RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Khamis, 2 Julai 2015

HARIMAU MALAYA 'BERPENYAKIT', SKUAD BAWAH 13 TAHUN JANGAN PULANG

TERLEBIH dahulu, tahniah dan syabas buat Tim Bolasepak Bawah 13 Tahun (B-13) negara yang telah menjadi Juara Kejohanan Ibercup Costa Del Sol 2015, baru-baru ini.


Skuad yang dibentuk melalui Program Pembangunan Bola Sepak Negara (PPBN) yang tidak meletakkan sebarang sasaran dalam kejohanan tersebut, tetapi mampu membuat kejutan.  Ini yang amat membanggakan kita dan kita harap skuad ini terus diberi pendedahan di peringkat antarabangsa.

Berbanding dengan skuad Harimau Malaya yang telah beberapa kali menconteng arang ke muka seluruh rakyat Malaysia apabila tewas satu persatu di dalam beberapa perlawanan mudah dalam beberapa kejohanan, skuad bawah 13 tahun ini perlu dijauhkan dari badi skuad Harimau Malaya.  Kekalahan Harimau Malaya kepada Palestine, gagal menyaingi Vietnam bahkan dengan Timor Leste pun menjadi satu masalah besar buat Harimau Malaya, ianya sudah cukup sebenarnya untuk menjadi alasan FAM wajar dibubarkan dan direformasikan semula.  

Aku harap skuad Bawah 13 tahun ini, buat waktu sekarang jangan balik ke Malaysia.  Penyakit Harimau Malaya dibimbangi menjangkiti skuad ini nanti.  Biarlah mereka berada di luar negara untuk meneruskan latihan sehinggalah skuad Harimau Malaya pulih dari penyakit kronik yang menimpanya sekarang.   Jika tidak percaya, bawalah balik budak-budak ini ke Malaysia, lepas tu kita lihat prestasi mereka.  


1 ulasan:

  1. alahai...mmg 1malaya hari-hari mau hebat apa? kah..kah..kah..? bebudak tu semua kena dok luar negeri belajar dan berlatih. jgn blk nie 1malaya hari-hari mau! cam jilake aje!!

    BalasPadam