RADIO KOBAT FM

TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Rabu, 8 Julai 2015

KEADILAN AKAN BERGABUNG DENGAN UMNO, PAS? JIJIKNYA...

TERLALU marah pada Dap, maka ada juga macai ingin melagakan Dap dengan KEADILAN pula setelah mereka berpuas hati melihat Dap dan Pas mengalami krisis.  Ini lah yang dikatakan taktik dan usaha terancang untuk menghancurkan PR secara perlahan-lahan.  Alhamdulillah, KEADILAN kebanyakannya datang dari Umno maka mudah sangat kita tahu helah dan tipu daya mereka. 

"Penganalisis politik, Prof Dr Ahmad Martadza berkata, kebarangkalian untuk PAS bergabung dengan PKR dan Umno-Barisan Nasional (BN) bagi membentuk kerajaan campuran di Selangor tetap ada, berdasarkan realiti politik semasa dan juga keangkuhan DAP kebelakangan ini yang merasakan partinya lebih kuat berbanding 'rakan komponen', PAS dan PKR, katanya."  (Tranungkite.net).

Pertamanya, sebab apa perlunya KEADILAN mahu bersama Umno?  Sebab apa pula KEADILAN mahu ketepikan Dap?  Lojiknya, tentulah ada sebab jika KEADILAN mahu ketepikan Pas, bukan Dap.  Itu pun KEADILAN masih anggap Pas sebagai rakan sama juga Dap adalah rakan KEADILAN di Selangor.  Bahkan, semalam (04/7/15) sewaktu perjumpaan Presiden KEADILAN dan MB Selangor bersama seluruh pimpinan KEADILAN negeri di kediaman resmi MB Selangor, Azmin Ali, KEADILAN menegaskan bahawa Kerajaan PR Selangor kukuh dan jaminan MB Selangor bahawa tiada sesiapa berhak menentukan kejatuhan kerajaan yang dipilih oleh rakyat ini.

Apakah dengan langkah rejim yang melakukan kezaliman kepada DS Anwar Ibrahim berkali-kali dan berterusan, maka KEADILAN harus bersama Umno?  Apakah dengan kesetiaan Dap bersama PR dengan menyokong banyak langkah KEADILAN selama ini khususnya sewaktu Langkah Kajang, maka KEADILAN harus tolak Dap?  Lebih tidak lojik lagi, adakah Pas sanggup cemarkah maruah mereka untuk bersekongkol dengan Umno hanya kerana rejim ini pernah mencetuskan peristiwa Memali yang bukan sedikit dosanya kepada Pas?  Aku tidak fikir Pas sanggup 'memperlekehkan' syuhada'-syuhada' Memali hanya kerana umpan duniawi.  Memanglah mereka kata Umno tidak seteruk Firaun, tetapi Pas suatu ketika pernah menyatakan kerajaan toghut memerintah negara ini.  Siapakah kerajaan Toghut itu?  Ada kah parti lain yang memerintah negara ini selepas merdeka selain dari Umno/Bn?

Aku berani beri jaminan bahawa KEADILAN tidak akan sesekali bersama Umno.  KEADILAN memang tidak pernah melabel Umno Toghut tetapi kami tidak pula kata Umno itu lebih baik dari Firaun.  KEADILAN tidak perlu tunggu Umno jadi Firaun dahulu sebelum kita wajib menentangnya.  Perkataan 'Umno' disini perlu dibaca sebagai "pemimpin Umno" peringkat tertinggi.

Penganalisa politik atau sesiapa sahaja yang ingin melihat KEADILAN bersama Umno, anda boleh berangan sahaja.  Apakah KEADILAN perlu putuskan hubungan dengan Pas?  Ini mungkin boleh dibahaskan dengan lebih lanjut, tetapi jika perlu sekalipun bukan kerana KEADILAN kemaruk untuk bersama Umno. 

24 ulasan:

  1. memang amat janggal PKR nak bersedudukan dgn UMNO, sbb PKR lebih cenderung kpd komunis. Oleh kerana komunis diharamkan di Malaya ni, maka parti yg ada iras-iras komunis spt DAP lebih sesuai bersekedudukan dgn PKR.

    BalasPadam
    Balasan
    1. berat sangkaan tuan...guna otak dikepala atas ke atau kepala celah kangkang....

      Padam
    2. Tapi pkr tak masuk duit dlm akaun tuan sendiri

      Padam
  2. Betul tu anon 11;35.

    Semasa PAU dulu Ameno ada jemput wakil dari Parti Komunis China dan mereka berpeluk cium dan berzina kat sana.

    Tanah kat Johor pon dah dikuasai mereka.

    Tapi dalam kongres PKR, Ameno tak benarkan wakil Parti Komunis China hadir.

    Macam ni Ameno tak aci la. PKR pon nak komunis juga ni.

    Sekian, terima kasih.

    BalasPadam
  3. Semua krn duit dn pgkat!!!

    Teringat kat azmin...

    BalasPadam
  4. #Sham TM, tingkahlaku UMNO lebih teruk dari KOMUNIS. Tak payah aku cerita, kamu pun tahu. Tak usahlah kamu mendewakan UMNO nanti oarang kata kamu BANGANG. Kalau tak puas hati dgn PKR, katalah apa yg kamu tak suka. INGAT, puji UMNO org kata kamu GILA !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Stupid guy tak salur duit dlm akaun sendiri.
      Stupid guy juga tak main fitnah pil kuda.

      Padam
  5. #WFAUZDIN. Artikel kamu adalah khayalan semata-mata. Ianya bukan setakat tak mampu mempengaruhi minda pembaca MALAH MENJATUHKAN level pemikiran kamu ke tahai sapa dengan level MACAI-MACAI UMNO.Sekian, terima kasih. Wassalam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Stupid fool tak masuk duit juta2 dlm akaun sendiri. Stupid fool tak pakai serban mabuk pil kuda

      Padam
  6. KAH KAH KAH....
    LUCU BETUL AKU BACA POSTING FAUZDIN, SHAM TAIK MINYAK DGN DELIMA MERAH...
    NI LA CTH SPESIS MANUSIA KECEWA MEROYAN....CKP PON DAH MERAPU TAK MASUK AKAL. DAH SESAMA SENDIRI PUN NAK GADOH

    BANGLA PUN LG CERDIK DARI KORANG. KAH KAH KAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe mana tak kecewa. Harapan punah. Fitnah pun dah tak laku. Fuckertan diambang kehancuran. Mmg apa saja yg berpaksikan kebathilan tak akan bertahan lama.

      Padam
    2. Lagi batil org yg kebas duit simpanan org nak pergi haji. Lagi batil masuk biluon2 dlm akaun tuan macai

      Padam
    3. LAGI LUCU WALA'ON YG PERCAYA TUANG PRESDENG KAKI FITNAH PIL KUDA

      Padam
  7. Aku sokong RAKYAT. Aku sokong PR. Aku sokong Si Delima Merah.....kami sokong ulasan kamu.

    BalasPadam
  8. Sokong buta tuli apa guna nya. Spesis mcm ni la yg senang kena kencing.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg kena kencing ialah wala'on yg percaya sgt umno akan sokong hudud di parlimen

      Padam
  9. hujahlah apa pun, umno memang dh tak relevan

    pas pun dh tk relevan

    kita mahu PR2.0

    BalasPadam
    Balasan
    1. Paling tak relevan ialah tuang presdeng yg selalu mabok pil kuda

      Padam
  10. Amanat ayoh ping tah kemana, sekarang dah jadi kuda tonggangan umngok.amanat dah jadi tongkat menongkat umngok yang nak rebah.apa punya tuuurrr.?

    BalasPadam
  11. kami mahu PR2.0, UMNO dan PAS sudah jadi SEJARAH....Bye..bye..umno & pas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dee eh? pee piker argh! piyes ehm! pun dah jadik sejarah...

      bye bye dee eh? pee piker argh! piyes ehm!

      Padam
  12. bye bye juga pasmah dan g18-1...

    BalasPadam
  13. Umno sejak mula tidak menentang penjajah....malah menjadi anak emas penjajah..!!! umno ditubuhkan atas restu penjajah...takda sekor pun penganut umno disiksa penjajah..maka semangat menjajah sentiasa subur dalam otak umno...hingga kini...Pas serpihan umno 1951 adalah layak utk cium bontot umno..
    sekian untuk makluman tuan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dh jenis anak haram mcm ni la cara nya dia putar belit sejarah.

      Padam