KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

KEDAI JUALAN WALKIE TALKIE @ RADIO AMATUR

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

Sabtu, 20 Jun 2015

MOKHTAR SENIK ADA CADANGAN UNTUK PARTI BARU

AKU terbaca status Ustaz Mokhtar Senik.  Dia menasihatkan kepada sesiapa dari kumpulan yang tewas di dalam Muktamar baru-baru ini jika ingin tubuh parti baru, hendaklah membuat undang-undang agar Presiden mesti pegang jawatan sampai mati untuk mengelakkan tertubuhnya parti baru lagi selepas itu.



Mokhtar Senik juga mahu Majlis Syura mesti menentukan Presiden mesti pegang jawatan tanpa pertandingan kerana bimbang jika tewas, tertubuhnya parti baru.  Hebat Mokhtar Senik punya cadangan, sebab itulah usul dari Dewan Ulamak baru-baru ini amat membantu perkembangan Pas.

Aku fikir apa yang Mokhtar Senik sebut itu tidak penting sangat.  Apa yang penting dan mungkin Mokhtar Senik lupa mahu cadangkan adalah elok jika parti baru itu nanti buat undang-undang untuk mewajibkan "Chai" sebagai cara memilih pemimpin.  Itu lebih syarie aku rasa.

37 ulasan:

  1. Apa kau merepek meroyan ni Din???

    Kau ingat sekeping kertas kecik dipanggil chai tu boleh menentukn apa2 keputusan ke...

    Kemon la Din...use your small brains laa

    BalasPadam
    Balasan
    1. sahabat....saudara din tulis macam tu sbb dia pakai otak besar....kalau pakai otak kecik kena pakai panduan chai.....hahaha

      Padam
    2. Kalau pakai otak kecil kat kepala lutut, cai pengesat najis pun akan dijadikan panduan asalkan kekal kewalaaon kepada Tuang Presideng.....

      Padam
    3. Puak macai2 ni tak heboh pun pasal senarai cai puak2 jebon dan pro .......... depa dok nampak salah org lain je .......... dah kalah mulalah cari alasan itu ini utk menyalahkan pihak yg menang mcm puak2 hooligan yg suka buat onar bila pasukan bola depa kalah mulalah salahkan pengadil itu ini tapi kalau depa menang depa tak timbul pun cerita pasal senarai cai dan raikan kemenangan macam nak gila serta kutuk habis2an puak yg kalah ! Kalau namanya pun dah macai apa2 tindakan pun pastilah mcm perangai walaun !

      Padam
  2. Baru sekarang aku tahu siapa pas yg sebenarnya
    Mengunakan ugama utk kepentinga peribadi...terima kasih pas kerana mangajar aku menjadi lebih matang...

    BalasPadam
  3. kalau majoriti tak suka, memang teruk lah tu. Fikirkan dulu di mana salahnya menyebabkan majoriti tak suka, bukan cari jalan nak salahkan orang lain. sepatutnya istiqamah dan tanya diri kenapa aku kalah. Fikir fikir lah yang rasanya dah matang

    BalasPadam
  4. Selagi gang2 UG menguasai PAS, selagi itulah aku tak akan pangkah PAS.
    Kenapa Jawatan Kuasa Disiplin tak pernah ambil tindakkan pada Haji Hadi kerana cuba membelot pengundi dgn mahukan bekerjasama dgn UMNO? Kenapa juga tidak diambil tindakkan pada Hj Hadi kerana cuba belot dan ingin bersama umno semasa kes perlucutan jawatan Tan Seri Khalid bekas MB Selangor itu?
    Bila rakyat dah bagi menang, pemimpin2 inilah yang senyap2 cuba membelot.dan ingin bersekongkol dgn musuh politik.
    Tak mengenang jasa langsung penat lelah pengundi yang mahu menjatuhkan UMNO dan memenangkan mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Korang kata difitnah oleh TGHH.. tp response kau menunjukkan TGHH pula yg difitnah.. ini yg BETUL..

      Padam
  5. chai! aku suka,aku suka.tak leh komen byk2 takut nanti tuang guru ajak anak murid solat hajat sapa kata lebih2 kat dia.hahaha!

    BalasPadam
  6. kelesuan pimpinan pas yng baru terserlah tapi tak mahu ngaku.dok pakai kepala lutut jah .penakut

    BalasPadam
  7. Mokhtar SNAKE.....Hahaha?
    (Dr.G)

    BalasPadam
  8. Jangan marah sama Mokhtar Senik, dah lama dah dia tak makan ubat.

    BalasPadam
  9. Nak komen orang gila talak buat apa

    BalasPadam
  10. Sebelum pemilihan PAS geng2 ni suruh tubuh parti baru...suruh keluar ...itu kenyataan zuhdi, tg hj hadi dan lain...bila dah menang ...keluar PAS boleh kafir...xboleh tubuh parti baru dan macam2..soal nya bukan mereka tak terima kekalahan ...tetapi mereka x boelh terima mereka ygbgelar diri mereka ulama sanggup memfitnah untuk mendapat jawatan...

    BalasPadam
  11. Disebabkan amanat ayah ping marang di kampung aku sembahyang 2 imam org PAS tak makan sembelihan org AMeno tak sah nikah dgn imam BN tapi sekarang nak berpakat dgn BN apa niiiii?
    Sekarang aku sedar semuanya disebabkan lebai2 mercun dan ustat2 fulusikum wa pussykum bertopengkan agama...no more votes from us anymore.Enough is enough.We are not going to take it anymore.

    BalasPadam
  12. umno menpergunakan bangsa.. PAScai mempergunakan Islam... mana yang lebih teruk..

    BalasPadam
  13. Suka betul tegok melayu islam bcakaran sesama sndiri, umpat fitnah x kira ug, progresif, dap, pkr, ameno bagai.. sedap x mkn daging sdara sndiri..??? Nyum3..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hello bang....Islam berbunuhan sesama sendiri sejak zaman Khalifah Rashidin lagi. Saidina Ali, sepupu merangkap menantu Rasulullah berperang dengan Siyyiditina Aishah, isteri nabi dalam Perang Jamal. Sejak itu hingga sekarang ni kan Yeop, umat Islam sering berbunuhan sesama sendiri di segenap pelosok dunia. Di Memali, berbelas orang-orang kampong dibunuh Polis UTK semata-mata kerana perbezaan idiologi politik.

      Jadi setakat meletakkan gelaran Barua, Broker, Jebon, Parasit, Tidak Walaon untuk menang jawatan atau sebarang cadangan menubuhkan parti baru tak lah mudharat sangat sampai menumpahkan darah.

      Mokhtar Arsenik tak perlu sakarstik sebab akhlak sendiri pun terlalu rendah...manusia jenis apa yang mengajak anak murid bersolat hajat mohon dilaknatkan sesama Islam hanya kerana perbezaan pendirian dalam berpolitik.... selalunya kaki pengampu memang tiada "substance"......

      Padam
    2. Patutlah puak2 macai ni selalu buat onar rupa2nya depa guna hujjah logik akal bahawa zaman sahabat pun berlaku pertembungan umat Islam inikan pula zaman sekarang ............ inilah hujjah utk puak2 ini menghalalkan usaha2 utk memfitnah dan menjatuhkan ulamak ......... tak pa macai2 boleh teruskan kerana jawapan utk hujjah2 anda ada dalam kubur . Ingat sejarah dipelajari utk diambil iktibar dan bukan utk pengetahuan semata2 serta diputar belitkan untuk tujuan manipulasi !

      Padam
    3. Cakap tak guna, insyaAllah petang ni aku pos surat keluar PAS kepada Setiausaha Agung.

      Padam
    4. Keluar pun tak pa tak da org nak halang ........... perjuangan tetap diteruskan bukan utk individu bukan juga utk keuntungan duniawi ............ hasil muktamad diraih di alam ukhrawi !

      Padam
  14. ini baru panggil ularmak al muaanah . keyataan syiok sendiri presiden sampai mati gelinya seekor penjilat buntu

    BalasPadam
  15. Din.. perkembangan terkini TGAA hendak saman siapa2 yg fitnah dia bersekongkol dgn dap..! So di mana silapnya usul mokhtar senik utk putuskan hubungan dgn dap??

    Kini TGAA pun jijik dikaitkan dgn dap!! Hanya pahrolrazi dan pasmacainya yg belum rasa JIJIK dgn dap!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan jijik dgn DAP la lembu, jgn nk putar belit mcm kerja SB.

      ahmad awang nk ajar hadi sebb celupar dan ckp tk mcm org beriman.

      sebb niat ckp hadi tu nk tuduh ahmad awang tunduk pada DAP. ini tuduhan hadi.

      walhal yg sebenar ialah HADI TUNDUK DAN JADI BARUA DAN DIBELI UMNO utk jahanamkan PR dgn umpan beracun huduuuuuuuuud.

      sian hadi dan UG jadi lebai malang. lepas ni upah dr umno pun tk dapat. kan umno kaki kencing.

      kepimpinan DAP jauh lebih dihormati dpd UG PAS. kafir atau tidak itu hak mereka tp kepimpinan mereka lebih professional dan hebat.

      AKU NK TGK DUA PARTI MELAYU ISLAM BERSATU IAITU UMNO DAN PAS.... ADAKAH HUDUD YG ADIL AKAN TERLAKSANA?

      puak bodoh(UG) + puak penipu(umnu) = hudud terlaksana ?????



      sampai kucing tumbuh janggut azli taliban pun tkkan terlaksana

      Padam
    2. bulan ramadan tlg jgn dok tambah dosa. hang tau apa maksud tgaa tapi saja dok belit kiri kanan krn nak tuduh org lain mcm2

      Padam
    3. I like sape kena lembu...mmg padan dah..

      Padam
  16. wahai snake, nk perli biarlah berbisa sikit.

    kalau takat perli bodoh tu, tk terasa pun la snake.

    yg kau kata pemimpin parti baru mesti seumur hidup tu, kau perli hj hadi ke?

    waaaah kau nk cari nahas ke snake. nk perli org lain nnti presideng kau yg terasa ,kau tk lama la dlm PAS. tp jng keluar PAS tau walau apapun terjadi nnti kau di cop kafir oleh azli janggut khawarij.

    ada lagi perkara penting syarat parti baru:

    presiden mesti org professional yg beriman, bukan ulamak penipu.

    pemimpin bawahan yg kaki membodek handaklah dipecat serta merta kerana ia membawa rebah.

    label melabel hendaklah dianggap sebagai kerja binatang dihutan saja dn bukan sifat pejuang islam.

    snake,

    org semua dh tau kau dan Zuhdi tu adalah agen umno yg huru harakan PAS dan PR.

    tunggu balasanNya

    BalasPadam
  17. astaghfirullah. ulama dok buat kenyataan mcm tu. bulan ramadan pula tu. jaga la sikit adab kamu

    BalasPadam
  18. mari beramai keluar PAS.

    tak malu ke anda masih dalam PAS sedangkan anda digelar jebon.

    PAS adalah kelab malam utk presiden, moktar snake, azli khawarij, tantawi dan ni beduh.

    BalasPadam
  19. CADANGAN nama parti Mokhtar Senik: PARTI SIKU DAN LUTUT SATU MALAYSIA.

    BalasPadam
  20. selepas kena kencing ngan umno pasal undang2 hudud. ularmak dan lebai mercun dah macam kena air ketum. sedih tengok paskutut ( pas siku lutut) kena jual ngan umno seposen dua. harap serban je besar tapi otak kat lutut

    BalasPadam
  21. gini ajelah, korang suka presiden ke, benci presiden ke, muktamar dah tamat dan jawatankuasa jemaah yang baru sudah dipilih. nak kutuk yang menang sebab anda penyokong kumpulan kalah tidak akan membawa apa2 kebaikanpun. seusai pemilihan, kumpulan proulamak lebih dominan, maka kumpulan ulamak yang menang. jangan ambil kesempatan melayan jiwa kacau dan dendam kesumat anda dengan melemparkan pelbagai tuduhan untuk melayan hati panas. jika 'chai' dijadikan punca kemenangan team ulamak, adakah perwakilan semuanya tinggalkan otak di rumah sebelum pergi muktamar? sekeping 'chai' sorang dah boleh tentukan siapa menang siapa kalah! bodoh benar nampaknya perwakilan2 pas yang pergi muktamar. geng2 kononnya profesional tak buat apa2kah? hanya tengok ulamak edar 'chai' dan ketawa sampai kalah?

    BalasPadam
  22. Presideng sudah jual PAS dan ahli ahlinya secara tunai. Hudud dibuat sandiwara politik untuk menang dalam Muktamar dan terus ke UG. Waktu Parlimen sedang bersidang kemana Presideng, terpaksa macai yang kalah tanya kedudukan Hudud. Tapi malangnya, itu semua satu konspirasi politik antara Presideng2. Allah nampak, tipu lah ahi ahli PAS, Kafirkan ahli ahli PAS seperti kami ini yang keluar PAS. Allah nampak Keislaman mereka yang mengkafirkan orang lain. Amanat Hadi belum diterik balik lagi, ini ada malaon lain pula mengkafirkan mereka yang keluar PAS.
    Tidak sedikit pun ambil peduli kami akan keluar PAS beramai ramai. Pemimpin yang menang dengan berpandukan senarai ''cai'' tiada gah menang pun. Satu kemenangan yang meruntuhkan parti. Lebih baik presideng letak jawatan.

    BalasPadam
  23. Dr. Maza dalam videonya telah jelaskan semuanya. Aku mahu ulamak seperti dr maza yg berhujah dgn dalil, kupasan dan xde yg terselindung dlm agama. Ulamak dalam pas aku malas nk cakap dibln puasa ni. Kurangkan pahala aku. Cuma bygkan klu dgn berjubah dan berserban hendak menyiku dan melutut org apa rupanya. biar mrk fikir sendirilah tahap ilmu dan akhlak mrk.

    BalasPadam
  24. setiap apa yg kita tulis ada pencatitnya,tunggulah hari pengiraannya...jika tidak didunia,akhiratlah tempat sebaik-baik pembalasan,tidak insaf fitnah yg melanda dato seri anwar ibarahim yg bertimpa-timpa,dan masig didalam penjara,kamu sibuk memfitnah pihak yg dulunya pernah menyelamatkan maruah dato seri anwar ibarahim....ingat...yg beria-ia nak keluar parti pemimpin yg kalah pemilihan,yg beria-ia nak bergabung dan masih sayangkan dap mereka yg termakan budi dgn dap,kamu yg menjadi penyokong yg tak bergaji,yg tak dapat gaji besor di perbadanan air pulai pinang tak payahlah membela sangat,kemana hala tuju kamu,jika mereka melingkup,mereka masih ada elaun ahli parlimen beserta pencennya,kamu sahabat2 dalam pas,kamu akan meryau-rayau tanpa kempimpinan,mungkin lebih elok jika masuk dap sekarang,kerana dap lebih mulia dari ulamak jahat dalam pemikiran kamu....Allah huakbar.....

    BalasPadam
  25. Yg heran pasai apa Abduh dan Siku Lutut tak cakap pasai Hudud di parlimen. Itu saja soalan ahli PAS kena Tanya.

    BalasPadam
  26. saya lagi heran tengok kamu,adakah kalian baru lahir,baru bangkit dari kubur,isu hudud sudah berpuluih tahun kita bawa dalam parlimen,dan untuk yg terakhir belum lagi diizinkan untuk dibahaskan,bersabarlah,inShaaAllah kalau Allah mahu ianya akan berlaku,tugas ahli pas teruskan memperjuangkan hokum islam,Allah tak Tanya apa hasil dakwah dan perjuangan kita,Allah Tanya adakah kamu telah buat,apa yg kamu telah lakukan,walaupun sedikit,kamu mahu tunggu sampai bila,sampai Allah gegarkan semenanjung ni seperti di Sabah...mesti kamu yg membaca ini mencemuhkan,sikit2 Allah,sikit2 Allah,macammana nak menang jika hanya berjubah berserban,kalau tak bergabung macammana nak menang,menang bagi kamu ditangan manusia,bukan kehendak Allah,maka bergantunglah kamu pada manusia...selamat jalan sahabat2 ku..

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini