digandakan bagi menghadapi rejim Umno/Bn di dalam PRU 14 nanti, apatah lagi hubungan PR di Pahang adalah positif.  Ini terbukti dari gerak kerja kempen PRK Rompin baru-baru ini.

Cabaran di Pahang adalah pengundi-pengundi di kawasan felda.  Tiada kaedah lain jika ingin menawan Pahang kecuali menawan Felda.  Ini bukan kerja mudah.  Hanya kerjasama yang kuat dan kurangkan pergeseran sesama kita saja dapat merealisasikan hasrat tawan Pahang.   Secara peribadi, aku akan lawan sesiapa saja dari PR yang cuba menjadi batu api kepada persefahaman yang sedia terjalin.  

Selagi PR masih iktiraf kewujudan PAS, KEADILAN dan DAP, selagi itu lah kita patut tentang sesiapa saja yang cuba keruhkan hubungan yang sedia terjalin ini, khususnya di Pahang. 


22 ulasan:

  1. Ada anom tulis, saya tokok tambah lagi bagi sodap..

    Mahathir Mamak, nama asal Iskandar Killai A/L Iskandar Ali Kutty, pon bukan nama asal, beranak di Koraila, India, sudah Nyanyok, Meroyan sebab IPP milik kroni dia semua dipaksa jual kepada 1MDB. Dulu dia yang rancang black-out seluruh negara untuk tubuhkan IPP. IPP menjual tenaga dengan harga yang tinggi kepada TNB. Tan Sri Ani Arope tidak bersetuju lalu letak jawatan. Kawan saya mendapat bonus 18 bulan semasa kerja dengan IPP. Bayangkan berapa keuntungan yang IPP dapat dengan mencekik darah rakyat. Bayangkan berapa Banyak KOMISEN untuk Madey, ANAK CUCU and the GANG berkoyan-koyan. 

    Lepas tu dia minta pulak RM2 billion untuk bailout Proton kunun2nya untuk R&D. DS Najib tak bersetuju. Sebagai Pengerusi Proton kalau Madey genius sangat pulihkanlah Proton. Dulu Proton maju sebab cukai import kereta tinggi. Macam tu lah cara dia nak tunjuk hebat. Nak tunjuk hebat tapi pelekeh rakyat. Lain dulu lain sekarang Madey, you are nothing but a loser hence, you also have to compete in order to win. Kenapa Perodua berjaya tapi tidak Proton. Maknanya Madey, kau otak lembap bukanlah pandai sangat.

    Tun Dollah letak jawatan, syarat menantu dia Khairy dapat status Menteri. DS Najib setuju selepas PRU13 dan Khairy kena tunjuk kewibawaan dan ketokohan utk jawatan. Kau Madey marah sangat dgn Khairy sbb anak Botak @ Pondan@Gay kau kalah dlm pemilihan UMNO. Madey, kau paksa DS Najib supaya Khairy tak diberi liputan dan peranan dlm apa2 pun jua rancangan kerajaan supaya politikal milage Khairy merosot. DS Najib bukan jenis main belakang macam kaulah Madey LANUN, cuma Khairy memang species Bodoh lagi tak sedar diri.

    Lagi syarat kau letak kat DS Najib supaya membantu anak kau siHaramjaddah Mirzan yg terbukti Bonggok, Lembap, suka Berjudi, kalah besar bila berjudi, berapa kali Kerajaan nak kena BAILOUT anak celaka kau Madey? Last kau paksa Mokhzani jual saham dlm SapuraKencana utk tanggung bayar hutang anak bodoh Mirzan. Kenapa tak suruh Mokhzani jual sekali saham kau dalam MAXIS?

    Apa citer kilang kondom beri pada Marina di SADHU, daerah Outram dlm perjalanan ke Hatyai? Hee hee banyak2 kilang KILANG KONDOM yg kau kasi makan kedarah anak bini cucu kau. Apa citer Bank kau dekat Guam yg lagi satu anak kau kat Jepun Mirinda jaga?

    PRU 14. Masa tu kerajaan sudah kaya kerana GST. Peniaga tidak boleh lari dari cukai lagi. Begitu juga Madey pun susah nak dapat komisyen (black money) lagi kerana ianya akan dapat dikesan dengan sistem GST yang lebih efficient. Wang-wang haram tidak boleh mengalir keluar dari negara lagi. Malaysia menjadi negara maju. Gaji kakitangan kerajaan dinaikkan 25%. Cukai korporat diturunkan untuk bersaing dengan negara lain bagi mendapatkan FDI (Foreign Direct Investment). Banyak peluang pekerjaan diwujudkan. Cukai pendapatan turun untuk bantu golongan pertengahan. BRIM naik dua kali ganda.

    Madey akan hapuskan BRIM. Dia tak kan bagi duit kat orang susah. Sudah tentu BN akan kalah kerana sebahagian besar penyokong kerajaan adalah penerima BRIM. Selain dari BRIM kerajaan juga ada banyak sediakan modal untuk orang yang mahu berniaga melalui TEKUN dsbg. Jadi soal lebih baik bagi joran dari bagi ikan tidak timbul. In fact Kerajaan bagi kedua-dua sekali. Sapa yang mahu berniaga boleh berniaga. Sapa yang mau makan gaji boleh makan gaji.

    Kesimpulannya BN akan menang pada PRU 14. Jangan termakan hasutan Mamak Celaka yang ingin merosakkan negara. Madey, kau nak bertanding ker dlm pemilihan UMNO atau kau Nak Anak Botak Mukhriz Gay Pondan jadi PM? Haram Orang UMNO mengundi utk Anak Botak kau yg tak ada pendirian..gagal mentadbir Kedah, gagal patuh pd Presiden, Perdana Menteri... Kalau Amerika paksa kau, kalau Mukhriz jadi Perdana Menteri waktu tu, apakah Mukhriz akan JUAL MALAYSIA, kerana nak selamatkan kau Madey Celaka?

    BalasPadam
  2. Kalau pas sayangkan islam,ceraikan shj dap itu.Tapi kalau pas sayang jawatan lantikan di PP dan Sgor maka pas jilatlah kembali pungkok dap.Amacam pas...agama atau jawatan/elaun....??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haaa kalo dh mcm tu tggu apa lagi....blah la cepat2.Atau masih rindu dan stim kpd pungkok cina Dap?Wan Rosli percayalah cakap aku Hj Hadi and 40 penyamun PASTI akan jilat balik pungkok Dap.....sebab najis yg x dicuci dgn air akan hasilkan aroma stim yg amat2 disukai oleh ulama dan ostat Pas!!!! Tunggu dan lihat.....

      Padam
  3. woi pak lebai mana ada pakatan lagi kan kome dah bercerai.woi fauzdin kamu merepek apa ni ngigau di siang hari.

    BalasPadam
  4. Nampaknya geng pro pasma dah kepanasan krn mereka x lg berpeluang utk ditarik hidung oleh dap (inilah cita2 murni mereka) kalau pas masih dlm PR..

    BalasPadam
  5. Nampaknya geng pro pasma dah kepanasan krn mereka x lg berpeluang utk ditarik hidung oleh dap (inilah cita2 murni mereka) kalau pas masih dlm PR..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau tengok nanti kemaluan Hj Hadi pun Dap boleh tarik balik selepas MSU akan tolak usul DUPP krn nk jaga tabong parti dan periuk nasi ahli2 Pas yg berkhidmat dlm pentadbiran PR di PP dan Sgor....

      Padam
  6. Kata pejuang demokrasi...., geng sendiri kalah meraban melolong. Macam mabuk daun ketum...ke memang minum daun ketum.
    Sabarlah tunggu 2017 nanti mu turun kempen 24 jam setiap hari selama satu tahun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bhai org pertikai cara tu bhai kalah menang adat bertanding.kata ulamak tapi halal haram tolak tepi janji menang.macam mana orang nak respact.kawan kawan gua orang kapir pun tanya boleh buat ka dlm islam.malu malu bhai

      Padam
  7. Kata pejuang demokrasi...., geng sendiri kalah meraban melolong. Macam mabuk daun ketum...ke memang minum daun ketum.
    Sabarlah tunggu 2017 nanti mu turun kempen 24 jam setiap hari selama satu tahun.

    BalasPadam
  8. Yaa demokrasi pas guna chai...tak ikut chai lawan ulama.Lawan ulama putar belit masuk neraka.Pas ini dh macam parti para malaikat yg suci...tahniah2.mmm......tak sampai seminggu lagi jilat balik lah pungkok Dap tu.Taķpa cina dap tentu peram seminggu sementara tggu Hj Hadi buat u turn balik macam selalulah.....pasti terangkat punya cakap lu.

    BalasPadam
  9. Senyap je geng chai pas ni...kalo ko pun nk jilat balik pungkok cina dap,cepat2 lah daftar dgn geng ostat..takpa tambang ke PP aku sanggop sponsor termasuk hotel.Wei... setuju x ?

    BalasPadam
  10. Sah gila...kesian mak bapak

    BalasPadam
  11. Apabila makannya najis dan minumannya air kencing..anda akan dapat melihat kata katanya

    BalasPadam
  12. Apabila makannya najis dan minumannya air kencing..anda akan dapat melihat kata katanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu x payah guna ayat pujangga beb....bukan isu gila,makan najis atau pasal mak bapak gua.Point gua cuma nk tau bila ulama dan ostat pas nk jilat balik pungkok cina dap....?Gua amat2 yakin mrk2 itu hnya sayang jwtn shj.Lu pencacai saja habok pun takdak.Lu cuma ibarat lembu dicucuk hidung saja oleh ostat2 putarbelit dalam parti PAS.

      Padam
  13. Sah gila...kesian mak bapak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas nak jilat ke x pungkok cina dap...? Mana jawapan chai pas yg mak bapak dia boh nama abd rahman... mabok pil kuda tak habis2 pemuja Hj Hadi ni.

      Padam
  14. Pas nk jilat ke tak pungkok cina dap...????

    BalasPadam
  15. bro ritchie bukan kata jilat disedut nya pungkok cina dap tu

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini